1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 2012/2013

« · 1506689 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
mattias - 74: Vad fan gör en leksing på ett Brynäs forum?? Ge oss Forsberg! Sen får ni tillåtelse ;-)
Kommentera

Linus Wickman:

Nope han är våran denna säsong sedan drar han. Kändes skönt att halva erat Guldvinnande lag är fostrade i Leksand ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Okej då! ;) ja vi blev ju tvunga att värva dom! De kunde ju inte vinna något i Leksand ;)
Kommentera

Huge: Om nu Sundlöv gått ut med att man försöker värva Rahm iallafall. Ja då hade du ju givetvis ändrat dig till att han vore det bästa alternativet.

Du förstår inte hur fruktansvärt löjligt det är att läsa ditt kappvänderi. Skaffa dig en åsikt och håll fast vid den för en gångs skull.

Kommentera

mattias - 74: "Hade han varit leksing hade jag skämts men nu garvar jag bara, tycker synd om er Brynäsare som har Huge."

Det är nog många här som skäms över honom också. 

Kommentera

atilla:

Märklig debatt om vem man har anledning att skämmas för....

Jag tycker nog att var och en får skämmas för sig själv i första hand, skulle tro att det är några fler än Huge som har anledning att ta till sig det budskapet.

Enkelt är det oxå.... bara att leta tillbaka i HS historiken.

Kommentera

Linus Wickman:

Här kan du läsa om Forsbergs planer om framtiden.

Kommentera

mattias - 74: Har redan läst det där. Skämta bara lite.
Kommentera

Linus Wickman:

Jag förstod det men vill ändå lägga in den. ifall du inte hade läst den ;)

Kommentera

mattias - 74:men om han ändrar sig, är han välkommen till svenska mästarna.
Kommentera

Gurra88: "Om nu Sundlöv gått ut med att man försöker värva Rahm iallafall. Ja då hade du ju givetvis ändrat dig till att han vore det bästa alternativet."

Ännu en i raden av obegåvade skribenter som inte kan läsa innantill.
Var kommer alla ifrån? Vad gjorde ni på svenskalektionerna?

Så här skrev jag när Rahm dök upp som ett rykte:

"Personligen och utifrån min lekmannasynvinkel låter valet mkt intressant.
En förmodat högmotiverad målvakt, bra ålder och bra storlek rent fysiskt."

Ett omdöme baserat på att man jobbade på Rahm och att denne var det enda spåret, eftersom vi inte visste om nåt annat spår när jag skrev mitt inlägg. Det var dessutom ett simpelt lekmannaomdöma om Rahm, ingen som helst jämförelse med nåt ev annat alternativ.

När sen Mattson kom in i bilden som ytterligare ett spår/rykte och vi hade 2 målvakter att laborera med så förstår jag inte vad som är så oerhört märkligt med att jag ändrade mig till att vilja ha Mattson istället, när denne uppenbarligen är ett klart bättre alternativ?
Du och en del andra har inte en susning om vad kappvänderi innebär, det löjliga är att notera hur du TROR dig veta innbörden.

Jag står fortfarande fast vid min åsikt att Rahm är ett bra alternativ, bara det att det senare dök upp ett bättre dito.
Svårare är det inte.
Om man nu inte sitter i nån soffa nere i Småland och skolkat från svenskalektionerna...

Kommentera

Huge: Eller så sitter man ute på Lidingö och tro sig veta o kunna allt för att helt pötsligt åka på en verklighetsuppfattning av sällan skådat slag!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Att möta din verklighetsuppfattning är en smäll för de allra flesta människor på vår jord.
Kommentera

spud: Alltid lika gulligt när bittra Modotattare öppnar käften, kryp tillbaka under din sten igen jävla fjolla.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Kul kille! Sen uppvisar du en enorm mognad som människa.
Hur vore det om du klev ner från världens största häst och ser dig själv på samma sätt som alla andra ser dig? Eller gör det för ont?
Kommentera

spud: It takes one to know one.
Kommentera

När jag läser vissa inlägg här inne kommer jag osökt att tänka på mina två söner 4 och 9 år. Det låter precis så om dom hemma "Han gorde det. Han sa det. Men han gjorde faktist det först..." Rätt tröttsamt i längden.

Näää vad sägs om att skriva nåt om det som tråden faktiskt handlar om ibland också.

Vad är senaste nytt om målvakten som ska in, är det Mattson som gäller? Nån som hört nåt om nån back eller väntar vi ut NHL-rester?

Kommentera

Vi chockar världen och plockar in "toronto" målvakten!!

www.eliteprospects.com/player.php?player=45720
Kommentera

SiliconValle:

"missförstå mig rätt"...... ett uttryck man hör ibland när "vanligt" folk talar med varandra, alltså, även om man uttrycker sig lite otydligt så förstår de flesta vad som avses..... här får man känslan att det är precis tvärtom, finns det en möjlighet att missförstå så väljer man den vägen.

Ja.... det skulle va kul med lite uppgifter om nån småelak back på väg till Brynäs, men vi får nog tåla oss lite till.

Kommentera

Undra när dom presenterar våran nya målvakt, back och toppforward! Det sistnämda var kanske att ta i elle?

Kommentera

Sm-guldet smakar fortfarande jävligt bra asså... ;) Tänker mig igenom hela slutspelet dagligen hehe
Kommentera

foppa78: Tror endast på en målvakt sen är truppen spikad. Skulle vilja se en back också men tror verkligen inte på det.
Kommentera

Davey_22: Under den här eller nästa vecka kommer ju Guld DvDn ut :)
Kommentera

Tväst: "Märklig debatt om vem man har anledning att skämmas för..."

Egentligen inte så märkligt om man betänker vilka det är som uppenbarligen skäms: ett par omogna bebisar som alltid kastar skit på spelare/ledning vid minsta motgång, alltid tror sig veta bättre än utbildat och erfaret fackfolk som har insyn.
Klart att såna töntar skäms över en supporter som stöttar sitt lag i alla väder....
Kommentera

Huge:

Frågan är väl hur befogat och relevant det är att hylla laget trots en dålig insats? I mitt tycke skall man fan såga dom med fotknölarna om dom spelat dåligt istället för att leta ursäkter och skylla på otur m.m. Jag klagar när mitt lag förlorar och spelat dåligt om det är befogat och hyllar dom när dom spelar bra och vinner medans du hyllar dom jämt. Vart finns logiken i det? Finns tomtar i alla läger men att du kallar de som gnäller för omogna bebisar säger mer om dig än nån annan. Är det nån som är omogen så är det du som inte kan stå för dina åsikter och tycka en sak utan måste köra med undanflykter och massa rappakalja som om hälften vore nog. Förstår egentligen inte varför jag bryr mig om det här men jag tycker du beter dig som en barnunge, kasta sten i glashus heter det visst? Jag vet att jag inte  är perfekt men jag står iaf för mina åsikter till 100 %. Trist nog att du inte kan vara man nog och göra det.

Kommentera

Dags att begrava stridsyxan (ingen nämnd ingen glömd). Tycker vi här skall ha samma motto som landslaget i fotboll.

VI VINNER TILLSAMMANS , VI FÖRLORAR TILLSAMMANS

Forza Brynäs 

Kommentera

mattias - 74: Ännu en obegåvad tomte som inte kan läsa innantill.
Att HYLLA laget efter en förlust är inte detsamma som att stötta laget, lär dig det.
Bara för att jag inte kastar skit och beter mig som en barnslig omogen grinig 7-åring efter en förlust så betyder inte det att jag hyllar laget efter en dålig insats eller tycker att dom inte förtjänar kritik. Laget och spelarna vet nog mkt väl att dom gjort en dålig insats utan att du och andra likasinnade barnrumpor ska behöva påpeka det, vilket du/ni mer än gärna gör. Så jag förstår inte varför jag skulle ansluta mig till skitkastarmobben när du och andra mer än väl ser till att skitkastandet hålls vid liv.
Att du dessutom tycks tro att man alltid måste ha gjort en dålig insats bara för att man förlorat och inte kan se att motståndarna kanske varit bättre, visar åter på hur omogen du och dina gelikar är.
Förstår egentligen inte varför jag sänker mig till din pubertala debattnivå, beror enbart på att jag är artig, väluppfostrad och svarar på tilltal.
Kommentera

Huge: Get a room! Ni två, seriöst orkar inte höra mer!
Kommentera

Linus Wickman: Nån som under pistolhot tvingar dig att läsa, eller....?
Kommentera

SiliconValle: "Vad är senaste nytt om målvakten som ska in, är det Mattson som gäller? Nån som hört nåt om nån back eller väntar vi ut NHL-rester?"

Svårt att säga vad som gäller, vi har ju så här långt bara 2 rykten som florerar: Rahm och Mattsson.
Rahm är förmodligen avskriven eftersom Alcén enligt rykten hellre vill ha Mattson.
Frågan är vad man isf ska kalla Alcén i det läget?
Med logiken hos vissa härinne så måste han ju isf vara kappvändare, då han ändrat sig från att vilja ha Rahm till att vilja ha Mattsson.
Tänk så det kan bli....    :-)

Backsidan är väl mer eller mindre fylld iom att Dennis Persson anslutit.
Kan tänka mig att man sen avvaktar framförallt LJ:s rehab och hur den utvecklas för att vid behov komplettera med en ny back.
Pengar lär iaf finnas vad jag förstått och eftersom det inte är nån panik så lär det säkert finnas en del att välja på när gallringen efter NHL-camperna slutförts.
Kommentera

Huge: Hur visste du det??
Kommentera

Ingen Nicklas Dahlberg i Brynäs iaf :D han stack till Norge. Skönt det!
Kommentera

Huge: Just ja, hade glömt Dennis... Shame on me...
Kommentera

Huge: Rahm var inte ens aktuell faktiskt.
Kommentera

Huge: Sen vet vi ju alla att om det varit Kalle Anka istället för Mattson som det pratats om så hade du ju tokhyllat även det valet.
Kommentera

Gurra88: Kalle Anka är inte fy skam, han hade 92,6% i Ankeborg Ducks förra säsongen. De spelar i Fabelligan men ändå.
Kommentera

Davey_22: "Sm-guldet smakar fortfarande jävligt bra asså... ;) Tänker mig igenom hela slutspelet dagligen hehe"

Ja, vilken bedrift.
Särskilt när man betänker att ett visst småländskt sofforakel via sina eminenta hockeykunskaper och insikter fastställde att det var det sämsta lag som Sundlöv nånsin hade ställt på isen....

Kommentera

arnio: " Rahm var inte ens aktuell faktiskt."

Spelar ingen som helst roll för debattens skull: antingen är ryktet sant (Sundlöv vill skriva kontrakt) eller så är det falskt (Sundlöv är öht inte intresserad, det är bara en tidningsanka).
Oavsett vilket; vi diskuterar ju enbart resp ryktes kvalitet och ifall ryktet kan vara ett tänkbart alternativ, inget annat, och det kan man mkt väl göra oavsett om ryktena stämmer eller inte.

Kommentera

Fortfarande svårt att förstå att vi verkligen vann SM-Guld! känns fortfarande som en fantastisk dröm! =)

Matsson låter just nu som det helt klart bästa alternativet just nu. Ska bli kul att se när han blir klar!

Tror inte vi får se någon ny forward om inte Filip Forsberg skirver på vilket inte är så troligt. Back får vi säkert vänta med till september men ingen panik där.

Sen finns det ju också en risk för en NHL-Lockout på ca 1-2 månader. Hur gör vi då? Plockar vi in Markström, Silfverberg, Larsson, Ekholm, Wännström, Bäckis? Även fast det bara är två månader?

Tänk vilket lag Timrå skulle kunna få med en lock-out! Z, MPS, Lander :P
Kommentera

Huge: Fast inget som inte är ett klart oryktat rykte är ju ett alternativ som kan anses som seriöst. Ryken utan vare sig eld eller rök anser jag inte borde föranleda att svängdörrar hålls öppna. Men vill du fortsätta debatten om kvaliteten på respektive rykten så kan du ju lägga all parametrar i skålen även om bägaren rinner över. Svårare än så är det inte.
Kommentera

Huge:" Svårt att säga vad som gäller, vi har ju så här långt bara 2 rykten som florerar: Rahm och Mattsson.
Rahm är förmodligen avskriven eftersom Alcén enligt rykten hellre vill ha Mattson.
Frågan är vad man isf ska kalla Alcén i det läget?
Med logiken hos vissa härinne så måste han ju isf vara kappvändare, då han ändrat sig från att vilja ha Rahm till att vilja ha Mattsson.
Tänk så det kan bli....    :-)"

Säger ryktet något om hur Pecka har ställt sig till Rahm? Det kanske till och med är han som satt ner foten och sagt nej.

Att som du bygga spekulationer baserade på rykten är löjeväckande.

Kommentera

Anders Berg: Luras inte
Kommentera

Anders Berg:Haha... humor!
Kommentera

Slajsarn: "Säger ryktet något om hur Pecka har ställt sig till Rahm? Det kanske till och med är han som satt ner foten och sagt nej."

Ingen aning, det kan vara Pecka, Sundlöv, styrelsen, sponsorerna eller fan själv som satt ner foten, vem vet.
Jag vet bara vad ryktet säger: Pecka vill helst ha Matsson.

Utifrån det ryktet drog jag den lekmannamässiga och inte särskilt avancerade slutsatsen att Rahm isf är avskriven.
Eller tror du att Pecka vill ha både Rahm och Mattsson?

"
Att som du bygga spekulationer baserade på rykten är löjeväckande."

Haha, goddag yxskaft.
När Rahm var ett rykte satt du själv och spekulerade över hur ev sponsorer/styrelse skulle reagare på en värvning som varit dopad.
Men det kanske inte är löjeväckande när du själv bygger dina spekulationer på rykten utan bara när andra gör det?

Kommentera

Kan bli nyheter på målvaktsfronten imorgon.
Kommentera

Peja: Hur vet du det?
Kommentera

Linus Wickman: Peja spekulerar nog bara likt de flesta. Jag håller mig till att spekulera om vilka som spekulerar.
Kommentera

Peja: Du vet att det är skottpengar på att skriva så som du gör va;-)
Kommentera

foppa78: Jag ger tvåhundra spänn för en hagelskur i röven på Peja.
Kommentera

« · 1506689 · »