Redigerad kommentar
Huge:"Skillnaden är att DU verkar vara säker på att det handlar om att han varit "en lat finne", bara för att han fick gå från Luleå för 7 år sen och därefter fått en stämpel på sig om att vara lat."
Du vill verka påläst. Men du glömmer att han fick stämpeln att ha dåliga workethics av NHL scouter. Han gick ju som bekant som 15:e val i första rundan. Så vad Luleå ansåg skiter jag fullständigt i. Det enda de bevisar är att NHL bedömmarna inte var helt fel ute.
Ja, jag ser Jesse som en ersättare till Enterfeldt, varför? Lundberg togs in i mer eller mindre panik för att fylla ut laget. Han gick in i 4:e linan medan Enterfeldt höll till i 1:a och 2:a, allt beroende på hur laget matchades.
Så. Summa sumarum, Jag litar på det NHL bedömmarna sagt. Jesse får gärna visa motsatsen även om hans konstant dåliga +/- som genomsyrar hans karriär talar för det motsatta. Jag menar en spelare som är ett "geni" som lägger geniala mackor och även är en farlig målskytt borde ligga på ett övertygande plus i den statestiken. Men han kanske bara har haft otur och hamnat i femmor som är bedrövliga bakåt.
När det gäller Brendl så var det Boorkens betongdefensiv som höll nere hans siffror. TJ har ett helt annat spelsystem.
Redigerad kommentar
Pettisbif: Spontant hade jag nog också hållt Wandell över Niinimäki. Men det verkar vara ett par säsonger sedan Wandell var en produktiv spelare. Skralt med poäng.
2 mål på 34 matcher den här säsongen t ex.. Så jag vet inte om skillnaden hade vart så himla stor egentligen. Vi får väl se.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Pettisbif: Om vi bara ska ta Wandell som exempel får man ju ändå tänka på att Brynäs verkligen behövde göra klart med en spelare snabbt. Bengtzén kan ju inte få kritik för att han väntar för länge ena stunden och att han värvar för snabbt andra.
Nu är det väl också så att Wandell inte ens verkar ha brutit med sin ryska klubb.
Fast jag delar din frustration. Jag hoppas att vi kan få in någon bra värvning till i truppen som inte bara blir utfyllnad.
Tappen av Ollas och Enterfeldt är ju nästan värsta tänkbara scenario man kunde diktat upp innan säsongen.
Huss:
Ja, vill man kan man alltid hitta brister hos vår nya SC
Eller också var det så att Djuse hade hemlängtan (Östersund) eller att Bz inte ansåg att det tillförde laget tillräckligt jmf m den lösning han kanske har på g
mattiaskarlgren: Sunken är knappast en topp 4 back heller och poängmässigt ingen större skillnad, speciellt i förhållande till speltid.
Att hitta en topp 4 back innan nyår är osannolikt, bra backar är betydligt svårare att hitta än forwards. Att några Allsvenska lag som i år jagar SHL plats skulle släppa ifrån sig spelare som Press, Bengtsson osv. är också osannolikt. Alltså är det spelare som Djuse som BZ måste hugga på om det skall in en spelare innan nyår.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar