Linus Wickman:
Nope han är våran denna säsong sedan drar han. Kändes skönt att halva erat Guldvinnande lag är fostrade i Leksand ;)
Redigerad kommentar
Huge: Om nu Sundlöv gått ut med att man försöker värva Rahm iallafall. Ja då hade du ju givetvis ändrat dig till att han vore det bästa alternativet.
Du förstår inte hur fruktansvärt löjligt det är att läsa ditt kappvänderi. Skaffa dig en åsikt och håll fast vid den för en gångs skull.
mattias - 74: "Hade han varit leksing hade jag skämts men nu garvar jag bara, tycker synd om er Brynäsare som har Huge."
Det är nog många här som skäms över honom också.
atilla:
Märklig debatt om vem man har anledning att skämmas för....
Jag tycker nog att var och en får skämmas för sig själv i första hand, skulle tro att det är några fler än Huge som har anledning att ta till sig det budskapet.
Enkelt är det oxå.... bara att leta tillbaka i HS historiken.
Linus Wickman:
Här kan du läsa om Forsbergs planer om framtiden.
Linus Wickman:
Jag förstod det men vill ändå lägga in den. ifall du inte hade läst den ;)
Gurra88: "Om nu Sundlöv gått ut med att man försöker värva Rahm iallafall. Ja då hade du ju givetvis ändrat dig till att han vore det bästa alternativet."
Ännu en i raden av obegåvade skribenter som inte kan läsa innantill.
Var kommer alla ifrån? Vad gjorde ni på svenskalektionerna?
Så här skrev jag när Rahm dök upp som ett rykte:
"Personligen och utifrån min lekmannasynvinkel låter valet mkt intressant.
En förmodat högmotiverad målvakt, bra ålder och bra storlek rent fysiskt."
Ett omdöme baserat på att man jobbade på Rahm och att denne var det enda spåret, eftersom vi inte visste om nåt annat spår när jag skrev mitt inlägg. Det var dessutom ett simpelt lekmannaomdöma om Rahm, ingen som helst jämförelse med nåt ev annat alternativ.
När sen Mattson kom in i bilden som ytterligare ett spår/rykte och vi hade 2 målvakter att laborera med så förstår jag inte vad som är så oerhört märkligt med att jag ändrade mig till att vilja ha Mattson istället, när denne uppenbarligen är ett klart bättre alternativ?
Du och en del andra har inte en susning om vad kappvänderi innebär, det löjliga är att notera hur du TROR dig veta innbörden.
Jag står fortfarande fast vid min åsikt att Rahm är ett bra alternativ, bara det att det senare dök upp ett bättre dito.
Svårare är det inte.
Om man nu inte sitter i nån soffa nere i Småland och skolkat från svenskalektionerna...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
När jag läser vissa inlägg här inne kommer jag osökt att tänka på mina två söner 4 och 9 år. Det låter precis så om dom hemma "Han gorde det. Han sa det. Men han gjorde faktist det först..." Rätt tröttsamt i längden.
Näää vad sägs om att skriva nåt om det som tråden faktiskt handlar om ibland också.
Vad är senaste nytt om målvakten som ska in, är det Mattson som gäller? Nån som hört nåt om nån back eller väntar vi ut NHL-rester?
SiliconValle:
"missförstå mig rätt"...... ett uttryck man hör ibland när "vanligt" folk talar med varandra, alltså, även om man uttrycker sig lite otydligt så förstår de flesta vad som avses..... här får man känslan att det är precis tvärtom, finns det en möjlighet att missförstå så väljer man den vägen.
Ja.... det skulle va kul med lite uppgifter om nån småelak back på väg till Brynäs, men vi får nog tåla oss lite till.
Undra när dom presenterar våran nya målvakt, back och toppforward! Det sistnämda var kanske att ta i elle?
Huge:
Frågan är väl hur befogat och relevant det är att hylla laget trots en dålig insats? I mitt tycke skall man fan såga dom med fotknölarna om dom spelat dåligt istället för att leta ursäkter och skylla på otur m.m. Jag klagar när mitt lag förlorar och spelat dåligt om det är befogat och hyllar dom när dom spelar bra och vinner medans du hyllar dom jämt. Vart finns logiken i det? Finns tomtar i alla läger men att du kallar de som gnäller för omogna bebisar säger mer om dig än nån annan. Är det nån som är omogen så är det du som inte kan stå för dina åsikter och tycka en sak utan måste köra med undanflykter och massa rappakalja som om hälften vore nog. Förstår egentligen inte varför jag bryr mig om det här men jag tycker du beter dig som en barnunge, kasta sten i glashus heter det visst? Jag vet att jag inte är perfekt men jag står iaf för mina åsikter till 100 %. Trist nog att du inte kan vara man nog och göra det.
Dags att begrava stridsyxan (ingen nämnd ingen glömd). Tycker vi här skall ha samma motto som landslaget i fotboll.
VI VINNER TILLSAMMANS , VI FÖRLORAR TILLSAMMANS
Forza Brynäs
Davey_22: "Sm-guldet smakar fortfarande jävligt bra asså... ;) Tänker mig igenom hela slutspelet dagligen hehe"
Ja, vilken bedrift.
Särskilt när man betänker att ett visst småländskt sofforakel via sina eminenta hockeykunskaper och insikter fastställde att det var det sämsta lag som Sundlöv nånsin hade ställt på isen....
arnio: " Rahm var inte ens aktuell faktiskt."
Spelar ingen som helst roll för debattens skull: antingen är ryktet sant (Sundlöv vill skriva kontrakt) eller så är det falskt (Sundlöv är öht inte intresserad, det är bara en tidningsanka).
Oavsett vilket; vi diskuterar ju enbart resp ryktes kvalitet och ifall ryktet kan vara ett tänkbart alternativ, inget annat, och det kan man mkt väl göra oavsett om ryktena stämmer eller inte.
Huge:" Svårt att säga vad som gäller, vi har ju så här långt bara 2 rykten som florerar: Rahm och Mattsson.
Rahm är förmodligen avskriven eftersom Alcén enligt rykten hellre vill ha Mattson.
Frågan är vad man isf ska kalla Alcén i det läget?
Med logiken hos vissa härinne så måste han ju isf vara kappvändare, då han ändrat sig från att vilja ha Rahm till att vilja ha Mattsson.
Tänk så det kan bli.... :-)"
Säger ryktet något om hur Pecka har ställt sig till Rahm? Det kanske till och med är han som satt ner foten och sagt nej.
Att som du bygga spekulationer baserade på rykten är löjeväckande.
Slajsarn: "Säger ryktet något om hur Pecka har ställt sig till Rahm? Det kanske till och med är han som satt ner foten och sagt nej."
Ingen aning, det kan vara Pecka, Sundlöv, styrelsen, sponsorerna eller fan själv som satt ner foten, vem vet.
Jag vet bara vad ryktet säger: Pecka vill helst ha Matsson.
Utifrån det ryktet drog jag den lekmannamässiga och inte särskilt avancerade slutsatsen att Rahm isf är avskriven.
Eller tror du att Pecka vill ha både Rahm och Mattsson?
"Att som du bygga spekulationer baserade på rykten är löjeväckande."
Haha, goddag yxskaft.
När Rahm var ett rykte satt du själv och spekulerade över hur ev sponsorer/styrelse skulle reagare på en värvning som varit dopad.
Men det kanske inte är löjeväckande när du själv bygger dina spekulationer på rykten utan bara när andra gör det?