Brynäs IF

727645 inlägg · 7961 ämnen

Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?

« · 723659 · » Till forumet

Sv: Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?
Wesley: Jo, givetvis har dom kollat in Kristans spelstil, egenskaper och så vidare. Men du snackade om att om han kunde vara en vägg mot finnarna kunde han även vara det i Elitserien, och då snackar du om en match.
Kommentera

GävleLasse: Så sant, så sant det du skrev förut. Det finns ingen orsak alls att gapa för mycket kring en ev ny forward. Vi vet ju alla vid det här laget att i Brynäs är det strängeligen förbjudet att inköpa etablerade kvalitetsspelare. Sådana anses ju aldrig "passa in" i klubbmiljön ju...
Kommentera

Wesley: Det behövs värvningar redan nu, för efter jul är det för sent!!
Kommentera

Falken: "Ja, men nu snackar du om en match"

Jag tror nog att Sundlöv och kompani har kollat på speciella egenskaper hos honom som sedan Alcen få förädla så att han får stabilitet
Sedan tror jag att det kan bli en värvning från NHL/AHL efter jul om det skulle behövas.
Kommentera

70 Rodrigues: jag tror spets har blivigt stor pojke nu och inte ska stå som extra! tror han har vuxigt lite iaf!

Sticker bäckis är vi TVUNGEN å skaffa minst TVÅ bra till spelare!
Kommentera

GävleLasse: "Hur brukar man säga. Vid stabilt målvaktsspel så vågar backarna att agera med ett större lugn. Har inte du sett nog att stressat backspel från Brynäshåll?"

Helt rätt, men samtidigt är det lite svårt att kategoriskt peka på att enbart Honkens spel skulle vara det som gjorde att försvaret blev lugnare och spelade med mer självförtroende.
Jag tror att Boorkens uppstyrning av spelet, rent generellt, också var en starkt bidragande orsak. Nu har vi dessutom fått in ett par nya pjäser därbak, som jag tror kommer att stabilisera försvaret ännu mer. Och då behöver kanske Honkens bortfall inte betyda så oerhört mkt som många vill få det till. Läget är som det är, och det är bara att gilla detsamma.
Även om inte heller jag gillar läget så där jättebra.... :-)
Kommentera

GävleLasse: "Ändå är det rätt skoj att läsa när du skriver att det är helt OK att man har försvagat rejält på målvaktsidan bara för att andra lag inte har några storstjärnor..."

Skriver jag verkligen att det är helt OK?
Jag menar bara att det kanske är lite perspektivlöst och överdrivet att så totalt dissa våra målvakter, när man ser vad många andra lag har i kassen.
Kommentera

GävleLasse: Sitter o funderar på hur laguppställningen kommer att se ut, det skulle onekligen behövas en klasscenter och en riktig sniper:

Målvakter: Sperrle (Kristan) hua!!!

1:a Hulkkonen-Angell Malmström-Bäckström-Molin

2:a Lavins-Johansson Dackell-Lind-Månsson

3:e Sjödin-Sundqvist Danielsson-Hansen-Salmonsson

4:e Casselståhl-Ström Gynge-Karlsson-Hermansson

Extra: Spets och Nolander

Låna ut Andersson och Morin. Gud förbjude om Bäckström försvinner och om Salmonsson får sitt kontraktsförslag påsockrat så lär han sticka han med.
Kommentera

Wesley: Ja, men nu snackar du om en match. Ungefär dom flesta målvakter av någon klass kan vara vägg i en match eller två. Det gäller ju att se på en målvakt under ett tag och inte i någon match i taget.
Kommentera

Om Kristan kunde agera levande vägg mot finska lejonen med en del proffs i VM, varför skulle han inte kunna göra om samma sak i ES
Kommentera

JanT: Jo, och nu står vårt hopp till att båda sporras av varandra och gör ett bra jobb i vinter. Sperrle kan utvecklas men hur bra Kristan egentligen är vet jag inte.
Kommentera

JanT: "Sker inte det och Kristan ej levererar ser det onekligen tunt ut...."

Ja, och det hade man kunnat säkrat upp med en etablerad målvakt med en hög lägsta nivå!!
Kommentera

88Lindkvist: Zacke är inte någon dålig ersättare.... han kan mycket väl vara en av seriens bästa målvakter om nått år
Kommentera

88Lindkvist: MoDo har även Zajkowski. Ung, lovande och bra målvakt.
Kommentera

GävleLasse: Huges uppställning ger klart vid handen att vi saknar en tydlig förstamålvakt. Bra eller dåligt? Som sagt sätter jag mitt hopp till att Sperrle får sitt stora genombrott kommande säsong. Sker inte det och Kristan ej levererar ser det onekligen tunt ut....
Kommentera

88Lindkvist: De 10 sista omgångarna var FBK bäst följt av Mora. Sen kommer jag inte ihåg mer :P
Kommentera

GävleLasse: eller så gör man som brynäs gjorde? å skaffade jämna målvakter så dom är tvingade att spela bra! hur äre för modo? har dom krizan å sen då? någon som håller samma klass eller? vad händer om han skadar sig en längre tid då? eller om han blir sjuk? tvinga honom spela ändå? eller bära dit honom? kanske låga honom ligga på en bår med nån gipsad kroppsdel?
Kommentera

88Lindkvist: Ja, Brynäs var ju ett av seriens bästa lag efter årskiftet.
Kommentera

Falken: jaa de är ju målvakten som typ styr laget! spelar han bra spelar laget bra! då kan dom lita på honom!
Brynäs hade väll bäst "stats" i dom sista matcherna eller hur vare? bland dom bästa va? alltså ihopsammlade poäng på slutet? har ja fel? rätta isf..
Kommentera

Huge: Ändå är det rätt skoj att läsa när du skriver att det är helt OK att man har försvagat rejält på målvaktsidan bara för att andra lag inte har några storstjärnor...

Klart att Brynäs skulle ha satsat på en bättre målvakt som uttalad etta...
Kommentera

88Lindkvist: Jo, han släppte väl in rätt så mycket mål i ett par matcher efter uppehållet. Men sedan vaknade han och hela Brynäs.
Kommentera

88Lindkvist: Visst gjorde Honken en del mindre bra insatser. Men i slutändan så var han i toppskiktet (2:a efter Krizan)
Kommentera

Falken: Men vare inte precis när han gjorde "comback" som han släppte in massor av "skit" mål? alltså de tog ju nån match att komma igång! sedan vare bra att han fick stå! spela ju upp sig å va riktigt het i slutspelet! synd bara att typ resten "sög" eller.. vi mötte ju mysiga motståndare också *skratt*
Kommentera

88Lindkvist: Det var ju efter han verkligen spelade bra. Han gick ju skadad ett tag innan/runt jul och kom tillbaka och förde oss till slutspelet.
Kommentera

Huge: HV: Ersberg/Langkow

Hur brukar man säga. Vid stabilt målvaktsspel så vågar backarna att agera med ett större lugn. Har inte du sett nog att stressat backspel från Brynäshåll?
Kommentera

Huge: Scott Langkow i HV 71 och Dave Stathos i SAIK!!
Kommentera

Kan fylla i dom två frågetecken du hade.

HV: Ersberg - Langkow
SAIK: Hadelöv - Stathos
Kommentera

GävleLasse: och då va väll honken rätt usel efter jul uppehållet? eller har ja fel? släppte väll in rätt mkt då? alla vet ju va han hade klanta sig med ;)
Kommentera

ja mena inte att honken va dålig tvärtom de va han som tog Brynäs till Slutspel å ja hoppas att kristan å sperrle kommer va bra men de e som ni säger vi behöver en riktigt bra forwards.
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs tar inte in färdiga hockeyspelare längre..."

Jorå.
Kolla spelartruppen så får du se: Hulken, Nolander och Hansen.

I målvaktsfrågan så har jag roat mig med att se vad våra konkurrenter kan ställa på benen/skridskorna:

DIF: Daniel Larsson Teemu Lassila
VF: Salo Gistedt
FBK: Henriksson Heino-Lindberg
LHC: Checmanek Fransson
HV: Ersberg ?
LHF: Leinonen Rautio
MIF: Stana Wesslau
SAIK: Hadelöv ?
MIK: Pitkämäki Rämö
Modo: Krizan Zajkowski
TIK: Backlund Asplund

Fjolårets topplag ser bra ut, tillsammans med Malmö och Modo.
I övrigt är det väl Brynäsklass på uppställningen, som det känns.
Tappar man Honken och Korhonen, så känns naturligtvis fallet mkt stort, sas. Kanske större än vad det i verkligheten behöver vara?
En uttalad förstemålvakt av högre dignitet än Kristan hade absolut varit att föredra, men nuvarande upplägg behöver nödvändigvis inte innebära ngn katastrof.
Kommentera

88Lindkvist: Jo, vi har bättre backar i år, i alla fall som det ser ut. Att Kuparinen och Öhrstedt lämnade var inga förluster.
Kommentera

21olsson: Tittar du på Honkens stats och sedan på tabellen så behöver man inte ha några större studieskulder för att räkna ut att utan Honken så hade det inte blivit något slutspel alls.

Holmqvist, Johan Brynäs GAA: 1,95 : 92,75%

Det var många tajta matcher där vi antingen fick oavgjort eller vann med uddamålet. Utan ett så bra målvaktspel som Honken ändå presterade sammantaget så hade vi aldrig fått ihop de 67 pinnar som vi hade när serien var färdigspelad.
Kommentera

21olsson: Precis men vi har bättre backar iår iaf! eller har ja fel? saknas bara nån hyffsat/jäkligt bra forward!
Kommentera

21olsson: Underskatta inte Honkens betydelse för laget.
Kommentera

GävleLasse: de är väll boorks melodi de verkar de som.. han vill utveckla spelare! han vill kanske ha utmaningar å de får han väll nu om han köper in "lågklasspelare" men dom stannar väll bara nått år sedan drar dom till nån annan klubb som vill köpa in bra spelare! menmen.. brynäs vi vill ha unga spelare så suppotrarna får stå å bita sönder naglarna av oro när dom inte vet va de är för spelare på plan för dom inte är några "storspelare"
Kommentera

88Lindkvist: Jo, naturligtvis lär man ju ge alla spelare chansen och givetvis ska även Kristan ha en chans att visa upp sig. Jag har ju inte sett ett skit av honom så jag kan inte kommentera honom.

Ja, vi behöver minst en forward och jag vill gärna att det ska vara en producerande forward som kan gå in i vår första eller andrafemma. Vi har nog av 3/4:e spelare i dagsläget.
Kommentera

Jag förstår inte varför alla ser negativt på laget. vi har inte sett spelarna spela tillsammans på is ännu. ja tror brynäs går till slutspel i år med. vi har ju iaf inte så dålig trupp vi har väl nästan lika bra trupp i år förutom att "Honken" inte är med i år.
Kommentera

Falken: Ja men de är väll ingen å tjaffsa om än? vi har två målvakter som förmodligen håller samma höga/låga klass! vi får väll se när allvaret börjar innan vi komenterar om de är en dålig värvning! dom kanske utvecklas supermkt innan de börjar! menmen.. alla är väll negativa nu! målvakter har vi redan nu måste vi ha en "klass" forwad som går in i dom främre femmorna å kan spela! backar har vi så de räcker!
Kommentera

88Lindkvist: Jag skulle bli väldigt överaskad om de tog in en BRA forward. Nej det blir ännu en noname/chansning från vår värvarduo...
Kommentera

Falken: högardh är en spelare som borde funka.. alltså vi kan inte leva med å köpa in 3e eller 4e line spelare! de håller inte! om inte vi ska byta plats med leksand...
Kommentera

88Lindkvist: Jag hoppas då att dom står upp när det är dags för match...
Kommentera

Falken: Högardh skulle säkert göra bra ifrån sig. Men han saknar vissa egenskaper för att falla Boork på läppen. Han är inte ung och orutinerad som bara håller käften och gör som Papa Boork säger.

Brynäs tar inte in färdiga hockeyspelare längre...
Kommentera

Falken: Skulle tro att Högardh är den typ av spelare som hellre går utomlands, innan han lägger av och ev kommer hem igen för att avsluta karriären. Helt Ok ES-spelare, men för dålig eller ointressant för NHL.
Kommentera

Gusten: tycker vi kan lägga ner målvakterna nu! alltså de blir som de blir! vi kan väll inte säga något om de förrän vi sett dom spela?
Nu måste vi ha hit MINST en BRA forwad nu när almtorp å widing drog så.. alltså ingen från almtuna, bajen eller norge!
Kommentera

Bissett19: Jag har alltid gillat Högardh och hoppades innan han valde att gå till Frölunda att han skulle stanna till vid Gävle istället.

Skrap och skrap, tycker Högardh är en bra spelare som producerar och har riktigt hög kapacitet. 53 poäng på två säsonger i Frölunda är inte fy skam och han skulle nog med lätthet ta en plats i vår första eller andrafemma. Högardh var ju trots allt fjärde bästa poängplockaren i Frölunda säsongen 04/05 och i år var han sjätte med 24 poäng. Visst gör han inte lika mycket mål längre men producerar gör han fortfarande. Sedan är han ju inte heller så gammal, utan 30 år och har ett par år till som hockeyspelare. I mitt tycke är han en riktigt bra värvning.
Kommentera

Falken: Värst vad du har kärat ner dej i Högardh då,då är min fråga till dej,varför ska vi ta skrapet från dem andra klubbarna,Högardh fick ju inget nytt kontrakt av Frölunda, o han lär ju ha sett sina bästa hockeyår.

Nej nu vill man se en klassvärvning,gärna en riktig duktig erfaren center o en riktig sniper i Bissettklass!!

Ja man får väl drömma iaf:)
Kommentera

Känns så jävla surt just nu, nystarten och dom smått optimistiska förväntningarna är som bortblåsta och den där jävla ångesten har fått övertaget igen. Från bästa målvaktsparet till...ja...en Slovensk råchansning och en osympatisk andramålis från bottenkonkurrenten...serenity noooow!
Kommentera

Jag vidhåller att Sundlöv ska värva Högardh och så gärna en center till.
Kommentera

dysterkvist: Ojdå hur skall jag veta att du inte ville röja vem du är?

Om du vill verkligen vara anonym så kanske du skall sluta skriva om valberedningen eftersom det är bara du som brukar älta händelsen om det. Blir inte så svårt att lista ut vem du är då.

Det är väl bara att byta nick igen då... :-)

Kommentera

65selander:
När du nu vet vem jag är och har gått ut med mitt namn på hockeysnack, vilket jag ej ville:-) , du kunde väl talat med mig först:-)
Berätta nu fär övriga hockeysnacks gäster, vilka personer som döljer sig bakom nickname i Brynäs IF på hockeysnack.. ´

Så länge jag ej sitter i någon styrelse eller på andra uppdrag för supportrarna inom Brynäs IF, så vill jag vara anonym om jag ej skriver något annat. Tack!
Kommentera

« · 723659 · »