Brynäs IF

731163 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687998 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Powerfade: Håller med, och den förbättrade bredden i backuppsättningen borde leda till att coachen får bättre möjligheter pga hårdare konkurrens. Jag har en känsla av att norrbaggen kan bli bra nästa säsong, det är någonting med hans skridskoåkning och känsla för spelet som jag verkligen gillar. Brynäs verkar ha värvat 3 spelande backar som är duktiga framåt, kanske kan typ Sundqvist spela upp sig om han kan fokusera mer på defensiven och inte behöver ta (onaturliga) offensiva initiativ? Samma sak med Kilas etc.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är okej att skriva båda delarna :) Jag är inget facit, bara skrev min åsikt i frågan. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Det är ju lite lustigt om det är ok att ironisera och skriva att Deutch är en världsback men inte att skriva att personen i fråga gått bananas.
Kommentera

Peja: jag hoppas verkligen att man helt skrotar tänket med en rangordning på backarna. Gör man en dålig insats under en match så ska man bänkas och en annan back som gör en bättre match belönas med mer speltid. Piska och morot.

Det kanske är lika bra att jag nämner att jag menar inte ETT misstag gör att spelaren ifråga ska bänkas. Men gör man inte vad som förväntas under flera byten så ska man bänkas några byten till förmån för en annan back.
Kommentera

Peja:

Lite som att klassificera Sweatt som oersättlig så fort han skrivit på för Luleå då.

Eller Robin Rahm som en blivande stormålvakt baserat på några bra slutspelsmatcher före en två år lång dopingavstängning kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Okej, många jag känner ville att Brynäs skulle ta in ytterligare en klassback och dumpa Deutsch. Men det är klart, vi hade ju inte hela bilden framför oss. Det stod uppenbarligen mellan en utfyllnadsback utifrån (Zanetti) eller Deutsch, och inte mellan en toppback utifrån och Deutsch. Förutsatt att center ska prioriteras, men det verkar alla vara ense om. 
Kommentera

Peja: Hehe, jag är inte så säker på att Deutsch håller sett över en hel allsvensk säsong.

"Vi" har och har haft egna J20 backar i A-truppen. Asplövens J20 lag spelar inte i någon högre division.
Så jag är säker på att han skulle kunna ta en plats som 8:e back i alla fall "no pun indended" :-)
Kommentera

Johan Norrström: Det kan inte jag svara på, men skulle gissa att det var ett retoriskt knep. Att överdriva för ett verkligen betona. Oftast används överdriften i motsatt riktning när fans kritiserar spelare, t.ex kallar en spelare som gör en dålig match för "helt värdelös". Jag tycker i alla fall att man kan ironisera på det sättet utan att för den skull "gå bananas".

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Jo men visst fanns Deutch med i de flestas tankar angående nästa års lag ändå? Jag var då ganska säker på att han skulle få ett A-lagskontrakt och så även flera mina bekanta liksom x-antal individer ute i cyberspace. Sen om många ändrade sig efter att Deutch inte fick kontrakt har jag ingen aning om men det är i alla fall inte känslan jag fått. Men men BZ vet säkert vad han gör i detta fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Om nu ingen gått banans i någon riktning. Kan man ju undra varför det fanns ett behov av att ironisera kring Deutsch som en världsback i huvud taget?
Kommentera

Peja:Jag tror dom flesta ville signa honom innan det stod klart att han inte fick vara kvar. Detta med anledning av att man hellre föredrog att Bengtzén skulle lägga allt krut på en högklassig center. Då Deutsch gjorde ett bra play-in var det knappt någon som ifrågasatte att han skulle få starta säsongen som åttondeback. 

Nu var det här inlägget inte ett försök att dra igång denna evighetsdiskussion igen, utan för att svara på ditt påstående: "innan var det väl knappt någon som förespråkade att han skulle få ett kontrakt?"

Kommentera

Zappaholic:Nä jag hetsar inte upp mig. Nu släpper vi detta helt enkelt och enas om att vi båda är lugna och fina.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är ingen som har "gått bananas". Jag tycker egentligen att Deutsch-diskussionen är konstig på ett sätt; när det stod klart att han inte skulle få kontrakt klagade många, men innan var det väl knappt någon som förespråkade att han skulle få ett kontrakt? 
Kommentera

Carl Lejonkräk: Gått bananas?? Snälla, läs mitt inlägg igen. Kallar du det att gå bananas? Herrejösses.

Det är ju du som sitter och hetsar upp dig.
Kommentera

Zappaholic: Fast det är väl du som ska ta och tagga ned? Jag reagerar ju bara på att du (och några till) innan gått bananas och använt begreppet världsklassback  med mer.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Och jag har uppfattningen att det blivit en uppförstorad grej detta att inte ge Deutsch kontrakt. Låt mig då få ha den åsikten. Inte någonstans har jag skrivit att andra inte ska få ha en annan åsikt. Det är ett forum där man ifrågasätter åsikter. Ta och tagga ner.
Kommentera

Zappaholic: Såklart jag förstår men jag tycker att det är trams. Deutch fick en himla massa beröm för sitt spel på slutet och jag har på intet sätt uppfattningen att han höjts till skyarna i efterhand. Varför inte bara låta vissa ha åsikten att han borde ha fått ett kontrakt utan att dra upp tjafset om att han höjts efter att Brynäs nekat fortsättning? Jag tycker det är trams.

Kommentera

Powerfade:

Nähäää?!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det fattar vi också, tror dock du begriper andemeningen så din anmärkning är ganska så onödig.

Tycker jag alltså.
Kommentera

Johan Norrström: Ingen. Det var ett försök till ironi.
Kommentera

Lunkan:

Vem har påstått detta? Namn och tidpunkt por favor!
Kommentera

Zappaholic:

Tur ändå att Zanetti gått lite under radarn. Då slapp ju Brynäs ett budkrig för att signa denna fantastiska världsback. Men vem är jag att ha betänkligheter? Hans CV talar ju för sig själv.... :)
Kommentera

Zappaholic: Snacket om världsback osv. kan ni ju ta och lägga ned, det är ju ingen som påstått någonting sådant.
Kommentera

Lunkan: konstigt att ingen annan sportchef eller tränare signat Deutsch än, med tanke på hans världsklassbackskvalitéer...
Kommentera

Peja: Han kommer såklart tokdominera i allsvenskan, grabben förvandlades ju till en världsback i samma sekund han inte fick stanna i Brynäs.
Kommentera

Wesley: Hehe, jag är inte så säker på att Deutsch håller sett över en hel allsvensk säsong, men han vore nog en prisvärd värvning för "er" (Asplöven). Bör vara en billig spelare även på allsvensk nivå. Men hur högt värderar egentligen de allsvenska klubbarna några bra slutspelsmatcher i slutet av säsongen? Enligt insatta gjorde han ingen monstersäsong i J20-laget.
Kommentera

Peka: Deutsch är varm välkommen till oss i Asplöven :-)
Kommentera

Peja: " Hoppas verkligen att Deutsch får ett allsvenskt kontrakt så att han kan fortsätta elitsatsa till 100%. Skulle ju vara synd om han inte kunde maximera sin potential. Oväntat att han inte är klar för någon klubb än, hans agent borde väl ha börjat sondera terrängen redan i mitten av säsongen"

Ja, vore konstigt om han inte vore intressant åtminstone för nåt AS-lag.
Att inte nåt SHL-lag har nappat kan ju vara en indikation på att BZ och Bulan också gjort rätt och bedömt det som att han inte riktigt håller SHL-nivå ännu.
Spontant känns iaf Zanetti som otroligt intressant och inte minst spännande i jämförelse med Deutsch, när man hört omdömena från folk som borde ha rätt så bra koll.
Nästan lite som när Gunde kom, lite överdrivet...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Mötte Jimmy Ericsson på Valbo Köpcentrum idag, gick och funderade tänk om han är på ingång..nää det kan inte vara så..men tänk om...så gick fram o frågade honom och fick svar, näe jag ska på Jörgen Sundqvist bröllop.

Kommentera

Zappaholic: Det hade varit intressant att höra med någon som följer IKO kontinuerligt. Hur stor är skillnaden mellan Zanetti och typ Linus Morin, Daniel Ljungqvist och Fredrik Styrman? Är han på samma nivå, marginellt bättre, eller betydligt bättre?

Ja, Zanetti ökar konkurrenssituationen på ett sätt som Deutsch inte hade gjort. Hoppas verkligen att Deutsch får ett allsvenskt kontrakt så att han kan fortsätta elitsatsa till 100%. Skulle ju vara synd om han inte kunde maximera sin potential. Oväntat att han inte är klar för någon klubb än, hans agent borde väl ha börjat sondera terrängen redan i mitten av säsongen med tanke på att han var sistaårsjunior, men den starka avslutningen kanske har gjort att de hoppas på allsvenskan snarare än topplag i div1. 
Kommentera

God (eller glad?) Nationaldag på er all brynäsare!!
Kommentera

Zappaholic: Exakt. Spelar ingen roll var han är "tänkt", det blir prestationen som avgör var man spelar.
Kommentera

modomille: I Brynäs ges inga platser längre. Man får förtjäna sin speltid. Under Bulan kan man inte gömma sig bakom ett namn.
Kommentera

modomille: Vad menar du?
Kommentera

Brynäsgubbe: Zanetti verkar vara lack i defensiven fast ha en offensiv uppsida och en bra speed i skridskoåkningen,men är han tillför 3/4 back paret? eller ska dom ge han en plats bland dom två första backparen och speltid i pp?
Kommentera

modomille: Ja, det är ju två olika lag i två olika ligor. Var vill du komma? 
Kommentera

Brynäsgubbe: den spelare i Modo med högst minus statestik var Torp tror jag och han hade -11 och Zanetti hade -29 så det är endå en skillnad....
Kommentera

munkas: Vi står starka.
Kommentera

Zanetti, kul med en Italienare i Brynäs!
Huruvida backsidan i Brynäs är stark eller inte får vi väl se framåt hösten. Däremot tycker jag konkurrenssituationen bland backarna känns ganska sund. I mitt tycke är det väl egentligen bara Andersen och Bertil som känns givna på förhand, resten av platserna kommer det bli fight om. Iofs, som någon annan var inne på, kanske bulan och Sjödda kommer köra någon sorts rotationsystem bland backarna så alla får istid. En Boork light strategi...
In med en sjuhelvetes andracenter nu och peta i Enter några extra Ibumetin så kan vi köra igång S15/16!
Kommentera

modomille: Tror Düsseldorfer kom sist de året, inte lätt att ligga plus om man är jumbo hela säsongen.

Det borde väl du som Modoit veta...

Kommentera

Johan Norrström: Gundersson hade minus 39 på sina 3 sista år i ECHL/AHL.
Kommentera

modomille:

Vi tycker naturligtvis att det är fantastiskt. Nu orkar jag inte forska i detta men jag misstänker att han inte huserade i någon av tyska ligans topplag?
Kommentera

Bellman 6,0: kan bli en bra värvning nog fast -29 l tyska ligan är inte bra eller tycker ni Brynäsare det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Håller med. Deutsch i all ära men nog känns det klart roligare och mer intressant med en 24-årig kanadensisk back som kan smälla på och verkar vara bra på rören och har fin speluppfattning.
Det enda som nu talar emot är väl att han redan tappat all motivation. Nån härinne påstod ju att orsaken är BZ:s uttalande om åttonde back.
Men BZ kanske slängde in en rejäl löneförhöjning som kompensation, borde göra att motivationen kommer tillbaka...👊😀
Kommentera

Alla har ju olika åsikter, och det är absolut OK.
Min är ju att det känns riktigt bra och då menar jag inte serieseger men jag tror på en topp sex placering, vilket jag tycker, om det skulle bli så, är godkänt. I slutspelet kan det ju bli vad som helst. Vi har ju vunnit förr när vi blivit åtta i grundserien ...
Tycker Johnson är en betydligt mer komplett spelare än Sweatt. Dock inte lika snabb men bättre på allt annat. Porseland känns stabil i båda riktningar. Pudas har jag bara sett i kvalserien men känns som det finns mycket potential där. Nordan saknar man pga gamla meriter. Brodin kommer saknas när han spelar fysiskt och går rakt på mål. Hoppas sista nyförvärvet liknar honom i spelstilen.
Sjödda känns också väldigt bra. Bra att Bulan blev kvar. Zanetti ser ju ok ut på Youtube, antar att BZ sett mer än Youtube och EP.
Fan vad positivt inlägg. Det är ju fredag kväll...
Trevlig helg.
Kommentera

Jaha, bara att önska Zanetti välkommen till den finaste av klubbar. Lycka till!

Kommentera

Clarence: Denne ännu okände center + Nick Johnson ska alltså ersätta Bill Sweatt, Daniel Brodin, Jonas Nordqvist och Alexander Lindgren

En ny center som antagligen håller högre kvalité än Nordan + Johnson + Ollas tillbaka är bättre än Brodin, Sweatt och Nordan. Att ersätta Lindgren klarar valfri junior.

Kommentera

Charles: nu fick jag en väldigt bra känsla, den där ska nog Bulan och Sjödda kunna göra något riktigt bra av!
Kommentera

KulaShaker: Vet inte vad att tro längre. Nån allsvensk center kanske? Det verkar ju vara där Bengtzéns värvardomäner mest finns.

Sen kan man konstatera att hans ledord verkar vara "låt udda vara jämnt" vad det gäller anfallssidan. Denne ännu okände center + Nick Johnson ska alltså ersätta Bill Sweatt, Daniel Brodin, Jonas Nordqvist och Alexander Lindgren ur fjolårets ursprungliga forwardstrupp. Två in - fyra ut... Jag kan också räkna ut att man ämnar fylla upp med egna juniorer. Men detta kommer inte att räcka längre än till en placering mellan 10-12 i  vinter heller. Rensningen efter sortin i våras var behövlig. Problemet är bara att truppen sen dess inte blir nämnvärt förstärkt med de nya spelarna som tillkommit. Det är i vart fall vad jag tror -  med risk för att bli skinnflådd... 

Kommentera

« · 1687998 · »