Et tu Brute:
Återigen, du tror inte att det har lite med det geografiska läget att göra? Undra hur många Göteborgare som konstant besöker Coop Arena när det vankas match. Sedan handlar väl disskussionen om hur pass bra bortasektionen är och inte hur många sålda biljetter. Visst kan det gå lite hand i hand, men det är nog bara halva sanningen.
Et tu Brute:
"Bortastå i KA är ju den bortasektion i hela ES som är i särklass mest utsåld av alla och har högst beläggning."
Det kan inte ha att göra med det geografiska läget tror du?
"Hur kan det då komma sig att just KA:s bortastå utklassa alla andra med bred marginal?"
Utklassa på vadå för sätt? Vidareutveckla tack!
Sedan skulle det vara intressant och veta vad du har fått dina stats ifrån. Vad jag har förstått så är hockeysverige enig om att just KA har den sämsta bortastå. Jag har personligen inte varit i KA så jag kan inte kommentera den själv.
Et tu Brute:
De som envisas med att ha snoppmätartävling är de som är oroliga att nån annan har större.
Jag är inte orolig.
Et tu Brute: 1-1 i matchserien och helt rättvist. Även om jag hade mina förhoppningar sedan Timrå startat på ett sätt man måste göra om man ska lyckas vinna någon match i Kinnarps. Tycker att första perioden vinns på poäng av Timrå, andra perioden börjar på ett mycket frejdigt sätt igen av Timrålaget. Men en ruskig effektivitet i Timrås zon avgör denna drabbning. Tredje perioden blir mer en transportsträcka.
Det som fäller avgörandet i går är några få saker. Backlund är inte på något sätt dålig, de flesta målen han släppte in hade han inte så mycket att göra åt. Det var ett eller kanske två mål som han hade kunnat ta. Liv spelade på toppen av sin förmåga och har dessutom det lilla flytet man måste ha för att vinna såna här matcher åt laget.
Sedan tycker jag att Timrå fortfarande lider av ett alldeles för darrigt backspel. Det blir hönsgård i egen zon och man sorterar inte in sina gubbar. När er förstalina tillåts att under kontroll få spela i Timrås zon då går det ofta som igår.
Till sist måste också Timrås "stjärnor" visa att man vill vidare i detta slutspel. Wandell, Pyörälä och Tenkrat är spelare som måste prestera bättre annars går det åt helvete. Titta bara på en sån som Davidsson, hur han agerar ochn hur betydelsfull han är för laget.
Det här kommer inte bli lätt för Timrå IK. Jag tror att de röd-vita kan vinna sina matcher hemma men hur laget ska lyckas få med sig poäng från Kinnarps med tanke på det bortaspel laget visat upp under stora delar av den här säsongen och till viss del även i den första slutspelmatchen så undrar jag om inte detta är en omöjlig uppgift.
Nu blir väl Thörnberg borta ett par matcher (skulle jag tro) vilket sannolikt inte minskar oddsen för att Timrå ska lyckas knipa nästa match hemma och dessutom kanske ha en liten större chans i Kinnarps nästa gång det beger sig. Under förutsättning då att Thörnberg faktiskt blir avstängd i minst två matcher.
Att det blir en låg nivå, på ett redan lågt inlägg.
Eller du kanske tycker det är givande? Präst är helt ok, men inte rattfyllokult? Det är det du menar eller?