Snipan:
Torp skulle inte framstå som stjärna i Åsele IK
Sven Sewage: Jag råkade befinna mig i Malmö igår och valde att se matchen Mif-Löven på plats. Fin arena i Malmö, men knappa 5000 åskådare i en arena som tar 12800 i en sån avgörande match. Hmmmm, det saknas helt klart hockeyintresse i den stan.
Igår hade Löven megaflyt med alla studsar. Båda målen var en Malmösåpelare sist på pucken. Varje anfall ser likadana ut: upp till röd, dump and chase. Det fipplas med puck, man drattar omkull, det bjuds ganska mycket osv osv - alltså, Torp kommmer ju att framstå som en stjärna i sådant gäng.
Visst, Löven är ett lag med stor hjärta, men om MoDo inte skulle klara av att slå Löven i en matchserie om bäst av 7, så .... tja, jag vet inte hur dåligt MoDo ska behöva förbereda sig för att lyckas med det. Jag utgår från att alla runt MoDos lag inser vad som står på spel och att man inte tummar på ngt i förberedelserna. Med de förutsättningarna ska det inte gå att förlora SHL-statusen.
Jag tar gärna Löven. Säker härlig stämning och praktiskt med resorna.
Imponerad av vad Waltin lyckats få ut av ett gäng som med nöd och näppe hängde kvar i Allsvenskan i fjol. Har aldrig varit någon fan av Mats, men gillar vad jag hörde på PK efter matchen och resultaten i år är imponerande.
Monno:
Modo har en ok klack, rätt bra faktiskt, men mot Löven får dom mobilisera mer än om det skulle vara SHL final om dom ska utmana.
Jag har upplevt båda klackarna otroligt många gånger och det är lite som pojkar mot män, finns nog ingen annan hockeyklack i Sverige där den största delen består av 30+ män utan diagnos.
Sawchuk: Jo, hur Torp får spela begriper jag inte. Det klagas oerhört på att han dräller med pucken, men det är ju bara halva problemet. Den andra halvan är att hans positionsspel lämnar oerhört mycket övrigt att önska. Han är så sugen på att tacklas att han väldigt ofta glömmer sin markering och sticker rakt mot puckförararen. Han lämnar gärna mitten av banan för att hamna längst ute på kanten, även om motståndarna kommer i 3/2 eller 2/1.
Det måste saknas kompetens hos alavaara. Annars kan jag inte tänka mig att Torp har speltid alternativt att Torps spel inte gått ett enda steg framåt under hela säsongen.
Sawchuk: Förstår inte varför alla är så säkra på att vi skulle förlora klackmatchen?
Säga vad man vill om de senaste åren, men LJ tycker jag gjort ett jäkla bra jobb. Bara folk dyker upp på matcherna ska det inte vara någon fara.
Men klart om det blir 3k Modoiter och 4k Lövare så får vi det tungt, men knappast troligt.
Låter på många som att vi inte skulle ha nån klackkultur och historia, fan vi är ju inte Linköping!
J F K:
Där har du faktiskt en poäng JFK, Derbystämningen som skulle uppstå kan verka till Modos fördel. Spelare för spelare är Modo ett klart bättre lag och ett tryck värdigt en SM-final som det kommer att bli kanske får dessa att spela ut sitt register på ett sätt vi ännu inte sett.
Motivation slår inte klass om båda lagen är lika motiverade.
Jag är dock fortfarande övertygad att Torps hittepå-spel kan kosta oss SHL platsen nästa år. Det finns ingen spelare i kvallagen som far och virrar runt så som Torp gör.
Sawchuk:
Löven har en väldigt bra form och har en grupp som vart i föreningen länge och brinner för klubben, många ur egna led. Sen har de ett riktigt farligt vapen: löventuren. Om ni är osäkra vad det är, gå in och kika på highlights från den senaste matchen mot Malmoe. En svår motståndare för er med tanke på publiktrycket.
Vem skulle jag hålla på i en eventuell serie? Ingen, som att välja mellan fjärt och kolera. :-)
Sven Tuta:
Hursomhelst så jobbar tillochmed Lövens materialare hårdare än vad Modos spelare gör.
Talesättet motivation slår klass har inte tillkommit av en slump. Om jag var Modo skulle inte jag vilja möta Löven.
Löven kommer förmodligen ha sju hemmamatcher dessutom då det är risk att umeåpubliken och den överlägsna klacken kommer ockupera Fjällräven Center.
Det vore katastrof om detta möte blir av.
Gusse: Intressant omgång ikväll, nu kan Malmö antingen ta sig in i racet igen eller sågads av.
Rögle-Vita Hästen; här kan man inte tro på annat än Röglevinst
Karlskoga-Mora; mycket trolig etta i denna match
Malmö-Björklöven; Malmö knapp favorit men Björklöven kan överraska här.
Smurfen: Underbar match med bra tryck i Kempis.
Tror aldrig jag sett någon spelare bli så påverkad av publiken. Till försvar för Tornberg så var han normalt ingen ful spelare och jag gissar att det var därför han blev så påverkad av visslingarna,
J F K: Samma tankar här också ,,,,,,,, Tornberg fick väl inte ens en tvåa då va ?
Hyfsad skärrad Tornberg var när han möttes av ett fullsatt Kempis på uppvärmningen som verkligen tog imot han med en vissel orkan i matchen efter.
Kom ihåg att Malmö fick en utvisning i ett av bytena när han var inne på isen , han var så jäkla skärrad över dessa visselorkan att han åkte mot utvisningsbåset direkt när domare hade höjt armen och blåst av för utvisningen och att sen insåg att det inte var han som fick utvisningen utan en annan Malmöit !!
Trots ilskan mot han så fick man sig ett gott skratt i alla fall.
Vi låg under med 3-1 i första men vände och vann med 8-4 den matchen.
Det var nog bättre förr ändå !
J F K: Japp! Och Börje"han är så dålig att jag vill dra på han en smäll" Johanssons sista match.
När Börje står ca 3m ifrån och inte dömmer utvisning. Måste vara den sämsta insats en domare gjort sen -94.
Redigerad kommentar
J F K: Jag såg inte Modos match utan lästa bara i nån tidning att Pettersson gjorde succé men de kanske bara syftade på att han gjorde mål. Helt klart en enorm skillnad på kvalitén på spelarna i SHL och Allsvenskan men när det gäller slagstyrkan på lagen så kan botten på SHL och toppen på Allsvenskan vara relativt likvädriga i slagstyrka.
Jag med min ringa kunskap ger er 80% chans att överleva kvalet.
S-vikaren:Ehhh, vad svarar ni på? Har arnio tagit bort sitt inlägg? Lika gott så isf.
Nåväl, MODO Dam vann igår iaf, på straffar - 2 chanser i Fjollträsk nu . Kom igen!
Carl Lejonkräk:
Jag såg Modos match igår, så jag vet inte vilken match du tänker på.
Mano:hur vet du att det är samma psykolog varför skulle perra ha känt han? det måste vara en annan psykolog.
Redigerad kommentar