1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1685571 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
bifhjärta: Klarar vi tvåsiffrigt ikväll?!
Kommentera

Lindström: tror på 4/5-0 i baken
Kommentera

Peja: Fiasko säger jag om de nu inte rycker upp sig.
Kommentera

bifhjärta: Bra inbrytning av Elias Lindholm, synd att Jimmie Ericsson fokuserade på att crosschecka backen 3 gånger istället för att försöka trycka in pucken... 
Kommentera

bifhjärta: Skönt att EN i laget inte är nöjd med 3-0
Kommentera

Peja: Kan någon vara snäll och svara på vad i hela världen Mårts gör i båset???
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Fiasko att åka ut mot regerande världsmästarna? Tycker det är rätt uppenbart att Ryssland har ett mycket bättre lag än Sverige i detta VM. Mårts lagbygge har ingen balans.
Kommentera

Åh herregud, Lindström missar öppet mål i PP. Parodi för fan..
Kommentera

Jösses "vad fint han öppnar höfterna"....Sanny?
Kommentera

Saxar från Facebook:

Har ALDRIG sett en mer Opassionerad headcoach än Mårts! Vilken jävla lyxlirare han är. Han tränar enbart Tre Kronor för att tjäna pengar och inget annat. Stå inte och sov på arbetstid!

Den som skrev det tog orden ur munnen på mig. Fyfan vad Mårts är kass!
Kommentera

Chris11: Tyckte du samma sak när Tommy Sandlin stod i Brynäs bås?
Kommentera

Peja:

Killen är typ 21år. Han måste ju googla Tommy Sandlin.
Kommentera

Peja: Haha, du tog orden ur min mun.
Tänk vad många tokstollar det verkar finnas på Facebook...
Kommentera

Jobbigt mål att släppa in där swe..
Kommentera

Kvittering, och sedan snabb replik.

Hmm, var har jag sett det förr? 😶

Kommentera

Bra där "Foppa"!
Kommentera

Surt ryskt skitmål, det sämre laget vinner.
Verkar också bekant på nåt sätt...
Kommentera

Huge: Ursäkta mig mer Ryssland var absolut inte det sämre laget i matchen, det var ju klasskillnad.
Kommentera

Dax för ny huvudcoach för tre kronor....
Kommentera

Johan Norrström: "Fiasko att åka ut mot regerande världsmästarna? "

Fiaskot ligger i att åka ut i kvarten såklart. Sen gjorde väl inte Sverige en enda bra match i turneringen. Vi blixtrade till ibland men fick inte till det över 60min en enda gång.
Kommentera

Hade Klefbom ett enda rätt på isen idag?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Man lär ju fortfarande se till vilka som står för motståndet. Nu åker man ut mot ett bättre lag och då kan jag inte förstå hur man kan se det som ett fiasko.
Kommentera

Johan Norrström: Jag tycker inte heller att resultatet (ut i kvarten mot ryssarna, vunnit 6 av 8 matcher) är ett misslyckande. Min kritik gentemot Mårts berör egentligen två punkter; 1) Brodin borde ha varit med... 2) För mycket istid på Lindström och Jimmie Ericsson, det var konsekvent fel i coachingen helt turneringen. Tycker det är tveksamt om de två överhuvudtaget platsar i truppen. 
Kommentera

Peja: Problemet med Mårts verkar vara en övertro på sin egen förmåga. När verkligheten och kartan diffar, så tror Mårts på kartan. Sitter och får associationer till den förra franska förbundskaptenen i fotboll Domenechs som tog ut laget beroende på vilket stjärntecken spelaren var född under....

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Hade även önskat en bättre balans mellan de defensiva och offensiva spelarrollerna i laget. Nu kändes det som att det vart för många som gillar att det gör det roliga offensiva jobbet, men som kanske inte uppskattar det mindre trevliga hårda arbetet i egen zon.
Kommentera

Vi hade dock det svårt mot lag som Tyskland spelade oavgjort mot schweiz och tappade en 3-0 ledning mot ett förvisso fantastiskt Kanada. Tycker inte man gjorde en enda riktig top match. Kändes inte som Grönborg fanns med i båset för hans typ av coaching har jag inte sett under detta VM

Redigerad kommentar

Kommentera

Charles: jag tänker som du, fiasko eftersom vi inte presterade någonting under hela turneringen. Sen rent placeringsmässigt är det svårare att klaga då ryssarna är övermäktiga men spelet hade mycket att önska.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Lundqvist då? Han prenumererar på landslaget tack vare efternamnet.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Äh, ryssarna har flyt och är rökta efter att ha tappat 3-0. Sen räddas dom av vårt självmål. Dom är ett sämre lag, med betoning på LAG.
Ibland vinner det sämre laget, inte ovanligt.
Kommentera

Chris11: Håller med den där Facebookexperten du citerar, han verkar ju ha stenkoll.
Ta ex Andreas Johansson i HV. En aktiv, skrikande coach i båset som verkligen har lyckats bra. Så bra att spelarna och även vissa ledare tydligen vill ha bort honom.
Fan vad många kloka och vettiga åsikter man hittar på Facebook, förstår att du hänger mkt där och försöker lära dig ett och annat....
Kommentera

Brynäsgubbe: Helt rätt om du frågar mig!
Kommentera

Huge: Oavsett så var det spelarna som inte ville/kunde representera Tre Kronor av olika anledningar som avgjorde turneringens öde. Tyvärr blev det alldeles för många nej tack från våra NHL-spelare.

Sen borde ju järnkrok ha fått vara med liksom Porseland (-;

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: fast nu sa ju mårts nej till Hörnqvist och Brodin.. Idioti.

Men vi hade ju trots allt Lindström och Granberg...
Kommentera

hahii: Och du vet förstås skälen och motiven till Mårts val?
Alltid lika komiskt när okunniga oinsatta läktarcoacher talar om för erfaret kunnigt yrkesfolk hur dom borde göra....
Kommentera

Intervju med Mathias Porseland: brynasfans.se/
Kommentera

Huge:

Vad löjligt tjatig du blir ibland. Inte dags att byta standardfras? Åsikter har väl alla och nej de behöver väl för helskotta inte överensstämma med kunnigt insatt fackfolk varje gång?
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, det saknades svarta ögon hos Lundqvist och Ericsson. De var riktigt bleka turneringen igenom. Sjögren var väl vår bästa forecheckande forward.
Lindholm bättre än väntat, kul att se vad bra han blivit trots att jag (givetvis) tyckte att han drog ett år för tidigt. 
Kommentera

Johan Norrström: Huge är och har alltid varit som en repig vinylskiva. Hack hack hack...

Oftast stämmer det att fackfolk såklart kan saker bättre än gemene man, MEN om jag bli serverad kall soppa som smakar skit så nog fan har jag rätt om jag säger till kocken att maten är undermålig .

Skulle bara fattas att Huge då sitter vis bordet brevid och bannar mig som klagar på kunnigt yrkesfolk😂😂

Håller helt med de som ifrågasätter vissa spelare i truppen som gnomen tagit ut. Samt hur han valt att matcha befintlig trupp..

Men nu kommer väl snart vinylskivan igen..
Kommentera

honken21:

Man hade ju kunnat önska att gävletidningarna var lika på hugget
som brynasfans.se. Men de är ju i stället allt som oftast både två
och trea på bollen, när det gäller Brynäs. Och många gånger bryr
de sig inte ens om att jaga efter bollen.

Förfallet med gävletidningarnas bevakning av Brynäs började väl
egentligen när de slog ihop sportredaktionerna på Arbetarbladet
och Gefle Dagblad.
Kommentera

eltifoso: Fortfarande bitter för att vi slog er i kvarten?
Släpp det nu och gå vidare.
Intressant att när okunniga läktarcoacher i 50 inlägg på ett löjligt sätt och likt hackande vinylskivor tjatat om hur fackfolk som ex Mårts borde göra, så gnäller man när jag i ett inlägg pekar på hur löjligt och tjatigt det är att höra läktarcoachernas eviga gnäll...
Kommentera

Huge: släpp det där nu vinylskivan

Till en viss grad är du så underhållande som du försöker , men sista åren lyser mest bitterheten genom , förståelig förvisso .. Men snälla försök gå vidare

Dåligt lagad mat är alltid kass även om en utbildad kock serverar den.

Njut nu av solen och att Brynäs faktiskt värvat ok spelare och troligen slipper kval även nästa säsong
Kommentera

eltifoso: Men nu talar vi ju om outbildade kockar som försöker lära en utbildad kock att laga god mat, eller?
Det blir betyget "Läst men ej förstått" på ditt märkliga svar.
Att även utbildade kockar kan misslyckas är det nog ingen som förnekat, men det är en helt annan debatt.
Här sitter det outbildade läktarcoacher som ställer sig oförstående till ex hur Mårts tänker kring uttagna spelare, coachning, taktik, val av spelare osv osv.
(underförstått: han vet inte vad han sysslar med, men det gör förstås JAG som okunnig läktarcoach...)
Du tycker inte att det är komiskt, för att inte säga skrattretande? Det tycker iaf jag.
Hade jag varit lika oförstående så hade jag först tagit reda på vilka spelare han haft tillgång till, vilken spelidé man har, känns den rätt mht till materialet, vilka idéer har man i ex BP och PP och vilka spelare passar bäst i resp moment osv osv.
Och efter att ha hört och fått förklarat för mig hur en erfaren landslagscoach resonerat så är jag inte säker på att jag ens då förstår fullt ut om resonemanget känns rätt eller fel.
Men jag kan iaf få en hygglig uppfattning om saken och därefter besluta om jag ska såga eller hylla det en erfaren coach praktiserar på isen.
Jag är tämligen säker på att de flesta normalbegåvade intresserade fans hade köpt ex Mårts idéer och tankegångar om man bara bemödat sig om att först ta reda på hur han resonerat i både stort och smått.
Nä, som sagt: gnälliga tjatiga vinylhackande läktarcoacher som talar om för fackfolk hur dom borde göra, kan iofs vara underhållande men jävligt tjatiga att lyssna på....
Kommentera

Huge: Det är självklart att den med bäst insyn, utbildning, erfarenhet osv har störst förutsättningar att göra rätt bedömning. Och sannolikt också gör rätt oftare än en lekman. Men det är väl när det blivit fel man diskuterar just nu. Eller menar du att fackmannen alltid gör rätt?

Mårts basade över de tre bästa årgångarna svensk juniorhockey haft. Jag är inte imponerad av hur han förvaltade det.

Kommentera

Huge: Brynäs slog väl inte Fbk i kvarten?

Det var väl inte ens slutspel? Eller hur var det du sa:)

Det var väl åttondel isf:)
Kommentera

Jajjen: 7 debutanter i årets VM-lag som är ett självmål från att slå Ryssland i en tuff och jämn turnering där det alltid är ett lotteri gällande vilka toppspelare i NHL som ska komma eller inte komma. Mårts införde ett offensivt spel i landslaget, från det mer tråkiga men kanske säkrare spel som föregångarna stod för.
Tycker tvärtom och som Joel Lundqvist säger, att Mårts gjort det bra och att det inte finns nån större anledning att byta coach i nuläget.
Vilka spelare från de 3 åren du nämner är det som Mårts isf skulle ha förvaltat så dåligt?
Nog tycker jag att han överlag släpper fram unga spelare mer än vad ex föregångarna gjort och ibland känns det nästan som att han är lite FÖR generös i det fallet.
Kommentera

Huge: Jag är otroligt förvånad över att Sverige faktiskt spelade jämnt ett tag med ryssarna. Varför de la av med en tremålsledningen vet nog inte ens ryssarna men betyder också att de knappast har en chans mot ett bra lag som Kanada.

Ett svenskt lag där mediokra lirare som Lindström och Ericsson har framträdande roller är givetvis helt chanslösa mot ett bra lag. Mannberg? Lundqvist? Hjalmarsson? Josefson? Jesus!

Du missförstår. Att han inte lyckades ta ett JVM-guld med de förutsättningar han hade är underkänt. Grönborg lyckades med en bråkdel av material.

Kommentera

Huge: Ekholm bäste back i VM tycker jag.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad stolta de måste vara i Borlänge!
Kommentera

« · 1685571 · »