Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Säsongen 2005-2006

« · 586386 · » Till forumet

Sv: Säsongen 2005-2006
Frasse: Så sant som det är sagt...

Jag var tyvärr inte på plats själv men en polare beskrev matchen på nästan exakt samma vis som du. Enda skillnaden är att bäst i DIF ansåg han att Adam Andersson var. Boork kommer att ha angenäma problem med att välja burväktare till matcherna. Dock tror jag att "honken" står imorgon mot SSK.
Kommentera

Frölunda - Djurgården 2-1

Precis som i matcherna mot Timrå och Södertälje så startar Djurgården sömnigt i denna match.
Skillnaden i denna match var att man tog tag i spelet direkt efter det att Kallio gjort 1-0 (slarvigt av Ribbenstrand att inte få ut pucken).
Ett bra powerplay som med lite tur och större kyla kunnat leda till att vi gått till pausvila med ett oavgjort resultat.

Även period nummer två dominerades av hemmalaget och hade det inte varit för Lassila som verkligen räddade gästerna i denna match så hade nog Frölunda varit i ledning med ett eller ett par mål efter två perioder.
I stället så lyckades Djurgården sticka upp i en kontring och detta dessutom i spel 4-mot-5 och snyggt kvittera till 1-1 genom Fredrik Bremberg.

3:e perioden dominerades också av hemmalaget men utan att de kunde skapa någon riktigt farlig målchans.
Djurgården fick när det återstod 5 minuter av matchen chansen att avgöra i powerplay.
Dock såg man slutkörda ut och man lyckades aldrig att riktigt skapa tryck i Frölundas zon (där domare Ryhed missade en solklar puck över sarg utvisning).
I stället så gick Frölunda upp och kunde avgöra matchen med ett "slump" mål av Ronnie Sundin.
Domare Ryhed gjorde för övrigt en bra insats i denna match.

Bäst hos Djurgården var utan tvekan målvakten Lassila samt förstakedjan med Bremberg, Thörn och Thoresen.
Bäst hos Frölunda var de rutinerade rävarna Johnson, Andersson och Kallio.

Ni blickar vi framåt mot mötet med knätofsarna på torsdag (Superstars bojkottar visst matchen eftersom man inte får ta med sig trummor).
Kommentera

Frasse: Bojkottar dom pga att man inte får ta med trummor? Haha löjligt åker nästan hellre till en arena där man inte får ha trummor än tvärtom :)
Kommentera

Frasse, mok:

Frågade en "superstar" om det stämde att de bojkottar Globen/Hovet p.g.a. trumförbudet. Enligt honom stämde det inte, orsaken till att de inte arrangerar resa hit var "dåliga dagar att fixa resa på".
Kommentera

DIForever:
Man bojkottar även lördags matchen (19/11) och skulle det vara svårt att anordna en match en lördag ja då skall man nog ägna sig åt annat.
Kommentera

Frasse: Problemet ligger nog på medgångssupporter...

Tror nog att det kommer ett gäng Masar ändå igenom TMG mm
Kommentera

5 - 1 !!!

Det var skönt. Tre poäng!!
Kommentera

Otto: Det är väl det minsta man kan säga!!! Nu får spelarna lön för mödan!! Och att Canal+ kommentatorn hackade på Bremberg var fel!!!Bremberg visade idag att han kan spela hockey!!
Kommentera

Theodore:
Inte svårt att spela bra idag. Ni hade ett uselt motstånd, om man nu kan kalla det motstånd.

Den enda underhållningen idag var ju att se -97 orna spela mot två mål i periodpausen.
Kommentera

Otto: Ni var värda att vinna......Leksands spel var obefintligt
Kommentera

Otto: men för den delen så bör ni oroa er ändå......för Djurgårn va inte bra igår
Kommentera

norrland:

Vore jag tränare skulle jag säga åt J 20 att spela på lör ;)
Kommentera

mattias - 74: lägg ner....vore du tränare så vore de bättre än pirro.......karln står å lutar sig mot plexit å tuggar tuggumi hela matchen.....
Kommentera

Db_04:

Jag hade då iaf sagt åt grabbarna och börja åka skridskor eller vad var det Rolle Stoltz hade sagt när de låg under med typ 8 mål i en Vm match ;)
Kommentera

Db_04:

Ja, om inte ni får en ny tränare kommer ni att bli överlägset sist. Agerar karln överhuvudtaget under match?
Kommentera

DIForever:
Visst agerar han. Karln tuggar tuggummi, kliar sig i håret, drar sig i näsan och hänger mot väggen likt en komunalare (inget ont om dom) men han får ta sitt förnuft till fånga och avgå. Innan han blir avsatt, vilket jag hoppas att han blir.
Kommentera

norrland:

Nu är han i alla fall bekymrad, alltid något ;)
Kommentera

DIForever:
Man kan ju undra om han är bekymrad över laget eller om sin egen anställning...
Kommentera

norrland:

Det vet man inte... han tänker inte avgå i alla fall, har han sagt.
Kommentera

DIForever: nej han står och lutar sig mot plexi och tuggar tuggumi
Kommentera

DIForever:
Nä han har jusagt det. Men man kan ju alltid få sparken av ledningen. Vilket jag hoppas.
Kommentera

norrland:

Bättre han går själv
Kommentera

mattias - 74:
Ja det kanske ser bättre ut i media och för laget. Men då blir vi inta av med han ju.
Kommentera

mattias - 74: Är det verkligen Pirro som enskam skall stå med hundhuvudet? Jag tycker nästan att Masken är den största syndaren.
Ni har två backar som säkert skulle tillföra en hel del utlånade, varför. Jo för att slippa skatten. Men nu pratas det om att skaffa in en massa andra spelare osv. Jag vet inte om det är önsketänkande från Leksingarnas sida eller om det är de fakto. Hade det inte varit enklare att ha de utlånade spelarna hela säsongen? Hur som helst så håller inte laget måttet helt enkelt. Wallenberg ser ut att gå mot ännu en floppsäsong i ES.
Kommentera

GävleLasse: Alltid lättare att hänga tränaren. Esko!

Vet inte vad som gör att LIF har hamnat i detta trångmål, dom har pengar som gräs men någonting uppåt måste klicka.

Ang DIF så kommer dom nog att röra på sig i tabellen, synd om Ottosson som har drabbats utav en personlig tragedi. har haft folk på jobbet som har kutat in i väggen och det är inte roligt.
Kommentera

GävleLasse: masken gör åtminstone en sak rätt, när det inte fungerar bra nog värvas mer, en av anledningarna till att malmö gick så kast föra året var att dom inte agerade i tid, säga vad man vill om panik köp, men det är bättre en att det fortsäter såhär, jag tror vi behöver lite kanadesisk atityd och pricksäkerhet nu för att tända laget, det räker inte med det vi har nu!
Kommentera

65selander: Nej när ens anhöriga drabbas av sånt får lekar stå åt sidan.

Jag tror inte att det är nån DIF'are som anklagar honom för nåt negativt. Det är bara att hoppas att hans sambo kommer tillbaka och att Ottosson kan börja spela igen, för han lär behövas...
Kommentera

DIF - HV71

Hoppas det går bra... Vad tror ni?
Kommentera

Otto:
DIF - HV71 2-8
Med lite distans till söndagens match så får man konstatera att Djurgården inte klarar av att spela när man kommer i underläge.
Trots de stora siffrorna så var man bra med i två perioder men när det verkligen gällde att dra på sig blåstället ja då lade man sig på rygg i stället.

Skrämmande att se att det bara är första kedjan med Linkan-Thoresen-Thörn som lyckas prestera något framåt.
Lassila i målet höll siffrorna nere i två perioder men blev själv tvungen att kapitulera i 3:e.

Martin Thörnberg har fortfarande inte vuxit upp utan fortsätter att bete sig som en barnunge på isen.

Bara att bryta ihop och komma igen.
Ikväll är man på besök i Karlstad och vågar man måntro hoppas på poäng ?
Kommentera

Sorry, men jag tror inte att vi får poäng ikväll......

Men man vet ju alldrig vad som kan hända!!
Det är bara att hoppas.
Kommentera

Linköping - Djurgården 4-1

Tredje mötet med en av de "4 stora" som media har valt att kalla de lag i ES som för närvarande har en ekonomi som växer.
Med mötena mot HV71 och Färjestad i friskt minne så kan undertecknad inte direkt påstå att man hade stora förväntningar inför denna match.

Precis som i de föregående bortamatcherna så ser Djurgården helt vilsna ut när matchen drar igång och precis som herrar "jag säger vad jag vill" Holmgren och "jag är alltid positiv" Johansson så fint uttryckte det, "kan bara vara en tidsfråga innan pucken ligger i nätet bakom Lassila" så satt man och väntade på det första målet.
Lite oväntat så var det gästerna som efter "hårt" tryck och framför allt hårt arbete lyckades få in pucken bakom Fransson o hemmalagets bur.

Herrar Hegerfors och Parmström i studion såg nästan besvikna ut att det inte stod 5,6-0 i stället för 0-1 i första pausen.
Har alltid gillat dessa två herrar men frågan är om inte tiden hunnit ifatt dem och det har blivit dags för en ny generation att ta över.

Precis som väntat så vände Linköping matchen och på slutet var det aldrig något snack om vart de tre poängen skulle hamna.
Dock hade gästerna med lite tur och på intet sätt välförtjänt kunnat få med sig åtminstone en poäng hem.

Finns det då något positivt att ta med sig ifrån denna match?
Självklart fanns med ett par ljuspunkter i mörkret och det vara Ölvestads uppoffrande spel (har mått bra av att få C'et på bröstet) samt Lassilas lugna spel i kassen.

Bäst hos hemmalaget var (hela laget höll jag på att säga) alltid lika pigga Tim Eriksson tillsammans med Emvall och Ulf Söderström.
Kommentera

Tror herr Fernholm skulle ha stannat i DIF....nu nedskickad till ECHL
Kommentera

Igår fick vi 3efterlängtade poäng mot MoDo!!! Det var nog bra för självförtroendet skulle ja nog kunna tro. Hoppas de spelar lika bra de kommande matcherna.
Kommentera

Theodore:

Ja, men om vi ska fortsätta att vinna så får man inte göra sådana misstag som Kristoffersson gjorde och bjuda in motståndarna i matchen.
Kommentera

DIForever:
Verkade nästan som om han VILLE bjuda in dem i matchen igen.
Ett måste till är att fler än kedljan Linkan-Center -Thoresen börjar producera.
Kommentera

Frasse: Dom VILLE inte bjuda in dom i matchen!!! Dom backade hem och försvarade dom tre poänd dom hade just då!!!! Det skulle nog MoDo gjort också skulle jag nog trott.
Kommentera

Hv71-Djurgården 2-3 efter s.d
Måste med ens erkänna att man inte direkt hade några större förväntningar på denna match.
Döm om min förvåning när jag får se ett Djurgården som står upp emot "en av de 4 stora" och faktiskt dominerar matchbilden i spel 5-5.
Vinnerborg gjorde i den första perioden allt för att hemmalaget skulle kunna ta ledningen, då han i parti och minut plockade ut spelare ifrån gästernas lag.
Detta samtidigt som han blundade för de förseelser hemmalaget gjorde sig skyldiga till.
Trots detta så slutade perioden "rättvists" 0-0.

Hv fick inleda andra perioden i spel 5-4 och det tog bara 30 sekunder för Per Gustafsson att ge laget ledningen med 1-0.
Detta mål såg ut att ta musten ur gästerna som helt plötsligt tappade både geisten i försvarsspelet och farten framåt.
Trots att hemmalaget radade upp målchanser framför debuterande Djurgårds målvakten Mattias Andersson, så lyckades man inte utöka ledningen.

Patrick Thoresen utnyttjade en bra passning och ett dåligt byta av hemmalaget för att sätta 1-1 pucken bakom en för dagen återkommande Stefan Liv i hemmalagets mål.
3:e perioden blev matchens bästa då bägge lagen verkligen försökte anfalla och nå en vinnande resultat.
Hemmalaget lyckades efter ett fint samarbete mellan Björn Melin och Martin Thörnberg att ta ledningen med 2-1.
Återigen infann sig känslan att gästerna nu skulle vika ned sig när man återigen hamnade i underläge.
Istället för att vika ned sig repade man mod och började skapa chanser framåt och man passade på att utnyttja en avvaktande Hv utvisning för att få in 2-2 pucken.

I sudden death så var det gästerna som var det klart hetare laget och man lyckades helt välförtjänt att sno med sig bonuspoängen hem till Stockholm.

Bäste i hemmalaget var kedjan med Andersson, Thörnberg och Melin samt alltid lika nyttige Andreas Karlsson.
Bäst hos gästerna var debuterande målvakten Mattias Andersson samt Fredrik Bremberg och Nichlas Falk.

Nu kan man med tillförsikt blicka framåt emot matchen mot Timrå IK på lördag.
Kommentera

Frasse: Här var det lika livat som i Globen................
Kommentera

henrik: HAHAHAHAHA!!!! LOL! LOL!
.
.
.
*släpar mig upp från golvet och torkar skrattårarna*
.
.
Fy fan vilket kul skämt! Så nyskapande. Du är en kul kille du....
Första gången någon har varit så smart att koppla samman Globens publiksiffror med aktiviteten här. Briljant!
Kommentera

Djurgården - Frölunda 5-1
Som så många gånger förr så fick vi se ett tidigt mål, men den stora skillnaden mot tidigare matcher var att det var Djurgården som gjorde målet.
Per Eklund kunde placera pucken i taket bakom Mikael Sandberg efter fint förarbete av Christopher Thörn.
Samtidigt så detta gav hemmalaget råg i ryggen så såg gästerna mer än lovligt sömniga ut.
Av bara farten så kunde Djurgården utöka sin ledning till 2-0 genom Johan Eneqvist, framspelad av Fredrik Bremberg.
Första perioden gick helt och hållet till hemmalaget.

Djurgården inledde andra perioden i spel 5-4 men lyckades aldrig riktigt skapa någon press mot gästernas mål.
Detta var en ovanligt "snäll" och tam match för att vara ett möte mellan Mesta Mästarna och Indianerna.
Hemmalaget utökade sin ledning till 3-0 genom Patrick Thoresen, fint framspelad av Adam Andersson (för visst var det väl en medveten vallning i sargen).
3-0 målet kom efter ytterliggare ett misslyckat powerplay av hemmalaget.
Det ser ut som om man går ned sig i tempo varje gång man skall till att spela i numerärt överläge.
Direkt på tekning efter 3-0 så åkte Christofer Löfberg sig fri på högerkanten och lyckades sånär han prickskjuta 4-0 mellan benen på Mikael Sandberg.
Istället för 4-0 så fick vi istället se "dagiskedjan" (den enda som var pigg hos gästerna) göra 3-1 och det var Pebben junior, d.v.s. Anton Axelsson som gjorde målet efter att själv ha åkt upp med pucken ifrån egen zon.
Även andra perioden gick klart till hemmalaget.

Tredje perioden blev en enda lång transportsträcka .
Dock han vi få se 2 vackra mål signerade Jimmy Ölvestad (4-1 på egen hand) samt Fredrik Bremberg (läckert framspelad av Patrick Thoresen och Johan Eneqvist) och ett slagsmål mellan Marcus Kristoffersson(tack för att du gav kycklingen en riktig holmgång) och Niklas Andersson(nej vi har inte glömt vad du gjorde mot Espen Knutsen).

En eloge till Järnkaminerna som trots sitt ringa antal faktiskt sjöng hela matchen och detta i en positiv anda utan "vi hatar.....".

Bäst i hemmalaget var Jimmy Ölvestad och Johan Eneqvist och bäst hos gästerna var "dagiskedjan".

Ser ljust i tunneln!
Kommentera

Frasse: Niklas Andersson(nej vi har inte glömt vad du gjorde mot Espen Knutsen).

Kan du förklara vad Andersson gjorde mot Espen? Espen tacklade ju sej själv in i sargen.
Kommentera

mok:
Ingen idé att dra upp historien igen ... men om du verkligen vill att jag skall ge vår (läs Djurgårdens ) syn på det hela så föregick Espens skada (iofs självförvållad) av en minst sagt ful crosscheking utdelad av ovan nämde Andersson.
Kommentera

Frasse: Ja Andersson må ha gjort en crosschecking på Espen inget att disskutera... men skall Andersson sedan lastas för att Espen skall hämnas o tackla Andersson men missar allt o tacklar sej själv in i sargen...
Kommentera

mok:
Ja, visst skall man alltid lasta en motspelare som man anser har gjort fel ;)
Men jag skrev aldrg att Niklas vållade skadan utan jag skrev "vi har inte glömt vad du gjorde mot Espen Knutsen" och det kan du/ni själva göra en tolking av...
Kommentera

Frasse: JEpps och det gjorde jag tycker bara Espen får skylla sej själv helt enkelt.
Kommentera

Precis som Niklas Andersson fick när han valde att slasha fel spelare.
Bättre att ge sig på dem som inte har balansen att ge igen.......
Kommentera

Frasse: Ja jo så kan man ju oxå se det.... :)
Kommentera

Frasse:

Du sammanfattar matchen bra tycker jag. Djurgårdssegern var väl egentligen aldrig hotad...

Ett fel har du: Dom sjung faktiskt "vi hatar Göteborg, vi hatar Göteborg. För vi håller på Djurg..."
Sådeså:)
Kommentera

Då hälsar vi Kristoffer Ottosson välkommen tillbaka i laget och på isen.
Dagens Nyheter har idag en lång intervju som "fotbolls oraklet" Johan Esk har haft med Kristoffer och handlar om den tuffa tid som varit för Kristoffer och inte minst för Kristoffers fru och familj.
Kommentera

Det är skönt att han är tillbaka!!
Nu krossar vi Södertälje!!
Kommentera

« · 586386 · »