Bissett_19: På torsdag tacklar han som Chara och gör 3 mål, det skulle inte förvåna mig ;)
Redigerad kommentar
Att man inte knöt åt sig Bäcklin som assisterande kan ju får en att må riktigt jävla dåligt.. Hur fan tänker man?
Gurra88: Man gick till och med ut innan säsongen och sa att en tredjelänk till A-laget skulle värvas, en arbetsfördelning dom flesta elitserielag har. Visste man om att Bäcklin ville vidare i karriären är det skandal att man inte erbjöd honom tjänsten.
Vi fick ju iaf en assisterande sportchef... pinsamt.
Gurra88: Hur fan tänker du nu?
Har nuvarande coacher misslyckats med sitt uppdrag så pass mycket att du vet att det blivit bättre med en coach till i båset?
Till råga på allt en coach man vet precis vilka styrkor och svagheter han har och ändå gör bedömningen att han inte är den som ska komplettera Tommy och Janne som backcoach!
Eller är det som vanligt att du bara vill gnälla lite utan att ha tänkt efter innan du kastar dig på tangenterna?
pinklake: Jag är väl först i ledet att hylla T.Jonsson för den förvandlingen han gjort med laget. Så där är du fel ute.
Men tycker man utan problem kunnat signa upp Bäcklin för en asscoach-roll inför kommande säsong, där vi förmodligen kommer behöva flytta upp en del juniorer.. Hade varit den ultimata lösningen, istället för att se han använda sina enastående kunskaper i djurparken.
Helt rätt att inte värva. Det är inte bara att plocka in någon hursomhelst för det förändrar hela gruppdynamiken som ju verkar vara i full harmoni. Vi är trea och har klar och tydlig chans på serieseger. Tycker Brynäs gör helt rätt som sitter ner i båten och tar det lugnt. Det ger fina signaler till spelare och till fans!!
Huge: I min världe tycker jag det känns mer motiverat med en till ass.coach (bäcklin) än en som torkar röven åt sundlöv (Wille)..
Men det va förstås det bästa som kunde hända att Bäcklin lämnade?
Är som sagt nöjd med att vi äntligen har en riktigt bra tränare. Men skulle vara väldigt intressant att se Bäcklin i en assisterande roll inför nästa säsong.
Huge:" Har du frågat hur man tänkt?
Har du frågat hur Bäcklin själv tänkt?
Har DU öht tänkt på att det alltid är bra att först ta reda på varför man ex tar vissa beslut och DÄREFTER tar man ställning till om det finns nån anledning att kritisera beslutet eller inte.
Tänk på det nästa gång du har för avsikt att yttra dig utan att tänka till..."
Ringer du själv runt o pratar eller kanske mailar med inblandade personer runt om i hockeysverige innan du kommer med dina hypoteser här i gb:n?
Redigerad kommentar
Huge: Ska tänka på det i fortsättningen. Att man måste maila och ringa en massa samtal innan man yttrar sig i ett forum.
Vi gör helt enkelt så att vi utgår ifrån att det va det bästa som kunde hända Brynäs att han lämnar.
...Fy fan vad skönt det är att vi blivit av med Bäcklin förresten...
Huge: Jag vet anledningen.. Men eftersom alla inom familjen får skräddarsydda uppdrag titt som tätt så borde det finnas ett uppdrag även för Bäcklin.. Om alla lämnar som du pratar om (Larsson, Järnkrok, Silfverberg, Ekolm) nog hade det varit väldigt tryggt att Bäcklin fanns som assisterande när det ska flyttas upp juniorer från hans tidigare uppdrag..
Tommys specialité är isträning, så även Bäcklins. Därför ansåg man att det inte fanns plats. Känns dock mer motiverat att ha två som är jävligt bra på isträning, än två som sitter som sportchefer.
Truppen för 12/13 känns lite tunn...
Sedan är ju även Järnkrok och Bertilsson osäkra kort
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Spinningswede:"Truppen för 12/13 känns lite tunn"
Truppen för 12/13 är inte färdig.
Gurra88: Räcker det med två då eller ska man ha fyra - fem stycken om det kommer fram fler tränartalanger? Lägg ner nu och gläds istället åt att vi har kompetens i överflöd i föreningen och då är det bättre att han får erfarenhet på annat håll. Han är ju så ung så hur som hade han ju inte haft livstidstjänst i Brynäs.
Nu kan han komma tillbaka istället när vi har behov av honom.
Redigerad kommentar
Gurra88: " Jag vet anledningen"
Och anledningen till att Bäcklin förmodligen väljer att gå till Djurgården är?
Vi är några stycken dom är idel öra....
Huge: Om man skall spekulera lite i Bäcklinfrågan så tror jag att det ligger till så här.
Bakgrundsfakta: Vad vet vi?
Bäcklin har fått erbjudanden från X antal elitserieklubbar om ett jobb som assisterande tränare.
Brynäs sitter nöjda med sin nuvarande tränartrojka och vill fortsätta med den.
Summasumarum: Man låter Bäcklin gå till en annan klubb. Förhoppningsvis med en god stämning mellan Brynäs och Bäcklin. När man sedan skall byta tränare i framtiden så kommer säkert att Bäcklin vara ett namn högt upp på Sundlövs lista. Då efter att ha fått erfarenhet i en annan klubb.
Nej! Det känns som att det finns en del här som hela tiden söker saker att klaga på. Är det inte att Sundlöv inte gjort ett bra jobb med lagbygget så är det nånting annat. Allt från enskilda spelare till som i det här fallet en J20 tränare. Om man ändå inte är nöjd så kan man ju alltid roa sig för nästa säsong ;-)
Själv har jag gärna sett en förstärkning på backsidan. Men det kom ingen så det är bara att släppa det. Man får hoppas att det räcker med det lag vi har till förfogande. Skulle det skita sig ordentligt och vi inte kommer över "tröskeln" som vi snubblat på de senaste 10 åren när vi tagit oss till slutspel, nämligen kvartsfinalerna. Så får man summera det då. Just nu så känner jag att jag vill slappna av och försöka njuta så mycket det går. För Just Nu ser det jävligt bra ut. :-)
Huge: "Jag menar, det här är ju det sämsta lag Sundlöv ställt på isen någonsin (enligt Gurra),"
Jag missbedömde våran T.Jonsson.. Det har jag flera gånger krypit till korset med. Men räcker tydligen inte för dig? Vi har fått en coach som verkligen gjort underverk med detta laget. Se bara på PP.
Det är bara att önska Bäcklin all lycka..Eftersom jag inte tror ett skit på Challe, så ser vi nog snart Bäcklin som huvudtränare i Djurgården..