70 Rodrigues: Pedofiler bara måste få en andra chans!!
Dom kan alla flytta ut till Lidingö. Gärna nära Huge. Han är så bra på att ge alla en andra chans och prata.
Han skulle kunna prata sönder dom totalt:)
Peja:" Hur många pratade om att Ludmilla hade varit dopad när hon sprang hem guldmedaljer åt Sverige?" Inte många, ills hon dopade sig igen.
Det tillhör inte ovanligheterna att det blir återfall bland de som en gång dopat sig. Så där har vi ännu ett skäl att vara oroliga.
Så min fråga kvarstår. Är återväxten bland unga målvakter så skral att det bästa alternativet är en målvakt som varit avstängd två år för doping?
Redigerad kommentar
Huge: Ja den intresserar mig mycket!!
Då måste vi bena upp det här lite.
Hur ser samhället ut och vilka värderingar har vi idag 04-07-2012 för dom ändras hela tiden det är inget som är hugget i sten. Tror inte många skulle känna igen sig om vå åkte tillbaka 100 år i tiden och dom värderingar som var i det här landet.
Går det att likställa doping med att fuska med skatten med vad det innebär?
Är det bara elitidrottare vi pratar om?
Herrar/damer?
Olika åldrar?
Spontant så känns det inte bra i magen efter en sån här värvning. Borde funnits andra alternativ. Men det är väl glömt när han väl vinner matcher åt oss...Så funkar väl de flesta...
Att han sonat sitt brott och förhoppningsvis insett ett och annat väger tungt i plusskålen...
Att han är talangfull råder ingen tvekan om, sen återstår att se vad uppehållet gjort med hans målvaktsspel...och hur stark han är mentalt...för visst kommer han att bli påmind i alla möjliga situationer...till en början...Sen kommer nya skandaler....:-)
Jag väljer ändå att välkomna honom till Brynäs med en förhoppning om succé....
Huge: JAG TYCKER INTE NÅGON SOM HAR HÅLLIT PÅ MED DOPING INOM ELITIDROTT FÖRTJÄNAR EN ANDRA CHANS!!! Allt det där att man förtjänar en andra chans hamnar bara på floskertoppen.
Det är ingen medborgerlig rättighet att hålla på med elitidrott även det finns dom som tror det. Jag kan kolla upp FNs stadgar om du vill men det kommer att ta ett tag så jag slipper helst det:)
Sen vad jag tycker så kan jag säga att jag har sagt upp bekanskapen med en som pysslade med doping inom styrkelyft. Han var nära vän men är inte det längre. Jag vet andra på gymmet som håller på med lite olika saker men dom har mitt fullständiga förakt. Lika så inom politik. Det var en nära vän som sa att han var stolt över att vara Sverigedemokrat. Lika fort som han sa det kunde han bara dra. Jag är rak och ganska tydlig. Jag har tillräckligt med vänner som jag ändå inte hinner träffa så mycket som jag skulle vilja så varför umgås med skit?
Det är alltid intressant att diskutera moral och etik tycker jag. Sen är det en fördel att man kan sära på dom två. Att blanda ihop skattesmitare och doping är inte så snyggt av Peja. Då gör han det väldigt lätt för sig när han vet att alla försöker få det gå ihop med ekonomin och få kvar några extra kronor. Han spelar på det känslomässiga i ett så lite brott ska man väl inte dömas hela livet. När han vet att alla vi vill det bästa för Brynäs och vi vill så gärna hålla med honom.
Huge:En mördare är alltid en mördare oavsett om han suttit av sitt straff, precis som en fuskare alltid är en fuskare även om han sonat sitt brott.
Oavsett vad man tycker så är affären kontroversiell och jag tycker att den kommer väldigt opassande nu när man fått av sig de gamla oken (förutom de vackra på tröjan då) men oken i form av dåliga sportsliga resultat, dålig ekonomi och stor omsättning på både styrelse, anställda på kansliet och tränare.
Man satsar på egna produkter och är tillsammans med SAIK trendbrytande med att våga satsa på egna produkter i en större ofattning. Media har älskat oss och lovordat satsningen. Tyvärr så kommer fokus att flyttas den här säsongen. Är Rahm så bra att hn är värd det? Finns det verkligen inga andra alternativ? Någon ung och hungrig målvakt som vill bli en adept till en av sveriges bästa målvaktstränare? I så fall är jag orolig för sveriges framtid när det gäller framtiden.
Jag får samtidigt en känsla av att Robin är väldigt egoistisk och absolut inte en teamplayer. Visst en målvakt är ofta lite udda men ändå.
1. Han dopar sig och sätter inte bara sig själv i dålig dager utan även sin klubb och lagkmrater i ett prekärt läge. Ett svek alltså.
2. Han skriver på för Örebro och annonseras att han är klar för laget. För att sedan svika och fortsätta att förhandla med Brynäs för att sedan skriva på. Åter igen ett svek, den här gången bara dagar efter att kontraktet med Örebro skrivit på.
Jag tycker mig se ett mönster, ett mönster som jag inte gillar.
Redigerad kommentar
Huge: Jag måste få lära mig lite om "ödmjukethet" av dig för det är tydligen något du är bra på.
Om Rahm var mitt barn så hade jag känt mig djävligt misslyckad som förälder för det första. JAG TYCKER INTE ATT NÅGON SOM PYSSLAT MED DOPING FÖRTJÄNAR EN ANDRA CHANS. Tydligt nog? Då menar jag även mina barn. Jag gör ingen skillnad alls på den punkten. Du har gjort ditt inom elitidrott. Jag är inte så mycket för gullande med fuskade idrottsmän/kvinnor.
Om du följer med lite i idrottens värld så kanske du minns OS när Johann Muhlegg körde sönder Per Elofsson? Elofssons karriär blev helt förstörd efter det. Men va fan gör det för det är ju alltid så mycket mer synd om den som har dopat sig!!! Ge han en ny chans snälla det var bara ett misstag. Skit i den där tönten Elofsson han får skylla sig själv för han försökte hänga på.
Redigerad kommentar
Bellar: " Då kommer en massa internettroll och massa tankar att det är synd om fuskarna och man måste få en andra chans, kommer från en taskig förort bla bla bla snyft snyft..."
Hur gammal är du? 18?
Du låter iaf väldigt omogen av ditt resonemang att döma.
Inget fel i det, vi genomgår alla olika faser i livet och när du blir lite äldre så kommer du också att bli lite mer ödmjuk och inte så kategoriskt fördömande.
Och vem härinne har påstått att det är synd om Rahm?
Ingen, såvitt jag kan se.
Man behöver väl inte tycka synd om honom bara för att man tycker att han sonat sitt brott och bör få en ny chans.
Som sagt: vore intressant att få höra vad du hade sagt om Rahm hade varit ditt eget barn.
Jajjen: Jag gillar att göra det lätt för mig;)
För jag misshandlar inte min flickvän och bara en djävla idiot skulle köra på fyllan!!!
Jag är ingen ängel eller frikyrkopastor och kommer aldrig att utge mig för det heller!!! Jag är bara en helt vanlig svensk som inte tycker om drägg.
Hmm kanske det går lite snabbt upp till Gävle från sthlm ibland men va fan man kör ju BMW haha.
adrenalinerush:den ändapajasen här är du din loser!!
Så jag är en loser det är inte jag som tycker det är bra att vi värvat en fd dopad fuskare som inte spelat en match på två år så kalla inte mig loser!
Men sitt du och va tuff bakom ditt tangentbord ditt fega lilla kräk!!!
Jajjen: Jag är den förste som svarar ett stort JA på den frågan!!
Jag har ingen större förståelse för den sortens människor. Men det kanske också beror på vilka människor jag har träffat på under mitt liv. Men dom flesta går till sina små arbetsplatser och kommer aldrig att bli utsatta för något grövre brott. Jag har en viss förståelse för att man inte kan sätta sig in i vissa saker när man lever i en isolerad bubbla skyddad från allt. NU MENAR JAG INTE DIG JAJJEN och sluta missförstå mig!!!
Och nu förstår jag att den självklara frågan från dig blir "för vilka brott ska man stängas av för livstid"?
Våldtäkt=Ja
Värdetransportrån=Ja
Grovmisshandel=Ja
Gå mot rött=Nej
Parkera fel=Nej
Ja du kanske ser mönstret?
Jag måste fråga er som jämställer Rahms dopingbrott med våldtäkter, pedofiler, och andra grova brott. Hur tänker ni! jag har svårt att förstå eran syn på detta.
Är ni matade med silversked? har ni en sån perfekt uppväxt att ni aldrig någonsin tagit ett felaktigt beslut.
Jag avskyr doping och tycker man ska straffa dom som dopar sig. Men om man har en straffskala så måste den följas hur fan skulle det se ut annars. Sen om det ska vara 2-4 års avstängning för AS det är väl en diskution i sig själv mkt tror jag beror på hur allt har gått till.
Jag ger killen en chans att visa att man kan lita på han men det är mitt val.
Sen om vi talar om livstidsavstängningar så länge Bertuzzi får spela så är det nog bara Mord som kan ge livstidsavstängning. Där kan man säga att en livstidsavstängning skulle vara befogad, jo jag vet att Moore inte var oskyldig men det ger inte Bertuzzi rätten att knäcka ett par kotor.
Jajjen: Ta ett djupt andetag nu och räkna till tio. Eller förresten tiotusen för du verkar lite uppe varv;) Själv sitter jag och äter glass med jordgubbar och är väldigt lugn. Kanske lite högre puls när jag tänker på Rahm. För dom som händelsevis skulle vara intresserade min humörsstatus:)
Nej jag påstår inte att du kokarihop något alls! Jag ber tusen gånger om ursäkt om du, din familj, din släkt, dina vänner, dina grannar, dina husdjur och alla andra i din närhet skulle ha blivit kränkt, tagit illa vid sig eller på något annat sätt kommit till skada. Jag är en idiot förlåt mig snälla.
Bellar: Då påstår jag att du kokar ihop nåt alldeles eget av vad jag skriver.
Varför är det bara fuskare som ska stängas av på livstid? Varför inte hustrumisshandlare, rattfyllon, våldsmän m.fl.?
Slajsarn: "I mina ögon är han en fuskare och såna gillar jag inte. Oavsett om han "sonat" sitt straff eller inte. Han har likt förbannat fuskat."
Visa mej en människa på jorden som påstår att han aldrig har fuskat, då kan jag visa dej en lögnare.
Jajjen: Ja vem fan bryr sig om att man gängknullar en full tjej. För har man någon som helst moral och säger "det kanske inte vara så bra" Då börjar massa puckon yla om att man INTE ska ha så hög moral. Man måste förlåta för han/dom har fått sitt straff. "ska man straffas hela sitt liv"
Tydligen har vi kommit dit att det är dåligt med moral!!
Bellar och Rodrigues
Har ni nån i er närhet som råkat ut för pedofiler?? om inte jag ska ge er ett väldigt gott råd nämn inte att ni jämför Pedofiler med dopade människor. Jag har sett hur mkt det kan bryta ner en människa som varit utsatt för det. Så det finns nog två saker som kan hända nåndera bryter personen ihop eller om det är en typ säg Mike Danton så får ni snabbt ge en jävligt bra förklaring för att slippa gå med löständer. Jag förstår att ni hatar dopade människor men dra inte in pedofili i detta det är bara absurt.
sen finns det mkt olika dopningsmedel
tex
Anabola Steroider, Epo, Beta-2 agonister, Stimulanta,Narkotika, Gendopning,
så vilka av dom skall ge livstidsavstängning Efedrin?? Bloddopning? anabola?
alla ger mer eller mindre fördelar så säg gärna ett rättvist straff på olika typer av doping. Typ det räcker med att du tar molipec host medicin så kan du bli avstängd 3-6 månader ska det vara livstid på det med.