Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
scim: Det du säger är exakt vad som irriterar mig med LAS.
Ett företag skulle aldrig sparka en person som är framåt och villig att lära sig, samtidigt som han fått några års erfarenhet. I dagsläget är de dock tvugna till detta, därför att en lat och ointresserad person har längre anställningstid.
Det finns i dagsläget väldigt många 40-talister med långa anställningar på företag, som lutat sig bakåt och ser fram emot pensionen. Dessa personer blir mer och mer en belastning för företagen, då man inte kan säga upp dem, samtidigt som de inte hänger med i den utveckling som sker på marknaden.
Som arbetsgivare, och för den delen arbetstagare, behåller jag hellre en ung och hungrig person på en position inom företaget istället för en med lång erfarenhet, men som inte är redo att ta tag i sitt arbete.
Skulle man, åtminstone till vissa delar, slopa LAS skulle kunskapsnivån på företag öka och drivna personer skulle snabbt göra sig mer eller mindre oumbärliga för företaget. Det är win-win.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag skall köpa en bostadsrätt inom kort och behöver hjälp med vad jag skall tänka på när jag pratar bolån. Vilken ränta skall man betala, skall man ha fast eller rörlig ränta och hur mycket skall man amortera av / månad. Skall på visning på Lördag på en 2:a i de centrala delarna av Uppsala och behöver som sagt hjälp. Handpenningen är redan ordnad som tur är.. , det är mer hur mycket man skall låna osv. Snälla hjälp mig. Dom säger ju att ett lägenhetsköp är en framtida investering, hjälp mig att få det till det också. Tack på förhand.