Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 881452 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Det vet väl alla att Sjödda har blivit lovat jobbet som sportchef efter att han lagt rören på hyllan. Det har ju till och med stått på brynäs hemsida.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Habs: Uppenbarligen så tycker Brynäs det, de gav honom ett treårskontrakt.

Skall vi göra om hela organisationen bara för att Sjödda skall få vara sportchef eller?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Då vet du nåt som inte jag vet. Eller har du koll på vad Brynäs lovat Sjödin? Du kanske ÄR Kent Åke?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Mitt förslag:

Sjödda jobbar TILLSAMMANS med Sundlöv som bidträdande SC och även som en typ av scout. t ex, är det två turneringar/matcher så kan de åka på varsin och scouta. Man är två som kan bolla olika frågor. Som gammal lagkapten har även Sjödda ett stort stöd hos spelarna och en bra kontakt med Boork.

Om man skall gå i lära så måste man ju jobba med det man skal göra efter läroperioden.

En snickare jobbar inte som murare när han går i lära till snickare, man är på samma bygge men uppgiften skiljer sig rejält.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:

Men Sundlöv som var absolut "nobody" innan, han kan efter två år lära ut hur man skall agera ??????????

Är det här ett skämt?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Klart det är svårt att hitta en bra lösning när man lovar saker som man inte kan hålla... Men det är väl bara Brynäs eget fel, eller hur?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja:

Tänk om samma taktik skulle användas på den "normala" arbetsmarknaden.

Vi kan inte hålla avtalet så vi erbjuder dig en utbildning i tre ör med en tredjedel av din lön. Aceptera eller ta konsekvensen.

Det är ju ur sånna här övetramp facket har fått sitt berättigande.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Att Sjödda skulle bli sportchef är ju uteslutet. Varför inte anställa honom som scout? Brynäs har ju skrytit några gånger om att de ska anställa en scout "i framtiden".
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Få höra din lösning på det här problemet. Du är Kent-Åke nu. Kör!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Nu får du ge dig. Givetvis så menar man med o r d e t "urbildning" att Sjödda ska gå i lära på kansliet för att lära sig det administrativa osv.

Jag tycker inte att Sjödda är kvalificierad att sköta rollen som Sportchef.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Menar du att han ska gå en utbildning som inte finns under tre år? Låter givande...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Givetvis är det många som skriver i ilska och på så sätt mycket väl skriver utan att tänka efter allt för länge. Jag vet ju själv hur min egen reaktion var när jag läste hennees brev.

Men som du skrivit, hur man än vänder sig så sitter arslet bak. Det är helt klart många som blivit upprörda och tagit ställning FÖR Sjödda, det kanske inte ens spelar någon roll vad Kent Åke och company säger. Brynäs har en historia av att lägga locket på och ha en förmåga att tysta ner saker och ting. Givetvis har folk sådand i gott minne när ännu en "skandal" uppenbarar sig.

Du har fått förklaringar som du köper, något som alla kanske inte gör.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Jag har ingen aning om vilken utbildning han ska gå. Det är Tina Sjödin som påstår. Det är väl en skitbra lösning om nu tjänsten inte är ledig förrn om tre år. Varför kan han inte vänta?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Att de ändrade sportchefssysslan till biljettansvarig tolkar jag som att de försökte "slippa undan" löftet - dvs bryta det. Vi får väl se om de kan justera till det under kvällens förhandlingar.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: "Det här handlar ju mest om att Brynäs inte håller sitt löfte om Sjöddas roll efter den aktiva karriären,"

Så du menar att löftet man gett är infriat först när man gått med på exakt allt som Sjödda kräver?
Dessutom så pågår ju förhandlingar, så hur kan du då få det till att löftet inte har infriats?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja:

Fullständigt omöjligt at hitta en utbildning för att bli sportchef.
Sundlöv har ingen och inte heller nån annan sportchef i Sverige.

Den delen är den mest fåniga från Brynäs håll.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Det har inte slagit dig att det kanske är de som går på matcherna som nu är besvikna? Det var ju många av insändarna som var sponsorer och säsongskortsinnehavare."

Ja, men frågan är väl isf varför man är så besvikna, när det HITTILLS uppenbarligen inte framkommit ngt som det borde finnas anledning att bli besviken på.
Man kunde kanske ha väntat med sina sågningar och häxbål tills allting klarnat lite mer.
Nu bekräftas ju bara bilden av dessa supportrar och sponsorer som människor utan kritiskt och sunt tänkande.
Måste kännas halvtungt för en förening som får kritik och badwill hur dom än agerar, när kritiken kommer från de supportrar och sponsorer som föder och driver verksamheten.
Man kunde kanske ge dessa personer en betald grundkurs i hur man resonerar och tolkar saker och ting på ett kritiskt och sakligt sätt?
Jag tror att det i längden skulle löna sig för klubben att ta den utgiften...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen:

Han har 100, och vill ha 25 till
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Jag tror inte att han tjänar över hundra om man slår ut det på 12 månader.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Åter igen, vad är det för utbildning som Sjödda ska gå för att bli sportchef? Det här handlar ju mest om att Brynäs inte håller sitt löfte om Sjöddas roll efter den aktiva karriären, inte om hans lön som spelare.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Nån som tror att Sjödin tjänar under hundra?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Var ifrån fick du då dina siffror? Du måste ha spått i kaffesump eller nåt...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Sluta prata i gåtor. Jag är ingen spågubbe.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: "Vad är problemet? Sjödda tjänar förmodligen mellan 100-150 tusen/mån. Mindre än hälften kan betyda mellan 40-70 tkr/mån. För att plugga i tre år och sen få sina drömmars jobb! Nån här som har tjänat 40 tusen/mån under sin studietid? Nån här som haft löfte om jobb efteråt?"

Inte ens nära...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Och drevet går...

Efter att ha tagit del av läsarnas reaktioner på Tina Sjödins brev förstår jag att Brynäs största problem inte ligger hos ledningen eller hos motståndarna. Den ligger hos alla tokiga Gävlebor. Är läsarnas reaktioner typiska för Brynässupportrarnas syn på den här historien förklarar det en hel del av mina intryck av hemmapubliken vid Brynäs matcher i Gävle. Ointresserade, iskalla och brinner bara när det är dags att håna laget eller hinna ut till parkeringen efter match. Tänk om Gävlepubliken visade samma engagemang på hockeymatcherna som dom gör nu när tillfälle ges att kasta skit på Brynäs. Dom namngivna häxbrännarna på insändarsidorna måste tillhöra nån gudsförgäten bouleklubb som hatar framgång.

Vad säger egentligen Tina Sjödin i sitt brev? Och vad är hon ute efter? Är det för Brynäs bästa hon skriver sitt brev? Eller är det av rent egenintresse hon hänger ut makens arbetsgivare i pressen? Hur hedervärt är det sistnämnda?

Tinas syn på Sjöddas lön:
"...väldigt orättvis (förhandling) när det visar sig att minst fem andra spelare har bättre betalt."

Hur jävla relevant är den analysen? Visa mej en spelare/spelarfru eller människa överhuvudtaget som tycker att lönen är rättvis och jag ska visa er en lögnare. Antingen söker man ny arbetsgivare eller så accepterar man och håller käft.

Tinas syn på Brynäs "förnedrande" förslag:
"Han ska utbildas i tre år, och erhålla mindre än hälften av sin avtalade lön under denna tid. Efter det är jobbet som sportchef hans."

Vad är problemet? Sjödda tjänar förmodligen mellan 100-150 tusen/mån. Mindre än hälften kan betyda mellan 40-70 tkr/mån. För att plugga i tre år och sen få sina drömmars jobb! Nån här som har tjänat 40 tusen/mån under sin studietid? Nån här som haft löfte om jobb efteråt?

Av respekt för Tommy Sjödin ska jag inte upprepa dom största pinsamheterna i Tina Sjödins brev. Klart är att den här utpressarmetoden är framgångsrik: Brynäs är den stora skurken i idrottssverige just nu och tvingas krypa för att ge Tina Sjödins man en skräddarsydd, svindyr tjänst i Brynäs IF tills pensioneringen om 23 år. Bra jobbat, Tina!

HF: Läste din text från imorse efter att ha skrivit detta. Det finns hopp ändå!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Så du stöder båda parter...

Why am I not suprised ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: WOW, fick du svar ifrån självaste Kent Åke...


När jag väntade svar på en helt annan sak så var jag tvungen att "hinta" om det här innan det damp ner ett mail. Två veckor för sent.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Vad kul för dej.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Stod till Kent-Ake, varfor da?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
wap.hockeysnack.com
Teppo: Glömde skriva att jag fick ett svar också.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo: Det har inte slagit dig att det kanske är de som går på matcherna som nu är besvikna? Det var ju många av insändarna som var sponsorer och säsongskortsinnehavare.

Snart kommer väl du med ditt prat om att man skall flytta laget, gärna då till din hemstad...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
wap.hockeysnack.com
Teppo: Själv så har jag mailat mitt stöd till lK-Å, vet att flera också har gjort det. Borde egentligen skicka ett till Sjödda också. Det är inte hans fel att han har en fru som lever rövan.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo: Sen när blev kvartsfinal bra för en klubb med 12 SM-Guld? Gnälla på Gävlebor är tydligen någon som exilbrynäsare lär sig från barnsben... Helt OK publiksiffror 06/07.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Hela den här affären visar ännu en gång på Gävlebornas negativa inställning till Brynäs. Staden har den tystaste minst stöttande publiken i es. När laget efter många års harvande i kvalträsket äntligen kommer med ett bra lag till en kvartsfinal inför en sprillans ny arena så skiter man i att gå dit. Men när Tommy Sjödins fru skickar in sitt bittra, otroligt negativt vinklade inlägg till lokaltidningen (ex. "erbjuder honom ett jobb att sälja biljetter") lyfts det upp som en högre sanning och man är fanimig inte sena att unisont höja sina gnällande stämmor.

Gnälla på Brynäs är tydligen något man lär sig från barnsben i Gävle.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: "Som sagt, Brynäs ska få chansen att uttala sig och jag hoppas verkligen att dom gör det, så att vi får svar på den här soppan."

Ja, Huss har ju till viss del redan svarat på det.
Sen har väl Brynäs redan uttalat sig i frågan och hittills finns det öht ingenting som tyder på att ngt fuffens skulle ha försiggått.
Mer än en partsinlaga från Sjödins hustru.
Min poäng är ju att allting har blåsts upp över alla proportioner, när det handlat om en vanlig simpel kontraktsförhandling.
Bara det att den dragit ut på tiden lite väl mkt, för att anses vara normal.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Nu när lugnet har har infunnit sig här på HS så kan jag meddela att det är nytt möte på "G" i kväll.

ps/Lugnet har infunnit sig utan för entrén på jobbet också sedan 1330 ;-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huss: Efter kontraktsförhandlingarna såklart.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Förvisso, men varför skall å andra sidan Brynäs ägna sig åt kontraktförhandling via press och offentlighet. Det händer väl inte på andra arbetsplatser?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz:

Farewell to you all, you fair spanish ladies.

Farewell to you all, never see you again.


Tids nog lär du dyka upp igen.
Som bekant måste det onda ut ur kroppen.
Förr eller senare.

Det är bara tråkigt att du skall använda denna GB som din privata ångestdämpare.

Ta't lugnt - Ta en cipramil!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huss: Som sagt, Brynäs ska få chansen att uttala sig och jag hoppas verkligen att dom gör det, så att vi får svar på den här soppan.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
westerlind: Tror epitet du letar efter är rättshaverist....
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
westerlind: Tack Olle! Jag behöver inte längre förklara vad jag menar med stefans förtal. Ditt inlägg talar sitt tydliga språk och du är långt ifrån ensam att drabbas av denna sorgliga figur. Nu har han dessutom för, vilken gång i ordningen, dragit sig tillbaka efter att ha fått lite mothugg. Man kan inte annat än skratta.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: "Detta tog jag upp vid ett möte med Kent-Åke, Anders Hedin samt bert Johnsson o du satt ju med. Ljuger jag Lasse"

Ja och jag undrar fortfarande varför du ältar det som hände. Mötet var ju till för att lösa den biten.

Vad skulle styrelsen ha gjort? sparkat valberedningen eller?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: "Hette Olle visst, nu när du frågar."

Skitsnack. Jag har pratat med dig en gång vad jag minns. Om det var för två-tre år sen så tog vi säkert upp ert möte (i Untra?). Nu några år efteråt har jag tyvärr inte ord för ord memorerat vad som sas, men att jag känner Anders, Tony och Anneli är ingen hemlighet. Lasse hade jag vad jag vet inte träffat vid den tidpunkten.

Men det är oviktigt i sammanhanget: Vad pysslar egentligen du med? Hur i helv-te kan du fritt omtolka ett gammalt privat telefonsamtal för att dra in mig i dina ständiga påhopp på Brynäs ledning? Och dessutom gömma dig bakom att skriva "...en i Brynäs Stockholms styrelse". Så fint gjort. Vi var då tre st varav en ordförande, så alltså kan man välja på sylf och mig.

Jag vet att jag berättade att Micke ringde och fiskade och var nyfiken på vad ni pysslade med, fast de ord du helt utan verklighetsförankring lagt i min mun är bara löjligt att läsa. Men om det var så? Människor med ett minimum av sunt förnuft kollar först med sina källor om de uppfattat dem riktigt och om det är ok att citera dem, för mig är privata samtal något man gör i förtroende - jag räknar med att det inte ska komma upp på internet eller i en tidning en tid senare.

Uppenbarligen bör jag hålla än längre avstånd från dig i framtiden. Tragiska figur.

Nu väntar jag med spänning på nya fakta där du räknar upp än mer intressanta namn. Vilken roll har t ex Mona Sahlin och Krobbe Lundberg i den här affären?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Frågan är bara vad man menar med att behandla illa?
Tala om för Sjödda att han inte kan tjäna lika mycket som tjänsteman i jämförelse som spelare (kan säkert innebära mer än halvering av nuvarande lön)
Tala om för Sjödda att sportchefsjobbet är upptaget nu (vilket är känd materia sedan flera månader tillbaka)?
Att sätta Sjödda på en nyckelperson inom Brynäs omedelbart efter avslutad karriär, det däremot vore tjänstefel av K-Å.
Det är tyvärr så mycket känslor inblandade att ingen verkar tänka klarsynt, framförallt inte journalisten Persson.
Vad skulle Pucken säga om Sjödda fick ta över rollen som chef för GD/ABs sportredaktion utan andra meriter än sitt sportkunnande?

De misstag som Brynäs eventuellt har begått är väl två.
1. Erbjuda Sjödda ett jobb inom marknad istället för sportsektionen (dålig kommunikation mellan parterna uppenbarligen, kan lika gärna vara Sjöddas fel för den delen)
2. Varit tydlig nog med Sjödda att erbjudandet om sportchefsjobbet var tidsbestämt, han valde istället spelarrollen till publikens glädje men konsekvenserna borde gjorts ännu tydligare uppenbarligen.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
westerlind:

Hette Olle visst, nu när du frågar.

Satt precis i mobilsamtal med en supporters från Västerås.
Han anser att den lekstuga som finns hos gemen man kan
fortsätta utan oss både döva o okunniga.

Jag vill bara säga till sist, till gemene man o kvinna hur bedrövlig
debatten är.
Läs under omröstning till höger så får ni/du ett skrämmande exempel

Anser du det RÄTT av Tina Sjödin att gå ut med sin HISTORIA om hur man behandlat Sjödda.
Märk väl att jag markerar RÄTT o HISTORIA.

Det bevisar bara hur jävla idiotiskt de t kan te sig i en debatt, när en frågeställning så totalt kan misstolkas.

Dum fråga. Givetvis har hon rätt att säga sin mening. Vadå historia?
Hon mår dåligt, hon ser sin egen man må dåligt.
Varför skall hon ej få berätta detta?
Jag ser inte detta som en historia från en spelares vars fru sett karln
vara i föreningen under 14 år!
Att ens skriva ordet rätt är bedrövligt.

För mig är HS ett avslutat kapitel, igen:-)
Härinne får man endast debattera om man är ja-sägare samt trots att man har bevis för att den demokratiska vägen i vart fall in genom valberdningens ordförande ej är tillförlitlig.
Själv försökte jag gå vägen genom supporterklubbarna när dörren var stängd genom valberedningen, men ingen supporterklubb o dess styrelse var intresseradee eller hade möjlighet att komma dit.
I BSKV:s fall gick den dåvarande orföranden ej ut med information till sina övriga styrelsemedlemmar om mötet.

Säger väl allt om vad den demokratiska vägen har tagit vägen i vår förening o dess supporterklubbar?

Lös de interna problem som finns. Man behöver ej sparka folk hit o dit.
Hitta en gemensam väg att gå o håll fast vid den.
Var rak, ärlig o våga ta tuffa men nödvändiga beslut.

Till dags datum ser jag ingen som satt/suttit ner denna fot o markerat tydligt nog vilken väg man skall gå.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge:"Jag skrev exakt samma sak i går kväll, och det ska bli intressant att se hur alla som tidigare reagerat med ryggmärgen gör, efter att nu ha tänkt efter en aning, fått lite mer distans till det hela och framförallt läst den andra sidans syn på saken när den nu framkommit"

Som sagt, om den nu kommer fram. Brynäs är ju inte direkt kända för att kommunicera på ett rakt och ärligt sätt. Om det nu är så att dom har behandlat Sjödin illa så hoppas jag verkligen för Brynäs skull att det finns någon med stake som går ut och kommenterar hela affären och inte skjuter det under mattan som dom är proffs. Sen kommer det att bli intressant och se hur du kommer att reagera om det nu visar sig att Brynäs har agerat felaktigt :-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Vad har ert tjaffs med den här tråden att göra ?
Tips -Det går att skapa nya Trådar/Ämnen
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz:
"För dryga två år sedan ringer en styrelsemedlem i Brynäs Stockholm till mig o berättar att deras ordförande på ett mycket fult sätt talar illa om mig GävLeLasse, Tony, Anneli samt Anders."

Vem var det?
Kommentera

« · 881452 · »