Renberg, lagbygge och framtid

« · 885131 · » Till forumet

Sv: Renberg, lagbygge och framtid
ta det gärna igen, ivan speed:
Kommentera

ivan speed: Eftersom du har blivit tvunget att skaffa nytt "nick2 så kanske det är tvunget att skaffa ett nytt TB.

Här får du en sida att surfa på när du behöver hjälp din pajas...
www.resedagboken.se

Saknas svenska tecken på tangentbordet?
Sätt markören där du vill ha tecknet och klicka på bokstavsknappen, eller använd snabbkommandona:
[Alt + a] = å, [Alt + e] = ä och [Alt + o] = ö
Formatera text: Markera det ord du vill formatera och klicka på formateringsknappen.
Länka: Markera ordet du vill länka och klicka på ”länk”. Skriv eller klistra in länkadressen.
Kommentera

Metal Guru: Ja vilken mardröm detta blivit för de flersta LHF-supporters, o ffa ledningen. citatet "Det är rent skitsnack, en av många ruttna jävla lögner av Hans Chrunak och Curt Johansson. Jag svär på allt jag äger att jag aldrig begärt att några pensionspengar ska placeras i Obol, säger Renberg till NSD" är ju rätt viktigt, någon BORDE ju ha nåt papper eller dokument på detta, om de nu fick en klausul, lex Renberg hos SEB/Trygg? Bla då visas det väl, vem som ljuger o vem som talar sanning.
Kommentera

65selander:

Vaddå, folk måste väl kunna läsa lite mellan raderna. Eller mellan bkstvrn menar jag. menar jag. Vokaler är ett överflödigt otyg, det har jag alltid sagt.
Kommentera

Albert Hall: Är det så kntrktt mlln MR ch LHF vr skrvt?
Kommentera

zigge: Vt nt skrt, mn jg tr.
Kommentera

Albert Hall:
r dt mjlgt tt vn spd skrvgt kntrktt mlln LHF ch Rnbrg?
Kommentera

Alla: u äe i a. a oa ie äa ea iä.
Kommentera

Frisco:

V sgr d? Tl r skggt mnnsk!
Kommentera

Albert Hall: jg hr drki sprt hel aftonen occ käner att jg r rdo at ge mi in i dbatn
Kommentera

73Sjöbba:
Tjna! Hr gr dt md rtrn?
Kommentera

Metal Guru: Hj! dn sm lvr fr se. = Hej! Den som lever får se.
Kommentera

Är det sexårsgruppen som håller på och fjantar sig?
Kommentera

Per HApps: Japp! I ena hörnet: MR med Per Liljekvist o Micke Persbrandt.
I andra: Hans Chrunak och Curt Johansson.
"Det var NI som BÖRJA!!!!!"
Kommentera

björn power:
Det ser ut som klubbdirren eran är ute på djupt vatten.
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19721&a=831343&from=rss
Kommentera

73Sjöbba:
...och efter denna Ivan Speed-inspirerade passusen återgår vi här till verkligheten:

I denna gästbok har det varit extremt hårda ord om Renbergs beteende från Luleå-håll. Man har med en druckens envishet backat upp sin klubb, samtidigt som

19:00 lades denna artikel ut på NSD.
Om inte NSD är en tidning 'lika full av lögner som Renberg själv', så börjar det i mitt tycke se besvärande ut för LHF's ledning.

Och i varje fall jag skulle kunna förstå Renberg i hur han agerat, oavsett 'hur penningkåt han är'.
Kommentera

Per HApps: Du brukar alltid dyka upp när det blåser snålt om någons moderklubb.
Kommentera

Inte för att jag vill vara taskig,
men var är Kickan, nu när vi behöver en juridiskt kunnig person?
Kommentera

Metal Guru: Dricker rödvin och laddar upp?!
Kommentera

Metal Guru: Vet att du vill så split. Men Kickan har nog straffat ut sig själv igen... Vet att hon har haft/har nära förbindelser med LHF. Tror också att Albert har det men han är detsto mera lugnare...
Kommentera

Metal Guru:
Jag är värdelsös på att klippa, klista och editera text, tydligen:

I denna gästbok har det varit extremt hårda ord om Renbergs beteende från Luleå-håll. Man har med en druckens envishet backat upp sin klubb, samtidigt som...

...Micke Renberg fått sina fiskar varma för i princip allt han gjort och företagit sig.

(skulle det ju stå ursprungligen)
Kommentera

65selander: kickan har ju en viss tendens att posta på natten.

Så vi får väl se om hon bubblar av ondska senare ikväll kanske. Renström är ju inte riktigt hennes favorit om vi säger så.
Kommentera

Metal Guru:

En sida av saken. Det finns fler. Jag tycker vi kör det hela genom rättsprocessen. För nog litar vi väl på det svenska rättsystemet?
Kommentera

Albert Hall: Fast å andra sidan så i Sverige gäller vid många fall omvänd bevisbörda. Att bevisa att man är oskyldig kan ibland vara svårare än att bevisa att den är skyldig.

Tror det här kommer bli en lång och utdragen process där det egentligen bara finns två förlorare, ingen vinnare.

Men personligen för egen del så spelar det ingen roll för mig om Renberg skulle få rätt, det rättfärdigar ändå inte att han går till ärkerivalerna - inget gör det.
Kommentera

Albert Hall:
Visst tycker vi alla att detta bör gå genom rättsprocessen.

Men bäst av allt tycker jag är att LHF's-supportrarnas kräkande på Renberg har avstannat.

Varför kan man fråga sig? Har alla möjliga och omöjliga skällsord helt enkelt tagit slut, eller kan det vara så att det har börjat spridas en viss osäkerhet bland supportrarna om att Renberg är den störstaste och snålaste skurken i universum som bara vill Luleå allt ont som finns?
Kommentera

Metal Guru: Som sagt, oavsett vad domstolen beslutar kommer jag alltid framöver tycka Renberg är det största kräket som någonsin har satt på sig ett par skridskor.
Kommentera

Lövva:
Varför det?
Kommentera

Metal Guru: Det får du räkna ut själv
Kommentera

Lövva:
Jag tror på ett av följande två huvudspår, men jag kan inte gissa vilket:

För att han går till SAIK?
eller
För att han tänker stämma LHF?
Kommentera

Per HApps: det där är en partsinlaga lika mycket som allt annat, det är Renbergs advokat som har letat fram det. Avtal är sällan så enkla att det räcker med en enda paragraf för att avgöra en tvist. Till att börja med måste man tex avgöra när LHF kan ha ansetts ha brutit mot klausulen. Står det någonstans i kontraktet NÄR pengarna måste betalas ut? Kan Renberg klampa in på kansliet och säga "jag vill ha alla mina pengar insatta på mitt konto här och nu" eller är det överhuvudtaget inte reglerat? Bara för att det står att LHF ska garantera pengarna behöver det inte med automatik betyda att Renberg kan kräva att få dem hur och när som helst.
Kommentera

Metal Guru: Det först nämnda.

Sen finns det ju lite sidospår också
Kommentera

Metal Guru: "Men bäst av allt tycker jag är att LHF's-supportrarnas kräkande på Renberg har avstannat. "

Har det? Jag tycker snarare att det skrivs mer nu än i går.

Jag skiter ärligt talat i om någon lagvrängare lyckas pussla ihop det så att LHF ska betala Renberg pengar, det är inte det som är den stora frågan för mig utan det är att han pissar så totalt på klubben jag är uppväxt med och har jobbet ideellt i och omkring. Jag frågar återigen varför Renberg är den enda under klubbens 30 år som måste skicka fram advokater varje gång man inte är överens? Om vi nu antar att det är så att Lener har fått pengar av LHF för Obol-historien, varför lyckades han komma överens med Chrunak o co om inte Renberg kan? Varför har alla andra under de 30 åren klarat att hålla sig utanför rättsalen? Varför allt skitsnack i media?
Kommentera

LL: ...och att han går till Skellefteå skiter jag också fullständigt i.
Kommentera

LL:
Igår kände jag mig väldigt ensam här.
Idag gör jag det inte.

Med 'kräkande' menar jag de där omskrivningarna av hans namn, som vällde fram. Snålobert, Ärkesvin och Äcklet var väl några av de mera snälla, som figurerade så sent som igår.

Men de kan ju å andra sidan också ha modererats bort under dagen.
Kommentera

Metal Guru: "Med 'kräkande' menar jag de där omskrivningarna av hans namn, som vällde fram"

Ok, du menar så. Då håller jag med.
Kommentera

Han har 40 miljoner kronor i förmögenhet och stämmer Luleå på 2,7 miljoner i ren ilska. Snacka om att vara girig och att alla ord om fansen och klubben bara var skit. Han verkar inte tycka speciellt mycket om Luleå alls. Hade jag haft så mycket pengar så hade jag inte krävt en massa skit bredvid. Men det är väl så att mycket vill ha mer. Det räckte inte med dom 150 000 han fick i lön av Luleå. Hockeyn är på väg åt helt fel håll och har varit så länge.
Kommentera

Hade glömt bort att när Renberg var junior och spelade JVM skrev han på ett avtal att inte lämna Sverige före en viss ålder. Naturligtvis så bröt Renberg det avtalet å hamnade i konflikt med Rickard Fagerlund. Hmm, Renberg och avtal går inte riktigt ihop
Kommentera

Lövva: håller med till 100 &, jag avskyr karln.
Kommentera

Lövva: "Hade glömt bort att när Renberg var junior och spelade JVM skrev han på ett avtal att inte lämna Sverige före en viss ålder. "

Och de formerna av avtal är sedan länge borttagna. Vilket visar vilket snurrigt avtal det var. Under vilka fomer skrevs det? Sa man till en ung osnuten Renberg att "skriv under det här annars får du inte spela i JVM"?

I din iver att hitta gammalt negativt så har du glömt de 109 målen och 125 assisten han ändå bidragit med under de 280 matcherna han spelat i Luleåtröjan. Det är som Huge skulle kalla det, Onyanserat ;)
Kommentera

GävleLasse: I ditt letande alá BIF så har ju Renberg gjort en tabbe redan i sin sk vuxna roll. dv s lämnat ett kontrakt för NHL efter han kom hem och lovade stora saker...

pssst/ förstår inte varför vi tjäbblar om en förening som "20b har hand om nu för tiden...
Kommentera

härligt, ivan speed:
nu kan vi rent av förstå dig!
Kommentera

LL:
Dagens första tidningsartikel.

"Om vi nu antar att det är så att Lener har fått pengar av LHF för Obol-historien, varför lyckades han komma överens med Chrunak o co om inte Renberg kan?"
Är det verkligen enbart på Renbergs ansvar att de båda parterna skulle komma överens? Är det inte möjligt att LHF gett med sig för Lener, men inte med MR?
Kommentera

Metal Guru: Bara i Luleå Hockey var det minst tio spelare som satsade att satsa i Obol. Pengar i storleksklassen tio miljoner kronor.

Nu har fyra av dessa spelare begärt sina pengar tillbaka.

- Vi har fått in fullmakter från fyra spelare att begära ut deras pensionspengar från Obol, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Hans Chrunak.

Den här soppan lutar mer och mer åt att klubben är illa ute oavsett Renström
Kommentera

LL: " Jag frågar återigen varför Renberg är den enda under klubbens 30 år som måste skicka fram advokater varje gång man inte är överens? Om vi nu antar att det är så att Lener har fått pengar av LHF för Obol-historien, varför lyckades han komma överens med Chrunak o co om inte Renberg kan?"

En teori så god som någon är kanske att man valt mellan utbetalning till Lener eller Renberg eftersom pengarna inte räckt till att betala båda.
Och eftersom Lener ändå var på väg bort från klubben så valde man i det läget att göra rätt för sig gentemot honom i första hand, för att sedan kunna skjuta problemdet framför sig sas, och samtidigt hoppas på att Renberg skulle förlänga och ev kanske gå med på klubbens sänkta löne- och pensionserbjudanden.
Kommentera

Jesper Jonsson:
FYI: Artikeln du länkar till är från 2006.12.16
Kommentera

Metal Guru:

Curt Johansson, ordf Luleå Hockey:
"– Till skillnad mot Renberg och hans ombud väljer vi att inte föra debatten i media. Det känns inte rätt."

hmm,
så den där presskonferensen och nyheten på hemsidan "Denna sanna versionen om Renbergs flykt från Luleå Hockey" som öppnade Pandoras Box var "inte att föra debatten i media"..?

Nehepp.
Kommentera

Jesper Jonsson: Luleå ligger nog rätt pyrt till. En segdragen rättsprocess kan möjligtvis leda till att man köper sig tid för att samla in de medel som krävs, annars är nog elitlicensen allvarligt hotad.

Intressant att se att nästan alla i Luleå ger Renberg skulden. Jag tycker att det är ganska uppenbart att det är ledningen i LHF som agerat totalt huvudlöst när de placerat sådana belopp hos OBOL utan att ens kolla upp om företaget hade rätt att driva den verksamhet man drev. Jag tror knappast att ledningen placerat pengar i OBOL under pistolhot. Renberg må sen vara hur sniken och egoistisk som helst, skjuts Luleå i sank så är det klubbledningens fel. Det är dit jag skulle riktat min ilska och frustration om jag höll på LHF.
Kommentera

Metal Guru: "Jesper Jonsson:
FYI: Artikeln du länkar till är från 2006.12.16"
Jo men han visar ju att Luleå är inblandade i pensionspengarna med artiklen. Tror att han var helt medveten om publiceringsdatum.
Kommentera

Wayne Gresky: Nu vet jag inte hur stor den lokala antagonismen är däruppe mellan SAIK och Luleå, men att det värsta i hela denna affär (som många fans tycks anse) skulle vara att han gått till just Skellefteå, känns inte det lite väl naivt och smågulligt på nåt sätt?
Det är ju exakt samma visa varje gång en spelare väljer bort sitt favoritlag eller det lag som han förknippas med: han är en jättesvikare men allt är glömt ifall eller när han kommer tillbaka igen.

Så här säger advokaten:
" Renberg kommer inte aktivt att driva Luleå Hockey i konkurs, utan att han kommer alltid att ha en fordran i klubben. Men det finns andra som är beredda att gå hela vägen, säger Per Liljekvist"

Vilket kanske säger ngt om att Renberg trots allt har lite känslor för klubben, trots att han ansett sig ha blivit orättvist behandlad.
Det är ju inte klubben i sig som den förfördelade i dessa lägen har ngt emot, utan de som för tillfället sitter som ansvariga.
Kommentera

Metal Guru: Det kvittar

Den visar ju att det finns ett flertal spelare med anknytning till LUleå och OBOL.
Kommentera

« · 885131 · »