1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1820638 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
5915: Länk?
Kommentera

dAVydov: Jag sade att om reportrar är här och läser så är det inget jag lägger någon energi på...självklart läser de vad som skrivs i både forum o grupper, hur skulle de annars ha någon aning vad Brynässupportrar känner?
Kommentera

Leonardo: Varför är något intressant att veta? Vet inte riktigt vad du argumenterar för nu :)
Kommentera

Leonardo: Vad tycker ni, Rautio i kassen om han är tillgänglig?
Kommentera

dAVydov: Varför är det intressant att veta?
Kommentera

2064: Ofta spelar lag som går långt på gränsen till fult och klarar sig från många situationer de normalt borde få utvisning på, smårapp o skitsaker som blir resultatet av Brynäs utvisningar är sånt domarna tar....jag orkar bara inte hålla på förlora energi på den saken bara.....du märker väkl själv hur tyst det är överallt annars i alla andra forum, i studion, i tidningar om det ibland brutala spelet mot huvudet, slewfoot etc....
Kommentera

Leonardo: Bara något jag noterat. Frågade inte huruvida du brydde dig, men tack för upplysningen :)
Kommentera

dAVydov: Ja det är nog troligt...inget jag bryr mig i
Kommentera

Peja:
Tenderar att mala, Peja?
Hörde du inte Red Face igår?
Det är deras gameplan att få våra spelare trötta.
Kommer inte ihåg ordagrant vad Red Face sa under matchen, men några oklarheter var det inte.

Som jag skrivit förut accepterar domarna mer från Red Face United eftersom de hela tiden ligger runt gränsen. Brynäs gör det inte som lag och då sticker mindre saker ut. Skulle alla tjöta och gå på som Granström och Alcén så vore gränsmatchen i matchen mer jämn.

Speed is the key, som Dick Winters skulle ha sagt.

"We few, we happy few, we band of brothers"
Kommentera

Peja: "Men i det stora hela är huvudproblemet inte att domarna tar Brynäs utvisningar, för de är oftast korrekta, MEN det största problemet är att Frölunda kommer undan med otroligt mycket. Om Brynäs inte får spela slutspelshockey ska inte Frölunda kunna komma undan med vad som helst, det är alldeles för orättvisa förutsättningar."

Där håller jag med. Såklart. Uttryckte mig lite korkat, skulle sagt att vi inte förlorat dom vi gjort pga utvisningar mot oss.
Kommentera

2064: visst kan man argumentera för utvisningar som borde varit. Men jag håller mig till dom som tagits. Och dessa har inte kostat oss matcherna, dels pga Fhcs oförmåga, dels pga vår egen ofärmåga.
Kommentera

Abrahamssons artikel i Aftonblaskan visar att han har koll på kritiken. Det lönar sej att föra oväsen.
Kommentera

dAVydov: tänkte exakt likadant efter jag läst Sannys krönika om matchen igår...
Kommentera

Inkazar: så du tror inte att bl.a. Game på Ståhlberg hade gjort skillnad? Eller ett otal utvisningar som bytt sida s.a.s.?
"Oss själva", trams....
Kommentera

Leonardo: Någon annan som får en känsla av att vissa reportrar är här inne och läser? Kanske är samma diskussioner på Twitter men visas formuleringar känns nästan riktade mot oss :)
Kommentera

Inkazar: I de matcher som Frölunda har vunnit har de tenderat att mala ner Brynäs, som har blivit tröttare och tröttare under matchens gång. Domarna har tillåtit deras forecheckande spelare att spela otroligt fult på våra spelare, inte "bara" fula tacklingar som somliga har resulterat i hjärnskakningar utan även fula slashingar som t.ex den på Fälth innan ett baklängesmål i Scandinavium (kanske pga den som han inte kan spela...?). Samtidigt har domarna letat med ljus och lykta efter Brynäsutvisningar. Domarna har gett Frölunda rejäl hjälp i sin strävan efter att nöta ner Brynäs i matcherna.
Utvisningen på Kilström, vid ställningen 3-3, 4 minuter kvar, är också ett typexempel på där domarna gav Frölunda en gratischans att avgöra matchen.
Men i det stora hela är huvudproblemet inte att domarna tar Brynäs utvisningar, för de är oftast korrekta, MEN det största problemet är att Frölunda kommer undan med otroligt mycket. Om Brynäs inte får spela slutspelshockey ska inte Frölunda kunna komma undan med vad som helst, det är alldeles för orättvisa förutsättningar.
Kommentera

Inkazar: I och med att det handlar om hypoteser så är det svårt att sia om. Men den täta match 5 i götet hade gott och väl kunnat sluta helt annorlunda om det hade dömts 5+game på den tackling som sänkte Bertilsson. Vi har en bra bit över 50% i PP så mycket talar för att vi kunnat göra mål där. Och matchen hade kunnat utveckla sig helt annorlunda.
Kommentera

Eller: Nog ingen som tror att domarna aldrig missar nån brynäsutvisning. Det handlar om balansen. Ett lag som spelar fysiskt och aggressivt och ligger på gränsen till det tillåtna drabbas normalt av fler utvisningar. Vilket grundserien också bekräftar. Mönstret i semifinalen är unikt.
Kommentera

2064: vilken match har vi förlorat pga domarna? Mig veterligen ingen. Dom vi torskat har varit pga "oss" själva.
Kommentera

7225: tycker att det är en solklar slewfoot, tycker också se att frölundaspelaren lättar från isen när han tacklar i den omtalade tacklingen. Men i början när Bif var tillbakapressade så släppte domarna ett par solklara utvisningar, ex. Vid ca:10min så blir en frölundaspelare upphakad på handskarna/armarna när han har en jättechans från nära håll och just före Bif får pp och det blir 2-0 så var det ju en solklar Bif-utvisning vid blålinjen (cmore visade repris på den sekvensen) . När de gjorde 2-0 kändes det som att all energi som Frölunda hade gick över till Bif.
Kommentera

7225:
Han menar att vi fått det att låta som att han håller på Frölunda.
Kommentera

Leonardo: om domarinsatserna tynar bort över tid är väl helt avhängigt av utgången eller hur?
Det kan kosta oss (eller redan kostat oss faktiskt) en finalplats och kanske ett guld i förlängningen.
Att nå ända fram händer sällan och kräver att en mängd olika faktorer sammanfaller. Att då bli berövade den möjligheten pga flagranta misstag från parten som skall se till att allt sker under rättvisa former är ett enormt underbetyg till domarkåren.
Kommentera

7225:

Vet inte när Frölunda/Brynäs släpper sina men första finalen är på söndag så lördag morgon kanske? HV har redan släppt till sina 2 första matcher:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nokgm/stort-tryck-pa-finalbiljetter

Sen kan man ju tycka att biljetterna borde släppts när båda finallagen är klara, så det blir rättvist för fansen.
Kommentera

Sv: SEMIFINAL Kommentera

vti-peter: Nån som vet när finalbiljetterna släpps?
Kommentera

5915: Ja att Leman skriver så är ett tillräckligt bevis!
Kommentera

7225:
Sanny kanske kollade på Teletubbies...
Kommentera

Leonardo: Enligt Hans Abrahamsson på Twitter så spelar inte Fälth och Bertilsson men däremot Ölund och Rautio.
Kommentera

Auchinleck: He, he världsklass :) Hoppas vi får ngt besked om Fälth o Simon för imon, Rautio?
Kommentera

Inkazar:
Mmm... sparsamt.
Kommentera

Auchinleck: han kommenterade under videon..
Kommentera

5915: När jag kollar ruta för ruta så hoppar frölundaspelaren in tacklingen...
Kommentera

Leonardo:
BZ och Bulan taktiksnackar i Feskekörka...
Kommentera

Auchinleck: Hoppas Brynäs kommer ut med en härlig inställning imon, bara gudarna vet hur det slutar...Brynäs har iaf vad som krävs för att gå hela vägen, sen om det blir så är en annan femma, det är för många fragment som kan avgöra en match...att hota MJ var en mycket dum och ogenomtänkt handling...jag kan inte försvara sånt beteende och det har inte dessa domare gjort heller...gentemot oss som förening
Kommentera

vti-peter:
Sparsamt?
Klapp klapp handlar inte om spelet utan om huvudtacklingarna?
Eller var hottar du de sparsamma kommentarerna? 😃
Kommentera

Leonardo:
Lät som du beskrev Huge där... såna idéer man kan få för sig...
Kommentera

5915: Dom blir översittare till slut alla som sitter i Cmorestudion, jag har alltid varit skeptisk för benämningen "expert", det finns för många av dem överallt, på nätet, i tidningar, i vardagsprogram där man hela tiden talar om för andra hur det är o skall vara...uschiamej!!
Kommentera

7225: Sanny Lindström har "tittat ruta för ruta" och konstaterar att frölundaspelaren aldrig hoppade. Har man läst Georg Orwell är det dags att bli skraj. "Krig är fred..."
Kommentera

dAVydov: Är nog så i många idrotter o lagsporter, allt från enorma kontrakt till den enorma mediebevakning o hur mycket som står på spel i många sporter speciellt med fixstjärnor...jag menar tänk om folk o fä skulle börja springa amok och ta allt i egna händer i ren besvikelse, vilken mardröm...jag kommer ihåg Colombianska fotbollsspelaren Escobars självmål som föranledde att han sköts, vilket en del domare därborta blivit...det är ju horribelt dekadent...jag tror alla Brynässupportrar är otroligt upprörda över domarinsatserna men det tynar bort över tid!!!
Kommentera

vti-peter: Till och med GP:s Leman tyckte det var konstigt att domarna missade hopptacklingen. Illa när göteborgarna tycker att domarna dömer mot oss. Fan i mej världsrekord.
Kommentera

Leonardo: Japp, helt underbar match igår (frånsett första 10)! Men jag kan inte komma ifrån den äckliga bismaken som uppkommit under semifinalspelet. För mycket yttre krafter som spelar in i sporten. Helt sjukt egentligen att vi tagit oss till en sjunde match.
Kommentera

vti-peter: Man kan ju inte annat än älska Wikegård men bäst är han på Gladiatorerna.
Kommentera

Wikegård kommenterar tacklingen, om än väldigt sparsamt..

www.instagram.com/p/BS0jIrUBuCC/
Kommentera

Qvarre: Jag sov gott inatt dock, domare i hockey skall inte få mig ur balans för då är det dags att se på något annat där man inte är engagerad i laget, domarna har redan bestämt sig för nivån sen länge, och det är jobbigt när det skall koka inom en, det tar för mycket energi av en...det är nog jobbigt med en spännande match...igår var det aldrig spännande, Frölunda vart utspelade i sista två perioderna och inget annat!!
Kommentera

Qvarre: Jag kommer att spela på 0-6, 50kr
Kommentera

Sjukt tuff match borta i morgon mot Frölunda, media och förbundet.
Jag hoppas att Brynäs tar detta på rätt sätt och låter övergreppen bli tändvätska.
Vanligtvis vaknar jag upp glad efter en seger för Brynäs men i morse var förbannad.
Kommentera

7225: jo, jag hintade det i ett tidigare inlägg. Det ligger därinne och gror hos de numera ljusgröna zebrorna.
Kommentera

7225:
Jag anser inte att den tomten är en Bynässupporter.
Stolpskott får väl ringa och hota igen och hävda att han håller på Frölunda.
Kommentera

7225: Är du ironisk om en ironisk rubrik nu?
Kommentera

« · 1820638 · »