Brynäs IF

727821 inlägg · 7961 ämnen

Operation Nordquist!

« · 1174744 · » Till forumet

Sv: Operation Nordquist!
Vad Ros säger och gissar känns tämligen orelevant i denna fråga, Frågan gäller var går smärtgränsen hos sponsoreren hur mycket kan en klubb tex nu likt Brynäs lipa i massmedia för att få extra sponsorkapital till en värvning som det inte egentligen har råd med alls???

Det är en smula magsarkt det sportchefen + klubbdirketören gör lipar i massmedia för de har inte kapitalet att värva Nordan, Skulle jag vara en av de större sponsorerna skulle man defenitivt fundera vad sjutton håller den klubben på med + hur länge till orkar vi pumpa in extra kapital för spelarförvärv som inte finns utrymme i en budget för....

Man börjar undra om inte ett lönstak börjar vara ett måste även i ES, Då slipper man dessa disskutioner om en spelare ska värvas eller ej samt att då vet sponsorerna att lagbygget är klart!
Kommentera

Lindström: Det finns bara ett sätt för Brynäs att få vind i seglen ekonomiskt sett. I och med att de med största sannolikhet har tjatat sig harmynta på de lokala företagen och med all säkerhet kramat ur det man kan ur dessa så måste man se över sin egen organisation.

Är Brynäs organisation optimal? Går det att göra personalminskningar utan att det påverkar arbetet allt för negativt. Brynäs har ju tittat mycket på hur de "4 stora" arbetar och hur deras organisationer ser ut. Är man i läge ekonomiskt att apa efter dessa? Vart ligger prioriteringarna hos Brynäs IF.

Är vi en storsatsande förening som satsar på att nå de påstådda målen om att bli ledande inom svensk ishockey?

Vill man bli en plantskola där stora resurser läggs på ungdomsverksamhet?

Vill man ha en bred och fungerande organisation som imponerar på alla utom just rent sportsligt.

Som det känns så har man satsat på det sista. Ser man på omsättning och den del av denna som går till LAGET och jämför detta med vad som går till annat så börjar man fundera. Det måste gå att slimma organisationen. Fast det är klart. De vill väl inte bortprioritera sig själva. De vill ju så gärna steka runt i sin kavaj med Brynäsemblemet på bröstet.
Kommentera

Jag tror som Ros.
Kommentera

Zzz: En illojal sponsor? hmmm. Contradicions!

Det är väl snarare så att marknadsavdelningen har skickat tiggarbrev till företag som VARIT sponsorer och tröttnat.
Kommentera

Huss: Inte alls, men ska man lägga alla äggen i samma korg? Vet man med säkerhet att han kommer att bli 100% igen?
Men att tömma kassan helt plus att tigga ihop det sista för att få hit han. Känns inte som en kanon ide när det är backsidan som oroar mest.

Visst skulle jag vilja se han i Bif, men då måste man ta bort nån eller några för att kunna ta det ekonomiska.

Ska vi skeppa lovande junisar, eller spelare som fick kontrakt fast dom kanske inte skulle ha haft det?
Eller ska vi nobba spelare förlängning av kontrakt bara för vi inte har råd med dessa sk vatten bärare.
För att lösa spelare från sina kontrakt blir ju en dyr historia som bekant, som med tex Vas, Wanvig mfl.

För har man inga pengar så har man inga helt enkelt.
Kommentera

70 Rodrigues: "Visst vill jag ha det, men vad har det med att jag tycker att det är magstarkt och pinsamt att återigen gå ut och tigga pengar??"

Varför? Skillnaden mellan Brynäs och andra klubbar är att vissa av Brynäs sponsorer och fans är så jävla illojala att dom skickar det till tidningen när Brynäs ber om pengar. Tror du inte Linköping har bett sina sponsorer att skjuta till lite extra för att kunna ha sin spelartrupp??
Kommentera

Lindström: ja, det är mycket möjligt att organisationen är för stor vilket leder till för stor kostnadsmassa i förhållande till föreningens storlek, spelarbudget och dyl.

Jo, nog kan Sundlövs fascination kring Leksands 82-or tyckas en smula märklig. Men skall det helt plötsligt vara ett hinder om vi skall försöka få tag på den kanske bäste av dem?
Kommentera

70 Rodrigues: Sen när blev det marknadsavdelningens fel att Brynäs drogs med i arenavågen?
Kommentera

sylf: *ASG*
Kommentera

70 Rodrigues: Näe, stämmer inte! Den mest överskattade Ulf Lundell wannaben Winner bäck ska ju ge klubben sköna slantar iom sin konsert där inför säker 1000 åskådare. Glöm inte heller att det finns en del som brukar ha en lumpsamlarutställning i entren ett par ggr per år. Så kom för fan inte och säg att arenan inte utnyttjas:-)
Kommentera

Huss: Om vi överhuvudtaget hade haft en kompetent marknadsavd med dess chef så hade dom råddat upp sin egen skit för länge sedan. Att pga inkompetens behöva gå ut och tigga pengar är pinsamt. Vi har en fin ny arena som inte utnyttjas till nästan någonting annat än hockey. Det var så mycket fint snack om alla utställningar, konserter och andra sportevenemang som arenan skulle ta, vad har det blivit av det?
Kommentera

Huss: Om nu han är tungan på vågen för att vi ska nå slutspel, då tycker ja att klubben ska ta och se över en del tjänster som folk besitter i föreningen.

Hade dom inte med den truppen vi besitter siktat på slutspel eller är det någons fixering att samla alla -82 som är det viktigaste. Eller att ha ett komplett lag som är det primära?
Kommentera

70 Rodrigues: Varför tycker du det är pinsamt? Om Brynäs har en viss budget och sedan öppnar sig chansen att förstärka laget vilket medför en viss kostnad, hur skulle du göra som ekonomichef?
Finns inga bottenlösa guldkistor eller kassavalv a la von Anka hos klubben.
Vad som är intressant är att Brynäs slutspelsplats står och väger och en spelare som Nordqvist kan få den vågskålen att tippa över till vår fördel.
Kommentera

70 Rodrigues: Kom ihåg att detta inte bara gäller en spelare utan en av 82-orna. Då gör Sundlöv vad som helst för att få honom...

Sportchefer med såna idéer är aldrig bra för en klubb...
Kommentera

Huss: Visst vill jag ha det, men vad har det med att jag tycker att det är magstarkt och pinsamt att återigen gå ut och tigga pengar??
Kommentera

70 Rodrigues: "har dom ingen stolthet alls?"

Näe, det trodde jag du hade fattat de senaste 8 åren........
Kommentera

70 Rodrigues: Vill du ha Nordan i laget eller inte?
Kommentera

Huss: Att Brynäs ens har mage att gå ut och tigga mer pengar, har dom ingen stolthet alls? Pinsamt!!!
Kommentera

Brynäsekke: Såg lite längre ner att den var den 10/10!
Typiskt, har drygt 40 mil ner.. men nu blire nog en fotbollskväll i TVsoffan istället, smart Brynäs!
Kommentera

På tal om något annat, någon som vet när den berömda "hockeyfesten" äger rum i vinter?
Kommentera

Anders Berg: Tror inte man fick några pengar då det inte blev någon spelare.
Däremot så gjorde sponsorerna en satsning nu under våren för att plocka in Somervouri.
Kommentera

Anders Berg: Jag känner viss tveksamhet oavsett om han hamnar i Brynäs el i Luleå Nordan, För hur pass bra är han efter knäoperationen så vet man inte på vlken nivå ahn kan prestera!
Jag tror det är enn av orsakerna varför Osten i Luleå sitter ganska så kall när det gäller Nordan och en ev värvning av han!

Hur ser det annars ut för anrika Brynäs inför säsongen??
Kommentera

PEN: Pengarna man fick till Carl Söderberg-värvningen då? Har de bränt dessa? Eller alla pengar ligger väl i samma kista, antar jag.
Kommentera

Jaha ja så Brynäs raggar externa sponsorer för att värva Norda, Hur välvilliga är nu dessa sponsorer att lägga upp på skadat gods månne??
Intressant atts e vart detta tar vägen nu!
Kommentera

Gurra88: Helt perfekt i mina ögon! Säger som någon annan gjorde: Maila den till Czarnecki!
Kommentera

Gurra88:
Dackell - Dixon - Somervuori
Rödin - Nordqvist - Kahnberg
Sandin - Granström - Silfverberg
Lauritzen - Hansen - Molin

-------------------------------

Håller med om din lineup!

Angående en till back så har vi ju Victor Berglind...
Kommentera

Hence:

Haha.. Om det bara kunde komma in en back till alltså.. men gör nog tyvärr inte de
Kommentera

Gurra88: Ser klockrent ut! Maila den till Czarnecki! :)
Kommentera

Dackell - Dixon - Somervuori
Rödin - Nordqvist - Kahnberg
Sandin - Granström - Silfverberg
Lauritzen - Hansen - Molin

Tycker det är givet!!
Kommentera

mattias - 74: Verkar ju rätt klart med tanke på att Czarnecki på en rak fråga om Nordqvist, INTE svarar - inget är klart än, utan istället säger:
- Han breddar laget, han ger oss spets, han är en väldigt duktig center. Sen känner han så många här, han är redan kompis med halva laget.

Svårt att tolka det som annat än klart.
Kommentera

Keyser Söze:

Instämmer, Sandin-Granström-Silfverberg synkar. spelar hockey på samma sätt.
Kommentera

sylf:

Det var så jag tänkte också eftersom det inte stått nånting på den så trodde man ju inte affären var helt klar förräns möjligen nu då.
Kommentera

mattias - 74: Lika bra att vänta till Brynäs webansvarige fått igång sin Commodore 64 och lagt ut det på hemsidan, typ nån gång framåt jul...
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med, Sandin-Granström-Silfverberg avslutade förra säsongen riktigt bra och Silfverberg ser ju ut att kunna bli hur bra som helst den här säsongen. Kanske byta plats på Molin och Lauritzen eller för att få en lite mer defensiv fjärdekedja.
Kommentera

Vill se det så här:

Dackell-Dixon-Somervuori

Molin-Nordqvist-Kahnberg

Sandin-Granström-Silfverberg

Lauritzen-Hansen-Rödin

Hermansson och Sundström är grymt överskattade.
Kommentera

Huss: Just därför tycker jag att man ska använda Granström som ytterforward i en offensiv kedja.
Kommentera

Zzz: Ja idén är inte dum alls... Skriver Nordan på så kan ju Kahnberg och Laurizen/Sandin
Kommentera

Zzz: Överflödets förbannelse....
Gillar Granströms karaktär skarpt men han är tyvärr sämst av de tre övriga.
Kommentera

GävleLasse: Ja, kanske skulle man köra Dackell Hansen Molin som en defensiv tredje kedja och flytta upp Silverberg med Dixon och Somervouri.
Kommentera

Zzz: Jag skulle nog vilja ge Hansen en mer defensiv roll i laget. Dix och Nordan får ta hand om offensiven.
Kommentera

Huss: Självklart, men du plaserar även Hansen, Nordqvist och Dixon som centrar. Alla kan inte spela 20 min..
Kommentera

Zzz: Beror väl mer på hur mycket speltid de får än vilket formationsnr de har..
Kommentera

rackham: En del ville göra gällande, innan Sundström värvades, att han hade potential att bli en ledande Elitseriecenter. Det har vi inte sett något av ännu - men det kanske kommer?
Kommentera

Huss: Placerar vi Granström i en fjärde femma är han garanterat förlorad nästa säsong. Så här tycker jag att vi ska formera kedjorna:

Dackell, Dixon, Somervouri
Granström, Nordqvist, Kahnberg,
Lauritzen, Hansen, Silfverberg
Molin, Sundström, Sandin

Herman, Thegel och Rödin blir över. Känns inte helt rätt att bänka Rödin men vem ska man ta bort?
Kommentera

Huss: Jag rör om i grytan lite, äntligen kan vi ju få en riktig förstakedja!

Dackell-Nordquist-Somervuori
Granström-Dixon-Kahnberg
Silfverberg-Hansen-Lauritzen
Sandin-Sundström-Molin/Rödin

Hermansson
Kommentera

Lindström: Skulle lika gärna vilja se Sundström som ytterforward tillsammans med Granström.
Ungefär en sådan här forwardsuppsättning

Dackell, Dixon, Somervouri
Kahnberg, Nordqvist, Lauritzen
Molin, Hansen, Silfverberg
Sundström, Granström, Sandin

Tror Thegel kommer lånas ut till en Allsvensk klubb under året.
Kommentera

Partyjack: Helt inne på din linje. var en av få spelar som kunde hålla i pucken den där sekunden extra.
Stark i kroppen och åkte lite som han ville i anfalls zonen. Med rätt omgivning så kommer han att bli giftig.
Kommentera

rackham: Strax innan knä(?)skadan var Sundström vår klart bäste center, kanske tom spelare öht. Och gjorde en rad riktigt bra matcher i november-december har jag för mig.

Tror att det finns massor av potential, men helt klart måste han få fram det snart. Bara hopps han får gå skadefri en hel vinter så får vi se.
Kommentera

Wesley: Ja man skule ju kunna ta till den men laget är snedbyggt.Det dräller av forwards och är ytterst skadekänsligt på backsidan.
Kommentera

« · 1174744 · »