1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 2012/2013

« · 1507017 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
Huge:Alla är värda en andra chans i livet det håller jag med om Huge bra skrivet där. Sen kan jag ju tycka att när Brynäs värvar en spelare som varken spelat eller tränat hockey på två år så är det inget som man jublar över direkt. Att han dessutom varit avstängd för att ha använt anabola steroider gör att jag inte på något sätt tycker att Sundlöv gjorde rätt, en andra chans i livet förtjänar alla men det behöver inte innebära ett kontrakt med Brynäs. Bad will och bad feeling ger detta och vi får hoppas att Honken håller sig hel under säsongen.
Kommentera

Jajjen: Ja vem fan bryr sig om att man gängknullar en full tjej. För har man någon som helst moral och säger "det kanske inte vara så bra" Då börjar massa puckon yla om att man INTE ska ha så hög moral. Man måste förlåta för han/dom har fått sitt straff. "ska man straffas hela sitt liv"

Tydligen har vi kommit dit att det är dåligt med moral!!

Kommentera

Om Rahm varit ryss hade det varit ett annat ljud i skällan...
Kommentera

Alla sponsorer är nog jätteledsna över att Brynäs gör sommarens hetaste värvning och förekommer på löpsedlarna när den största nyhetstorkan råder ... NOT!
Kommentera

Slajsarn: "I mina ögon är han en fuskare och såna gillar jag inte. Oavsett om han "sonat" sitt straff eller inte. Han har likt förbannat fuskat."

Visa mej en människa på jorden som påstår att han aldrig har fuskat, då kan jag visa dej en lögnare.

Kommentera

adrenalinerush: Så tycker du men inte jag! Om du tycker det är toppen att Brynäs som vann sm guld och gick 14,3 miljoner+ värvar en målvakt som dopade sig och satte sin förra klubb och lagkamrater i skiten och inte spelat en match på två år så fine kul för dig men jag kräver mer än så utav dom regerande mästarna!
Kommentera

dacke72: Möjligen sommarens hetaste vad gäller möjligheter att skriva rubriker, men meritmässigt är han långt ifrån den hetaste värvningen denna sommar.
Kommentera

Jajjen: Att pumpa i sig doping är bara lite fusk. Är det verkligen så du ser det? Då kan jag bara säga att våra referensramar är VÄLDIGT olika.
Kommentera

Paddan: Nähä!!!
Kommentera

Bellar: Då påstår jag att du kokar ihop nåt alldeles eget av vad jag skriver.

Varför är det bara fuskare som ska stängas av på livstid? Varför inte hustrumisshandlare, rattfyllon, våldsmän m.fl.?

Kommentera

Jajjen: Ej att förglömma alla idrottsmän som skattefuskar/skattesmiter.
Kommentera

Jajjen: Ta ett djupt andetag nu och räkna till tio. Eller förresten tiotusen för du verkar lite uppe varv;) Själv sitter jag och äter glass med jordgubbar och är väldigt lugn. Kanske lite högre puls när jag tänker på Rahm. För dom som händelsevis skulle vara intresserade min humörsstatus:)

Nej jag påstår inte att du kokarihop något alls! Jag ber tusen gånger om ursäkt om du, din familj, din släkt, dina vänner, dina grannar, dina husdjur och alla andra i din närhet skulle ha blivit kränkt, tagit illa vid sig eller på något annat sätt kommit till skada. Jag är en idiot förlåt mig snälla.

Kommentera

Bellar: Nu när du är så harmonisk kan du väl försöka svara på frågan. Snälla. Varför ska inte alla gangsters i branschen stängas av för gott?
Kommentera

Jag måste fråga er som jämställer Rahms dopingbrott med våldtäkter, pedofiler, och andra grova brott. Hur tänker ni! jag har svårt att förstå eran syn på detta.

Är ni matade med silversked? har ni en sån perfekt uppväxt att ni aldrig någonsin tagit ett felaktigt beslut.

Jag avskyr doping och tycker man ska straffa dom som dopar sig. Men om man har en straffskala så måste den följas hur fan skulle det se ut annars. Sen om det ska vara 2-4 års avstängning för AS det är väl en diskution i sig själv mkt tror jag beror på hur allt har gått till.

Jag ger killen en chans att visa att man kan lita på han men det är mitt val.

Sen om vi talar om livstidsavstängningar så länge Bertuzzi får spela så är det nog bara Mord som kan ge livstidsavstängning. Där kan man säga att en livstidsavstängning skulle vara befogad, jo jag vet att Moore inte var oskyldig men det ger inte Bertuzzi rätten att knäcka ett par kotor.

Kommentera

Jajjen: Jag är den förste som svarar ett stort JA på den frågan!!

Jag har ingen större förståelse för den sortens människor. Men det kanske också beror på vilka människor jag har träffat på under mitt liv. Men dom flesta går till sina små arbetsplatser och kommer aldrig att bli utsatta för något grövre brott. Jag har en viss förståelse för att man inte kan sätta sig in i vissa saker när man lever i en isolerad bubbla skyddad från allt. NU MENAR JAG INTE DIG JAJJEN och sluta missförstå mig!!!

Och nu förstår jag att den självklara frågan från dig blir "för vilka brott ska man stängas av för livstid"?

Våldtäkt=Ja

Värdetransportrån=Ja

Grovmisshandel=Ja

Gå mot rött=Nej

Parkera fel=Nej

Ja du kanske ser mönstret?

Kommentera

Bellar: Mönstret jag ser är att du fuskar och gör det lätt för dej. Tre hockeyspelare sätter på en dyngrak tjej som säger att hon sa nej. Hockeytränare spöar sin tant bara för att han känner för det. Hockeyspelare kör bil på fyllan och riskerar oskyldigas liv.  Hockeyspelare dopar sej för att bli frisk snabbare. Osv. Där har du några verkliga fall att bedöma. Skitenkelt.
Kommentera

Nu är det här mer eller mindre en icke fråga enligt mig. Det är en av hundra svenskar som blir dömda för ett grovt brott. Kanske skulle vara bra med lite moralisk uppryckning. Men som det verkar är det superkänsligt att diskutera det. Då kommer en massa internettroll och massa tankar att det är synd om fuskarna och man måste få en andra chans, kommer från en taskig förort bla bla bla snyft snyft...
Kommentera

Bellar: Är ni två som skriver bakom samma nick?
Kommentera

adrenalinerush:den ändapajasen här är du din loser!!

Så jag är en loser det är inte jag som tycker det är bra att vi värvat en fd dopad fuskare som inte spelat en match på två år så kalla inte mig loser!

Men sitt du och va tuff bakom ditt tangentbord ditt fega lilla kräk!!!

Kommentera

Jajjen: Jag gillar att göra det lätt för mig;)

För jag misshandlar inte min flickvän och bara en djävla idiot skulle köra på fyllan!!!

Jag är ingen ängel eller frikyrkopastor och kommer aldrig att utge mig för det heller!!! Jag är bara en helt vanlig svensk som inte tycker om drägg.

Hmm kanske det går lite snabbt upp till Gävle från sthlm ibland men va fan man kör ju BMW haha.

Kommentera

Jajjen: Vet inte riktigt vad du menar?
Kommentera

Bellar: " Då kommer en massa internettroll och massa tankar att det är synd om fuskarna och man måste få en andra chans, kommer från en taskig förort bla bla bla snyft snyft..."

Hur gammal är du? 18?
Du låter iaf väldigt omogen av ditt resonemang att döma.
Inget fel i det, vi genomgår alla olika faser i livet och när du blir lite äldre så kommer du också att bli lite mer ödmjuk och inte så kategoriskt fördömande.

Och vem härinne har påstått att det är synd om Rahm?
Ingen, såvitt jag kan se.
Man behöver väl inte tycka synd om honom bara för att man tycker att han sonat sitt brott och bör få en ny chans.
Som sagt: vore intressant att få höra vad du hade sagt om Rahm hade varit ditt eget barn.

Kommentera

Slajsarn: Problemet är väl just det motsägelsefulla i att man å ena sidan inte gillar fuskare men samtidigt måste ge alla en ny chans.
Dvs: moral kontra rättvisa.
Och en sån här sak blir naturligtvis extra känslig inom idrotten och när nån bryter mot en inrotad (förlegad?) hederskodex sas.
Ett enkelt sätt att lösa problemet vore väl isf att släppa all form av dopning helt fri och tillåta allting.
Då får ju iaf alla samma möjligheter, idag är det inte så.

Det hela är ju egentligen mkt "enkelt" och som Jajjen är inne på:

Varför ska just dopingdömda idrottare inte få en ny chans när t.o.m mördare får det?
Kommentera

Annars kan man få sig ett gott skratt genom att läsa i Timrås gästbok.
Nu ojar dom sig nåt enormt över Rahm, samtidigt som dom hade jublat om han ritat på för Timrå.
Ungefär som när dom raljerade över vår medlemsinsamling och sen tyckte att det var ett jättebra initiativ när dom själva blev tvungna att samla in allmosor till sina egna spelare.
Stor komik...
Kommentera

Huge: Jag måste få lära mig lite om "ödmjukethet" av dig för det är tydligen något du är bra på.

Om Rahm var mitt barn så hade jag känt mig djävligt misslyckad som förälder för det första. JAG TYCKER INTE ATT NÅGON SOM PYSSLAT MED DOPING FÖRTJÄNAR EN ANDRA CHANS. Tydligt nog? Då menar jag även mina barn. Jag gör ingen skillnad alls på den punkten. Du har gjort ditt inom elitidrott. Jag är inte så mycket för gullande med fuskade idrottsmän/kvinnor.

Om du följer med lite i idrottens värld så kanske du minns OS när Johann Muhlegg körde sönder Per Elofsson? Elofssons karriär blev helt förstörd efter det. Men va fan gör det för det är ju alltid så mycket mer synd om den som har dopat sig!!! Ge han en ny chans snälla det var bara ett misstag. Skit i den där tönten Elofsson han får skylla sig själv för han försökte hänga på.

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78: varför tar du åt dig ;) jag försökte inte äns vara tuff.. Men du kallar mitt Brynäs för ett gäng pajaser? Du kan inte ha mycket till klubb kärlek som kastar skit på en förening som just tagit sm guld.och Ang Rahm så vet pecka och Sundlöv mer än alla oss tillsammans.
Kommentera

Huge: Jag tycker absolut inte det är konstigt att dom skrattar åt oss!!! Hur blåser det idag???
Kommentera

Bellar: Du har fortfarande inte fattat nånting.
Vem tycker synd om Rahm?
Varför ska han inte få en ny chans när du säkert hade varit beredd att ge ditt eget barn en ny chans i samma läge?
Att du skulle vara benhård och kategorisk oavsett tror jag inte alls på, det är bara nåt du säger eftersom du aldrig haft anledning att ta ställning till hur du ska hantera ett liknande övertramp som ditt eget barn begått.

Sen tycker jag att Peja hade en klurig och bra vinkling på saken:
alla idrottande skattefuskare/smitare, hur ser du på dom?
Ska en toppidrottsman som skattefuskar också stängas av på livstid?
Det roliga(?) är att där tycker säkert många som är lika moraliskt fördömande som du att det är helt Ok, trots att ett ekonomiskt fusk också ger fördelar gentemot konkurrenter som INTE skattefuskar.
Kommentera

Huge: Hur många i Timrås gästbok är det som ojar sig nåt enormt över Rahm ? 
Kommentera

Huge:En mördare är alltid en mördare oavsett om han suttit av sitt straff, precis som en fuskare alltid är en fuskare även om han sonat sitt brott.

Oavsett vad man tycker så är affären kontroversiell och jag tycker att den kommer väldigt opassande nu när man fått av sig de gamla oken (förutom de vackra på tröjan då) men oken i form av dåliga sportsliga resultat, dålig ekonomi och stor omsättning på både styrelse, anställda på kansliet och tränare.

Man satsar på egna produkter och är tillsammans med SAIK trendbrytande med att våga satsa på egna produkter i en större ofattning. Media har älskat oss och lovordat satsningen. Tyvärr så kommer fokus att flyttas den här säsongen. Är Rahm så bra att hn är värd det? Finns det verkligen inga andra alternativ? Någon ung och hungrig målvakt som vill bli en adept till en av sveriges bästa målvaktstränare? I så fall är jag orolig för sveriges framtid när det gäller framtiden.

Jag får samtidigt en känsla av att Robin är väldigt egoistisk och absolut inte en teamplayer. Visst en målvakt är ofta lite udda men ändå.

1. Han dopar sig och sätter inte bara sig själv i dålig dager utan även sin klubb och lagkmrater i ett prekärt läge. Ett svek alltså.

2. Han skriver på för Örebro och annonseras att han är klar för laget. För att sedan svika och fortsätta att förhandla med Brynäs för att sedan skriva på. Åter igen ett svek, den här gången bara dagar efter att kontraktet med Örebro skrivit på.

Jag tycker mig se ett mönster, ett mönster som jag inte gillar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hälge: Ok, var kanske lite förhastad där, men det kommer nog flera inlägg från era moraliskt högstående skribenter vad det lider...   ;-)
Kommentera

adrenalinerush: Du kallade mig för pajas och loser klart som fan jag tar åt mig! Och min klubbkärlek är oändlig har precis tatuerat in klubbmärket på hela vänstra överarmen så kärleken till Brynäs är det inget fel på men jag sitter inte som någon jävla nickedocka och slickar röv för jag tycker den här värvningen är ÅT HELVETE jag kräver lite mer av mitt lag än värva en sådan spelare!!!
Kommentera

Slajsarn: Som sagt: jag tror att du överdriver farhågorna om usel PR efter allt vi byggt upp osv. Den biten har man förstås vägt in i totalbilden innan man signat Rahm men visst är det nåt som kommer att vädras i media, sånt man får ta.
Isf är det mer intressant att diskutera den sportsliga biten och det du är inne på: hur bra är Rahm? Hinner han komma ifatt, osv.
Nu vet vi ju inte vilka seriösa alternativ man haft, dvs där man varit intresserade, motparten varit intresserad och där det i stort sett bara fattats en signatur, så diskussion blir egentligen meningslös.
Man får helt enkelt utgå ifrån att Rahm varit det bästa alternativet sett till förutsättningarna.
Min personliga lekmannauppfattning är att ex Mattson borde ha varit ett bättre val men då känner jag å andra sidan inte till hur han är som målvakt, vilken personlighet han har (skalle, vilja att träna osv).
Som jag redan sagt: GP:s ord har säkert vägt tungt, plus övrig info man samlat in ex från hans tidigare arbetsgivare/medspelare.

Sen det där med svek ger jag inte mkt för.
Enligt uppgift så hade han ju ett muntligt avtal med Örebro om att få gå till en ev ES-intressent och isf är det väl Örebro som svikit och inte Rahm.
Kan ju också vara så att Örebro skrev kontrakt med Rahm för att försäkra sig om lite mer pengar vid en senare och trolig övergång till ett ES-lag.

Mao: det har varit lite av en katt- och råttalek från framförallt Örebros och Brynäs sida där Rahm kanske inte haft så mkt att säga till om.
Kommentera

Huge: JAG TYCKER INTE NÅGON SOM HAR HÅLLIT PÅ MED DOPING INOM ELITIDROTT FÖRTJÄNAR EN ANDRA CHANS!!! Allt det där att man förtjänar en andra chans hamnar bara på floskertoppen.

Det är ingen medborgerlig rättighet att hålla på med elitidrott även det finns dom som tror det. Jag kan kolla upp FNs stadgar om du vill men det kommer att ta ett tag så jag slipper helst det:)

Sen vad jag tycker så kan jag säga att jag har sagt upp bekanskapen med en som pysslade med doping inom styrkelyft. Han var nära vän men är inte det längre. Jag vet andra på gymmet som håller på med lite olika saker men dom har mitt fullständiga förakt. Lika så inom politik. Det var en nära vän som sa att han var stolt över att vara Sverigedemokrat. Lika fort som han sa det kunde han bara dra. Jag är rak och ganska tydlig. Jag har tillräckligt med vänner som jag ändå inte hinner träffa så mycket som jag skulle vilja så varför umgås med skit?

Det är alltid intressant att diskutera moral och etik tycker jag. Sen är det en fördel att man kan sära på dom två. Att blanda ihop skattesmitare och doping är inte så snyggt av Peja. Då gör han det väldigt lätt för sig när han vet att alla försöker få det gå ihop med ekonomin och få kvar några extra kronor. Han spelar på det känslomässiga i ett så lite brott ska man väl inte dömas hela livet. När han vet att alla vi vill det bästa för Brynäs och vi vill så gärna hålla med honom.

Kommentera

foppa78: " Jag tycker absolut inte det är konstigt att dom skrattar åt oss!!!"

Nä, det förstår jag.
Du är skrattar åt ett annat lags supporterinitiativ men tycker att samma initiativ är jättebra när det gäller det egna laget.
Vet du vad sånt kallas?
Svar: kappvänderi.
Hur blåser det idag?
Kommentera

Spontant så känns det inte bra i magen efter en sån här värvning. Borde funnits andra alternativ. Men det är väl glömt när han väl vinner matcher åt oss...Så funkar väl de flesta...

Att han sonat sitt brott och förhoppningsvis insett ett och annat väger tungt i plusskålen...

Att han är talangfull råder ingen tvekan om, sen återstår att se vad uppehållet gjort med hans målvaktsspel...och hur stark han är mentalt...för visst kommer han att bli påmind i alla möjliga situationer...till en början...Sen kommer nya skandaler....:-)

Jag väljer ändå att välkomna honom till Brynäs med en förhoppning om succé....

Kommentera

Bellar: Du glömmer principfrågan i det hela och det är väl det som är det intressanta.
En skattesmitande toppidrottsman ger ju sig själv ekonomiska fördelar gentemot sina ickefuskande konkurrenter, ekonomiska fördelar som i förlängningen gör att han/hon kan träna mer/oftare/bättre och på så sätt tillskansa sig ett otillbörligt försprång.

Om du nu är intresserad av att diskuterar moral och etik så borde väl den här vinklingen intressera dig.
Kommentera

Huge: Vad fan snackar du om har du varit i flaskan elle?
Kommentera

Huge: Ja den intresserar mig mycket!!

Då måste vi bena upp det här lite.

Hur ser samhället ut och vilka värderingar har vi idag 04-07-2012 för dom ändras hela tiden det är inget som är hugget i sten. Tror inte många skulle känna igen sig om vå åkte tillbaka 100 år i tiden och dom värderingar som var i det här landet.

Går det att likställa doping med att fuska med skatten med vad det innebär?

Är det bara elitidrottare vi pratar om?

Herrar/damer?

Olika åldrar?

Kommentera

Huge: Skattefusk drabbar hela samhället. Rahms misstag drabbade framförallt honom själv men även Färjestad. Man kan ju även diskutera om Rahms doping verkligen var värre än Månssons brott som han begick under sin tid i Brynäs, men det är ju snarare någonting som folk skrattar bort än tar upp som någonting allvarligt.

Slajsarn: Media fungerar inte som du tror. Om Rahm börjar briljera på isen kommer hela dopingaffären att glömmas bort snabbt. Hur många pratade om att Ludmilla hade varit dopad när hon sprang hem guldmedaljer åt Sverige?

Redigerad kommentar

Kommentera

En supporter mindre i alla fall...
Kommentera

T T: Är det inte cykelkommentatorn? Han borde söka ett nytt jobb om han verkligen hatar dopare.
Kommentera

Peja: Visst är det så, men Rahms fusk drabbar ju även dom som inte dopar sig, vilket är mitt svar till dom som hävdar att det rent principiellt skulle vara skillnad mellan ekonomisk "dopning" (skattefusk) och fysisk doping via ex anabola steroider e dyl.
Jag menar isf att det inte är nån skillnad men ändå tycker många att den ekonomiska dopningen är mer eller mindre OK eller t.o.m smart och beundransvärt medans den fysiska dopningen är helt förkastligt och avskyvärd.
Kommentera

Peja:

HAHA

Kommentera

Peja: Han borde definitivt göra slut med hela cykelsporten när han nu tydligen gjort slut med Brynäs.
Finns det nån mer oren och dopningsbehäftad idrott än cykling?
Ska väl vara tyngdlyftning eller amerikansk fotboll då....
Kommentera

Huge: Höru din vinkelhake, gäller din vinkling pedofiiler också?
Kommentera

Peja:" Hur många pratade om att Ludmilla hade varit dopad när hon sprang hem guldmedaljer åt Sverige?" Inte många, ills hon dopade sig igen.

Det tillhör inte ovanligheterna att det blir återfall bland de som en gång dopat sig. Så där har vi ännu ett skäl att vara oroliga.

Så min fråga kvarstår. Är återväxten bland unga målvakter så skral att det bästa alternativet är en målvakt som varit avstängd två år för doping?

Kommentera

Peja: Han har faktiskt övervägt det men han älskar väl sporten för mycket. Det var lättare att göra slut med Brynäs.   ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Pedofiler bara måste få en andra chans!!

Dom kan alla flytta ut till Lidingö. Gärna nära Huge. Han är så bra på att ge alla en andra chans och prata.

Han skulle kunna prata sönder dom totalt:)

Kommentera

Slajsarn: "Det tillhör inte ovanligheterna att det blir återfall bland de som en gång dopat sig. Så där har vi ännu ett skäl att vara oroliga."

Har du någon statistik på hur ofta dopingavstängda svenska hockeyspelare dopar sig igen?
Kommentera

« · 1507017 · »