KulaShaker: Vet inte vad att tro längre. Nån allsvensk center kanske? Det verkar ju vara där Bengtzéns värvardomäner mest finns.
Sen kan man konstatera att hans ledord verkar vara "låt udda vara jämnt" vad det gäller anfallssidan. Denne ännu okände center + Nick Johnson ska alltså ersätta Bill Sweatt, Daniel Brodin, Jonas Nordqvist och Alexander Lindgren ur fjolårets ursprungliga forwardstrupp. Två in - fyra ut... Jag kan också räkna ut att man ämnar fylla upp med egna juniorer. Men detta kommer inte att räcka längre än till en placering mellan 10-12 i vinter heller. Rensningen efter sortin i våras var behövlig. Problemet är bara att truppen sen dess inte blir nämnvärt förstärkt med de nya spelarna som tillkommit. Det är i vart fall vad jag tror - med risk för att bli skinnflådd...
Clarence: Denne ännu okände center + Nick Johnson ska alltså ersätta Bill Sweatt, Daniel Brodin, Jonas Nordqvist och Alexander Lindgren
En ny center som antagligen håller högre kvalité än Nordan + Johnson + Ollas tillbaka är bättre än Brodin, Sweatt och Nordan. Att ersätta Lindgren klarar valfri junior.
Jaha, bara att önska Zanetti välkommen till den finaste av klubbar. Lycka till!
Redigerad kommentar
modomille: Tror Düsseldorfer kom sist de året, inte lätt att ligga plus om man är jumbo hela säsongen.
Det borde väl du som Modoit veta...
Peja:
Mötte Jimmy Ericsson på Valbo Köpcentrum idag, gick och funderade tänk om han är på ingång..nää det kan inte vara så..men tänk om...så gick fram o frågade honom och fick svar, näe jag ska på Jörgen Sundqvist bröllop.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Såklart jag förstår men jag tycker att det är trams. Deutch fick en himla massa beröm för sitt spel på slutet och jag har på intet sätt uppfattningen att han höjts till skyarna i efterhand. Varför inte bara låta vissa ha åsikten att han borde ha fått ett kontrakt utan att dra upp tjafset om att han höjts efter att Brynäs nekat fortsättning? Jag tycker det är trams.
Peja:Jag tror dom flesta ville signa honom innan det stod klart att han inte fick vara kvar. Detta med anledning av att man hellre föredrog att Bengtzén skulle lägga allt krut på en högklassig center. Då Deutsch gjorde ett bra play-in var det knappt någon som ifrågasatte att han skulle få starta säsongen som åttondeback.
Nu var det här inlägget inte ett försök att dra igång denna evighetsdiskussion igen, utan för att svara på ditt påstående: "innan var det väl knappt någon som förespråkade att han skulle få ett kontrakt?"
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar