Monno: Jävla Havannahockey.
Ska Honken vinna tom. när han är värdelös.
Så tar nagy en utv. med 2 sek kvar... FY FAN VAD JÄVLA ONÖDIGT!!
Nu klarar vi detta så går vi för ett mål framåt sen
Redigerad kommentar
NuMo: Arenan börjar bli gammal. Tikarna pratar fortfarande om en arena i Sundsvalls hamn.
Varför inte en ny arena i Gålsjö?
bj21: Nej. Jag tycker inte vi spelar bra. Vettefan varför vi vinner egentligen, men bra var det. Kanske ger det oss lite morskhet tillbaks. Fortfarande är vi otroligt mesiga i tacklingsspelet. Det är knappt att vi styr ut våra motståndare, i stället stöter vi bort oss juniorlikt.
NuMo: Ja nä han gör ingen bra match, men jag kan inte heller tycka att brynäs som lag gör en bra match heller, dom gör 5 mål men dom läcker bakåt, lite som modo faktiskt, enda skillnaden var väl att starkenwondergranen var individuellt bättre än honken och att modo var mer jämna över alla formationer.
kul att se susse idag, han spelade så bra som man kan begära tillsammans med skröder, så vill vi se dom
supertr?tt: Ja Gålsjö har ju också en hamn. Det hörs ju på namnet.
Sundsvall skulle väl bara älska att arrendera ut bästa läget i Sundsvall åt ett lag i en annan kommun.
Det hela kunde lösas genom att Timrå ger utrymme åt Sundsvall i sitt klubbnamn igen.
NuMo:
Finns mycket att klaga på. Ahnelöv, Lehtivouri och Spina var värdelösa som vanligt. Starkbaum gjorde en rätt svag insats.
Men skitsamma. Ikväll tänker jag vara glad och hoppas på att det här var vändningen. Finns många positiva saker i det hela.
Juniorerna övertygar. Våra naturliga målskyttar fick göra mål. Kempe visade att han förtjänar platsen i förstakedjan. Och framförallt visar laget upp en moral som de inte har visat tidigare.
Skål!
NuMo:
Nja. Ahnelöv var inne på tre baklängesmål och hade 6 utvisningsminuter. Han är som sagt nere på -11 nu.
Jag förstår inte riktigt varför BS är utanför laget. I mitt tycke är han bättre än både Madsen och Öberg.
Bad_Brett: Där håller jag inte med alls. BS får tröjan att stå ut där bak när han åker skridskor "flyktigt", precis som sin lillebror, men han får inte ut något och det verkar han ha nöjt sig med.
Madsen är kreativ och har defenitivt fler strängar på sinlyra.
Öberg är ju fan som gjutjärn.
J F K:
Ja, det ligger nog något i det du säger. Han känner själv att han spelar dåligt och försöker revanschera sig själv genom att skapa saker offensivt. Detta leder i sin tur till att han går bort sig i anfallszon/chansar i försvarsspelet.
Numo:
Madsen är -9 nu. BS är 0 trots spel i dålig omgivning. Jag menar att det inte är en slump. Hellre en kille som kämpar och sliter som en galning, än någon med "fler strängar på sin lyra" som ständigt slarvar i försvarsspelet.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Jo, vi har olika åsikter bara. Jag har rätt. ;O)
Rytter: Jag tycker att Svensson är en klart bättre spelare för en fjärdelina än Madsen och något bättre än Öberg. Sedan är det som du säger så att kedjan ska fungera också och då är inte den individuella skickligheten alltid avgörande. Madsen är vice kapten och det spelar säkert in en hel del, dvs att hans ledaregenskaper (i detta fallet förmodligen hans förmåga att lyfta humöret på folk) kan göra att han trots allt får speltiden då han lyfter andra spelare.
Sedan tror jag inte Steen eller Påhlsson påverkar Svenssons vara eller inte vara det minsta. De är centrar och ska spelar center. Svensson kan aldrig konkurrera med dem.
Dock så har ju ingen junior i dagsläget tagit den plats Svensson aspirerar på, så snacket om att vi har bättre juniorer köper jag inte för fem öre.
J F K: Jag håller med dig i de mesta, skulle svensson sätta fler av sina bra lägen så skulle han göra minst 15 mål på en säsong, faktum är att han är lite som possler, är väldigt ofta på rätt plats i anfallzonen men han har ju bränt lägen sen han kom till laget som jag tror nog min mormor skulle sätta om hon varit vid livet.
Men jag är väldigt tveksam till madsen som jag tycker trampar vatten för ofta, öberg gör sitt men är oxå ibland lite seg som det kan se ut. jag skulle nog kunna tänka mig att ha svensson och tex possler med kfop i mellan typ i en 4:e
Rytter: Madsen var center mot HV och hans defensiv var horribel. Öberg har väl i princip aldrig spelat center i hela sin karriär, så varför skulle han passa som center (Det var HVs William Karlsson som var center i hans kedja ifjol). Det enda sätt som ditt resonemang faktiskt fungerar på skulle vara att flytta K Fopp till en ytterforwardsplats i och med att vi får tillbaka två centrar, men det beskrev du inte ens? Du hade också kunnat peka på att Ritola hade kunnat gå ut på en ytterforwardsplats och konkurrera ut Svensson, men du pratar om att spela ännu fler spelare som center? Ursäkta om det är lite svårt att hänga med...
Hari, Possler och Gunnarsson är inte spelare för en fjärdekedja. Inte ens nära har vi sett flera gånger. Gunnarsson är center och lär ryka när vi får tillbaka Påhlsson och Steen.
Jag har ingenting emot att vi skeppar Svensson då han i Uffes ögon inte håller måttet. Jag hade hellre skickat iväg Madsen, men det spelar inte så stor roll då Uffe föredrar Madsen. (Det är också Uffe som spelat Stehlik så många minuter på Häggs och Byströms plats samt matchar Ahnelöv så mycket trots att denne verkligen är ur slag.)
Peja: Jag har inte sett några. Widing träffar mitt i huvudet på Ritola, det är jag helt säker på.
Sedan borde givetvis Byström åkt ut innan Widing tacklade Ritola, men tyvärr är fasthållningar tillåtna i svensk hockey igen...
J F K:
Har väl aldrig påstått att Hari, Possler och Gunnarson ska spela i en fjärdekedja. Du kan ju börja med att läsa det jag skriver och sedan försöka förstå.
"Att sedan sätta Possler,BS och kfopp i fjärde tror jag inte alls på.
Skulle inte göra Possler rättvisa att spela i den omgivningen, ska han spela så bör det vara med åtminstone en kreativ spelare, och det är inte BS eller kfopp."
Samma sak gäller så klart för Hari och Gunnarsson men det trodde jag de flesta förstod. Juniorer som inte har en spelartyp för en fjärdekedja ska såklart inte spela där utan på en position där de kan göra sig själva rättvisa utifrån sin spelartyp.
"Det enda sätt som ditt resonemang faktiskt fungerar på skulle vara att flytta K Fopp till en ytterforwardsplats i och med att vi får tillbaka två centrar, men det beskrev du inte ens?"
Gjorde jag inte, hur tolkar du denna mening?
"Dock menar jag att han hamnar längre ifrån eftersom då kfopp,Öberg och Madsen kan både spela center och ytter och fylla luckorna i truppen."
Läser du detta och sedan förstår så är innebörden att alla tre kan gå som ytter eller center och täcka upp en kortare tid vid skador på en ovan position, allt beroende på vad som saknas i laget.
Angående Öberg som center så är han inte center i grunden och det är inte hans ordinarie position, men han har vikariterat på den positionen i VIK tidigare säsonger. Men det vi diskuterar här är inte hurvida Öberg är en center eller ej.
Min poäng är att med Steen och/eller Påhlsson tillbaka samt juniorer som börjar att göra sig förtjänta av speltid så finns det inget utrymme för BS.
Med full trupp har vi tillräckligt med spelare som klarar av att fylla rollerna samt att spela på olika positioner för att täcka upp en kortare tid vid skador. Om det sedan är Ritola eller Kfopp som flyttar till en kant eller Madsen, Kfopp eller Öberg som går som center är totalt ointressant.
Har vi fullt lag (räknar då in någon av Steen eller Påhlsson) så tycker jag vi kan köra på en fjärde med Öberg, Kfopp, Madsen då den kedjan fyller sin funktion på ett bra sätt. Att börja mixtra och ändra i den kedjan kan riskera att göra den sämre, och framförallt är det inte främst den kedjan som behöver höja sig och bli bättre för att vi ska börja vinna matcher. Och BS kommer inte vara någon som höjer någon av våra top 3 kedjor därför är det lika bra att kapa löneutrymme och låta honom gå ifall någon vill ta över lönekostnaden.
Kan du nu istället ge mig några anledningar till varför vi ska ha kvar BS i laget? Vilken roll ser du att han fyller i laget? Värt att ha en backup på läktaren som kostar bra mycket mer än en junior från J20?