Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Månsson i trubbel...

« · 889533 · » Till forumet

Sv: Månsson i trubbel...
GävleLasse: vad har jag sagt?
Kommentera

Huge: Det var i alla fall ett argument som spud vrkte ur sig.. Och du höll ju med honom.
Kommentera

Huge: När det gäller Månsson så skall han sparkas. I alla fall om Boork skall leva upp till sin "hårda linje" som du talat så gott om tidigare...

Men det kanske är andra kriterier när det gäller spelare som Boork har värvat...
Kommentera

GävleLasse: Vad hade förbundet för alternativ i det läget mer än att kalla till presskonferens?
Hade man lagt locket på så hade murvlarna fått ett rejält köttben att kasta till pöbeln och då hade det nog varit ännu värre för spelarna ifråga.
Jag ser inte att förbundet hade kunnat göra något annat som ev hade kunnat mildra den dom och den hudflängning som spelarna ändå förr eller senare hade fått utstå.
Och sen handlar det väl inte om förbundet stöder kvinnor eller inte i stort eller i damhockeysammanhang utan om hur spelare som representerar landslaget bör uppträda rent generellt när dom sas är i tjänst.
Att det blivit ngn sorts kvinnofråga beror ju enbart på den effekt som spelarnas agerande har fått och på att debatten fullt logiskt utvecklats i den riktningen.
Iofs kanske en irrelevant debatt i sammanhanget men dock en viktig debatt.
Kommentera

GävleLasse: Med ditt resonemang innebär det att alla tjejer som inte kan tekninskt bevisa våldtäkt är lögnare, vittnen är ju inte så vanligt, och ord står mot ord, så då är det bara teknisk bevisning.

Du borde ta och anmäla dig till en nutidskurs för att få en föraning om 2000-talet.
Kommentera

Huge: Det finns många fall där kvinnor haft sex med personer på natten och sedan ångrat sig så till den grad att de fått det till väldtäkt. Det är ett bevisat faktum inom svensk juridik. Därför kan man inte frånse från detta faktum.

sexuellt utnyttjande och våldtäkt är två helt olika saker. Inte för att det moraliskt är någon större skillnad. Men nu handlar det om en brottsrubricering. Skillnaden är lika stor som mellan dråp och Mord.
Kommentera

GävleLasse: Ok. Så du tycker att det verkar troligt att hon först gör en fyllegrej, upptäcker detta på morgonen och sen kommer på den briljanta iden att anmäla dom för våldtäkt?
Vad skulle isf det rimliga motivet för en anmälan vara?
Att hon älskar rampljuset så mkt att det är värt några moment of fame trots att det kostar smutskastning av både henne själv och hennes anhöriga?
Jag ser ingen rimlig förklaring till anmälan mer än att hon de facto blivit utsatt för en våldtäkt eller åtminstone sexuellt tvång i ngn form.
Att undersökningen inte visade ngt säger ju ingenting.
Det kan mkt väl ha handlat om fullt normala sexuella akter sas som normalt sett inte ger några onormala fysiska skador frånsett att hon känt sig tvingad att ställa upp på ngt hon inte gett samtycke till.
Och då blir rubriceringen våldtäkt hur man än vrider på det hela.

Jag håller fortfarande spuds förklaring som den mest troliga: hon drog tillbaka sin anmälan i ren självbevarelsedrift i vetskap om att juridisk rättvisa inte gick att uppnå.
Kommentera

Huge: Visst är de diciplinära åtgärderna i form av avstängning helt i sin ordning, för de representerade ju som du säger tre kronor. MEN nu hängde förbundet ut dem som väldtäktsmän i media allt för tidigt. Detta var totalt uppåt väggarna.

OM nu förbundet vill visa att de stöder kvinnor så kan de ju börja med att betala ut lite mer pengar till damkronorna, lägga mer pengar på damernas hockeyverksamhet osv. Det är dubbelbottnat så det förslår.
Kommentera

GävleLasse: "Skall vi moraliskt fälla alla som anklagas för ett brott?"

Nu gällde det hur förbundet och dess sponsorer ser på den negativa publicitet som liknande inicidenter skapar och då är det förbundets och sponsorernas inofficiella regler som gäller.
Och inte de normala regeler som i övrigt säger att man inte ska fällas om det inte går att bevisa ngt brott.
Hade bockarna nu blivit överbevisade om våldtäkt så hade det i princip inte ändrat förbundets disciplinära agerande förutom att domen sannolikt hade blivit hårdare.
Det har alltså öht aldrig handlat om bockarnas ev skuld eller oskuld vad gäller anklagelsen om våldtäkt utan helt klart om det moraliska eller omoraliska i handlandet. Och eftersom spelarna representerade förbundet och dess sponsorer så är det deras regler som i det fallet gäller.
Inte märkvärdigare än att du som arbetstagare inte får bete dig hur som helst gentemot din arbetsgivare.
Kommentera

Huge: Nej, det låter inte troligt. Mer troligt är att han gjorde en fyllegrej som hon ångrade på morgonen och anmälde händelsen som våldtäkt. Om hon ångrat sig i ett tidigare skede så borde det funnits tecken på att hon inte ville. Jag har svårt att tro att en gynekologundersökning skulle missa ett övergrepp av tre kåta bockar. Så är det bara. Nu drog hon sig ur från att fullfölja anklagelserna. Mest troligt är på grund av det du skriver, samtidigt så får man se från andra hållet. Hon hade inga bevis förutom sitt påstående. Hon kan således ha orsakat mycket lidande hos de tre kåta bockarna på en ren lögn fabricerad för att hon gjort en dum grej på fyllan.

När det gäller Månsson så har jag redan klarlagt att han var en tickande bomb och det var en tidsfråga.
Kommentera

GävleLasse: absolut inte, men du tycker ju kvinnor får skylla sig själv om de hamnat i en situation där de inte kan backa ur från att ha sex.

Och när du har sex med 3 män kommer iaf jag vara säker på att du njöt hela tiden, fast ångrade dig dagen efter.
Kommentera

GävleLasse: Tycker du att detta låter troligt: en tjej går med på gruppsex och anmäler därefter en våldtäkt bara för att få ynnesten att genomgå det massmediala helvete och det nagelfarande av hennes egen person som all uppståndelse innebär, både för henne själv och anhöriga?
Att dra tillbaka anmälan var nog mer ett försök att lindra den skada som var skedd sas, iom att det inte gick att bevisa ngt då kräken till spelare inte hade stake nog att erkänna.
Det är mkt möjligt att alla parter från början var med på noterna men det mest sannolika är att det efter ett tag gått överstyr och kvinnan ville backa ur. Ngt som de kåta bockarna i det läget inte alls ville höra talas om. Och då är man i lagens namn och i det läget att betrakta som våldtäktsmän hur man än vrider och vänder på det hela.

I Månssons fall är det ju klarlagt att han hotat en polis iom att han själv erkänt och stått för det han gjort. Frågan är dock om en pudel och en ursäkt alltid ska räcka för att sas gottgöra liknande saker?
Var går isf gränsen för hur mkt man får göra och hur många övertramp som accepteras?
Du talar om 50talet och moral vilket innebär att Månsson borde ha fattat att det inte längre är 1950 utan 2007. Och 2007 så är det massmediala trycket och all uppmärksamhet från inte minst sponsorerna ngt som spelarna måste ta stor hänsyn till.
Att öht utsätta sig för den risk som Månssons agerande innebar genom att supa sig full och börja tjafsa vittnar om dåligt omdöme oavsett om det skedde på fritiden eller inte.
En spelare i dagens läge är alltid i tjänst sett ur föreningens och inte minst sponorernas synvinkel.
Kommentera

spud: brist på argument?
Kommentera

spud: "i ett läge där hockeyn vill få in mer kvinnor i dels sin idrott samt på läktaren, att i det läget acceptera att 3 spelare sätter på en tjej som upplever sig själv som våldtagen.. Hur korkad får man vara?"

Så det är därför du vill ha det till en fällande dom. Vi dömer dem som väldtäktsmän... fan det kommer att strömma in tjejer till isladorna runt om i landet...

"sket totalt i sina sponsorer efter osguldet? De hade ju en egen guldfest istället för SOK´s, just för sponsorerna?"

Vilket de inte fick. Tre kronor stod under SOK's sponsorer vid det tillfället. Jag kommer inte ihåg hur länge efter ett OS som laget "tillhör" SOK's officiella sponsorer men så är det i alla fall. Det måste Hockeyförbundet acceptera.
Kommentera

GävleLasse: på ditt leende ja.
Kommentera

spud: Det jag skrev var att man inte kunde bevisa att det förekommit någon våldtäkt och därför hade det varit svårt att få en fällande dom. Skall vi moraliskt fälla alla som anklagas för ett brott? Det var i princip på sådant sätt förr i tiden, sedan har detta missbrukats av kvinnor och följden har blivit att man är hårdare i sin bedömning.

Min åsikt bygger på att det inte finns några som helst bevis på att någon våldtäkt hade genomförts. "Innocent until proven guilty".

Att du drar in tre kronor i det är bara absurt. Jag stöder INTE förbundets ställningstagande då de allt för tidigt "dömde" de tre spelarna enkom på en anklagelse. De var heller inte sena me att hänga ut dem i media.

Till sist. OM jag blir våldtagen av tre män så skulle det synas, jag lovar.
Kommentera

Huge: Att Bäckis förtjänade det förtroendet han fick rimmar illa med att Boork hänvisade till att "en ung spelare måste tillåtas göra misstag" Han noterade alltså misstagen som många gånger var kostsamma medans han var hårdare i sin bedömning mot andra spelare som gjorde samma misstag. Utgången blev ju densamma, att det blev ett mål i baken, ofta med poängförlust som resultat.

Hans plus minusstats bevisar att han v a r en säkerhetsrisk bakåt många gånger +30 -31 alltså -1. Ganska intressanta siffror med tanke på att han gjorde 40 poäng.
Kommentera

GävleLasse: suck.
Du kan inte tänka dig att en våldtäkt automatiskt inte ger skador i underlivet? Och om du blivit våldtagen av 3 män, men tyvärr saknas det bevis, vad väljer du? Stå kvar med anmälan och återigen bli förnedrad i tingsrätten, eller dra tillbaka anmälan och försöker gå vidare i livet.

Men just det ja, din åsikt är ju att du litar på männen oavsett vad, och tjejen får skylla sig själv. Och att dessutom inte skadade 3 kronor något, förutom förbundsstyrelsens agerande.

Man skulle nästan tro att du är leksing.
Kommentera

GävleLasse: Marknadsavdelningen ÖNSKADE säkert att Bäckis fick mkt speltid men att dom skulle ha utövat ngn sorts påtryckning håller jag för ytterst osannolikt eller tom för uteslutet.
Och att Boork som huvudtränare skulle ha accepterat att utomstående lägger sig i hans laguttagning håller jag för ännu mer osannolikt.
Varför inte bara acceptera det mest sannolika: Bäckis fick den speltid han förtjänade.
Märkvärdigare behöver det inte vara.
Kommentera

spud: Men enligt den gynekologiska undersökningen så var det inga som helst tecken på våldtäkt, å då är det jävligt svårt att bevisa något. Allt för många försök har gjort där tjejen i fråga helt enkelt har ångrat sig. Tjejen i fråga gick upp och hade sex med tre hockeyspelare...spännande för tillfället (på fyllan) sedan kom ångern dagen efter och hon försökte rättfärdiga sig med att anmäla dem för våldtäkt. Tror du inte att det skulle synas om en tjej har blivit våldtagen av TRE män?

Vi kanske skulle skicka upp ett gäng brudar till Ö-vik. Så får de festa runt å sedan så kommer en massa anmälningar som ett brev på posten..Vattentätt. ;)

"Hon som anmälde stureplans stekarna ångrar sig säkert bittert att hon blandade in rättsväsendet. Hela hennes sexliv och vaner är ju nämligen offentligt nu, då hon varit tvungen att redovisa allt och det blev diariefört."

Och det blev inget efterspel för de tre hockeyspelarna? Visst har de betett sig dumt åt, i alla fall de som var gifta. Men att behöva läsa om det i tidningen är att ta i.

Det är bara att inse...Du kommer aldrig att kunna övertyga mig om att kvinnan i fråga handlade rätt. Aldrig.
Kommentera

GävleLasse: Du kan inte dra någon parallel mellan att hon drog tillbaka sin anmälan och hurvida något skett. Oavsett var straffet milt, i mina ögon brännde de sina chanser att de inte ska behöva oroa sig för att vara med i 3 kronor igen.

Hon som anmälde stureplans stekarna ångrar sig säkert bittert att hon blandade in rättsväsendet. Hela hennes sexliv och vaner är ju nämligen offentligt nu, då hon varit tvungen att redovisa allt och det blev diariefört.
Kommentera

Huge: Du tror inte att en viss marknadsavdelning pushade extra för att Boork skulle ge deras guldkalv speltid?
Kommentera

spud: Efter en gynekologisk undersökning så visade det ju sig att det inte handlat om en våldtäckt och hon drog följdakligen tillbaka sin anmälan.

Hon gjorde en grej som på fyllan verkade rätt å riktigt. Sedan ångrade hon sig och gjorde en anmälan, ångrade sig igen och drog tillbaka den.

MM gjorde en grej på fyllan, och ångrar sig. Dessvärre så har han ingen anmälan att dra tillbaka.

Det jag tycker stinker är att hockeybasen sitter och försöker samla pluspoäng på det hela. Prata om dålig moral.
Kommentera

GävleLasse: "Bäckis gjorde saker som skulle ha fått vilken forward som helst bänkad, satt i frysbox eller körd på porten."

Exakt.
Men Boork ansåg uppenbarligen att Bäckis ändå var en så pass viktig spelare att ett par misstag inte motiverade en bänkning.
En lirare och playmaker måste helt enkelt få lite mer spelrum än s.k "vanliga" spelare.
Brendl kommer säkert även han att behandlas ungefär på samma sätt, skulle jag tro.
Detta behöver man heller inte se matcherna för att kunna komma fram till.
Det räcker med att hänvisa till vår förblindade expert Leif Boork....
Kommentera

GävleLasse: i ett läge där hockeyn vill få in mer kvinnor i dels sin idrott samt på läktaren, att i det läget acceptera att 3 spelare sätter på en tjej som upplever sig själv som våldtagen.. Hur korkad får man vara?
Alla vet att det är extremt svår bevisläge i sådana form av fall. Och jag moraliserar inte över vad man får eller inte får göra på sin fritid, men är man ute med landslaget så representerar man dem hela tiden.

Jag häpnar.
Hur kan du dra nån form av parallel mellan att "stå med mössan i hand" och en våldtagen tjej? Har du någon egen erfarenhet av tjejer? Det är nog så att det är du som lever kvar på 50-talet.

sket totalt i sina sponsorer efter osguldet? De hade ju en egen guldfest istället för SOK´s, just för sponsorerna?
Kommentera

spud: Jag anser att de inte gjorde något "brottsligt", visst kan man fundera över deras moraliska värderingar men det kanske är dags för hockeyförbundet att inse att det är en ny värld därute. Man kan inte leva kvar på 50-talet när man skulle stå med mössan i hand så fort en chefsperson knallade förbi.

Stola över sitt varumärke? Hur stolta var man egentligen när man formligen sket totalt i sponsorer i samband med firandet efter OS guldet.
Kommentera

GävleLasse: Att förminska den skada som de 3 musketörerna gjorde på anglais är tämligen korkat. De förstörde en hel del av den image som 3 kronor vill ha, och det var inte stolta sponsorer till 3 kronor som såg sitt varumärke i samband med de artiklarna!
Kommentera

Fundamentals: Ja förbundet har ju gjort sig kända för att överreagera. Det räcker ju med att bli anklagad för ett brott för att bli avstängd och uthängd.

Varumärket tre kronor eller läs "Svenska hockeyförbundet" verkar inte vara så högt värderat med tanka på att man misslyckas med att få VM innan BÅG går i pension, Bäckis är en spelare med massor av NHL rutin. Får vi VM innan 2015 får vi vara glada.

Så jag kan inte se varför Månssons fadäs skulle skada det.
Kommentera

Fundamentals: Länk?
Kommentera

Enligt Expressen så kommer nu inte Matthias att straffas av Brynäs eftersom Christer Sundin och Sundlöf anser att han vid tillfället inte representerade Klubben, det hela utspelades på fritiden.

Christer Englund håller inte med:

"Inte okej i Tre kronor
Svenska ishockeyförbundets ordförande Christer Englund delar inte alls Sundins uppfattning:
– För mig är det alldeles uppenbart: De här killarna är publika. De ska vara föredömen.
– Han skadar varumärket för den klubb han representerar. Skulle han ha gjort det här när han representerade Tre Kronor och skadat dess varumärke skulle han inte användas där."

-Enligt detta resonemang så har väl då Matthias gjort stt i Tre Kronor eftersom han vid tillfället representerade Tre Kronor lika mycket som han representerade Brynäs. Månssons senaste match var väl i VM om jag inte missminner mig.
Kommentera

Paddan: ok, tar han inte plats så lär det bli tunnt på forwardsidan.... fast det är ju iofs långt till säsongspremiären än...
Kommentera

Huge: Det är mycket fokus på Brendls defensiv vilket jag till viss del kan hålla med om. Men Brynäs är fullt at "defensivt duktiga" forwards så det skadar inte med en som vet vart målet står. Han är värvad som målskytt INTE som tvåvägsspelare. Att vara notorisk målskytt och samtidigt vara dektig defensivt tillhör absolut inte vanligheterna, snarare att det är en raritet.

Din analys av Bäckström håller jag inte med om. Man ska kunna kräva mer av en spelare som gick som #4 i NHL-draften så enkelt är det. Bäckis gjorde saker som skulle ha fått vilken forward som helst bänkad, satt i frysbox eller körd på porten. En massa dribblande på egen blå som siste man rimmar inte med en spelare som skall ha ett "exeptionellt bra spelsinne". Men för att upptäcka såna saker så måste man se matcher... Inte lyssna på förblindade "experter".
Kommentera

Fundamentals: Nä, det var kanske inte så allvarligt menat från min sida.
Känslan är dock att Boork kommer att försöka använda det Brendl är bäst på: att göra mål.
Och då måste han (Brendl) trots allt kanske få lite mer fria tyglar och tillåtas göra lite mer misstag än vad Boork normalt sett accepterar.
Fast en vända i frysboxen lär han nog inte undslippa... :-)
Kommentera

Huge: Äsch, det kommer inte vara nån fara, dom kommer inte vara mer slitna än nån annan.

Vad Boorken har i kikaren är helt omöjligt att förutspå, Brendl kommer nog att få prova på att spela i alla kedjorna, förmodligen också en vända i frysboxen.
Kommentera

Fundamentals: Ja, dom tankegångarna låter inte helt fel och tror nog att Boork har ngt liknande i kikaren.
Frågan är isf hur pass fräscha Hansen och Dackell kommer att vara lagom till slutspelet trots att Brendl ev har öst in mål?
Vi kanske vinner några slag på bekostnad av hela kriget....
Kommentera

Huge: Det är bara att pula in Brendl med Hansen och Dackell, dessa två herrar spelar jämt med övriga hockeysverige i spel 4/5. In med Brendl där och vi har en komplett kedja, då behöver han inte tänka på att jobba hem, det är bara att ha klubban i isen och vänta på att bli serverad.
Kommentera

spud: Jag lägger mig i sandlådedebatten ett tag. ;-)

Tycker att både du och Lasse överdriver vad gäller Bäckis resp Brendl.
Visst klarade vi oss hyggligt när Bäckis tillfälligt hade en svacka men totalt sett var han en stor tillgång för oss. Det var bara runt JVM som han hade en dålig period och då höll han ändå en acceptabel klass.
Sammantaget är det naturligtvis ett jättetapp för oss och det är inget att sticka under stol med.
Det är iaf ett större bekymmer för oss i jämförelse med ert tapp av Enström, som jag ser det. Ni har ju i övrigt i stort sett försvaret intakt.
Sen tror jag att du överdriver Brendls negativa sidor vad gäller försvarsarbetet. Viljan finns nog där men det har kanske varit lite si och så med motivationen beroende på att han kanske inte fått ngn klar och tydlig roll i sitt ev försvarsarbete. Här tror jag att Boork och vårt spelsystem är rätt metod för att få rätsida på den biten. Moras försvarsspel kändes faktiskt många gånger som ngt oklart och ostrukurerat och det gav nog en lite felaktig bild av Brendls defensiva kvaliteter.
Att Boork här har antagit en rejäl utmaning är det dock ingen tvekan om.

Det som ni kanske ska vara mest bekymrade över är isf rollen som regerande mästare och att ni nu är ett jagat byte med allt vad det innebär av krav och ev prestationsångest.
Saker som inte ska underskattas men jag tror ändå att ni rätt så komfortabelt tar en topp5-plats i grundserien.
Kommentera

Jonte321: "det är en människa som det handlar om, och personen i fråga tar väldigt illa upp, och kan påverka honom väldigt negativt i livet framöver... håller ni med?"

Håller med.
Polisen i fråga är sannolikt en människa som tar illa upp och korkskallen Månssons verbala hot kan mkt väl påverka polisaspiranten negativt i livet framöver.
Där spriten går in, går vettet ut.
För du talar väl om polisaspiranten eller var det denne som hotade Månsson?
Kommentera

GävleLasse: jaja, man kan ju göra som du gör, att anta att alla Brynäs halv chansningar blir bättre medan alla evetuella frågetecken i modo går åt helvete. Med de förutsättningarna så får du nog rätt, att vi hamnar i samma segment.

Jag menar Widing som inte fått vara skadefri, han kommer bli skadefri och där har ni sparkapital, medan salle han kommer vara skadad mest hela tiden..

Ja brendl gör en hel del poäng, men om nån skulle räkna på hur många insläppta han rår för, pga av brist på engagemang och kunskap i defensiven skulle inte alla bli lika imponerade. Tror knappast att Boork går med på att ha den sortens divor glidande.

Och så till sist, så grattulerar jag er att ni äntligen slipper ha oket kring era axlar nu när Bäckström äntligen lämnade! Nu har ni ju en chans att bli bra! Grattis!
Kommentera

GävleLasse: Igår kl 23:58
Kommentera

Jonte321: Nej. Månsson har erkänt att han gick över gränsen i fyllan och villan. Ha har även bekräftat det tidningarna har skrivit så varför komma med dementier nu?

Försök att inse att ibland så skriver tidningarna sanning ÄVEN fast det är något negativt.
Kommentera

Dream Team: Mmm, jag skulle tro det med. Jag menar, att säga: "Jag ska fixa dig, din jävel". Är väl knappast något jättestort i mina ögon iaf. Visst, det var en dum grej M&M gjorde, men snälla. Tidningarna ska ALLTID få det att låta värre än vad det är, iof så är väl det deras jobb, men dem borde fundera lite mer på va dem skriver... det är en människa som det handlar om, och personen i fråga tar väldigt illa upp, och kan påverka honom väldigt negativt i livet framöver... håller ni med?
Kommentera

spud: Hur många omgångar spelades från och med att Bäckis lämnade för JVM och fram till säsongen slutade? hur lyckades Brynäs UTAN Bäckis? De klarade sig fint. Tvärt om så fick vårt PP sig en knuff framåt när man inte hade Bäckis som stod med pucken för länge och gjorde det väldigt enkelt att försvara sig.

- Brendl kommer att bidra en hel del i poängskörden
- Janne Hauthonen har vi inte sett i sin fulla kompetens än. Han var matchotränad när han kom och sedan totalt nedtränad under slutspelet.
- Bättre backar defensivt
- Så gott som intakt trupp gör att man kan arbeta i lugn och ro utan krav om SM-guld (utom från Rodrigues då)
- Widing har även han inte fått göra en hel försäsong så där finns det lite att ta av.

Jag tippar att både Brynäs och Modo kommer att tampas i samma segment av serien som Timrå och Modo, alltså om plats 5-7
Kommentera

GävleLasse: "Jag tror att Modo kan tacka Brynäs för SM guldet. Hade vi kunnat vinna över HV i kvarten så hade vi fått möta FBK i semin och således hade ni fått möta dem i final. Och det hade ni inte fixat."

hahahhaa

Ja tack så mycket!!
hahaha
Kommentera

GävleLasse: Men det är ju fortfarande så att Kuusela kom för att salle blev skadad, och jag tror inte ett dyft på att salle skulle varit sämre än Kuusela i kvarten. Salle använder båda skridskorna i slutspelet jämfört med grundserien.

Men det är fortfarande så att bäckström gjorde 40 poäng ifjol, de ska ersättas även om han var så bedrövlig. Och MODO har ersatt de spelarna med likvärdiga, det har inte BIF gjort.
Kommentera

spud: Och nu är han 2 år äldre än när han gjorde 46 matcher..

Jag tror att Modo kan tacka Brynäs för SM guldet. Hade vi kunnat vinna över HV i kvarten så hade vi fått möta FBK i semin och således hade ni fått möta dem i final. Och det hade ni inte fixat.
Kommentera

spud: Men gör en jämförelse mellan Kuusela och Bäckis under den period som Kuusela var i Modo. Bäckis var grymt bra i början av serien men efter avbrottet för JVM så var han inte bra alls, tvärtom så var han dålig långa perioder. Han gjorde massor av misstag.

Jag kan lova att utan Kuusela så hade ni inte ens tagit er förbi kvarten.
Kommentera

Sen är det roligt att du är oroad över att MODO tappar Kuusela och hans poäng, medan bäckströms 40 poäng är en medioker spelares insats.. Du får det verkligen att gå ihop!
Kommentera

GävleLasse: Salle är väl inte så mkt skadad, i vinter var han ju skadad, men ifjol gjorde han 46 matcher, rätt mycket för en sjukstuga.
Kommentera

« · 889533 · »