Huge:Säljer lösnummer? Lever du kvar i 1980-talet eller? ;-)
Vi får se vad som händer, Media brukar ha väldigt svårt att släppa de stämplar de en gång satt på personer. När de dessutom blir påhejade av andra lags supportrar så kan det pågå väldigt länge.
Se bara på grejen under förra slutspelet. Lill-Kenta försökte sätta press på domarna när han gick ut och anklagade Brynäs för att filma mycket. Detta blåstes upp något ofantligt och kommer säkert att leva kvar länge. Kanske inte från Media i samma utsträckning men så länge motståndarfansen ältar detta så finns det en "intressegrupp" föralla dessa bloggare som söker bekräftelse. Därför blir detta ett problem.
Se bara vilken vinkel samtliga mdier har valt för att presentera nyheten.
Ingen jävel har frågat om hur han har tacklat sin bestraffning och hur han gjort för att försöka bibehålla sin talang. Två och ett halvt år är en väldigt lång tid.
När det gäller mina egna åsikter så står jag för dem. I mina ögon är han en fuskare och såna gillar jag inte. Oavsett om han "sonat" sitt straff eller inte. Han har likt förbannat fuskat.
Rahm har begått ett brott och avtjänat sitt straff. Precis som så många andra unga och korkade människor. Vad är det för jävla samhälle ni vill ha där unga förstagångsförbrytare ska hängas ut och märkas för livet, utan chans till försörjning?
Om han kan lira hockey efter två år är en helt annan femma. Sundlöv har ansvar för att han klarar det. Lyckas Rahm är det några härinne som får skämmas. Igen. Misslyckas han lär Sundlöv få ta sitt ansvar.
Huss: Mattsson har inte visat nånting. Är knappast mogen för Elitserien. Salak hade varit ett bättre val.
Lite lustigt att i princip alla här är emot Rahm men var för Mattsson (även jag)... Men Sundlöv gör tvärtemot vad vi tycker.
Jag hoppas verkligen att Sundlöv/Alcén får rätt med denna värvning och får de rätt så förstår man varför han är sportchef och vi gnäller här :)
Men jävlar vilket liv det kommer att bli om det här framöver!
Välkommen till Sveriges finaste och anrikaste klubb Robin!!
tobhund:
I gävetidningarna är rubriken: "Skandalmålvakt klar för Brynäs".
Någon som tror att det blir bättre publicitet i riksmedia?
Snacka om bortkastade pengar.
En årslön, för vanligt arbetande folk, betalar man till Örebro, för í princip luft.
Där kan man snacka om att Örebro vunnit på lotto.
Det är ju det som nästan är det värsta i hela de här soppan.
Att de betalar en "övergångssumma" för en målvakt som inte spelat på två år.
Hälften av vad vi fick för att Svedberg gick till NHL hamnar i Örebro.
Lösen är 300.000-400.000 enlligt Sundlöv till AB (samma nivå som man löste Granström och EKholm för...)
Nu hoppas jag:
Att Rahm lärt sig en läxa och håller rätt kurs i fortsättningen.
Att Pecka och co får honom i bra form snarast.
Att vi försvarar guldet.
Linus Wickman: Brynäs i ett nötskal, ett gäng förbannade clowner är vad ledningen är!!!
Skulle vi försvara vårat guld eller är målsättningen att hänga kvar eller ta oss till slutspel för Honken kommer ju inte hålla 55 omgångar!!!
Fyfan vilken jävla pajasvärvning!
Det här måste vara årets sämsta värvning. BRA JOBBAT SUNDLÖV fy fan.
Redigerad kommentar
tobhund:
Om Rahm skulle spela så pass bra att han får ett erbjudande från NHL.
Är det då någon som tror att han inte drar som en avlövning på direkten.
Det måste ha funnit bättre alternativ på både kort och lång sikt.
Jag förstår helt enkelt inte hur man tänkt i detta fall.
Troligen är det så att man inte tänkt alls.
Linus Wickman:
Som jag misstänkte. Det fanns ingen anledning för Örebro att
göra detta gratis. Sen är Brynäs så totalkorkade att betala för
en målvakt som inte tränat eller spelat på två år.
För sin investering får man dessutom mängder med negativ publicitet.
Så det måste vara en av de sämsta ekonomiska beslut som tagits i klubben. De där pengarna hade kunnat användas till något annat.
Snacka om att betala för ingenting.
Totalt obegripligt.
Vissa personer borde helt klart lägga av när de står på topp.
En desperat affär av en klubb som för tillfället inte har någon
som helst anledning att vara desperata.
Enaranger: "Det finns så lite att vinna på detta för Brynäs, med tanke
på hur mycket de riskerar."
Om det visar sig att det är en väldigt bra målvakt som kommer jobba stenhårt under Peckas ledning för att visa alla att han är värd den här chansen, är det då så jävla fel?
Känner mig ganska säker på att Pecka kommer skrika på och nöta detaljer med Robin så att han inte får en chans att ta nån genväg eller på nåt annat sätt inte ge 100 % varje träning.
Tror inte heller att Robin är så dum att han riskerar den här sista (?) chansen han får att rädda sin karriär.
Expressen verkar inte vara ute efter nåt större drev om man läser vad Ek och Sjöberg skriver idag. De har snarare varit snälla i sina artiklar och blogginlägg under dagen.
Varför fokusera på att världen kanske går under? Vi är svenska mästare och har en jävligt bra målvaktstränare som vill ha Robin i sitt team. Tror inte att sponsorer kissar på sig av det här...
Enligt Mr Madhawk så har Brynäs fått slanta upp rejält för att få Rahm, är det så så är det förkastligt. Det måste ju finnas andra alternativ.
Har inga större problem med att han har varit dopad han har avtjänat sitt straff, men han har inte spelat en match på två år! Det är en rejäl chansning som jag inte vet om BIF har råd med. När dom dessutom har fått köpa loss han.
Hade haft större problem med om vi värvat Conny Strömberg eller nån spelare som tidigare har kört ratfull exempelvis.
Fakta 1: Han dopar sig medvetet, trots att han vet att det inte bara är han personligen som drabbas om han åker dit.
Fakta 2: När han vet att han kommer att åka dit tiger han i två månader som gör att hans lagkamrater och arbetsgivare (FBK) droppas i skiten.
Fakta 3: Efter två år är ett allsvenskt lag (Örebro) beredd att ge honom en chans att komma igen. Han skriver på för dem men när han får ett bättre bud vill han bryta kontraktet med Örebro trots att han inte sett till att få rätten att bryta kontraktet inskrivet i kontraktet.
Den röda tråden som jag ser det är att Robin Rahm verkar vara en kille som är beredd att ta stora risker för att nå framgång. Han verkar dock inte bry sig ett dugg om hur det drabbar hans omgivning.
Jag förstår att Örebro nu förhandlar med Brynäs, om jag vore i deras skor skulle jag inte vilja ha killen kvar i föreningen. Nu verkar det dessutom som om de kan tjäna en slant på det hela. Om det inte vore så att det är Brynäs som får punga ut med pengarna skulle jag gratulera dem.
Enaranger: Tycker att Sundlöv eller kanske snarare Pecka letar efter onödiga utmaningar. Johan Mattsson hade varit perfekt enligt ett beprövad koncept med unga lovande spelare som Pecka kan ta under sina vingar. Tror vår målvaktstränare vill gå utanför sin comfort zon...
Låt vara att Rahm nu suttit av sitt straff men han borde vara alldeles för ringrostig för Elitserien.
Nej, det här ger dåliga vibbar.
A_x_e_l: Det värsta med hela den här såpan är att Brynäs verkar betala för Rahm.. Känns ju midre bra om man säger så!
adrenalinerush:
Jag vet inte ens om han haft tillåtelse att hyra istid och träna själv på is?
Är det inte så att man som dopningsavstängd inte ens får träna på gym?
Reglerna för dopningsavstängningar är ju rätt hårda av en anledning.
Vi såg ju hur rostig Nihlstorp var mot oss efter att ha varit borta någon vecka. Hur rostig ska då inte Rahm vara. Sen är det inte någon storstjärna vi talar om. Han har en bra säsong bakom sig.
Tväst:
Det spelar ingen roll vad vi tyker om saken. Allt beror på hur
det vinklas i media. Om jag känner tidiningarna rätt så lär det
vinklas på det sätt som säljer mest, d.v.s. skandaler.
Då drabbas Brynäs av en massa negativ publicitet.
Något man inte har nytta av när det gäller att få många sponsorer.
Om det blir ett rejält drev i media så spelar det inte så stor roll
vad sponsorerna sagt till Brynäs i förväg (om Brynäs nu ens kollat).
För då försöker nog sponsorenra, fullt förståeligt, att rädda sitt eget
rykte så gott de kan. Om det då innebär att de måste sluta sponsra
Brynäs, så gör de det.
Det finns så lite att vinna på detta för Brynäs, med tanke
på hur mycket de riskerar.
adrenalinerush:
Han har inte haft tillåtelse att träna eller spela ishockey
alls under dessa två år. Om han sen sprungit i skogen
gör ju inte att han hållit sina målvaktskunskaper i trim.
Har han tränat ishockey med ett lag så har han brutit mot
reglerna för dopningsavstängningar. Då blir han avstängd
i två år till (allt enligt RF).
Enaranger:
Kan det det va såhär? - att även Mattson kommer värvas..... det blir han och Honken tills Rahm anses matchtränad. Därefter får Mattson hålla till i J-lagen och va 3-djemålis för Mästarna???
F.ö. vore det väl skit om en människa inte skall kunna förlåtas? Det kan väl lika gärna vändas till nåt positivt?
Brynäs!!!!! laget som inte dömmer nån på förhand utan är beredda att ge Rahm en ny chans till comeback?
........ hur var det nu med äktenskapsbryterskan som skulle stenas och som det skrevs om i den gamla boken....... den som är utan synd får kasta första stenen ;-)