Brynäs IF

731178 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687808 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Bellman 6,0: Det var ett jäkla gnäll på Gunde de första månaderna också kommer jag ihåg. Zanetti låter som ett bra alternativ i pp faktiskt.
Kommentera

Bellman 6,0:
Bästa backförstärkningen är ändå att Eklund fick foten
Ser ok ut, Sunken o Kilas måste höja sig
Andersén måste hålla sig borta fr PP
Kommentera

Börja inte gnälla på denna värvning nu. Vänta till efter jul eller nåt... Kaan bli bra detta. Kan va en Gunde ... Kan ju också gå åt helvete men han kostar nog ingen förmögenhet .
Kommentera

Zanetti ser bra ut på rören och verkar kunna dela ut rejäla tacklingar. Verkar kunna lite av varje. Kan vara en smart värvning av Bengtzén.

Spännande iaf !

Kommentera

Clarence: Du verkar skeptisk, vad tror du?
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Vi kommer att få in en center från AHL, var så säker."

Jo, jo - säkert...

Kommentera

Charles:

Kanske det här klippet som övertygade BZ. :)
Kommentera

Zappaholic: Hoppas på det! :D
Kommentera

Kopparjimmie: Härligt, såg han i en match när han spelade i oskarshamn, han har ett väldigt bra skott, ska bli väldigt spännande att följa honom i vinter!! :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Kopparjimmie: Förmodligen någorlunda billig, vilket frigör pengar för en stark centervärvning.
Kommentera

TobiasR: Tycker han känns spännande, har en känska av att Bengtzén vet vad han gör! ;)
Kommentera

Kopparjimmie: Jag vettå fan vad jag tycker om den värvningen asså. Tycker att backsidan känns ganska klen va???? Men han kan väl inte ha kostat så mycket så nu jävlar vill jag ha en riktig tung centervärvning.
Kommentera

lite highlights för herr Zanetti

Redigerad kommentar

Kommentera

Kopparjimmie: Spännande!
Kommentera

Marc Zanetti klar för Brynäs IF!

Kommentera

Charles: Inte alls omöjligt. Frågan är om vi har kulor nog att buda?

Skulle inte förvåna om SAIK landar denna NHL-center.
Kommentera

En liten spekulation, Mrmadhawk säger att Malmö var väldigt nära en center igår från NHL men det blev mer komplicerat då andra klubbar gav sig in i budgivningen.

Eftersom Wilson nobbade Brynäs så är det ju inte en omöjlighet att Brynäs blev med i jakten på Centers som är på Malmö's radar

Kommentera

Zappaholic: Jodå. men roas bara något oerhört över ditt försök att svära dig fri och svartmåla andra. I ett tragiskt försök att få medhåll från andra.
Kommentera

Bifbiffen: Du kunde inte komma vidare alltså?
Kommentera

mattiaskarlgren: Vi kommer att få in en center från AHL, var så säker.
Kommentera

Zappaholic: Absolut! Men väldigt underhållande hur du försöker svära dig fri när du är största anledningen till att diskussionen uppkom. Taskig självinsikt är väl det minsta man kan kalla det.
Kommentera

mattiaskarlgren: Mycket bra skrivet!
Kommentera

Bifbiffen: Haha, håller du fortfarande på? Gör alla en tjänst och lägg ner ditt malande. Tror jag bett dig ett par gånger att gå vidare. Eller möjligtvis tre gånger.

Tror fler än jag tröttnat.
Kommentera

Huge: Klart det är omöjligt att veta varför Bz exempelvis tackat nej till Wilson, eller om Wilson helt enkelt själv tackade nej..
MEN det faktum kvarstår är att MIN åsikt leder fortfarande till att JAG tycker att den värvningen skulle känts konstig och en kopia av Ninimäki-värvningen OAVSETT om Wilson och Ninimäki är olika eller lika i spelstilen.
Det jag syftar på är att det faktiskt är viktigare än vad folk tror att kolla upp vad spelaren i fråga har för statistik i tidigare lag.

Visst det kan vara en spelare som i Wilsons fall som fått lira enbart i en fjärdekedja, spelat med folk som inte kunnat sätta dit pucken osv osv.
Kan finnas mängder med faktorer.
Men det tar fortfarande inte bort det faktum att han ej gjort mycket poäng de tex senaste två säsongerna och självklart kan det fortfarande vara en jävla hockeyspelare men i mina ögon hade det varit en dålig värvning, statistikmässigt.
Vi behöver ha in en poängSTARK center. Ingen spelare som gjort 15 poäng på 50 matcher. Det är ingen bra statistik.

Sen skiter ja fullständigt i om det är Wilson som tackat nej eller Bz som backat ur/inter räckte till. För mig spelar det enbart roll att vi som sagt får in en pålitlig poänggörare för det finns det ekonomi till.
Kommentera

Allt förutom hockey diskuteras på det här forumet känns det som...
Kommentera

Här finns det mer att vinkla på önskat sätt!
Kommentera

Johan Norrström: om Wilson var en av de spelare som nan hade ögonen på så kan man förutsätta att man haft diskussioner med agenten. Men om man lagt bud eller inte vill jag inte spekulera i. Han kanske redan hade bud som var högre än det BZ var villig att ge/hade råd med. Vad vet jag? Det enda jag vet är att det Modo erbjöd var bra nog för en påskrift.
Kommentera

Zappaholic: Stämmer men klart jag lägger mig i när du har fel. Och då tappade du det som vanligt

Kommentera

Bifbiffen: Nope, skrev det först till Clarence, sen la du din gnälliga jättenäsa i blöt.
Kommentera

Johan Norrström: Snarare "jag kräks", "jag käks", "jag kräks"......
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Jepp och det är inte heller några problem med att höra ljudet av olyckskorparna. Krax, krax krax.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Du skrev det till mig. snackade ditt vanliga tjafs om läsförståelse osv osv osv.
Kommentera

Bifbiffen: Att du orkar hålla på. Ge sig på någon? Jag undrade var Clarence sett specifikt tre namn eftersom jag missat det. Det kanske går att komma vidare och släppa det?
Kommentera

Zappaholic: Vill man inte bli missförstodd kan man hålla sig till rätt fakta. Ska man dessutom ge sig på någon så blir det än viktigare, annars faller det lätt platt. som i ditt fall.
Kommentera

Powerfade: "Man måste ALLTID se best case scenario annars är man en dysterkvist."

Uppenbarligen. Muntergökarnas samstämmiga kakofoni ekar konstant på detta forum. Om man sluter ögonen kan man nästan höra det - "koko, koko, koko"...
Kommentera

Bifbiffen: du pysslar med hårklyverier. Du väljer att missförstå. Ganska så barnsligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Helt enig. Samt hans oerhörda förmåga att skapa chanser ur en ickechans.

Kommentera

Önskar en lååång intervju av Sjödda om tiden som spelare i Brynäs, sveket från Brynös, tiden efter och framtiden som assisterande.

Kommentera

Bellman 6,0: Jag tycker att Sweatt växte någonting enormt och var bäste forward på slutet av säsongen tillsammans med Rödin. Han är inte bara snabb utan en bra avslutare och även passare sen växer han i viktiga matcher, en krigare.
Kommentera

Huge: Om man skulle applicera din teori om SHL-erfarenhet så skulle ju  BZ benämnt honom som sjunde-åttonde back. Annars faller det du säger ännu en gång. Men testa igen.
Kommentera

Bellman 6,0: Mycket fel i en sån kort text. Otroligt.

Så du tyckte inte att han hade andra kvalitéer? Tror knappast värvat honom för att han enbart är snabb.

Brodecki lämnat? En nyhet som jag tror vi alla missat.

Kommentera

Bifbiffen: Nä, jag säger en sak och menar samma sak: Zanetti måste räkna med tuff konkurrens och till att börja med inrikta sig på en åttondeplats.
Oavsett om jag i hastigheten råkade bunta ihop Pudas med våra övriga backar och rubricera honom som SHL-meriterad.

Antingen har du allvarliga läsförståelseproblem och då kan jag förstå dig.
Eller så sitter du och medvetet försöker spela dum fastän du förstår sakfrågan, enbart i syfte att plocka billiga poäng på nåt litet sakfel som inte ändrar nåt i sak.

Det är förmodligen en kombination av de båda sakerna vi bevittnar.
Kommentera

Bifbiffen: Snabbhet var väl det han hade. Johnson är bättre på allt utom den punkten. Tycker han blivit lite väl bra efter att han försvann. Som Brodecki också blev...
Kommentera

Zappaholic: Nu var det som sagt du som ifrågasatte vart jag läst 3 namn, och att det var felaktigt. Inte tvärtom. Men bra försök.
Kommentera

Huge: Så du säger en sak, men menar en helt annan. Det var något nytt. Men ska väga in det i dina kommentarer. Kanske att dina "åsikter" blir mer rimliga då.
Kommentera

Bifbiffen: du diskuterar petitesser och semantik. Inte sakfrågor. Synd.
Kommentera

De brynäsare som enbart läser rubriker borde ju ha skakat till
lite av den här rubriken.

För läser man bara rubriken i Sportbladet ser man inte att
det gäller Frölunda.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: " I ditt föll ju hela din teori om att samtliga backar hade SHL-erfarenhet och att det var därför han kallades åttonde back."

Du är ju bara för mkt i din totala brist på läsförståelse och förmåga att peka på skitsaker som inte påverkar sakfrågan. Men det är ju som sagt de enda gånger du har rätt, så jag förstår att du sitter och letar små sakfel att glädja dig åt.

Så här skrev jag:

"Zanetti måste väl inledningsvis och rimligen räkna med att få börja som just åttonde back, när konkurrensen består av 7 redan SHL-meriterade backar som visat att dom håller på den här nivån."

Min poäng är alltså att vår redan befintliga backuppsättning är så pass stark att Zanetti måste räkna med att inledningsvis få konkurrera om en åttondeplats på backsidan.
Att jag i hastigheten råkade bunta ihop Pudas med övriga och därmed oavsiktligt göra honom till SHL-meriterad ändrar väl inte på faktum: Zanetti har likt förbannat tuff konkurrens om åttondeplatsen, även om Pudas inte har några SHL-meriter än så länge.
Kommentera

Zappaholic: Absolut inte. Du hade aldrig någon. Bara fel.

Njaa, vill att ersättaren har egenskaper likt Sweatt. Vi behöver snabbhet.

Kommentera

« · 1687808 · »