Brynäs IF

725438 inlägg · 7959 ämnen

Modo-Brynäs

« · 130689 · » Till forumet


Sv: Modo-Brynäs
Nånstans efter jul säsongen 00-01 började det gå dåligt för Brynäs. På hösten gick det riktigt bra, man låg trea efter DIF och FBK. Nån mer än jag som kommer ihåg hur man lekte med Luleå t.ex. Att man kunde spela så bra visar att spelarmaterialet som vi hade då var rätt ok.

De ordinarie spelare vi tappat sedan dess är:
Bissett
Rudslätt
Lindström
Mårtensson
Daniel Olsson
Christer Olsson
Tuulola
Mattias Petterson

som har ersatts med:
Soling
Rehnberg
Danielsson
Pekkala
Miettinen
Wågström
Anger
Laitinen
Ram

Skillnaden i kvalité mellan de man tappade och de man värvade är inte särskilt stor. Det är väl Tuulola då som man aldrig lyckats ersätta riktigt. Ram är ju samtidigt en klart bättre målis än både Asplund och Petterson.

Att det började gå dåligt under-01 verkar ha varit psykologiskt, kanske blev man för självsäkra när det gick så lätt att vinna matcherna så att man slutade anstränga sig. Förra årets svaga resultat kan säkert förklaras med skadorna och att man saknade en stark center i tredjelinan fram till att Harder kom. Nu har man inte samma skadeproblem längre, men ändå går det dåligt. Jag tror som jag skrivit tidigare att Gordos konspirationsteori om "villervallan" med en tränare som medvetet saboterar spelarnas intentioner till konstruktivt spel är överdriven. Visst vill Esko ändra på spelet men inte fan är det "villervalla" han vill ha.

Jag tror att Brynäs med det här spelarmaterialet som är väl i klass med 00-01 kan räcka långt och att man kan vända trenden. Minns t.ex. att Mif hade en rejält lång förlustrad i början förra säsongen som man lyckades vända. Brynäs måste hitta sitt vinnande spel igen från försäsongen där både Eskos idéer om rakare, tuffare spel och spelskickligheten hos spelarna kom fram i en bra blandning.

Nu har spelet skurit ihop med en total brist på självförtroende som följd. Positivt inför fortsättningen är ändå att Ram inte har släppt in mer än 1-2 puckar per match och att det är lättare att spela mot FBK imorgon än Modo rent motivationsmässigt. Alla press ligger på FBK medan Brynäs har möjlighet att faktiskt för en gångs skull möjlighet att överträffa förväntningarna som sjunkit riktigt lågt efter fyra raka förluster.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor:
Du må vara rankad "nybörjare", men resonerar som en "expert" ;-)
Väl talat...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
LotharHsand: Tackar och bockar för berömmet .

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge:
"Lite mer aggressivitet" och att "gå lite mer direkt på avslut" låter inte så märkvärdigt. Men det beror ju på hur mycket "lite mer aggressivitet" och hur mycket "gå lite mer direkt på avslut" det skall vara jämfört med tidigare.
Det är många (sk experter och andra) som förespråkar Krasch-bom-bang spel med självklar inspiration från NHL.
Tror inte för ett ögonblick att det är rätt modell för Brynäs att gå.

Handfallna står inte stomspelarna, däremot oförmögna att leverera Eskos villervalla.
Är det någon som ser någon i truppen förutom Rehnberg eller P3 som är tillräckligt aggressiv för att spela det aggressiva spel som Brynäs förmodligen skall spela under Eskos ledning.
Ja, kanske Anger då i kraft av sin skridskoåkning (inte närkampsspelet ännu i vart fall) och det samma gäller för en skadefri Soling.
Men resten?
Inte en chans!

Skulle säga att det är svårt att se att det inte är gigantisk skillnad mellan att vårda pucken, backa hem och börja om jämfört med "Dump and chase" hockey.
Gigantisk skillnad i spelfilosofi!
Gigantisk skillnad i hur man värvar spelartyper och bygger lag!

Grundserien är en transportsträcka inför allvaret. Försäsongen är transportsträcka inför grundserien.
Det är rätt enkelt att se att utrymmet för spel krymper när det spelas om poäng! En rejäl hakning, lite interference, en slashing över armarna plus några andra patenterade tjyvtricks gör det lite svårare än på försäsongen.
Sån behandling har Janne och Ove mfl levt med länge. För Miettinen och Anger är det kanske en ny upplevelse som tar tid och mod att klara av?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Angående Miettinen så tror jag faktiskt att det är tvärtom, dvs i FM-liigan är det ju mer fysiskt spel. Tror knappast han skulle ha så svårt att acklimatisera sig till ES-spelet.
Självklart är det en stor skillnad mellan att vårda pucken gentemot dump and chase. Därmed inte sagt att man enbart sysslar med den senare varianten i Finland, ville bara påvisa en liten skillnad mellan ES och FM-liiga. Finlands resultat och spelsätt de senaste 10 åren (under Esko´s ledning bl.a) vittnar väl om att man inte är helt fel ute.
Vad jag vill ha sagt är väl att man inte skall göra så jättestor sak av situationen vi hamnat i för tillfället. Orsaken behöver inte vara mer än den som Janne Larsson framfört i ngn intervju:
"Felet är att vi inte är tillräckligt aggressiva och inte åker skridsko"
Janne, om någon, borde ju veta vad det handlar om, en mer rutinerad kapten får man väl leta efter.
Ibland kan hockey vara dj-igt enkelt och ibland mycket svårt....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor:

"...medvetet saboterar spelarnas intentioner till konstruktivt spel"
Igor?
Hejda dig...
Konspirationsteorier... skall genast byta gordo till Oliver Stone!

1. SK har anställt Esko för att införa det spel som Esko förespråkar (således vill SK även se det spelet i ett framtida Brynäs, usch!).
Det skall öka aktiviteten i försvarsspelet och öka aggressiviteten i anfallsspelet så att man klarar att "gå på mål".
SK och Esko har uppenbarligen inte tänkt på att försvinnande få i truppen behärskar Eskos finska spel. Alltså får man inte ut 100% av spelarna i truppen. Alltså spelar det ingen roll att din uppställning ger Brynäs ett nolläge (förutom Tuulola!) sedan 00-01.
Det avgörande är hur mycket kapacitet man får ut av enskilda spelaren. Skall spelaren tillåtas göra det han är bra på eller skall han göra det tränaren vill att han skall göra? Komplicerat? Inte alls.
Lagets slagkraft är viktigare än individen. Problemen kommer när spelaren bär upp laget, som stomspelarna faktiskt gör.
Sänker man deras kapacitet så sänker man lagets kapacitet istället för att öka den.
4 raka, Igor...

2. Generationsväxlingen i Brynäs kommer att bli (är) smärtsam eftersom det är ett antal "legender" som skall bytas ut inom en kort tidsperiod. Vilka ersätter? Det är frågan. Eftersom SK gett Esko ett 1+2 kontrakt är väl tanken att Esko skall träna Brynäs in i framtiden...
Om Esko stannar tre år har han plockat bort alla "legenderna" i dagens Brynäs.
Räkna med ett Brynäs som inte är riktigt konkurrenskraftigt (guldfavorit) förrän efter Esko-tiden, om alla kort sköts rätt vill säga...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge:

Lektion 1 i mediakontakter:
Berätta aldrig det intervjuaren vill höra...

Det kan väl vem son helst se att aggressiviteten saknas och att skridskoåkningen inte är bra.

MEN...

Varför?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Jadu, min käre gordo, om jag det visste. Som jag sagt tidigare, det har satt sig på psyket. Hjärnan är en komplicerad apparat och om det vore så enkelt som att säga till varandra att:
"Okej grabbar, nu går vi ut och är aggressiva och kör utav helvete"
och vips så börjar spelet fungera klanderfritt igen, då skulle inget lag behöva komma i vår situation någonsin. Som bekant fungerar det inte så. Till och med lag vars spel bygger till 90% på adrenalin
kan ju bli fromma som lamm emellanåt. Jag har tyvärr ingen patentlösning, det är nog bara att borra ner skallen och köra på.
Det finns ju tex lag som tagit en sväng med bussen innan hemmamatch för att fejka en bortadito, allt pga att hemmaspelet gått i stå. Alla medel är tillåtna men som sagt, det finns nog ingen
patentlösning.....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Nej, det finns ingen patenstlösning. För varje grupp/organisation gäller olika lagar när det gäller att få gruppen att jobba för varandra. I Brynäs fall kan man hoppas att Esko, med sin gedigna bakgrund, har den kunskapen och känslan för hur han ska få grabbarna att vinna igen. Jag tjatar om, men hävdar fortfarande, att i BIF's fall är en stor del av orsaken att femmorna aldrig hinner spela ihop sig; det testats nya grupperingar ideligen, ingen kontiniutet. När Björne och Kyösti lirat ett par matcher och femmorna är "spikade" ja då får ni se på åka av!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge:
Med min sjukligt konspiratoriska läggning (Igor!?) så skulle jag backa tillbaka till vad som hände efter Schweiz för att hitta någon slags förklaring. Två riktigt stora torskar mot Leksand och Södertälje i träningsmatcherna efter lägret/turneringen. Hur kom det sig? Twar?
Sedan två inte helt övertygande matcher i serien. 6 poäng tack vare Gauthier som kastade in två av Brynäs tre mål och en Sampan i LHC som inte var speciellt het i en match som slutade 37-16 i skott för Linköping...
Det som inte hjälper till utan ökar oredan är initiativet att efter någon enstaka period börja tumla omkring manskapet i femmorna. Det brukar vara ett bra sätt att störa spelet och självförtroendet. Varför så bråttom att spräcka tom den nya förstafemman?

Är Gerdén (eller Sinuhe W) normal ikväll blir det kopiöst tungt för Brynäs som möter ett lag på väg uppåt...

Fem raka förluster och jag är superpositiv i detta forum, eller vad tror du Igor...?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Helt rätt av dig! Nått hände med laget efter tuneringssegern. Esko måste nog leta felen där förutom att Solings frånvaro är en del av problemet.

OM BIF vinner ikväll så kan det vara en vändning men det kan också vara förra årets patenet: Vinn en torska tre osv.....

Jag kan inte fatta att det är så stinglöst som det är. Motståndarna står och väntar på BIF i mittzon när dom kommer med sina långsamma uppspel. Det existerar inga drop eller växlingar i mittzon, istället har det blivit att lägga djupt och sen jaga. Det har BIF fel spelartrupp för att göra och det har väl aldrig varit brynäs modell heller.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
aphac: Får väl också citera GP i HL: "Vi är inte i närheten av de formationer vi hade på försäsongen". Solings frånvaro är nog tyvärr inte bara en del av problemet, tror t.o.m att detta är en STOR del av problemet i kombination med andra skador förstås.
När motståndarna står och väntar i mittzon tror jag inte att det hjälper hur mycket man växlar och droppar, speciellt inte när man redan har taskigt självförtroende. Att lägga djupt och jaga är väl snarare medicinen mot detta så att motståndarbackarna får vända om och känna sig jagade själva...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Dina "konspirationsteorier" är iofs intressanta (ibland), ;-)
men torskarna mot masarna och raggarna får väl snarare bokföras på träningskontot. Vad jag förstår var man väl ordentligt nertränade inför dessa matcher.
Skulle bli mkt förvånad om "krapparna" inte kommer att ge järnet ikväll, om det sedan räcker till seger återstår att se. Huvudsaken är att man hittar tillbaka till grundspelet i nuläget, gör man bara det så kommer poängen att komma automatiskt ,vad det lider.
Vi får väl hoppas att Ramen spikar igen ikväll så att vargarna får lomma hem till lyan med svansen mellan benen....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Tyvärr vinner dom...Usch vad trist att skriva det, men..Vi kommer dock igen, redan till nästa hemmamatch!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge:
Visst är det enkelt att droppa pucken i kortplanket, MEN vem skall vinna tillbaka pucken? Brynäs trupp är inte fylld av sargnöffare precis!
Brynäs är ett spelande lag inte ett lag som sargnöffar sig till SM-guld... det finns så många andra lag i serien som är inriktade på att vinna Sargnöffar-SM!
Hederliga platsväxlingar (med eller utan dropp) kan inget lag försvara sig mot, om Brynäs spelar det spelet fullt ut.
Börja om i egen zon om det behövs, dra med motståndarna upp i banan och kontraslå och så lite klapp klapp på vägen in i mål...
Den glider in, den glider in, den GLIDER IN I MÅL!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Äh superpositiv blir du aldrig. Jag har väl förresten aldrig påstått att din läggning skulle vara sjuklig på någe vis, bara att vissa av dina inlägg är något konspiratoriska ;-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Förstår vad du menar, men vem skulle vinna puckar i hörnen eller i bök bakom mål? Alldeles för mycket flugviktare för det ilaget. FART, det har vi mer spelare som kan lira med.Jag tror inte Molin får bättre sjävförtroende av att jaga puck bakom mål.Larsson är beroende av att Molin rör sig för att kunna leverera sina pass. Det känns som BAM-linen har tappat sitt för stunden men resten har aldrig haft nått.Larsson/Molin måste få nån "raggare/avslutare" och vem vet det kan ju komma ikväll med Kösa(hua).
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Jag tycker oxå Brynäs ska spela puck, men är inte den tiden lite förbi (tyvärr) ändå? Har vi det materialet? Jag tycker Ove mest blir fasthållen och screenad när han försöker numera...Men lite snabbare passningsspel skulle göra susen iallfall..
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor: Nä, epitetet "superpositiv" lär vi väl aldrig få sätta på gordo, eller...? ;-)
En gör ju sina försök att omvända karl´n åtminstone en smula, tycker mig också se tendenser på att man är lite på rätt väg.
Gudarna skall veta att det dock verkar vara ett Sisyfosarbete, men som sagt droppen kanske urholkar stenen så småningom... :-D
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor:
De mörka molnen lägrar sig över Sätraåsen... Positivt eller negativt? Konspiratoriskt? Åtminstone är det ett konstaterande.
När Brynäs slår poängrekord, målrekord, publikrekord, medlemsrekord, omsättningsrekord och går obesegrade ur slutspelet är jag hur POSITIV som helst.
Det är en bit kvar till det läget, eller hur :-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Detta börjar kunna liknas vid en gammal ljugarbänk där vi "äldre" ljuger och står i; vart är ungdomarna? Vad vill 14-20 åringarna se för att gå på matcherna? Vi gamla vi ju bara se mål-mål-mååååål
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
claesw:
Att Brynäs skall spela puck är väl självklart, claesw?
Annars är det lika bra att börja med curling eller nåt liknande :-)
Det är bara att bestämma hur spelet skall se ut framöver och värva därefter. Halvmesyrer undanbedes!
Spel är aldrig omodernt! Vilka spelartyper som bäst spelar tillsammans är en avgörande fråga. Nylander...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Jag menar att Kan vi endast koncentrera oss på att lira vackert och minimera det fysiska spelet? DIF har ju under några år, inte i år än så länge dock, lyckats kombinera dessa båda "filosofier"- och för att inte tala om FBK. Jag tror mycket är en konditions/styrkefråga (se DIF fotboll) så har barmarksträningen skötts, vilket den ju verkar ha enligt rapporter, kan detta möjligen bära frukt efter jul?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Jag håller med dig om dump and chase, det är ett djävulens påfund och passar definitivt inte BIF. Men man kan ju vända spelet snabbt och anfalla med fart innan motståndarlaget hunnit samla sig. Lite tjeckiskt sådär.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
aphac: Du nämnde ordet FART, och där ligger nog nyckeln till hela spelet. När alla åker skridskor och är aggressiva brukar det lösa sig självt. Då kan det räcka med s.k flugviktare som checkare eftersom motståndarna inte hinner få ngn ro att vända upp. Sedan är det ju aldrig fel att ha lite mer UTPRÄGLADE "sargnöffare", även om jag tycker att de spelare vi har klarar den uppgiften bra
normalt sett. När spelet blir stillastående (som nu) är det helt korrekt observerat att vi inte har spelartyper för detta specifika spel, men det är ju inte den typen av spel vi önskar att Brynäs skall spela heller så det problemet är ju inte så väldigt stort. Som du säger tror/hoppas man väl att Kösa skall, om inte bli en frälsare, så i alla fall bli den som gör att Larsson-Molin får känna sig lite mer hemmastadda då ju Soling är ur spel.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
claesw: Precis! Kombinationen är bäst. Det spelet i olika former utmärker de lag som är framgångsrika i ES - Frölunda, FBK, HV. Sedan får Brynäs hitta en egen variant där passningsskickligheten verkligen kommer till sin rätt.

Ett problem är väl att Brynäs har skickliga passningsspelare men inte lika många vassa målskyttar som åker sig fria och hänger in puckarna (andra än Molin och Anger). Brynäsarna är också för dåliga på att screena motspelarna för att hjälpa medspelarna att behålla pucken, något som Färjestad är riktigt duktiga på.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor: Stämmer mycket bra och ofta tycker jag gränsen är hårfin när det gäller interference/screening-jag tycker nog Brynäs spelar för renhårigt många gånger, vi kanske inte hängt med riktigt i den utvecklingen.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor: Hehe, det där med screeningen stämmer faktiskt lite grann när det gäller FBK, när jag tänker efter. Nästan så att man utvecklat saken till en konstart !
Skämt åsido, man är väldigt skickliga på att screena så pass mkt att det inte blir interference av det hela.....
Eftersom brynässpelet bygger mycket på fart och aggressivitet så är vi också tyvärr mer sårbara när spelet inte stämmer. Vi har ingen "grishockey" att falla tillbaka på när det börjar ta emot. Tror nog att de flesta lag strävar efter att hitta en kombination typ de exempel du nämnde men det gäller ju att hitta rätt spelartyper också, och då är vi väl tillbaka till den gamla vanliga debatten igen, dvs ekonomin..... ;-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge & Igor:
Hurra!
En bra diskussion mellan er som fler borde deltaga i. Detta är väsentligheter!
Det är oerhört viktigt att vilja huvudinriktning på sitt sätt att spela hockey.
FBK har sitt sätt att spela och utvecklar det.
Brynäs har ett spelsätt som är så utmärkande det kan bli och skall naturligtvis fortsätta med det och utveckla det till en egen konstart.
Kontinuitet och konsekvent agerande leder till framgång!

Även om ett lag har huvudinriktning SMURF så innebär det inte att alla skall se ut som Lill-smurf, men att alla behärskar det spel det innebär (fart och finess). Sen måste man ha Gammel-smurf, Tek-smurf, Tuff-smurf, Bök-smurf, Mål-smurf, Passnings-smurf, Junior-smurf Tränarsmurf osv för att det skall bli ett lag av det.
Inte att förglömma: Sportsmurf och Värvarsmurf...
Men att skicka in Kalle Anka, Asterix och Obelix bland smurfarna skapar bara oreda... typ Mupparna!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Brukar inte bli stött, men har inte jag deltagit i diskussionen så säg? Hur som helst så har du rätt- en oerhört viktig fråga!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
claesw:
Rätt, claesw. Fel av mig!
En oerhört viktig framtidsfråga är det. En oerhört viktig nutidsfråga också. Hur komma ur bottenträsket?
För tillfället gäller det att lätta på trycket och återskapa spelglädje i truppen...!
Vägen till framgång?
Mera spel. Spel är Brynäs styrka.
Nöff-nöff är bara dumt och ingen lösning för då offras spelet, passningarna, orken och publiken till ingen nytta.
Spela Brynäs, spela!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Haha, skönt med upprättelse! Man är väl lite fåfängd. Jag håller med, var är spelGLÄDJEN? Det ska vara kul att lira, då kommer också målen. Tyvärr inte i kväll...(men gud vad jag hoppas).
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
claesw:
Spelglädje! Trygghet! Invanda rutiner!
Tror faktiskt att det är så enkelt!
De här farbröderna i truppen skall trivas på jobbet. Lite V75, lite "tjöt" här och där, lite "kamratgård" och så.
Trivsel... de här små sakerna som skiljer en bra arbetsplats från en dålig!
Helt avgörande!
Det är ointressant hur hårt man tränar. Det skall vara inspirerande och därmed utvecklande träning för att det skall hända något som är positivt: Gläde, spelglädje!
Antingen så finns det eller så finns det inte!
Bara ett jobb att spela hockey?
I helvete!
Det är underhållning inför publik vi pratar om.
Hur många i detta forum har 5-6000 som tittar på när de jobbar?
Garanterat inte många!
Det ställer speciella krav på psyket!
En tränares största jobb är isträningar inför ringa publik och mediabevakning. En spelares största prestation sker inför allas ögon och tyckande.
Krav och åter krav, speciellt i hockeystaden Gävle!

Om vi börjar nysta där så hittar vi förklaringen till att det inte går så bra för tillfället!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Nu börjar det likna något, helt klart ligger det en hel del sanning i ditt framförande. Utan "skoj" blir det ett mindre motivation, som följs av dåliga resultat, precis så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo & Tordan100:

Jag håller med fullständigt: Trivsel och kamratskap på och utanför plan är viktigt. Tycker ofta man läser om den goda stämningen med småhyss spelare emellan, när framgångsrika lag porträtteras.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tja!

Jag tycker man ska bänka Jamie Ram i dom två nästa matcherna , borta mot Modo och hemma mot Djurgården .
Ge då Joakim"Jocke"Lundström chansen i målet dom två matcherna.

Vi ska ta tre poäng mot Modo!!!

Jag tippar 3-2 till Brynäs .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: Bäste Tor, jag undrar vad som gör Jocke Lundström till förste avb. till Jamie Ram. Är han verkligen bättre än Asplund?
Skall man byta målis så tycker jag att Aspen borde vara förste val.


Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Magoo70: Meningar är delade i ämnet , men jag tycker att "Jocke" ska få chansen .
Asplunds fiaskomatch borta mot Modo tidigare i höst var inte kul .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Ursäkta!
Jag skrev fel , det ska vara meningarna är delade i ämnet inget annat .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: Jodå, det är ju klart att meningarna är delade men att slänga in ett oprövat kort i två viktiga fajter är väl inte en rookies drömsits. Jag har ju ingen uppfattning om vem av de båda målisarna är bäst för tillfället, kanske nån som ser j20 regelbundet kan ge lite info.
Litar på att GP har fingertopps känsla ang. detta och matchar den som är bäst för dagen men en gammal devis är ju "Ändra aldrig ett vinnande lag".


Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Såg att Jonas Soling kör "Jane Fonda"-träning. Var ska detta sluta? Kommer Soling att stå i båset och skrika "kniiiiip"?

Självklart ska LAM-kedjan fortsätta som en enhet. Och så ska lill-Hussen Rönnqvist in.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Magoo70: Jag tycker att "Jocke" ska få chansen , men det är GP & Sundlöv som tar ut laget inte vi på forumet . Så jag tycker att vi lägger ner den här diskussionen nu .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Modo-BIF i morrn startar kl.20.00,varför vet jag inte!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jompe: E inte MAL-kedjan lite mer passande för formationen!? =)

En annan märkbar grej, är ju det halvfjantiga teletjafset med kommentarer från spelarna som man kan få till mobilen.. Va tror ni, desperat försök för lite skrammel i kassan eller en rolig idé!?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: Men Jamie Ram har inte varit allt för bra, att ge ynglingarna chansen i en match eller två när laget är kört i botten totalt som tidigare på säsongen e inte schysst!

Ge dom chansen nu när laget har hittat ett spel som stämmer!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: Håller med om att LAM-kedjan inte direkt skrämmer motståndarna. Fast MAL är inte heller bra. Vi behöver fler förslag.

Att få lyssna på Sjödin, inte prata med honom för 15 spänn är väl inte fel. Det lär finnas folk som betalar 20 kr/min för betydligt mindre intellektuella samtal...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: Du missar poängen. Om vi bara skulle diskutera sådant som vi har inflytande över kan vi lägga ner GB:en direkt. Självklart kan vi diskutera laguttagningar! Vi kan diskutera precis vad vi vill, som Du säkert redan lagt märke till.

Och en sak till--vipporna stannar.

M.V.H Jompe!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Datorkrasch och man har trampat vatten ett tag. Back online med ett tips från hjärtat inför kvällens drabbning, 4-2 till Brynäs, sista pucken i tom bur av Larsson ! Hjärnan gör sig dock påmind och vill också slänga in ett tips, 3-1 Modo.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Innan ni spikar tipsen inför matchen ikväll bör ni besinna att det är vår särskilde svartvite vän Lahti som dömer matchen...

Sen tycker jag att påhoppen på Huge i nattens inlägg ligger långt, långt under vad som bör förekomma på den här sidan. Funderade på att skicka det till moderatorn, men tycker det är bättre om vi alla skärper oss på den punkten. Vi har alla rätt att tycka vad vi vill och att bli respekterade för våra synpunkter.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jompe: Hmm..Robert Lahti han kanske får punktering utanför Tärnsjö så att han missar matchen..(önsketänkande)

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

« · 130689 · »