Brynäs IF

727608 inlägg · 7962 ämnen

Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00

« · 1072452 · » Till forumet

Sv: Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00
Sparka vaktmästarn i Skellefte Ishall,snacka om att ha tummen mitt i handen
Kommentera

Bissett19: Hahaha snacka om skön vaktmästare!
Kommentera

Bissett19: Nu kommer raset! HUR FAN KAN SKRBEK FÅ GÅ IN SÅ ENKELT???
Kommentera

De tuggade innan...Undrar hur mycket de kommer att tugga oss nu?
Kommentera

skit också 2-0 nu
Kommentera

ingvar304: Gonatt!!
Kommentera

Horor...Fan att tappa 2-0. Dåligt och kan det vara så att det raset vi alla väntat på kommer nu. Synd att de slutade spela för de spelade riktigt bra.
Kommentera

Just nu verkar det inte som att Brynäs kommer att ha sin fina svit intakt..
Kommentera

Qvarre: Dom blev världstjärnor efter 2-0. Slutade ta skiten framför egen målbur.

Rögle och Luleå ser ut att ta in i KS-kalabaliken
Kommentera

Qvarre: Linds vid agerande vid 2-2 är fan oförlåtligt tamt, han kan ju inte bara sluta åka ! Riv ner han eller nåt.

Första målet var också en total bjudning, istället för att vårda 2-0 så bjuder vi in dem direkt via slarv..

Tur att det är en period kvar...
Kommentera

Gusten: Mycket talat för att raset kommer nu,25 bra minuter räcker inte!
Det är nu man får visa om man är det topplag som tabellen säger......
Kommentera

Davey_22: "Tur att det är en period kvar..."

Ja,kanske..........
Kommentera

Ser gärna att vi vänder detta ikväll, men personligen skulle jag gärna se Brynäs knäcka SSK i helgen, o sen framför allt att dom spöar Frölunda i matchen efter!! =) Men samtliga får ju höja sig ikväll om det ska gå nu i sista!
Kommentera

andreasknox: hur funkar web-tvn för dig nu ? Min är bättre än i första men fortfarande skit, typ.
Kommentera

Davey_22: Det funkar rätt okey nu ändå tycker jag. Men visst har det varit bättre dom 3 andra matcherna jag sett via webben!
Kommentera

Hur har Lindbäck agerat her han gjort några svettiga räddningar, har nått mål vart hans fel?
Kommentera

ruskig fart på skelleftå efter den snabba reduceringen men nu gäller att komma upp i banan igen.
Kommentera

En kass period och alla verkar börja leta fel och såga laget.Tacksamt att spela i BIF.
Hoppas man kan kriga till sig en poäng iaf(men de är ingen här nöjd med antar jag)
Kommentera

Som jag sa från början, en KASSS dommare!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Ja då är nog den 2a förlusten spikad iaf..Hoppas man sopar dit Södertälje ist hemma rejält
Kommentera

andreasknox: Markström i nästa tack!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

sylf:
McDonalds misstänkta checking to the head på Widing framför vårt bås vid 1-0 kanske hade större betydelse än vad man kunde tro...?

Hygglig skillnad mellan Widings 1:a och övriga perioder...?!
Kommentera

sylf:

Temporärt driftstopp pga en felande noggrannhet. Laget startar igen ca kl 19:00 på lördag (då den kraschade ödmjukheten är återuppbyggd)
Kommentera

Davey_22: Ja, Lind såg fastfrusen ut vid 2-2 målet, som han får ta på sig. Bättre att vila Lind, när han ändå är dålig. Vann karln en tekning på hela matchen?

1-2, Danielsson kom efter sin markering, i samband med byte och båda kom in på isen, när Brynäs bås låg längst från det egna målet. Synd, otur, klumpigt.

3-2 Flipper.

4-2 Halvtavla av Lindbäck, även om skottet var bra, svagt att släppa den mellan benen.

5-2 Delikatess, bara att lyfta på hatten.

Bara för att man byter till vitt och dräkterna eventuellt är i bomull (knappast) behöver man inte spela som lamm, bara för det:)

Lindbäck var inte dålig, men gav inget säkert intryck heller. Men men, han kommer, var så säker, fyllt på erfarenhetskontot lite till iaf.

Men inget att sörja över någon längre stund. 2 förluster nu, förlorar vi 20 till, så har vi ändå gjort en riktigt bra säsong, om det inte radas upp oändligt massa kryss såklart:)

Nya tag mot SSK!:)
Kommentera

Tråkig förlust men SAIK var riktigt jobbiga idag.. första förlusten på bortaplan, andra totalt. Inte fy skam ändå. Den här förlusten tar jag. Alla lag förlorar matcher. SSK på lördag, då ska laget vara totaltaggade och visa att man vill ta revansch :D
Kommentera

Nu får det fn vara slutdaltat med målvakterna, Markan ska stå tills han kroknar.

Jag säger som gamle VIK tränaren Dan Hobér, "Det är fn ingen social verksamhet vi håller på med!"
Kommentera

Clubsport: Alla målen var inte Lindbäcks, jag tror att markström hade tagit ett par av de där lägena. SAIK var riktigt rörliga i anfallszon och Brynäsbackarna tappade markering gång efter gång. Nya tag på lördag och återtagen serieledning.
Kommentera

Jompe: Att rutinerade Molin går ner bakom mål som Center på förstamålet är bedrövligt. Men Sunkens jag-vill-inte-ha-puck-utan-lämnar-över-problemet-passning i momentet innan är minst lika bedrövligt.

Bra start på matchen. Det var ju bara ett lag på banan fram till 0-2 sedan hände nåt... Synd att effektiviteten inte var bättre i första perioden. Dackell hade ett bra läge, Lind likaså... sedan Sunströms stolpskott..Matchen borde ha havgjorts i den första perioden.

Bara att lägga bakom sig och se framåt mot morgondagens match. Det är nu det viktigaste kommer, att inte torska ett gäng matcher på raken. För då kan den vanliga visan upprepa sig.

Kommentera

GävleLasse:

Bra skrivet Lasse...

Kanske behövs det en förlust ibland för att få spelarna att vakna till liv igen.

Seger på lördag och måndag vore trevligt nu! :)
Kommentera

MickeB: Lind såg fastfrusen ut vid 2-2 målet, som han får ta på sig. Bättre att vila Lind, när han ändå är dålig. Vann karln en tekning på hela matchen?

Det man undrar är också vart folket framför kassen var. Det var ju soprent framför målet.

Men som du skriver, full fart mot SSK.

Kommentera

Markström = trygghet för mig men han får säkert inte stå på lördag heller.
Kommentera

GävleLasse: Tycker bajskorvarna börjar ta en lätt ljusbrun ton nu. Sättet man torskar på är inte alls bra, då all ödmjukhet, skridskoåkning och blodsmak i munnen är som bortblåst bara på nåra sekunder. Matchen borde varit avgjord redan efter första då laget radade upp chanser, istället bjuder man in dom i matchen på ett sätt man inte sett i år. Upp till bevis på lördag, gärna med Markström tillbaka i kassen. Han inger ett mycket större lugn hos de andra.
Kommentera

sylf: Mja... Din analys förbiser att det var två lag på banan varav det ena laget var totalkass den första perioden. Sedan fick de lite medgång med en snabb reducering efter 0-2. Visst gör det lite ont att tappa en sån ledning men samtidigt så får man försöka se helheten. De var hetare än oss.

Precis som jag har flaggat för så har man tappat den där desperationen som oftast funkar som bränsle för Brynäs spelidé. Det rimmar liksom inte att komma som serieledare till match och spela "desperathockey".

Hur mentalt laddade är laget för den situation som uppkommit? Jag menar att det är lättare att kriga och bevisa att sveriges "experter" har fel genom ett bra lagspel över hela banan än att leva upp till de helt nya förväntningarna som bildats i efterhand.

Det ska bl intressant att se hur laget agerar i morgon. Man hoppas ju på en lika bra bounceback som vi fick efter hemmatorsken mot DIF...

Kommentera

GävleLasse: Grejen är ju HUR man bjöd in dom i matchen, agerandet vid deras reducering ska inte förekomma på den här nivån.
Kommentera

ursakta att jag inte anvander svenska tecken. Skriver pa ett thailandskt tangentbord fran hotelllobbyn. Kan bara saga att sosse-tanket med att varva malvakterna kommer att bli arets Boorkare.

Markan ska sta i mal tills han visar dalig form. Eller sa far den som ar hetast infor matchen sta!!!!
Kommentera

sylf: Nej där håller jag med. Allting startar med att Sunken inte tar ansvar utan lägger över pucken till sin redan forcheckade backkollega...Sedan går Molin bort sig på ett sätt som man inte ens ser i J20 sammanhang.

Men det är bara att hoppa att de tar lärdom och startar en ny vinnande period i morgon. Torsk där så kan man börja bli orolig.

Kommentera

GävleLasse: I stort sett allt avgörs när dom reducerar på direkten i bytet efter att vi gjort 2-0.
Där får dom massor av energi och tar sen över matchen, mer eller mindre.
Inget att säga om.
Hade vi däremot fått suga på 2-0 ett tag till så hade matchen säkerligen fått ett annat förlopp.
Som sagt: små marginaler.
Sen måste jag säga att Sören Persson tog ett par minst sagt tveksamma utvisningar.
Nån som begrep varför ex Jonsson får en tvåa efter att ha jagat ikapp sin forward och sen inte ens nuddat honom?
Eller tvåan för delaying the game i slutet?
Domaren avgjorde naturligtvis inte det här men rätt ska vara rätt...
Kommentera

sylf: Nästkommande fyra hemmamatcher:

Södertälje
Skellefteå
Luleå
Rögle

Fyra stycken 6-poängsmatcher! Här har vi chansen att behålla bufferten.
Kommentera

Huge: Ja det kändes som att Jonssn blev straffad för att han försökte åka skridskor, nån jävla kroppskontakt måste man ju för fan få ha.

Sören har hatat oss från sin första ES-match. För visst var det hans debut den där berömda hemmamatchen mot LHC.
Kommentera

Huge: Så sant det där me domarn!
Kommentera

GävleLasse: Innan säsongen hade vi nog inte gnällt alltför mycket över en förlust borta mot Skellefteå.
Det känns snarast som att vi spelat över kapacitet och att vi bör vänja oss med dalande placering i tabellen.
Samtidigt så är Elitserien oerhört jämn just nu så det känns som vi har en god chans att undvika kvalserien så länge vi spelar enkelt och med stor energi.
Kommentera

Gusten: Visst var det den idioten som redan i sin första match 03 godkände LHCs mål trots att videodomaren påkallade att han ville tala om att målet var regelvidrigt (flyttad målbur). Det var hans första Elitseriematch i karriären och sen dess har han jobbat hårt för att dömma bort Brynäs.

Anekdot: Sören ringde Kuben efter matchen, och undrade hur man kommer igen från sådana grova misstag. Kuben svarade: "Jag har aldrig gjort ett så stort misstag" =)
Kommentera

HF: *ASG* Kuben är kung!
Kommentera

Huss:

Markström Jacob 93,94
Lindbäck Anders 86,67

Enkelt att välja...
Kommentera

HF: Rättelse: Var tydligen Persons andra Elitseriematch.
Kommentera

rackham: Hur väljer vi under J-VM?
Kanske läge att byta Kristan mot Lindbäck + typ Persson?
Kommentera

Huss: Tror inte Mora är så sugna på att byta bort sin hittills bästa spelare.
Kommentera

Huss: Tjatar dom så kan vi byta mot Lindbäck+Björne+Molin+Svanberg+Sundlöv och ett par playboyskor
Kommentera

Huss:

Tror du verkligen Simons går med på en sån "trade"?

Tycker Lindbäck får lite för mycket skit från gårdagen,bättre att skylla på spelet runt egen kasse där tre av målen kom till.
Lindbäck får helt enkelt för lite hjälp vid målen förutom vid fyran den  ska han ta,så är det bara.
Nej imorrn vill man se rejälare spel över hela banan,samt att man hjälper den keepern som nu står imorrn.
(Tror på Lindbäck)

Kommentera

Bissett19: Tycker också det. Jag tycker faktiskt att Lindbäck var bra, det enda målet man kanske kan kritisera är det han släppte in mellan benen. Han gjorde ju en hel del fantastiska räddningar när Skellefteå tryckte på som mest.
Kommentera

« · 1072452 · »