1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492186 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2717420 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: måste komma upp fler lag som topplag i div1 eller lag i HA i närheten av Övik/Sundsvall. Tycker inte spelare ska få gå mellan Timrå och MoDo tar bort mycket av rivaliteten som hjälper båda klubbar. Funkade när vi var i olika serier men inte hållbart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det var den betydligt vassare Victor Olofsson, numer Vegas Golden Knights, som var på lån i Timrå IK säsongen 2014/15.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI:
Tycker han är för långt ner i hierarkin för det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: va med glimten i ögat jag bryr mig inte. Har spelat u16 med löven
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Han missade antagningen till hockeygym och blev första reserv. Det var väl Skellefteå och Timrå han var i?
Väldigt stort MoDo-fan dock, så det är inte ett eget val att inte spela för MoDo tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: 100%
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Chefen från Åsele / Trillen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zup: har ifs spelat i både Timrå och Blötröven? lite problematiskt;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Instämmer. Hoppas inte Rundblad är det igen iaf
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Kan Olofsson vara ett allternativ? Våga man sätta ett C på den förväntade stjärnan i lager?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Sebbe borde vara kapten. Inget att diskutera
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Är ganska säker på att Rundblad får köra vidare som kapten. 25/26 blir det kanske dansken eller ett nyförvärv som får ta över
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Nej men tror han får ett A, sen är frågan vem som blir kapten. Vigge är ett naturligt val, men även Aagaard.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: En sak som inte har diskuterats så mycket; Tror ni vi kör på med Rundblad som kapten? Jag skulle inte bli jätteförvånad om man sätter exempelvis Big Sam som kapten istället, så att Rundblad kan fokusera mer på spelet.

Med ett gäng nya tjecker, finnar och amerikaner kan det nog dessutom vara bra med en nordamerikan som kapten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI:

Kom på att hinken nämnde alba redan i våras när han gästade kempis corner, nämnde väl även Måns i samma veva.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Sanny och Svensson håller Alba som trettonde/fjortonde forward med väldigt begränsad istid. Det är väl seriens bredaste forwardsbesättning han valde märkligt nog.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: ska bli spännande att se honom i SHL Gillar Alba starkt. Känner hans syster litegrann
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Snubblade över denna, "Sommarsnack 2024: Emil Alba"

Verkar spikat att han kommer söka sig till Övik vad det lider, då han träffade sin tjej när han var här senast och ser sig själv som en "småstadskille".

Så där kan ju hinken lägga ut en krok...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Jag tycker inte vi ska bli för fega. Det är ingen tvekan om att vi inte får chansa för mycket, men det ligger liksom i vårt DNA att ha ett rörligt anfallsspel där vi törs pincha.

Jag tror att en sak som gjorde Rundblad sämre var att han spelade med Rubins som inte var den där backen som tog djup riktigt nät Rundblad klev fram. När då spelare som Ranta spelade för chansartat hamnade Rundblad på mellanhand och blev helt enkelt väldigt feg. Vi måste dels eliminera den typ av ökning Ranta gjorde när han åkte upp mot backarna, för det sätter dem i en dålig sits.

Vi måste också ha tredjegubben högt så backarna kan kliva fram, för det är viktigt för vårt spel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Är ju en avvägning det där. För tycker att när vi hade en dålig match och började fegspela blev vi otroligt avlånga.

Handlar väl helt enkelt om att hålla motståndarna på rätt sida och våga spela djupt/högt så vi får tryck.
Vi vet ju vad Näsén och Bernhardt kan bara vi får ned motståndarna djupt. Lättare sagt än gjort på SHL nivå dock. :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blake: Där på slutet så slutade väl backarna att pincha så mycket och spela smartare. Förhoppningsvis fortsätter vi på det spåret när säsongen startar. Vi har inte materialet att spela någon gladhockey utan det är ett enkelt spel som gäller
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ifall Näsén är minst lika bra nästa år och ger fan I att pincha på offensiv blå så har Bernhardt alla möjligheter att spela ut. Hoppas han tror på det själv också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: ..en sån kille som Romani hade varit roligt att se bredvid Olofsson och Jasek. Synd att vi inte har samma mått på rinkarna som i NHL. Då kanske det hade varit större möjlighet att se vissa coming star i SHL/HA?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Ja, man har fått uppfattningen att MoDo scoutar personligheten hos de spelare man värvar oerhört noggrannt när man hinner. Det är väl lite senare värvningar som Hutsko och Halloran där jag varit lite mer frågande till den biten.
Jag tror att det varit en viktig del i att laget alltid sägs "överprestera" sett till individuell spelarkompetens.

Själv är jag nyfiken på Bernhardt. Jag är helt övertygad om att det finns mycket mer att plocka ut ur killen, men att han har lite speciell personlighet. Samma typ av obryddhed som jag tycker Timander hade. I intervjuer efter en period är det nästan som att han precis glömt vad som hände de senaste 40 minutrarna.
Timander är lite av en legend. Killen som blev "bänkad" under träning och fick gå för att byta om för att han missade för många passningar på raken.
Han var också på listan över de bästa spelarna Harald tränat (förutom lockoutade) genom åren. Där fanns även Susse, Stefan Liv, Jörgen Jönsson och Johan Davidsson.Minns inte den sista backen på den listan.

Så en riktigt bra start för Bernhardt där pucken sitter i kryllan och han får ordning på försvarsspelet och vilka marginaler han ska spela med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Lassi's nya till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jasek och Ranta, tror att de blir våra stjärnor i vinter…
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det ska bli intressant att se om True blir en okej andracenter eller megaflopp. Känns som att det kan bli lite vad som helst
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Winberg. Gillar verkligen hans profil. Vad jag sett av honom verkar han ha en bra karaktär.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoJo2613:

Vilken jävla poängmaskin... Sedinarna håller koll på honom :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Finns några stycken,
Ranta - sjukt spännande o se vad han kan göra år 2.
Jasek och Olofsson är 2 andra som jag längtar efter o få se. Hoppas dom 2 + en tredje länk vem det nu blir kan hitta någon magisk kemi och bara ösa in poäng framåt som en riktig 1a kedja ska.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Vem är ni mest spända på att få se kommande säsong?

Kan inte bestämma mig för True eller Jasek.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Håller verkligen med. Anton Blomqvist får en massa beröm för han lyckades så bra i AIK och det var ordning på dem. Jag tycker precis tvärtom, dvs att AIK presterade spelmässigt klart sämre än det manskap man hade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag är väldigt orolig för HV. Främst då de har en väldigt skakig huvudtränare
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Tror HV kan ”utmana” på fel sett men något sådant
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Sanny sade ordagrant att han inte analyserat truppen. Han vet vilka namn, men har inte kollat upp spelarna.

När hans polare som sysslade med de underliggande siffrorna kom på tal handlade det inte om när LaDue hade mycket bättre siffror än Salo, utan bara om den där Frölundasnubben. Dvs, han har liksom inte kollat igenom lagen spelare för spelare riktigt ännu. Än mindre tittat på slagstyrka.

I Brynäs hade kunnat fråga vem som ska ta defensiven med Andersson, Djoos, D'Astous, Lindstein och Kinnvall. Flera är bra spelare, men hade de satt sig in i laget så ser man att det är alla backar bättre offensivt än defensivt. Det är liksom den biten S&S inte gått närmare in på får jag för mig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Backsidan i all ära där jag håller med om att den är svårbedömd och svag på förhand. Men är våran forwardssida så åldersstigen egentligen?

Äldst är Lander och Pääjärvi på 33 år.
Sen kommer Anton Wedin på 31 år.

Själv skulle hag säga att Ante inte alls fått ut potentialen av vår forwardssida. Upp till bevis om Jokinen bara snackar bra, eller om han faktiskt kan kräma ut de där extra procenten vi har potentiellt i laget offensivt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Känns rimligt men skulle nog placera Brynäs sist.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag får uppfattningen att dom faktiskt har god koll på Modos trupp och förväntar sig att många spelare som även du skriver ska bli bättre.
Jag tror helt enkelt att man tippar Modo i botten för att vi är en nästan nykomling och har en del spelare på väg in som är svåra att veta vart dom står samtidigt som Brynäs och Örebro kanske värvat mer namnkunnigt.
Jag tror Modo kommer spela om botten 4 placeringarna men jag tycker vi har en bättre trupp än både Malmö och Brynäs samt att Örebro inte ser speciellt spännande ut såhär i Juli, kan vi dessutom Ya hem Norris så bör vi kunna undvika negativt kval med ganska stor sannolikhet, sen höjer jag ett varningens finger för Timrås avsaknad av defensiv, finsk tränare och ålderstigna stjärnor, det kan bli allt mellan himmel och pannkaka.

Jag tippar
11 Modo
12 Örebro
13 Brynäs
14 Malmö
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: trupperna i Juli säger inte så mycket heller egentligen för det är så mycket frågetecken
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Så är det säkert. Hoppas du kan släppa detta nu och får sova gott inatt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Nu lyssnade jag om lite mer noggrant. Jag får uppfattningen att Sanny tycker backarna är uppgraderade och ser dessutom en uppsida med Bernhardt, Näsén och Rundblad.
Sedan tycker han forwards ser något bättre ut, men har inte alls analyserat dem.
Dessutom en uppsida på Lehtinen.

När han frågar Svensson så tycker Svensson att vi blivit sämre (!?) bland forwards och håller oss som kvallag.

Jag skulle säga att Sanny helt enkelt bara kastar ut MoDo och Malmö där på slutet av sändningen, men att han faktiskt inte tittat på trupper och gjort någon analys öht. Jag skulle säga att det absolut inte är osannolikt att han när han tittar på lagen kommer fram till någonting helt annat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
August Berg tränar för fullt!
www.youtube.com/watch?v=sU2ZAI2UiFA
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: den är lite otippad men långt kvar till draften
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

Han poddade med Lindberg sista maj och var väl av samma åsikt då, även om det mestadels baserades på att backsidan var halvklar.

Men han verkar vara av samma åsikt även när vi har fyllt på, så han tycker nog inte att vi har värvat tillräckligt namnkunnigt mao.

Så han gör väl i stort sett samma bedöming som du och står därför kvar vid tipset.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Sanny och Svensson poddar och tycker att Modo förstärkt laget från fjolåret.
Svensson ser dock Modo som ett kvallag i dagsläget men det är ändå med stor tveksamhet från honom.
Min känsla är spontant att jag delar den åsikten, det svåra med Modo är att det finns många spelare som gjort sin första svåra Shl säsong och här kan det bli positiv utveckling, men det är väldigt svårt att veta så jag håller Modo som ett kvallag, inte för att man kanske har sämst lag utan för att det är så många som är svåra att sätta status på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Anmärkningsvärt är ändå att Milton rankas högre än honom på de flesta expertlistorna som kommit ut hittills. Vi hade därtill nog inte behövt Filip.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Yes var inne på det i samband med att Lucas blev CHL-draftad, då Ekberg blev av Ottawa 67’s samtidigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: tråkigt hade gärna sett honom med en full säsong i HA. Men tror det ökar hans odds att gå högt i draften
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Möjligen. Har inte varit med gällande hockeyn på sistone. Men han stack ut med positiva kommentarer och tippningar båda åren i HA och nu senast i SHL. Särskilt på Aftonbladet är han ganska ensam om att ha haft någon sorts positiv framtoning kring MoDo.
Kommentera

« · 2717420 · »