Renberg, lagbygge och framtid

« · 884909 · » Till forumet

Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Lövva: Det är INTE Renberg privata investeringar det handlar om , det är det pension som varje arbetgivare betalar in och placerar någonstans .

Renberg själv har inte lagg in några kronor från egna besparingar , utan det LHF som placerat hans tilltänkta pensions pengar hoss Obol .

Citat från Renberg : En sista kommentar för i dag: Jag vill understryka att jag aldrig initierat att min pension ska placeras hos Obol", skriver Renberg och hänvisar ytterligare kommentarer till en presskonferens i Piteå på onsdag.
Kommentera

Metal Guru: Uppenbarligen men vilket av de bägge versionerna känns trovärdigare...?
Kommentera

Lövva:
Det är inte ens fel att två träter.
Och den syn du fömedlar är LHF's.

Renbergs syn är tydligen en annan.
Kommentera

milu: jepp jepp. Skönt att du alltid kommer med dina visdomsord
Kommentera

Metal Guru: Renbergs privata investeringar kan ju inte Luleå stå till svars för. Det förstår säkert till och med du. Han är ju en vuxen (?) människa å förvaltar pengarna vars han vill. Luleå kan ju inte nypa han i kinden å säga, där få du inte lägga dem.
Kommentera

Lule Hockey är köööörda....får se om dom överlever kvalserien!! :-)
Kommentera

Pinsamt beteende av Luleå Hockey. Fjortisfasoner som inte hör hemme i ES. Degradering tack.
Kommentera

Tänk hur lite man vet. Här sitter flera och spekulerar huruvida Rehnberg är snål eller inte, huruvida klubben fullföljt sina åtaganden eller hur kontraktet mellan Luleå och M.R sett ut.

Men ge er tillsmod vänner. Snart har klockan passerat midnatt och plötsligt dyker skepnader upp på Luleås forum som sitter inne med sanningen.

Hav förtröstan, mina vänner.
Kommentera

Renberg kan ju inte mycket mera än äta och skita han heller. Stämma klubben med den förmögenheten han har, nej mycket vill ha mera och tycker att han gör bort sig själv.
Kommentera

Johan J: Än en gång har snålheten bedragit visheten, vad pengar kan förstöra människan.
Kommentera

Det eldas på bra nu där uppe i Norrbotten men det är väl ett sätt att hålla värmen uppe över sommaren när braskaminer och bastuaggregat får vila.

Otroligt klumpigt pressmeddelande av Luleå Hockey i deras officiella nyhetskanal.

Diskussionen tycks oerhört infekterad och någon tändvätska behövs inte.

Som utomstående känns det som föreningen tog ny riktning efter att Chrunaks hoppade på. Känslan är till det sämre. Tyvärr, alla Luleåfans.

Laget har gjort det bra i många år nu och frågan är hur länge det håller.

Vill inte ha upp Malmö igen.
Kommentera

PEN: Pampers ska det vara!
Kommentera

Icing-Ove: Haha då kanske han måste skaffa Pamaers om han är tjurig och kinkig:)
Kommentera

Icing-Ove: OBOL's money är väl konfiskerade?
Har för mig att han had skrev över lite prylar på frugan innan skiten rasade för Bosse Johansson
Kommentera

Icing-Ove:
Och kanske inte bara för Renberg...
Kommentera

PEN: Men nu kanske det är Obol som har alla de där NHL-pengarna, vem vet :-)
Kommentera

Metal Guru: Nope jag skulle skita i det om jag hade den summa på kontot som Renberg har!
Kommentera

"Det är ju synd om fattiga Renberg. Hur fan kan man vara så jävla dum att man planerar att stämma sin gamla förening? Han gräver sannerligen sin egen grav."

Lövva:
Om du skulle uppleva att din arbetsgivare förökte blåsa dig på dina redan intjänade pengar, skulle det då vara jävligt dumt av dig att planera att stämma dem?
Kommentera

Metal Guru:

Heja Rehnberg! Det skrevs bättre avtal på Kickans tid då en klausul bara var en punkt.
Kommentera

Eftersom inte många här har tagit Renbergs parti presenterar jag delar ur hans pressmeddelande från nu på eftermiddagen:

------------------------------
På fredag eftermiddag skickade Mikael Renberg ut följande pressmeddelande:

Vad gäller förhållanden mellan Luleå Hockey och mig är Luleå Hockey arbetsgivare och jag arbetstagare. Luleå har inte uppfyllt sina åtaganden i våra gemensamma avtal. De har gång på gång lovat inbetalningar som sedan uteblivit. Jag gav dem löfte om att skjuta upp betalningen i december 2006. Dock inte den i april 2007. Luleå Hockey har meddelat mig, senast inför den av mig hållna presskonfrerensen i Piteå 2007-05-09, att pengar betalats in. Än idag har jag inte sett röken av dessa pengar pengar.

Detta är bara en av flera delar beträffande mitt kontrakt som inte uppfyllts.

Luleå Hockey tog upp Obol på presskonferensen. Jag vill understryka att jag aldrig initierat att min pension ska placeras hos Obol.
---------------------------------
Kommentera

Paddan:

Jag tror att det är den här han är ute efter.
Kommentera

Metal Guru: Absolut... citron?
Kommentera

Metal Guru:

Kan man vara bror med sig själv?
Kommentera

Paddan:
gu gog gag agg gu agggegeg ggaggeg gaggoga
Kommentera

Metal Guru: jg trr du glmd tt r mlln dt ch sm
Kommentera

ivan speed:
vt d vrklgn vd dt sm hnt mlln "lhf" ch mck i ppprssvngn?

Brorsa med ernst udet, förresten..?
Kommentera

Lövva: bra iaf att snngn kmmr fram till slut, vlkn grbrk karln eg=--------vlkn idiot. hur kan man va så dum, att tro att "lhf" bet hans dål pnngplcrgr
Kommentera

För er som inet kommmer ihåg OBOL....

Obol sponsrade bland annat Basketligan och basketklubbarna Plannja och Dolphins liksom Luleå Hockey. Affärsidén har varit att få tillgång till nätverket runt de föreningar som företaget sponsrat och på det sättet få möjlighet att få förvalta sponsorers och enskilda personers förmögenheter.

Männen bakom Obol Investment misstänks ha lurat sina kunder. Ekobrottsmyndigheten har inlett en förundersökning för att utreda misstankarna om grovt bedrägeri.

FI slog i slutet av januari fast att Obol har bedrivit handel med värdepapper på ett regelvidrigt sätt. Sedan granskningen började i decembeer har många privatpersoner som satsat i bolaget försökt få tillbaka sina pengar. I mitten av januari begärdes företaget i likvidation.
Kommentera

Jag förstår inte riktigt Renbergs kritik. Först så kritiserar han LHF för att de satsar för lite på juniorerna, men det ser man ju rätt fort att det inte stämmer. Men sen satsas det även för lite på spetsen.. Det kanske måste bli 32manna trupper för att falla #19 på läppen, hoppas PEO vet vad han värvat nu.

Micke Ljungberg liknelsen känns mer och mer rätt.
Kommentera

Det är ju synd om fattiga Renberg. Hur fan kan man vara så jävla dum att man planerar att stämma sin gamla förening? Han gräver sannerligen sin egen grav.
Kommentera

hade på känn att det var oklarheter kring obol-pengar inblandade i denna historia.
Kommentera

hugo: Jag menar LHF.
Kommentera

Hannu Neimi: Eller LHC. Ord står mot ord. Det visar sig i rätten.
Kommentera

Intressant comeback av en tråd man trodde var på nedgång, men så kommer den tillbaka nästan som BjörnBorg aktien.
Kommentera

Pajkastningen verkar bara vara i början, om detta uttalande av Mickes advokat i SR:s intervju är sanningen vore det förjäkligt.

Hursom är det en sorgens dag för alla Luleå Hockey fans, ingen vinnare bara förlorare.
Kommentera

Lindberg Råkkar: normalt sett ska man inte gå i polemik med besvikna spelare, men här tycker jag LHF gör helt rätt - någonstans måste man sätta ner foten mot allt skitsnack. Man kan helt enkelt inte ta vilken skit som helst. Stämma LHF för avtalsbrott för att man själv har gjort bort sig med sina egna pengar??? Vilken idiot.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Snikobert har förlorat pengar i OBOL. Det skall jag fira grundligt ivkäll.
Kommentera

Lindberg Råkkar:
Och här är länken.
Kommentera

Portello: Om man läser texten som lagts ut på hemsidan så får man väl säga att klubben sågar Renberg vid fotnölarna i hans agerande på de flesta plan. Inte helt oväntat ska Renberg investerat egna slantar i OBOL och är sur på LHF nu när verkligheten hunnit ikapp bolaget.
Varför blir man inte förvånad, killen är bland de rikaste i norrbotten och försöker en en gång lägga över en massa skuld på Luleå precis som i den gamla Toronto-affären.
Kommentera

LL: Ska bli riktigt intressant att höra vad som sägs på PK:n idag.Kanske några frågetecken kan skingras?
Kommentera

LL:
Jag har aldrig sagt att Obol är mer skattetekniskt fördelaktigt än andra förvaltare.

Däremot är det väl mer eller mindre kutym att om man har förtroende för en förvaltare, så vänder man sig inte till en annan - utan man försöker samla alla sina affärer på ett ställe.
Kommentera

Metal Guru: jo, det är en möjlig orsak. Men varför skulle Obol ha varit skattetekniskt mer fördelaktigt än andra förvaltare?

Visst är det möjligt att man har haft affärer man inte berättar om. Men det finns helt enkelt så många logiska argument emot att man skulle ha haft det så jag finner det osannolikt.
Kommentera

LL:
Ett förslag till anledning kan vara att det skulle vara skattetekniskt mer fördelaktigare för båda parter.
Kommentera

LL: Rätta mig om jag har fel men var det inte så att Lener ville stanna i klubben men Luleå sa nej ?
Kommentera

Metal Guru: visst hade man kunnat göra det. Men det hade i så fall bara gällt några få månader. Lener har aldrig gjort någon större hemlighet av att han skulle lämna LHF efter säsongen 06/07 samt att kontraktet ändå skulle gå ut, varför skulle man omförhandla ett kontrakt med tre-fyra månaders giltighet kvar om det ändå inte skulle förlängas?
Kommentera

LL:
"Lener skrev kontrakt med LHF ett och ett halvt år innan LHF skrev avtal med Obol om de 500.000"

Är det möjligt att omförhandla kontrakt norr om det 60:onde breddgraden, eller är det bara ett sörlänningsproblem/möjlighet?
Kommentera

Metal Guru: den där artikeln säger ju ingeting som styrker eventella mörkade affärer mellan LHF och Obol. Att vissa spelare har satt in pengar på eget, privat, initiativ har ju inget med LHF att göra.
Kommentera

LL: ...och att LHF och Obol aldrig skrev avtal innan det i höstas berodde till stor del just på att LHF vare sig ville eller kunde sätta in pensionspengar där eftersom man var (kanske till och med är? Jag vet inte om avtalet har gått ut ännu) bundna av ett annat avtal. Om spelare och ledare sedan har satt in pengar på privat initiativ är ju deras eget ansvar.
Kommentera

LL:
Google är min bästa vän.
Å andra sidan behöver inte allt som står på Internet vara sant.
Kommentera

« · 884909 · »