Luleå HF

116675 inlägg · 888 ämnen

LHF-TIK

« · 135888 · » Till forumet

Sv: LHF-TIK
Albert Hall: Go´natt märe eländesluling. :-)
Kommentera

Lulekickan: Du har nog rätt där, man har ju alltid undrat "varför ökar inte befolkningen här ?"

Nu vet man..
Kommentera

Lulekickan: Äsch, man måste ju försöka att sköta sig innan man äntrar den estrad som vissa kallar HS.
Gäller ju att hålla skenet uppe än fast man ser tredubbelt av alla tangenter så eventulla korrekta ord får jag väl tacka mitt "körkort" på skrivmaskin :)

Jo, precis, SSK:s köttmur med Wanhainen som sista utpost var inte direkt vår favoritmotståndare ifjol.
Kommentera

Gonatt lulingar och olulingar! Nu går jag och sover.
Tänker drömma om Hentos geniala burflyttning! ;-)
Kommentera

Hälge: Stackars Paddans ortsbefolkning. Som han surfar måste ortsbefolkningen vara alldeles utmärglad efter att ha tvingats cykla 24-7 med alltför få - sett till vad de lär förbruka - avbrott för ätande. Bjästa är inom kort en död ort.
Kommentera

Hälge: Jo, visst är jag vaken än. I fin form dessutom efter att ha ölat sen tidig förmiddag. Får sitta och korrigera skrivmisstag i massor så man har skrivhastighet som en analfabet ungefär.

Jo, vill ju inte ge dom för stora friheter. Då kan de ju tro att jag i själva verket är en trevlig person...
Kommentera

Paddan: Tack för grattiset Paddelände.

Fyllepostande är ett otyg, fast ditt inlägg verkar inte så fylleaktigt ju.

Grattis i förskott till... Ja, vad fan ska man säga grattis till? Förlusten? Njae, en nästan ok insats kanske är ett bättre val ; )
Kommentera

Paddan: Tackar och är du vaken än..?

Ledigt fick dom tydligen bara några timmar.
Kommentera

Lulekickan: Va sjutton, här sitter man i lugnan ro och ölar och så ser man att ni vunnit en match. Man får väl gratulera, antar jag. Och gratulera gud och Hälge till en poäng. Själva torde vi få däng av SSK (Wanhainen) imorgon, eller är det kanske idag.
Nåväl, ölen inverkar inte direkt positivt på inläggsskrivandet så...
Kommentera

Hen-rink: Jag tänkte bara posta det på forumet på deras hemsida. Hade det varit mer officiellt skulle jag naturligtvis ha tagit bort ord som "Fjollträsk" och "Jyyyyyrgårn" : )

Skulle jag få för mig att maila TV 4 så kommer jag naturligtvis att anpassa inlägget efter det, fast inte innan dess. Som det nu är skrivet är det mer provocerande och just därför tror jag att fler skulle bry sig om att läsa hela inlägget i den formen. På forumet är det ändå bra ett inlägg bland ett stort antal inlägg om samma sak.
Kommentera

Hen-rink: Vad jag stör mig på med Linköping är främst att de helt verkar sakna ödmjukhet och att klubbledningen i mina ögon beter sig som naiva amatörer som drabbats av storhetsvansinne. Det finns säkert vettiga LHC-supportrar även här på HS - åtminstone verkar ju du vara vettig och till skillnad från majoriteten kunna ta kritik mot klubben utan att gå till personangrepp. Såna personer får alltid min respekt.

Du gör rätt i att kalla Delfinen för Delfinen, det kommer jag förmodligen alltid att göra. Jag har till och med en liten gulddelfin i en kedja runt halsen som minne över vad som tidigare mest såg ut som ett stort skruttigt plåtskjul.
Kommentera

Lulekickan: Om du vill att det ska ha någon verkan bör du nog anpassa ditt språk en aning, annars riskerar det att ramla mellan stolarna... tänk på att det förmodligen är en stockholmare som kommer att läsa brevet. Lite anständigare ton så blir du tagen på allvar och får fram ett annars bra budskap.
Kommentera

Lulekickan: KÖPingstaden antar jag är vårat lilla krypin du menar... Ska inte kommentera det vidare, alla får ha sin uppfattning, även om jag tycker det blivt väldans överdrivet i media. MEDIA - håller med, aldrig nåt från matcher, framförallt från norr skulle jag säga, och fastän jag förstår att du av nån anledning inte riktigt gillar Linköping, så kan jag hålla med för det har varit förvånansvärt mycket härifrån. Beror väl kanske på det tidigare nämnda som skapat så mycket rubriker. Jag vet inte hur det funkar uppe hos er, men i stångebro filmar alltid TV4, lokaltvn, så de visar i de lokala nyheterna, och det är alltid samma reportage som sen visas på sporten i 4:an. 4:an har väl säte i Luleå också om jag inte missminner mig, så det vore väl inte så stor uppoffring att sätta en kamera i delfinen, fl´t coop arena?
Kommentera

Dysso: Oki, det här är vad jg skrev men inte lyckades posta. Inlägget är alltså egentligen riktat till TV 4.

Uselt TV 4, uselt!

Jag har alltid följt Hockeykväll, och jag brukar alltid se era sportsändningar, men nu har jag snart fått nog. Hockeyn dör, sägs det i bl.a. kvällspressen. Det är publikkris och intresset sviktar sägs det också. Jorå, det kan nog ligga något i det, men bara om man pratar om hockeyn i Stockholm. I övriga landet är engagemanget desto större. Här sviker inte publiken, tvärtom ökar den, och här betyder hockeyn otroligt mycket för folket. När det är hockey är det fest. Det är en högtidsdag, något stort man har längtat efter varenda sekund sedan den senaste matchen, något man älskar och engagerar sig i. Det tror jag att alla som på riktigt är hockeyintresserade kan skriva under på.

Men något är fel. Något är extremt snedvridet och felvinklat. Något säger annat än det jag just sa. Jag syftar naturligtvis på massmedias bevakning av matcherna och tyngdpunkten i massmedias rapportering. Slår man upp en rikstäckande tidning kan man ge sig fan på att de stora sportrubrikerna rör DIF, även om just ingen undantaget sportredaktionerna bryr sig om DIF numera, och skall man se hockey på TV är risken stor att det enda som finns att se är DIF. Varför? Varför fokusera så extremt på ett lag som så få bryr sig om? DIF verkar ju numera inte dra mer än 4000 pers till Globen, och med tanke på den inflyttning till Stockholm som skett från övriga landet torde en större del av åskådarna vara bortasupportrar än vad som är fallet i övriga arenor. De som faktiskt bryr sig om Jyyyyrgårn är med andra ord skrämmande få sett till folkmängden i Fjollträsk. Jämför det med städer/orter som Luleå, Timrå, Karlstad, Örnsköldsvik, Gävle, Jönköping, Leksand m.fl. och även ni på TV 4 borde inse att hockeyn ute i landet förtjänar långt större uppmärksamhet än den får. I andra delar av landet än i Fjollträsk inte bara bryr sig folk om hockeyn, de älskar den, engagerar sig och lever med den. Varför då inte ge alla oss supportrar till andra lag våran rättmätiga del av kakan och visa oss vad vi vill se? Varför inte rapportera från matcher folk är intresserade av, vilket folket uppenbarligen inte är av DIF:s matcher? Uselt TV 4, uselt.

Låt det lik Stockholmshockeyn är vila i frid och ägna lite mer uppmärksamhet åt hockeyn i de delar av landet där folk verkligen bryr sig. Fjollträskarna gör ju det uppenbarligen inte; se bara på Apor-I-Kastruller som bara lockade ett par hundra åskådare i slutet av kvalserien. Sviker de som är verkligt hockeyintresserade, de som har äkta känslor för sitt lag, på det sättet? Nej, naturligtvis inte. Djurgårdspubliken verkar så smått ha börjat gå samma väg som AIK-publiken, dvs till operan, krogarna kring Stureplan eller hem till sitt istället för att gå på hockey. Det är hög tid att massmedia, inklusive TV 4, gör samma sak som Fjollträskhockeypubliken och fokuserar på annat än hockeyliket i Fjollträsk. Gör något som är intressant – sänd från de matcher där den hockeyintresserade publiken finns även om naturligtvis ingen av de städerna/orterna kan konkurrera med Fjollträsk sett till folkmängden, men som sett till intresset engagerar betydligt fler än DIF gör. Sänd från Luleå, Timrå, Jönköping, Göteborg, Leksand, Örnsköldsvik, Gävle, Södertälje, Karlstad och Malmö.

Med hopp om bättring, annars kommer jag att konsekvent bojkotta eran sugiga kanal och uppmana alla jag känner att göra detsamma. Med eran Fjollträskfokuseringen är ni inte värda att ödsla någon tid på.
Kommentera

Hen-rink: Straffar är lite av lotteri, men ett kul sådant. Låt dom vara kvar!
Men inte i slutspel förståss.
Kommentera

Grattis till vinsten Luleå! Kul att se att Timrå kan vara lite mänskliga, och ha lite oflyt. What comes around goes around antar jag. Vi (Lhc) torskade ju på straffar mot tik, men vann mot Frölunda. Det där är hasard värre, och jag skulle tro att det jämnar ut sig på lång sikt. Nu avgorde ni ju i sudden såg jag, känns bättre. Skulle nästan vilja ha ändlös sudden tillbaka. Även om det visst kan vara skoj att se straffar, men rättvist är det knappast. Vad tycker ni uppe i norr?
Kommentera

Lulekickan:

Låter som intressant läsning. Posta det här vetja, vi läser mer än gärna. Vi kanske har några kreative ideer på lösningar som du har missat också... ;)
Kommentera

Dysso: Äh, att jag nämnde just Norrlandslagen är mest för att samtliga norrlandslag är diskriminerade, plus att jag vet att vi av många anses som en olägenhet eftersom långa resor till mörka Norrland inte uppskattas av många sydbottningar. Jag skrev faktiskt ett inlägg till TV 4-Sporten efter Helg Ernests uppmaning, men av någon anledning kunde jag inte posta det. Jag har kvar det för det fall att jag lyckas bättre med nästa postningsförsök. I det har jag snarare tagit upp mediaexponeringen av Fjollträsklagen vs. mediaexponeringen av lag i resten av landet, dessutom med uppräkning av samtliga orter förutom KÖPingstaden.
Kommentera

KroSSarn:
nu plockar jag ditt inlägg när
du inte väljer att stå för vad
du säger...vill du fortsätta att
tjafsa så tar du det med mig
via mess....
Kommentera

gud:

Gissningsvis har killen trasig DNAstege, då lulekickan är den med minst fel på av alla som skriver här. Själv är jag inte riktigt frisk, men det är en helt annan femma. :)

Mycket upprörda känslor nu...
Kommentera

Lulekickan: Skulle inte förvåna om det var det. Läggasigpåandet alltså.
Kommentera

Lulekickan:

Ursäkta klagomålet, men varifrån kommer allt det här sk*tsnacket om att norrlandslagen är så missförstådda? Inte fan får man ser mer av typ HV, som väl inte direkt är ett norrlandslag. Det diskrimineras mot alla lag som inte är storstadslag. Jag ser inte sambandet med norrland alls faktiskt, snarare så att Lule och Timrå inte är världens största städer. De lag som har mest täckning är väl som vanligt DIF och Frölunda. FBK följer väl iofs också med, av någon anledning tror TV att Karlstad är en stor metropol. :)

Sen att det är ett jävla otyg att inte visa mer av lag som är från mindre orter håller jag med om. Känns som om många har snöat in på att det är synd om norrland, när det faktiskt finns ett antal lag till som får väldigt lite tid i rutan...

Tack för ordet, ni kan skicka era hatbrev nu. =)
Kommentera

Albert Hall: Det ska han säkert. Det är ju lördag så tikarna kan ju passa på att göra stan när de ändå är här, för vi får hoppas att det inte var läggasigpåandet de sett fram emot : )

Kopplingen LHF-TIK syns på alltfler håll. Eldebrink sa ju i NSD att han har LHF som sitt andralag, Pekka lär säkert ha vissa sympatier för TIK, Fagemo har gått från TIK till LHF osv.
Kommentera

Lulekickan: Jo nog var dom lite väl hårda mot Kung Fagemo ibland. Fast visst skulle han träffa några av dom gamla kompisarna i samband med matchen enligt NSD?
Det var kanske så här han menade? :-)
Kommentera

mike66: Fast jag tycker tikarna gick över gränsen lite när de envisades med att lägga sig på Fagemo så fort tillfälle gavs. Någon måtta för hur de uttrycker "Kul att se dig igen, jag har saknat dig" får det väl ändå finnas med tanke på de mindreåriga som ser matchen : )
Kommentera

Albert Hall: Frallan spelade med a-jun idag. Dessutom fanns förra året Lill-Strimmastipendiat Ville Vikeväinen med i laguppställningen, förmodligen delvis beroende på att Bäärnhjelm spelade med a-laget, men jag vet inte om Ville spelade något. Konkurrensen om backplatserna i a-jun lär ju vara rätt tuff med tanke på vilka backar LHF förfogar över.
Kommentera

mike66: Fagemo både gav och tog några rejäla kramar. Han var riktigt bra i spelet dessutom, jobbade och slet. Var riktigt nära att näta minst en gång. Fick han inte en passningspoäng dessutom?

Just den utvisningen, 5+20, tror jag Bulan fick på gamla meriter.
Vinnerborg hade antagligen läst intervjun med Bulan i XP häromveckan. Fast iofs såg jag inte allt som hände i den villervallan.
Kommentera

Lulekickan:

Tjöta. Vem var det som fick 5 + 20 minuter? Snacka inte för mycket hörrududu. Ful Lulä.

Fegemo fick sig iaf några rejäla björnkramar i afton.
Kommentera

Lulekickan: Nog är det väl som förgjort. Fredde kanske långtidsskadad nu också. *suck*
Men Åkerström och Finnström är väl snart på ingående i alla fall.
Frallan tränar visst nu också. Nån som vet om han spelar A-jun i helgen?

Kul med TV-pucken. Finalen går i SVT imorron klockan 13.15.
Kommentera

lennon: Tack, och grattis i retur till eran pinne. I Norrland delas det systerligt och broderligt på poängen minsann : )

Alla lulingar: Fredde är fotskadad, vet inte hur allvarligt det är. Attans också, snart har vi inga ordinarie backar alls i spel, men det är väl bara att plocka upp fler juniorer då. Bäärnhjelm gjorde ju mål idag och imponerade alldeles oerhört under försäsongen och fler juniorer borde få chansen om nu alla ordinarie backar har tänkt bli skadade eller sjuka.

Norrbotten är i final i TV-pucken, om nu någon luling mot förmodan har missat det. För övrigt ett lag som våra b-jun vann mot med 19-2 i sin första försäsongsmatch när de bara hunnit med några enstaka träningar ihop. Våra 86:or i b-jun är ruggigt bra, och det bådar gott inför framtiden att 87:orna som spelar TV-pucken nu är i final.
Kommentera

mike66:
Grattis LULE till två pinnar !
Om vi skall nödvändigt släppa poäng så skall det vara mot våra norrlandskolleger !!

TIK kommer tillbaka !!!!
Kommentera

mike66: Grattis till en poäng, ni kanske borde ha haft en till sett till spelet när TIK hade pucken och släppte det destruktiva och fula spelet de pysslade med i den motsatta situationen. Fast å andra sidan borde grisandet ha gett minuspoäng så ni får ge ifrån er den ni fick också ; ) Dessutom får nog TIK skylla sig själva lite med tanke på alla skott som gick en halvmeter ovanför mål. Om de ställt ner siktet lite så hade det ju kanske kunnat bli nåt.

Är det dags den 21/11 igen? Vi möter ju er 9 dagar senare också, fast då i Luleå.
Kommentera

Alla Luläare:

Grattis till två poäng i afton.

Vi ses igen den 21/11 i ladan.

Väl mött.
Kommentera

Amb-41: Mmm, experterna på AB och XP brukar alltid ha rätt. T ex så tippade de ju TIK sopsist innan serien började, vilket inte jag gjorde. Fast de är nog så pass objektiva i sin bedömning att deras tips nog bör stämma ; )

Att de inte säger något om grishockey när de refererar över nätet är att de försöker vra någorlunda proffsiga och undvika att ge intryck av att göra subjektiva bedömningar i den mån det går. Hur skulle TIK-supportrarna ha reagerat om webradioreportrarna sagt att TIKarna grisade å det grövsta? Jantagligen skulle inläggen om de hemska webradioreportrarna vara både många och långa. Pinto försöker till och med på att tänka på att säga att "X (motspelare) vann tekningen" (om han nu gjorde det) istället för "Y (LHF-spelare) förlorade tekningen", vilket annars brukar vara lätt att man säger när man håller på ett lag. Allt för att ge ett så objektivt intryck som möjligt.
Kommentera

Amb-41: Äh ge dig nu! I mina ögon är inte grishockey något speciellt negativt heller. Ett sätt att spela fter resurser för att få poäng.
Nog har Lule spelat sådan hockey många ggr.

Att sedan referera Aftonbladet och Expressen som något slags sanningssägare tyder på ren och skär okunskap.
Kommentera

gud: Jag pysslar inte med dumma påhopp... ligger inte i min natur se du ;-))
Kommentera

Lulekickan: Sorgligt och mycket svagt........ tyder på att man ej kan lita på dessa gubbar när det refererar ut över nätet då. Inte ett ord om detta under matchen sas.

Jag får nog läsa mig till saningen i morgon eller senare ikväll via Aftonbladet och Expressen!
Nämns det där att Timrå spelade grishockey så är jag den första att be om ursäkt!!

De torde nog vara så pass objektiva i sin bedömning så att deras referat kring matchen bör nog stämma!
Kommentera

Amb-41:
ta det lugnt....
när vi går på en match så ser vi ganska
ofta lite annorlund på saker o ting...
så det gäller både dig o mig...

så inga dumma påhopp nu...
Kommentera

Lulekickan: Håller med El Pinto om det mesta, förutom möjligen "knepig domarinsats" dårå.
Kommentera

gud: TIK spelade en offensiv hockey när ni hade pucken men samtidigt fult och grisigt när LHF hade pucken. Kontringarna och de snabba spelvändningarna skall ni ha en eloge för. Grisspelet däremot är inget som någon skall vara glad över.
Kommentera

Amb-41: En analys från en av webradioreportrarna hittar du om du kollar länktipset...

Ett smakprov: "Knepig domarinsats.

Fult spel av Timrå nästan hela matchen, Luleå började oxå med dumheter mot slutet."
Kommentera

Lulekickan: Var du på matchen...! än en gång.

saxat från Aftonbladet:
Analys: Bästa matchen hittills i Coop Arena när Luleå mötte Timrå. En underhållande, öppen och spännande match. Massor av brända chanser och två storspelande målvakter var huvudingredienserna. Upplösningen kom först 2.19 minuter in på förlängningen när Anders Burström i hemmalaget satte in pucken bakom Kimmo Kapanen. (TT)
Kommentera

Dessutom har det ännu inte skiljt mer än två mål till något av lagen i LHF:s samtliga nio matcher! 7 av matcherna har antingen varit uddamålsseger för något av lagen eller oavgjorda vid ordinarie tids slut.
Visar ju att vi är rätt jämna.
Kommentera

Albert Hall:
dessa poäng kan skilja imellen kval eller slutspel...

Lulekickan,,,,
du måste förstå att jag blir orolig när du
berättar att TIMRÅ IK spelar illa ...när jag
samtidigt får höra att dom spelade en ganska
kul hockey... så om jag blandar ihop era olika
matchrapporter så kan jag hitta sanningen???
Kommentera

Lulekickan: Grishockey genom dina ögon är väl då det lag som skapade mest chanser då? Måtte vara så om man kopplar ihop de du säger tillsammans med vad gubbarna sa på Webbradion.

Då får man buga och bocka och hurra för grishockeyn...!
Kommentera

En liten analys från AB..
Kommentera

Hälge: Vi har fyra raka oavgjorda nu! Resultat efter förlängning och eventuella straffar:
En straffvinst, en suddenseger, en strafförlust, en suddenförlust.

Men vi har trots allt fem matcher i rad med poäng.
Kommentera

Lulekickan: Då kan man andas ut då. Jag är trots allt glad att vi tog poäng i dag.
Kommentera

Hälge: Äh, så grinig var jag inte, även om TIK:s fulspel gjorde mig lite besviken - jag vill ju inte att ni ska utvecklas till nåt Linkping, fast det kanske å andra sidan var Linkping som lärde er. Jag pratade till och med helt sansat med en Sundsvallskompis som var och kollade matchen. Inte illa va? : )
Kommentera

Hälge: Äh, ingen motståndarsupporter har mig veterligen ännu blivit misshandlad i Delfinen, eller för den delen COOP-arena.
Kickan är en mycket fredlig tjej. Vass tunga och vass penna (eller tangentbord i detta fall) men inte fan tar hon till våld. Tror jag.
Bråkigast på Lulematcherna brukar ett gäng gnagetsupportrar vara. Men det är "vanliga" ligister från Kalix som tycker det är coolt att hålla på gnaget bara för att retas. Egentligen begriper dom nada om hockey. Fast dom slipper vi väl i år om dom inte bytt klubb förståss.....
Kommentera

« · 135888 · »