Brynäs IF

730590 inlägg · 7961 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1742608 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
70 Rodrigues: Har du knåpat ihop något spel eller app du kan sälja för några miljarder till Microsoft och sedan lägga hälften som spons till Brynäs?
Kommentera

tjugo8: Klockrent" Tack"
Kommentera

5915: OM nu så är fallet, vad göra?
Kommentera

70 Rodrigues: Arenan kostar för mycket, samma som för Modo.
Kommentera

70 Rodrigues:
Kostnaderna högre än intäkterna
Kommentera

Så många som hänvisar till Brynäs skrala ekonomi när det ska värvas. Vad beror då denna "skrala" ekonomi på? Vi vann GULD 2012, vad hände liksom? Snälla, kan någon komma med en rimlig förklaring?
Kommentera

tjugo8:

Äntligen! Pang på där och mitt i prick.
Kommentera

Kul att många fler skriver här, även om kvaliteten på inläggen kan diskuteras

Jocke skulle kosta 300'/mån, Rautio 100. Är Jocke 3 ggr bättre?

Och det var vår brist på produktion som förlorade flest matcher för oss, knappast målvaktsspelet
Om vi nu tappar "allt" vi hade framåt, är det konstigt om vi lägger tyngden av börsen framåt istf i mål?
Kommentera

Frebog:
Han behöver spela en hel säsong i ETT lag.
Han har matchats jävligt vårdslöst de senaste säsongerna.
Kommentera

5915:
Ja, att så många skribenter inte låtsas om att BZ har en budget att försöka hålla sig till förvånar mig mycket. Såklart är det kul att spekulera om namn, men nån sorts trovärdighet när det gäller kostnader måste ju ändå till.
Brynäs hade långa perioder svårt med målproduktionen efter Rödin o Scotts skador. Jag tycker det är självklart att en stor del av budgeten viks till att försöka ersätta i offensiven.

När inte pengarna räcker till extra-allt i varje lagdel måste ju BZ prioritera... uppenbart är ju att man hoppas o tror på att Felix tar ett steg i utvecklingen till nästa säsong.... såklart en chansning vi får leva med!

Men BZ uttryckte sig väldigt klumpigt i sin förklaring varför Rautio värvades! Onödigt!
Kommentera

Huge:

Frost på greenerna...
Kommentera

7225: okej tack för svaret, det ser vi fram emot :)
Kommentera

Auchinleck: Och varför har DU kapat Clarence's eller nån annan dödgrävares konto?
Kommentera

Ove Myling: Jag antar att du och munkas inte känner er begränsade av ekonomiska ramar bär ni kräver ett bättre lag nästa säsong? I värsta fall kan det vara nåt som BZ låter sig hindras av.
Kommentera

Frebog: Han kommer att vara en toppspelare i Timrå, tro mig. Snabb, teknisk tuff och målfarlig.
Kommentera

KulaShaker: Hur tror ni som förmodligen har sett honom mycket på nära håll att han kommer att prestera i Timrå tröjan?
Kommentera

KulaShaker: Han är ju välkommen hem om han skulle bli bra en dag...
Kommentera

Kommentera

Auchinleck: De är helt klart på väg ned snart
Kommentera

Ja, Toppen då sedan de kom upp:
Saved in relegation 2007
Quarterfinal loss  2008
Semifinal loss  2009
Semifinal loss  2010
Final loss 2011
Final loss 2012
Champion 2013
Champion 2014
Final loss 2015
? 2016
Kommentera

7225:

Huge, man skall inte kapa andras konton?

Lionvomit, excuse me?
Om vårt mål är att vara på toppen, var fan är toppen? Höljd i dimma?
Kommentera

Ove Myling: Håller inte med dig överhuvudtaget där.
Alcen kämpade sig kvar i Brynäs i flera år tills han tillslut fick lämna, efter några säsonger utanför så har han nu återvänt och skulle göra allt för att få fortsätta. Klart han förhandlar om en lön. Han är väl människa som vem som helst som behöver betala hyra och allt möjligt där han bor. Inte direkt att han spelat i några klubbar där han fått miljonlöner tidigare.

Jacke Blomqvist fick även han lämna klubben i tidig ålder och har sedan dess gått den långa vägen och kämpat sig tillbaka. Han har flera somrar hört av sig till BIF utan svar. Han säger nu att han vill skriva livskontakt med oss.

Sebastian Enterfeldt fick även han lämna i tidig ålder och när Brynäs första gången hörde av sig nappade han direkt och nu är han här.

Kan du förklara för mig hur det inte blir klubbhhjärta?
Hade du stannat kvar vid din fru om hon bett dig lämna och söka dig till någon annan kvinna?
Kommentera

Ove Myling:

Du menar stolthet, hunger, engagemang och gemenskap sedan 1912?

Vi hade i alla fall En bra start på säsongen (med reservation för skador)?

Men man är ju bara en läktarcoach utan koll på det riktiga läget...
Kommentera

Ove Myling: Tänk hur många hockeyföreningar det finns i Sverige, att vi är topp 10 är BRA och inte långt ifrån att vara på toppen som vårt mål är.
Kommentera

Auchinleck: Skrämmande fakta för en förening som "ska leda svensk hockeys utveckling".
Kommentera

Ove Myling: Så man måste hata slutspel bara för man inte gnäller hela tiden?

Väldigt märkligt...
Kommentera

Ove Myling: Nä, jag vet inget säkert om Sunken och hans status i laget.
Men din teori om att han skulle vara en "energitjuv", tycker du att den låter trovärdig när det gäller en av lagets mest lojala, skickliga och långlivade kulturbärare genom tiderna?
Konspirationsteorin om månlandningen och att den aldrig ägt rum känns väl mer eller mindre som en sannolikhet gränsande till visshet i jämförelse...
Kommentera

munkas: Sedan ser jag det som en utopi att Brynäs ska värva likvärdiga spelare som Rödin, Scott och Salmela. Med dom i laget kom vi till Play Inn. Nu har vi värvat en likvärdig målvakt med Starkbaum och en fw från allsvenskan. Det ser riktigt mörkt ut måste jag säga.

Så antingen har folk här inne huvudet i sanden eller så hatar dom helt enkelt slutspel.
Kommentera

Tar väl raden från Homers lyckade och överraskande första säsong (med reservation för skador):
Champion 1999
Semifinal loss  2000
Quarterfinal loss  2001
Quarterfinal loss  2002
Saved in relegation 2003
Did not make playoffs 2004
Saved in relegation 2005
Quarterfinal loss  2006
Quarterfinal loss  2007
Saved in relegation 2008
Quarterfinal loss  2009
Quarterfinal loss  2010
Quarterfinal loss  2011
Champion 2012
Quarterfinal loss  2013
Quarterfinal loss  2014
Quarterfinal loss  2015
Eight final loss 2016
? 2017
Kommentera

Ove Myling: Jag tycker du kan ta dig tid att scrolla tillbaka och se vad jag har skrivit om värvningen av Rautio innan du rapar ur dig strunt som att jag är "nöjd". Eller vänta, jag kan citera mig själv så slipper du leta bakåt:

4:e april:
"Jag är inte förtjust över detta jag heller. Jocke hade varit en grym förstärkning."

"Om det är så att Ericsson är tillgänglig så blir man ju lite besviken"

"spontant känns detta som ett stort jävla nja."

Du tolkar det som att jag är nöjd?
Kommentera

Ove Myling: Såklart jag vill, vi har ju Felix!
Kommentera

7225: Nä, men jag är förvånade att du inte vill ha en målvakt med "brynäshjärta" ! ;)
Kommentera

Ove Myling: Det återstår att se om Rautio eller Jocke är den bästa, jag är inte så säker på att det är Jocke.
Kommentera

Zappaholic: Du är ju uppenbarligen "nöjd" med att ha värvat den sämre målvakten av två tänkbara.
Kommentera

7225: Jag förstår vad du menar, och tycker absolut att spelarna du nämner känns som gedigna Brynäskillar. Men allt är buisness och prestation nuförtiden.

Alla spelarna du nämner har av olika anledningar lämnat klubben, antingen av egen vilja (egen vinning) eller att dom blivit ratade av klubben. Då menar jag att det inte finns någon respekt mellan parterna och att klubbhjärta därför är ett begrepp som passar då och då men som inte kan appliceras så ofta i dagens hockey.

Till exmpel vet vi inte om Alcén blir kvar nästa år. Håller han inte måttet vill klubben ha bort honom och får han för lite lön så drar han själv. Tycker det blir löjligt att prata om klubbhjärta när dessa parametrar ska falla på plats.
Kommentera

Ove Myling: Kloka ord som jag skriver under på. Man måste ha en riktigt bra målvakt för att komma någonstans i ett slutspel. Hur lovande var/är inte Johansson och hur mycket bättre har han blivit sen förra året? Nä, det ser minst sagt oroväckande ut på målvaktssidan.
Kommentera

munkas: Om vi ska snacka hockey så ska vi väl inte heller diskutera sportchefen heller utan hockey?
Såg du semifinalen igår eller? Vad tyckte du?

Handen på hjärtat nu munkas.
När var du positiv senast i ett inlägg?
Jo strax efter att säsongen tog slut. Då var du överaskande positiv.
Det skrev jag tom till dig i en kommentar.
Kommentera

munkas:

Tippa på "ut i kvarten", då har du rätt väldigt ofta.

Gjorde misstaget att kolla hur det sett ut bakåt.
Herregud vad deprimerande.
Men nu kör vi på som ingenting har hänt. Skador får ju alla lag.

Nu när BZ har gått ut med att vi stryper EU-moppen (vi får inte ha för bra målvakter) är ett hett tips inför 16-17: ut i kvarten

Eller?
Kommentera

KAn han vara något? Eller är han för dyr ? ...fast FBK ligger väl kanske närmast eller ?
Kommentera

Ove Myling: När har jag varit "nöjd" undrar jag? Helt nöjd var jag senast 2012.
Kommentera

Zappaholic: Det verkar som att du hatar slutspelshockey eftersom du är "nöjd" (!?) med vad Brynäs åstadkommit de senaste åtta åren.

Jag förstår precis vad Munkas menar, han vill ha in så bra spelare som möjligt så att laget blir bättre. Inte sämre eller likvärdigt, utan bättre. Om man då värvar den sämre målvakten utav två har jag svårt att se hur laget ska kunna bli bättre. Sedan finns såklart omständigheter att ta i beaktande, som kanske omöjliggjorde att värva den bättre, men lik förbannat står man där med en sämre målvakt.

Jag har iaf högre krav på Brynäs än att åka ut i kvartsfinal (om man tar sig dit). I år räckte det bevisligen inte och då hade vi två av seriens bästa forwards och dessa verkar svåra att ersätta. Då kanske man kunde hoppas på en förbättring på målvaktssidan, men den chansen tog Brynäs alltså inte. Jag kan på min höjd sträcka mig till att Rautio är likvärdig med Starkbaum och det har bevisligen inte räckt.
Kommentera

7225: Visst är det så. Jag menar bara att deras klubbhjärtan idag säkert har en mer underordnad roll än tidigare, när det gäller motiv för att byta klubb.
Att man sen VILL "hem" är ju heller inte alltid nåt större kriterium för den klubb man vill tillbaka till, när den ska ta ställning till att ev värva "hemvändaren"
Är väl isf mest äldre hemvändare som tänker med klubbhjärtat skulle jag tro och inte nån som ex Jocke, även om det förstås även finns undantag i hans ålderskategori sas.
Kommentera

munkas: Snacka hockey? Då föreslår jag du höjer ribban på dina inlägg och slutar tjafsa om rugby...
Kommentera

Zappaholic: Tippade jag på kvalserien förra säsongen? Det minns jag inte. Höj ribban på dina inlägg nu och sluta tjafsa. Du blev varnad senast igår för liknande beteende. Här snackar vi hockey! 👍
Kommentera

Ove Myling:" Jag menar att klubbhjärta har spelare som aldrig byter klubb under karriären och där klubben låter spelaren vara kvar så länge den vill."

Oj jag håller absolut inte med. Alcén har klubbhjärta, Ove Molin har klubbhjärta, Dackell, Honken, Blomman ja listan kan göras lång men ingen stämmer in i din beskrivning.
Kommentera

7225: Jag håller inte med dig där. Klubbhjärta är ett slitet begrepp som nästan inte finns längre. Jag menar att klubbhjärta har spelare som aldrig byter klubb under karriären och där klubben låter spelaren vara kvar så länge den vill.

De du skriver om är att föredra en klubb framför annan. Jag menar att det måste vara ömsesidig "kärlek" från både spelare och klubb för att man ska kunna prata om klubbhjärta. Om Gregg Scott drar till Ryssland och återvänder betyder inte det att han har hjärta för klubben. Tror andra parametrar spelar in; han trivdes i Gävle, fick bra lön och en framträdande roll. På samma sätt har jag svårt att se att Brynäs tar in en spelare som floppar bara för att han varit i klubben tidigare; läs Lööke, Brodecki mfl

Jag har samma uppfattning om supporterhjärta också. Man kan stödja föreningen i vått och torrt, men ska kunna kräva en motprestation - att föreningen bryr sig om sina medlemmar (lite diffust eftersom föreningen är dess medlemmar). Men om Brynäs t ex skulle chockhöja biljettpriserna anser iaf jag att man inte har en ömsesidig respekt för sina supportrar
Kommentera

7720: Absolut och det hade han fått jämte Jocke E. Nu ska han istället bära ansvaret tillsammans med en medelmåttig Rautio. Tycker inte han förtjänat det förtroendet alls. Ska han ha många matcher borde han istället bli utlånad. Finns inte rum att chansa då kan vi hamna i Modos kläder.
Kommentera

munkas: Nä det är du inte ensam om, det är fler som tycker att målvaktsvalet inte var det bästa. Det är ju bara det att dina profetior inte är så trovärdiga. När spelade vi kvalserie sist? Åtta år sen? Då har du ju haft rätt en enda gång, det är ca 12 %...inte så illa, munkas.
Kommentera

« · 1742608 · »