Brynäs IF

731187 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687724 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Bifbiffen: Fast du missade poängen.

Nåja.

Är det någon speciell spelare du vill ha in istället för Wilson?
Kommentera

Powerfade:

"Allt prat om att bz skulle ha budat enkom för att trissa upp priset på Wilson är ju bara fjantigt".

Det har du helt rätt i. Vi vet ju inte ens om Bengtzen erbjudit Wilson ett kontrakt. Så att exempelvis påstå att Brynäs förmodligen förlorat en budgivning med Modo om Wilsons påskrift är precis lika fjantigt. Håller du inte med?
Kommentera

Zappaholic: Jag vet att jag vann. Och bra att du förhoppningsvis tar reda på lite fakta innan du gör dig lustig.
Kommentera

Huge: Varför räknar han med spelare han inte är intresserad av tror du?
Kommentera

Bifbiffen: Ok. Du vann. Jag hade fel. Släpp det och gå vidare eller ska du tjafsa vidare om ett par stycken eller tre?
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Man måste ALLTID se best case scenario annars är man en dysterkvist.

Allt prat om att bz skulle ha budat enkom för att trissa upp priset på Wilson är ju bara fjantigt.
Kommentera

Bifbiffen:

Eller så hakar du inte upp sig på petitesser som inte förändrar sakfrågan.
Kommentera

Bifbiffen: Nu ska jag ta det här långsamt så att även du hänger med:

BZ har först sagt att man jobbar med ett par namn, lite senare preciserar han lite mer och säger att det handlar om 3 namn. Ok?

Finns mao ingenting som antyder att han skulle vara intresserad av just Wilson, eftersom man jobbar med 2 andra namn parallellt. Ok?

Då påpekar Zappaholic detta, att det mao finns en möjlighet att dom andra 2 är mer intressanta, att man kommit långt i förhandlingarna med nån eller båda, och därför beslutar sig för att tacka nej till Wilson. Ok?

Exakt VAD i Zappaholics argumentation tycker du är felaktig och konstig?
Kommentera

Huge: I ditt föll ju hela din teori om att samtliga backar hade SHL-erfarenhet och att det var därför han kallades åttonde back. Förmodlogen för att du trodde Pudas lirat SHL-hocket i SAIK. Rekommendera er båda att skaffa er lite mer kött på benen innan ni ger er in i diskussioner.
Kommentera

Zappaholic: Du får ha lite fördragsamhet med stackars Biffen.
De enda gånger han har rätt och går i taket av skadeglädje är ju när han lyckas hitta nåt litet sakfel i en diskussion och som inte har nån som helst betydelse för sakfrågan eller andemeningen i det man försökar säga.
Häromdan blev han ju överlycklig när jag råkade bunta ihop Pudas med våra andra backar och kalla dom för SHL-meriterade, trots att Pudas bara har AS-meriter än så länge.
Låt honom för Guds skull få behålla den lilla chans att glädja sig som han nu har, och fortsätta leta små sakfel som får honom på bättre humör...
Kommentera

Zappaholic: Haha, ställ den frågan till dig själv istället. Det var du som ifrågasatte det, inte jag.

"Då ska vi se här. Citerar BZ direkt ur artikeln lag läst: "– J.a, det är ett namn som finns med och vi har ett par stycken som vi jobbar med. Så mycket kan jag säga, säger Bengtzén till Expressen."
Du kanske kan klargöra var det står 3 namn????"

"Vad pratar du om? BZ sa att Wilson är ett namn av ett par stycken man tittar på. Ett par stycken är egentligen två om man vill märka ord, så du får väl skratta åt BZ:uttalande istället. 
Hur står det till med läsförståelsen? Inte så vass verkar det som..."

Kommentera

Kapten R?dsk?gg: "Propagandaenheten vakar ständigt över detta forum, redo att ingripa mot åsikter som avviker från föreningens linje eller ifrågasätter densamma."

Tja, det är väl inte konstigare än att du och andra partimedlemmar i gnällspikarnas propagandaenhet ständigt vakar över forumet, redo att ingripa mot de som råkar ha samma åsikter som kunnigt och insatt fackfolk...

Kommentera

Clarence: "Du är för rolig. Jag menar sorglig... En gåta att du har några som helst bundsförvanter  här på HS. Vilket du, hur osannolikt det än ter sig, måste konstateras att du har.."

Ja, det är väl en jävla tur att det finns NÅGRA vettiga människor härinne, som är nyanserade, objektiva och relativt kunniga.
Och säg så här: du hör INTE till den kategorin.
Ledsen, men det är ett faktum.
Hur osannolikt det än måste te sig för dig...
Kommentera

Bifbiffen: Går för hårt? Du kan väl förklara för mig den enorma skillnaden mellan ett par stycken namn och tre namn.

Jösses. Och ta det i pm i så fall. Tror ingen annan är intresserad
Kommentera

Zappaholic: Man kan ju höra sig för innan man går på för hårt. Nu hade du fel och får stå där med svansen mellan benen.
Kommentera

Bifbiffen: Nu har ju inte du med att göra just hur många åsikter jag har. Du får gärna ha åsikter om vad jag skriver, men hur många åsikter jag har, det kan du ju ta och skita i.
Kommentera

Johan Norrström: Visst kan det vara så. Menar bara att han knappast räknar med folk som han inte är intresserad av. Nu är dock ingen gladare än jag att det blir någon annan.
Kommentera

Bifbiffen:

Fasligt vad vissa snöat in på siffror hit och dit. Möjligt att jag är medskyldig till viss del i fallet Zanetti. Till saken hör ju att de där tre namnen Bengtzen säger sig ha jobbat med kan ha blivit fem sedan den där artikeln skrevs eller kanske bara ett enda namn. Bara Bengtzen vet. Så att haka upp sig på vad Bengtzen sagt i tidningen för några dagar sedan är meningslöst.
Kommentera

Zappaholic: Exakt. Då har du missat det. Varsågod länkar åt dig. Du har mycket åsikter för att inte ens hinna läsa de få artiklar som släpps om Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: Dysterkvistarnas motto här på forumet:

"Det finns alltid två sidor av ett mynt, och båda är åt helvete"

Lite så känns det ibland. Allt kan gnällas på, utifrån olika perspektiv. Och visst får man gnälla hur mycket som helst, och som du skriver, man får räkna med mothugg.
Kommentera

Hur orkar ni bråka redan såhär på morgonkvisten?
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Alla har naturligtvis rätten att ha en egen åsikt. Även om de tenderar åt att leta fel precis överallt. Men precis som överallt i världen så får man ju räkna med att det finns de som har en avvikande åsikt. Så om man konstant gnäller hela tiden så får man nog räkna med mothugg. Det kan väl knappast komma som en överraskning?

Det finns lika många åsikter som det finns människor, och jag respekterar att du kanske inte delar mina. Det betyder dock inte att jag inte kommer argumentera eller ta disskusionen om jag tycker det du skriver är åt skogen fel. Lite så ett disskusionsforum fungerar.
Kommentera

Clarence: Propagandaenheten vakar ständigt över detta forum, redo att ingripa mot åsikter som avviker från föreningens linje eller ifrågasätter densamma.
Kommentera

Bifbiffen: Då ska vi se här. Citerar BZ direkt ur artikeln lag läst: "– Ja, det är ett namn som finns med och vi har ett par stycken som vi jobbar med. Så mycket kan jag säga, säger Bengtzén till Expressen."

Du kanske kan klargöra var det står 3 namn????

Sen om BZ förtydligat att det är tre namn som gäller i någon annan artikel, ja då har jag missat det.
Kommentera

Clarence:

Det roliga med dig och övriga negativa krafter i det här forumet, är att om Bengtzen kontrakterat Wilson så hade ni hittat något fel med det också. Ja och försök inte hävda motsatsen för du vet att jag har rätt. Kyle Wilson har inte levererat i KHL den här säsongen, och just det hade ni olyckskorpar kraxat om.
Kommentera

Riktigt tråkigt med Enterfeldt. Den där smällen var inget att leka med. Men han är en krigare.

Wilson - aja. Ser hellre en från AHL med bra poängfacit 14/15.
Kommentera

Huge: Du är för rolig. Jag menar sorglig... En gåta att du har några som helst bundsförvanter  här på HS. Vilket du, hur osannolikt det än ter sig, måste konstateras att du har..
Kommentera

Huge: det där inlägget skulle till Zappa. Men antar att han förstod det
Kommentera

Zappaholic: på tal om läsförståelse. Det står 3 namn
Kommentera

Bifbiffen: Goddag yxskaft.
Zappa har väl öht inte trott NÅT om hur många det är på listan.
Såvitt jag kan se har han bara sagt att vi inte vet mer än det BZ sagt i GD: att man tittar på 3 namn på centersidan.
Kan du inte läsa innantill heller?
Kommentera

Bifbiffen: Vad pratar du om? BZ sa att Wilson är ett namn av ett par stycken man tittar på. Ett par stycken är egentligen två om man vill märka ord, så du får väl skratta åt BZ:uttalande istället. 

Hur står det till med läsförståelsen? Inte så vass verkar det som...

Kommentera

Zappaholic: så du tror att listan man tittat på bara består av tre namn? Haha troligt
Kommentera

Zappaholic: Inga problem att förstå om man besitter basala läsförståelsekunsksper....😀
Kommentera

Huge: Titta, du förstod ju vad jag menade. Kanske vill vissa missförstå...
Kommentera

mattiaskarlgren: Omöjligt att veta om BZ tackat nej till Wilson eller om denne varit förstavalet av de 3 han säger sig ha varit intresserad av.
Han kan ju ha tackat nej efter att Wilson i syfte att trissa upp priset avslöjat Modos bud. Ett bud som BZ sen vare sig velat eller kunnat matcha.
Vi vet heller inte hur långt ev förhandlingar kommit med de övriga 2. Om nu nån av dessa 2 anses mer intressant än Wilson och det är mer eller mindre klart med nån av dom, så är det ju än mer naturligt att tacka nej till Wilson.
Ett par fullt sannolika scenarier som vissa tydligen anser vara försök till skämt som faller platt till marken...
Kommentera

Tycker spontant att det känns skönt att Bz inte värvade Wilson. Visst det kanske är en jätteduktig hockeyspelare, men i den roll spelaren ska användas behöver vi ha in en erkänt starkare poänggörare än vad Wilson är.
Han har gjort en del poäng men känns som en spelare som skulle vara väldigt lik Ninimäki i sin roll och alla vet väl hur dålig den värvningen var.

Jag säger inte att Wilson är dålig, absolut inte. Men däremot tror jag vi kan hitta en klart bättre spelare (stats-mässigt) som trots allt visar väldigt mycket hur spelaren trots allt är.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg och Biffen: Jaja, jag försökte förklara vad jag menade. Ska ni älta vidare det eller är det något som ni kan tänka er att släppa. PM:a gärna om ni vill diskutera vidare, så slipper övriga läsa konversationerna.
Kommentera

Clarence: " Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar."

Vad betyder isf ordet "tillkortakommande" för dig?
Det är ju helt klart att du iom ordvalet antyder en kritik mot BZ för att han inte lyckades värva Wilson, trots att du inte har en susning om hur långt Brynäs haft möjlighet att sträcka sig eller vilka önskemål Wilson haft på sin nya arbetsgivare.

Ditt resonemang är lika obegåvat som att sitta och kritisera BZ för att förlora dragkampen om Ovetjkin med Washington, typ....
Kommentera

Clarence: "Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar."

Pudas, Porseland, Rödin och Johnson.
4 fall där BZ kommit till skott och handling med lyckat resultat, där vi konstaterar att man dragit det längsta strået i dragkampen om spelare med en eller flera konkurrentklubbar.

Förstå till fullo att dysterkvistarnas okrönte ordförande har förträngt den biten och istället i sann svartmålaranda istället väljer att fokusera på en värning där Wilson av okänd anledning valt en annan klubb.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Precis, BZ kan också ha menat att Wilson var ett av tre namn som han inte ville ha i Bynäs."

Ja, det verkar ju logiskt. Eller inte.
Kommentera

Zappaholic:"Jag måste ha missat när BZ konfirmerat att han ville ha Wilson till Brynäs. Jag har bara läst att han sagt att Wilson är ett av tre namn."

Tror du att han har fler spelare på sin lista som han inte vill ha?
Kommentera

Så mycket för de förhoppningar vissa haft om att de skadade ska vara tillbaka i storform. Det visade sig vara fel redan innan säsongen startat.
Kommentera

Zappaholic: Långsökt, du trodde du hade nått där. Men nej. Testa igen.

Är dock glad att han hamnade i Modo.

Kommentera

Carl Lejonkräk: "Huge: "Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan."
Har du ens sett Wilson spela??"

Nä. Har du?
Kommentera

Bifbiffen: Nej, det var inte ett försök. Således föll det inte platt heller.

Skulle jag försöka vara fyndig skulle det nog inte bli så fyndigt som du skriver, så jag försöker inte alls.

Jag ville bara se en länk till var BZ sagt att han vill ha kanadensaren till Brynäs. Jag hade bara läst att BZ sagt att Wilson är en av tre man tittar på. Det kan ju ha varit så att BZ sagt tack men nej tack.

Hänger du med?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja så måste det ha varit! Vad ska vi med en center som bara gör 1 mål? Förmodligen så BZ tänkt också

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Precis, BZ kan också ha menat att Wilson var ett av tre namn som han inte ville ha i Bynäs.
Kommentera

Zappaholic: Var det där ett försök till att vara fyndig eller humoristisk? Isåfall tror jag det föll ganska platt.
Kommentera

Tommy:

Ja kan bli tungt att inleda utan Sebbe. Hoppas Ollas ligger bättre till i hans rehab.
Kommentera

Clarence: Jag måste ha missat när BZ konfirmerat att han ville ha Wilson till Brynäs. Jag har bara läst att han sagt att Wilson är ett av tre namn. Du kanske kan länka till när BZ bekräftat att han vill ha kanadensaren.
Kommentera

« · 1687724 · »