Brynäs IF

723320 inlägg · 7955 ämnen

Puckat så det förslår....

« · 923436 · » Till forumet


Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Med tanke på Boorks ledarstil och vad som händer med spelare som säger vad de tycker så kanske det inte är så konstigt att spelarna håller god min. Det i samband med att Brynäs ledning alltid försöker hålla en enad front utåt in i det längsta kan man ju inte bortse från det faktum att order från KÅE gått ut till spelarna.

Vad vet vi?

- Vi vet att alla spelare vill spela så mycket som möjligt i varje match.
- Vi vet att Boork var överens med Sundlöv om hur upplägget skulle vara inför den här säsongen, åter igen så var spelarna "med på det" iom att ingen ville riskera sin plats i laget genom att opponera sig.
- Vi vet att Boork favoriserar vissa spelare som inte berörs av det nya upplägget. EN spelare har spelat samtliga matcher. Namnet på denne är överflödigt. Han är Boorks gunstling med ett oändligt förtroendekonto Varför berörs inte han av samma upplägg som resten av laget?

Vad vi dessutom vet med säkerhet är att du fortfarande väljer och vrakar med ditt selektiva läsande. Ratar det som kan ses som negativt och hissar det som du tycker är positivt. I din värld så ligger vi väl inte ens sist i tabellen.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
"Huge" du är en igel/fästing som klamrar dig fast vid din övertygelse. Vi Brynäsare vill i slutändan samma sak i totalen, nämligen lugn-ro-harmoni samt ära och berömelse åt vår anrika förening. Vi står på oss:-)) 2-4 senare på eftermiddagen..(M)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Så fruktansvärt uppenbart att du har slut på argument, sorgligt men sant!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Nä, det har föstås inte ens varit nåt möte där alla diskuterat igenom hur man ser på saken.
Och HAR det nu varit ett möte så har GD naturligtvis ljugit ihop en historia om vad man egentligen sa på mötet.

Eller hur?

Apropå naiv...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Så nu är det som står i tidningen sant helt plötsligt, bara för att det passar dig. Hur Jävla naiv får man bli. Nyans, jo tjena!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Glömde motiveringen varför jag anser att Boorks avgång öht inte kan komma ifråga, annat än om han själv går eller kräftgången fortsätter utan att det kan skönjas nån förbättring i spelet och resultaten.

Läget är ju sådant att det trygga spel vi hade ifjol nu måste komma tillbaka och det är prio ett. Vore det speciellt klokt att i det läget sparka den som ligger bakom denna trygghet så länge spelarna inte har lessnat på Boork och hans röst?
Vilket det öht inte finns några belägg för om man läser det som står i länken om hur spelare, ledare och sponsorer ser på saken.

Här kommer länken...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru:
Oj då.
"Jag finner absolut INGEN annan anledning att ge mig då jag tycker jag har rätt, än ren och skär utmattning."
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru: Ok, jag trodde det var rikta till mig men sen såg jag att du avsåg en annan tjurskalle... :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Det märks att även du har dålig koll på läget i det här fallet.

Även jag har på ett tidigt stadium deklarerat att Boork inte är mannen att föra Brynäs vidare och denna säsong blir sannolikt den sista, men man vet aldrig. Mkt hänger på hur det går fram på vårkanten.
Du faller bara in i den vanliga populistiska klagokören härinne som i mkt består av rena gnällspikar utan nån som helst förmåga till nyansering eller mer djuplodande analys.
Så här ligger det till:
Inför denna säsong var spelare, ledare och ledning överens om att försöka spela mer offensivt iår vilket alla var överens om. Speciellt spelarna måste ha tyckt detta vara en kick. Nåväl, försäsongen spelades av med det nya tänket och det verkade funka bra. Trots att exakt alla vet att försäsong och allvar är helt olika saker så har dom flesta ändå blåst upp förhoppningarna och trott att vi automatiskt skulle vara ett lag för ex topp 4.
Som tur är så resonerar nog inte vare sig spelare eller ledare i de banorna, även om man självfallet har siktat på en topplacering. Dom vet hur tufft det är.
Och det lustiga är att innan säsongsstart och fram till och med vinstmatchen mot LHC så har man inte hört ett knyst om att upplägget skulle vara fel från början, från de som nu så ivrigt och kortnäst kräver avgång av Boork. Ja, om man inte räkna de tvivel som många hade inför matchningen med 3 femmor, men även där missuppfattades det hela och tolkades som att man skulle gå runt på ett strikt schema med i stort sett 3 femmor i varje match. Vilket inte var fallet utan man deklarerade klart från början att flexibilitet var det som gällde.

Nu kan du och andra läsa länken och bilda er en uppfattning om hur spelare, ledare, sponsorer osv ser på saken.
Att 50 onyanserade supportrar på Svenska Fans eller en bråkdel av det antalet härinne har en annan åsikt är jag inte förvånad över.
Men dom behöver inte ha rätt bara för det.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
zigge: traditionens makt visar på annat. Men för min del så räcker det gott med att komma topp 8 sen kan allt hända...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge:
PS. Jag finner absolut annan anledning att ge mig då jag tycker jag har rätt, än ren och skär utmattning.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Sorry, Huge:
Jag pratade med vår gemensamme vän Uno, och du råkade överhöra.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Hoppa inte gitarren brinner upp då bara! Du får väl brandskyddsimpregnera den, likt läktarflaggorna :-).
Vad jag inte alls förstår, i Er infekterade debatt är, att folk hävdar 'det är redan försent, för många poäng efter för att nå Top-4!" ? VA? STRUNTPRAT! C:a 4 vinster bort "bara".
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru: "Inte för att jag vill vara taskig, men hur ofta brukar du ge dig?"

Inte för att JAG vill verka taskig men hur ofta brukar du själv ge dig när du anser att du har rätt?

Att jag däremot är djävligt envis och ihärdigt svarar på alla inlägg, sakliga som osakliga, är en helt annan sak.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru:

hehe Tummen på spiken :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Uno Gordon:
"Huge: Att debattera med dig är som att tala med en vägg. Du ger dig aldrig."

Inte för att jag vill vara taskig, men hur ofta brukar du ge dig?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Givetvis så kommer "MR Facit-i-hand" att hylla det beslutet med. Men han kommer att gråta blod och troligen så kommer han att sluta med att åka på hockey i Gävle EN gång per säsong, hur Brynäs skall klara det ekonomiska bortfallet är en gåta. Men jag funderar på att ställa mig vid Gävlebockenmed min gitarr och spela julsånger i vinter. Pengarna måste ju in. ;)

Som jag skrivit förr så blir man lätt mörkrädd över hur förblindad en person kan bli.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Tack för draghjälpen, Poffa! Efter Rundvägen någonstans bor det bra folk:-))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Måste säga att det är en intressant diskussion ni för här inne.

Utifrån sett så är det i alla fall rätt enkelt att säga vad problemet för Brynäs är, just nu. Det är Leif Boork, simple as that. Leif har nu växt sig så där stor i klubben att han inte kan ta in andras åsikter utan han kör sitt eget race.

Vi har sett det här tidigare i Hammarby och vi har sett det för länge sedan i landslaget. I MODO hann han inte riktigt bli så stor, men han var på god väg. Som tur är så blev det ett tränarbyte i tid, i det fallet.

Ska Brynäs kunna vända denna negativa trend så behövs det ett tränarbyte, eller en spelarrevolt likt den vi såg i landslaget under Hardys ledning. Det borde finnas sådana spelare i Brynäs som vågar ta tag i det hela. Sjödin, t ex.

Att det sedan finns någon här inne som, med en dåres envishet, försvarar allt Boork och Brynäs gör är rätt roligt. Ingenting negativt får någonsin sägas. Jag undrar bara, vad kommer den personen säga om Brynäs sparkar Boorken mot sin vilja? Kommer det då också vara helt rätt? Jag tror nämligen det.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: HJÄRNA/HJÄRTA;-)) Fanns en tid då man kunde nyttja båda dessa element vid tippning av Brynäs kommande matchresultat. Idag så använder jag mig mest av hjärtat och det slår allt som oftast fel. LångenBången kastas för d mesta till återvinningen!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
VBgr: Tyvärr så kommer inte lokföraren att kliva åt sidan samtidigt som "tågbolaget" saknar handlingskraft.

Christer Sundins syn på situationen Saxat från GD:
"· Hur ska ni handskas med avgångskraven utifrån?
- De kontakter jag har haft med sponsorer visar att det inte finns några sådana krav. Sedan är det klart att massmedierna frågar när vi ska byta tränare. Men vi är inte där i dag."

Det faktum att publiken sviker verkar han ha missat. I deras värld är det bara sponsorerna som räknas. Det ska bli intressant att se vad som händer efter kvällens match som jag tror vi torskar. Jag tippar med hjärnan ;)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Lokföraren "Mr extreme" sitter defenetivt och rattar/styr loket ned i någon sorts avgrund. En ny modern/yngre lokförare skulle jag föredra, Mora vågade varför vågar inte vi? Kollar man på truppen så BORDE vi ALDRIG behövt hamna där laget ligger just nu, absolut sist! Eller är det jag som "haussar" upp dem och inte förstår bättre (tänker, samt ser saker m hjälp av hjärtat)?


Hjärtat talar NU och säger att vi vinner mot Mora med 2-4..))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
VBgr: "Finns det någon här i forumet som färdas i fel riktning?"

Intressant liknelse. Alla Brynässupportrar färdas nedåt i tabellen och nu är ändstationen nådd. Frågan är hur länge vi får vänta på att lokföraren har insett att det är han som har gjort bort sig och kört fel tåg. Nästa fråga är om vi får skjuts tillbaka med en annan lokförare eller om vi måste försöka åka snålskjuts med något pendeltåg/återtåg som åker sträckan om och om igen.

Jag skiter i vilket, bara lokföraren blir uppsagd.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
VBgr: närå jag ska till timrå,och jag kliver av där.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Det finns folk som sitter i fel Kupè och som inte törs kliva av tåget och medge att man nog klev på tåget som går i fel riktning. Man klamrar sig fast och susar förbi den ena destinationen efter den andra och verkligheten blir allt mer främmande för personen i vagnen. När konduktören/konduktörerna efter färdens gång försöker upplysa x om att denne faktiskt sitter och färdas i en riktning som går ifrån istället för i rätt riktning, så har det kommit in ett fenomen som kallas "prestige",, Detta fenomen blockerar "sinnet" villket medför att man inte hittar spåret som leder till rätt destination.


Finns det någon här i forumet som färdas i fel riktning?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Peja: Så du menar att det inte är mina egna åsikter bara för att dom sammanfaller med ex Boorks och inte med dina?
Intressant.
Då har ju inte du heller några egna åsikter eftersom dom inte sammanfaller med Boorks eller mina?
Eller menar du att dina åsikter bör kallas för "egna" bara för att dom råkar sammanfalla med många andras härinne?
Eller hur menar du?

Självfallet har han gjort fel men dom är svåra att peka på eftersom det då sannolikt handlar om småsaker och detaljfel i det dagliga jobbet sas.
Men några större strukturella eller genomgripande fel tycker jag inte att han gjort.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Nej, du har inga egna åsikter. Du bara skriver vad du tror Boork tycker och tänker. Om han ändrar åsikt kommer du att göra detsamma.

Vad du inte inser är att till och med Boork antagligen är medveten om att han har gjort några fel den här säsongen, men du fortsätter att med en dåres envishet försvara Boork vad han än gör. Ungefär som att han inte kan göra fel överhuvudtaget...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Peja: "Det påminner lite om när de försöker intervjua kungen. Men så får han ju typ inte ha några åsikter heller."

Lustigt.
Du och Lasse ifrågasätter ju hela tiden mina åsikter.
Hur går det ihop med att jag inte skulle ha några åsikter?
Nåt som inte stämmer i den ekvationen men det är ju inte helt ovanligt i ditt och Lasses fall....
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: "men slingrar dig gör du ju hela tiden.. Du är världsmästare i att undvika sakfrågan."

Var och när har jag undvikit ngn sakfråga?
Eftersom jag uppenbarligen gör det hela tiden så kan du väl bara exemplifiera med ngt i mängden.
Jag är idel öra...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Det påminner lite om när de försöker intervjua kungen. Men så får han ju typ inte ha några åsikter heller.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: men slingrar dig gör du ju hela tiden.. Du är världsmästare i att undvika sakfrågan.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Uno Gordon: "Du kan ju svårligen erkänna dina tillkortakommanden också. Du försöker ju alltid hitta vägar ut och slingra dig, även när dina gelikar kopplat strypgrepp på dig. Är inte det ett svaghetstecken om något?"

Jag har svårt för folk som tvärsäkert säger att si och så ligger det till.
När jag då försöker framföra en alternativ förklaring tar det uppenbarligen hus i helsike eftersom det tycks vara ngt oerhört kontroversiellt.
Att jag sen inte är ensam om mina åsikter i många fall verkar du dessutom bortse från. Så jag är nog egentligen inte så djävla hal och slingervillig som du vill få det till.
Envis, javisst. Men svaghetstecken? Njäääeee...
Svaghetstecken är att försöka slingra sig undan fast man blivit överbevisa om att ha haft fel i sak.
Och vem kan bedöma om nån har rätt eller fel när det mesta handlar om åsikter och tyckanden hit och dit?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Du kan ju svårligen erkänna dina tillkortakommanden också. Du försöker ju alltid hitta vägar ut och slingra dig, även när dina gelikar kopplat strypgrepp på dig. Är inte det ett svaghetstecken om något?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Uno Gordon: "Att debattera med dig är som att tala med en vägg. Du ger dig aldrig."

Nä, varför skulle jag ge mig om jag anser att jag har rätt och min motdebattör framhärdar och heller aldrig ger sig?
Så jag håller med dig: att debattera med andra känns ibland som att jag talar med väggar.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Att debattera med dig är som att tala med en vägg. Du ger dig aldrig.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: sak argument?

"Hörde du vad Boork sa eller är du läppläsare?
Vad sa han isf till Kankan?
Det är ju det enda som är intressant.
Allt beror ju på hur allvarligt tränaren ser på misstaget och att Kankan fått onda ögat säger inte mer än att Boork måste ha ansett att ett ont öga var befogat, och inget annat."

kort minne?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues och Uno Gordon:

Jag backar iaf upp mina svar med sakargument.
Om ni vet vad det är....
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: med tanke på minspelet och boorks röda ton i ansiktet så var det inga snälla ord...sen vad han sa ordagrannt är ju omöjligt att säga. Så det får väl bli ditt kryphål den här gången..Man ser mycket från 5:e bänk precis ovanför Brynäs bås ska du veta..
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Fy fan vad naiv du är.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Snacka om en dåres försvarstal!!!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: "Jag gjorde en intressant iaktagelse igår... Kankaanperä gjorde ett misstag med at missa ett uppspel... Boork var framme och spände ögonen i honom och sa några allvarliga ord. Johansson, Sjödda, Nolander, DJ...ja hela högen gjorde precis samma misstag utan någon liknande reaktion från Boork."

Hörde du vad Boork sa eller är du läppläsare?
Vad sa han isf till Kankan?
Det är ju det enda som är intressant.
Allt beror ju på hur allvarligt tränaren ser på misstaget och att Kankan fått onda ögat säger inte mer än att Boork måste ha ansett att ett ont öga var befogat, och inget annat.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: så vi slipper din "In Boork we trust" banner?


Ditt stöd ter sig väldigt lättvindigt ;)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
wap.hockeysnack.com
Huge t o m med jag har hängt ner skylten ang Boork Är väl inget fel på honom... hade han tränat packet från Sthlms slödderr igen så hade Leffe varit hemma igen.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Sen hade ju Nokelainen en jädra bra målvakt... En målvakt som DU förutspådde bli en succé. ;)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: sex raka förluster sedan vann man mot leksand 2-1
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Ja, om den dagen mot förmodan skulle inträffa, då är det FEST!!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Det vore väl härligt. Vilken befrielse.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Ja, till att börja med så sparkades Nokelainen efter 14 omgångar utan vinst.
Kom igen när Boork börjar närma sig den siffran.

Jag tror det räcker så eftersom den här fnurra på tråden kommer att vara glömd om några omgångar.
Och då kommer succerubrikerna tillbaka i kvällsmedia, var så säker.
Det gäller att sälja lösnummer...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Jag bara väntar på rubriken Boork lämnar Brynäs- tar DJ med sig...

Då är det bara at korka upp champagnen som man sparat för nästa SM guld..
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Typ :-)
Kommentera

« · 923436 · »