1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514687 inlägg · 4114 ämnen

Direktkval till SHL 2015/2016

« · 1669762 · » Till forumet

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Snipan:Om det nu blir löven så får inte Modo ta för lätt på uppgiften, det gäller att kämpa mot ett lag som har allt att vinna. Nu faan får Modo kämpa, för inte ska vi ner i allsvenskan inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Snipan:

Torp skulle inte framstå som stjärna i Åsele IK

Kommentera

Sven Sewage: Jag råkade befinna mig i Malmö igår och valde att se matchen Mif-Löven på plats. Fin arena i Malmö, men knappa 5000 åskådare i en arena som tar 12800 i en sån avgörande match. Hmmmm, det saknas helt klart hockeyintresse i den stan.

Igår hade Löven megaflyt med alla studsar. Båda målen var en Malmösåpelare sist på pucken. Varje anfall ser likadana ut: upp till röd, dump and chase. Det fipplas med puck, man drattar omkull, det bjuds ganska mycket osv osv - alltså, Torp kommmer ju att framstå som en stjärna i sådant gäng.

Visst, Löven är ett lag med stor hjärta, men om MoDo inte skulle klara av att slå Löven i en matchserie om bäst av 7, så .... tja, jag vet inte hur dåligt MoDo ska behöva förbereda sig för att lyckas med det. Jag utgår från att alla runt MoDos lag inser vad som står på spel och att man inte tummar på ngt i förberedelserna. Med de förutsättningarna ska det inte gå att förlora SHL-statusen.

Jag tar gärna Löven. Säker härlig stämning och praktiskt med resorna.    

Imponerad av vad Waltin lyckats få ut av ett gäng som med nöd och näppe hängde kvar i Allsvenskan i fjol. Har aldrig varit någon fan av Mats, men gillar vad jag hörde på PK efter matchen och resultaten i år är imponerande.

Kommentera

Monno:

Modo har en ok klack, rätt bra faktiskt, men mot Löven får dom mobilisera mer än om det skulle vara SHL final om dom ska utmana. 

Jag har upplevt båda klackarna otroligt många gånger och det är lite som pojkar mot män, finns nog ingen annan hockeyklack i Sverige där den största delen består av 30+ män utan diagnos.

Kommentera

Sawchuk: Jo, hur Torp får spela begriper jag inte. Det klagas oerhört på att han dräller med pucken, men det är ju bara halva problemet. Den andra halvan är att hans positionsspel lämnar oerhört mycket övrigt att önska. Han är så sugen på att tacklas att han väldigt ofta glömmer sin markering och sticker rakt mot puckförararen. Han lämnar gärna mitten av banan för att hamna längst ute på kanten, även om motståndarna kommer i 3/2 eller 2/1.

Det måste saknas kompetens hos alavaara. Annars kan jag inte tänka mig att Torp har speltid alternativt att Torps spel inte gått ett enda steg framåt under hela säsongen.

Kommentera

Sawchuk: Förstår inte varför alla är så säkra på att vi skulle förlora klackmatchen?

Säga vad man vill om de senaste åren, men LJ tycker jag gjort ett jäkla bra jobb. Bara folk dyker upp på matcherna ska det inte vara någon fara.

Men klart om det blir 3k Modoiter och 4k Lövare så får vi det tungt, men knappast troligt.

Låter på många som att vi inte skulle ha nån klackkultur och historia, fan vi är ju inte Linköping!

Kommentera

J F K:

Där har du faktiskt en poäng JFK, Derbystämningen som skulle uppstå kan verka till Modos fördel. Spelare för spelare är Modo ett klart bättre lag och ett tryck värdigt en SM-final som det kommer att bli kanske får dessa att spela ut sitt register på ett sätt vi ännu inte sett.

Motivation slår inte klass om båda lagen är lika motiverade.

Jag är dock fortfarande övertygad att Torps hittepå-spel kan kosta oss SHL platsen nästa år. Det finns ingen spelare i kvallagen som far och virrar runt så som Torp gör.

Kommentera

Sawchuk:

Löven har en väldigt bra form och har en grupp som vart i föreningen länge och brinner för klubben, många ur egna led. Sen har de ett riktigt farligt vapen: löventuren. Om ni är osäkra vad det är, gå in och kika på highlights från den senaste matchen mot Malmoe. En svår motståndare för er med tanke på publiktrycket.

Vem skulle jag hålla på i en eventuell serie? Ingen, som att välja mellan fjärt och kolera. :-)

Kommentera

J F K: Skämt åsido är jag inte säker på att det skulle vara en nackdel med lövens klack. Modo skulle med all säkerhet också få mer publik och den inramningen kan väl få de lata spelarna att tända till. Värre då med något annat lag typ hästen då underskattningen riskerar bli ännu större:(
Kommentera

Sawchuk: Nja, bortastå är långt upp och de hörs inte så bra. Jag tar löven alla dagar i veckan.
Kommentera

Sven Tuta:

Hursomhelst så jobbar tillochmed Lövens materialare hårdare än vad Modos spelare gör.

Talesättet motivation slår klass har inte tillkommit av en slump. Om jag var Modo skulle inte jag vilja möta Löven.

Löven kommer förmodligen ha sju hemmamatcher dessutom då det är risk att umeåpubliken och den överlägsna klacken kommer ockupera Fjällräven Center.

Det vore katastrof om detta möte blir av.

Kommentera

J F K: Tror att det blir Löven, jösses vilket derby.
Det måste vi väl bara klara av. Vi får väl helt enkelt visa "Modoröven" för dom
Kommentera

Gusse: Som tabellen är ska det oerhört mycket till för att vi ska kunna möta Malmö eller Bik. Med tanke på att löven möter hästen nästa match så blir det lag som vinner den matchen och Rögle oerhört svåra att hämta in för Bik eller Malmö oavsett om de vinner två raka...
Kommentera

J F K: Det är rätt högt tempo i matcherna , men väldigt haffsigt spel. Inte jätte många passningar som sitter på bladet. Känner mig lite lugnare nu efter  ha sett lite matcher med dom allsvenska lagen. Tar Modo fighten , får vi till försvarsspelet så skall vi vinna mot alla lagen i kvalet. Farligaste motståndaren blir Modos nerver.
Kommentera

Gusse: Inte troligen. Förloraren missar fortsatt spel törs jag säga redan nu. Det är en del minusmål att hämta in också, förutom många poäng.
Kommentera

jämtland: Karslkoga - Malmö i nästa match. Förloraren missar troligen fortsatt spel.
Kommentera

ULTIMAVICI: Tabellen börjar se intressant ut. Nästa omgång blir svettig. ... tänk om det skulle bli modo-löven samt lif-mora.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej,men man borde väl försöka passa de med samma färg på tröjan?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nä precis. Sist modo kvalade minns man hur det såg ut även om det var under andra former. Man får tro vad man vill men själv håller jag ner min "förväntade" bild av hur matchserien kommer att se ut av flera orsaker. Hoppas ju givetvis att modo kommer att vinna men vill se det först, en eventuell besvikelse tenderar att bli mer hanterbar om man håller ner förväntningarna.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Malmö - Björklöven 0:2 för stunden, vinner Rögle ikväll samtidigt som Malmö förlorar så ser det iaf på papperet jävligt ljust ut.
Kommentera

J F K: Kvalhockey brukar inte direkt bjuda på skönspel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ser Rögle mot Vita Hästen. Inte direkt bra spel, utan enbarmlig hockey. Sedan lär vi väl krampa ihop så det blir farligt ändå, men allt jag sett från allsvenskan på slutet har varit hafsigt och utan riktig fart. Eller snarare spel med fart för man åker mycket, men får inte pucken att jobba för sig.

Kikade ett tag på Brynäs som spottat upp sig rejält och FBK som har en svacka sedan ett bra tag. De såg ju ut att kunna ta en topp sex plats, men vet sig ovanligt för FBK ned sig på slutet.
Kommentera

Gusse: Intressant omgång ikväll, nu kan Malmö antingen ta sig in i racet igen eller sågads av.

Rögle-Vita Hästen; här kan man inte tro på annat än Röglevinst

Karlskoga-Mora; mycket trolig etta i denna match

Malmö-Björklöven; Malmö knapp favorit men Björklöven kan överraska här.

Kommentera

hanzon:Vi tar alla lag utom Karlskoga. Känner att dom blir jobbiga.
Kommentera

Ja vilket lag tror ni vi får möta, Björklöven kanske? Isåfall en svår motståndare.
Kommentera

Smurfen: Har matchen på vhs nånstans. Publiken är helt fantastisk den matchen. Underbart att det är Wikegård som tränar Malmö då.
Kommentera

supertr?tt: Malmö har kommit pårä. Man vill möta Modo. Kan kanske tycker det blir tuffare att möta Karlskrona/Västerås och ser till att bli tvåa och få möta defensivt svaga Modo istället.
Kommentera

Smurfen: Underbar match med bra tryck i Kempis.

Tror aldrig jag sett någon spelare bli så påverkad av publiken. Till försvar för Tornberg så var han normalt ingen ful spelare och jag gissar att det var därför han blev så påverkad av visslingarna,

Kommentera

J F K: Samma tankar här också ,,,,,,,, Tornberg fick väl inte ens en tvåa då va ?

Hyfsad skärrad Tornberg var när han möttes av ett fullsatt Kempis på uppvärmningen som verkligen tog imot han med en vissel orkan i matchen efter.

Kom ihåg att Malmö fick en utvisning i ett av bytena när han var inne på isen , han var så jäkla skärrad över dessa visselorkan att han åkte mot utvisningsbåset direkt när domare hade höjt armen och blåst av för utvisningen och att sen insåg att det inte var han som fick utvisningen utan en annan Malmöit !!

Trots ilskan mot han så fick man sig ett gott skratt i alla fall.

Vi låg under med 3-1 i första men vände och vann med 8-4 den matchen.

Det var nog bättre förr ändå !

Kommentera

J F K: Japp! Och Börje"han är så dålig att jag vill dra på han en smäll" Johanssons sista match.

När Börje står ca 3m ifrån och inte dömmer utvisning. Måste vara den sämsta insats en domare gjort sen -94.

Kommentera

ULTIMAVICI: efter att ha sett Röglekillens överfall så kommer man osökt att tänka på tornbergs upprepade croscheckingar på Pierre hedin...
Kommentera

Snipan: Rögle hänger 2 i tom kasse kan ju tilläggas också.
Kommentera

Sven Tuta: Rögle vann med 5-2. Noterbart att Malmö gjorde båda sina mål i PP (precis som förra gången lagen möttes, den gången vann Malmö med 2-1). 
Kommentera

NoMercy: Klicka på mitt namn och välj "bubbla mig"
Kommentera

ULTIMAVICI: Hur skickar man PM här på HS?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Kommer vara på resande fot under kvalet, någon som vet om man får tillgång till alla kanalerna som kvalet sänds i om man skaffar sig viaplay? Eller får man bara hoppas att hotellen har TV10 och resterande kanaler om några av Modos matcher går på dem?

Någon som annars har någon bra sida för fulstream? PM:a gärna isf.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Jag såg inte Modos match utan lästa bara i nån tidning att Pettersson gjorde succé men de kanske bara syftade på att han gjorde mål. Helt klart en enorm skillnad på kvalitén på spelarna i SHL och Allsvenskan men när det gäller slagstyrkan på lagen så kan botten på SHL och toppen på Allsvenskan vara relativt likvädriga i slagstyrka.

Jag med min ringa kunskap ger er 80% chans att överleva kvalet. 

Kommentera

S-vikaren:Ehhh, vad svarar ni på? Har arnio tagit bort sitt inlägg? Lika gott så isf.

Nåväl, MODO Dam vann igår iaf, på straffar - 2 chanser i Fjollträsk nu . Kom igen!

Kommentera

Carl Lejonkräk: Pettersson var helt ok. Förvånansvärt bra för att komma från allsvenskan. Däremot var det långt ifrån dominerandes, utan den kedjan leddes av Hossa.
Dustin Joner ratades av dif, men låg bakom bägge målen för vik idag.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag såg Modos match igår, så jag vet inte vilken match du tänker på.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Vilken match såg du?
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Berätta när det skedde

Kommentera

Sven Tuta: Ser västerås mot KHK. Jösses vad dåligt spel. Oscar Steen har varit skadad hur länge som helst, men dominerar på den här nivån.
Kommentera

Snipan: Risken finns, men kan oxå vara en fördel. MIF kommer nog ha psyket på samma låga nivå som modo. Har man missat två chansher att gå upp och sen möta oss, hm kan faktiskt vara bra.
Jag tror oxå på Rögle imorgon. Ska lägga ett spel på en tvåa, tror lite på löven med. Vet inte oddset men måste vara bra. Förslag till tredje match?
Kommentera

Beklagar den förvirring som jag initialt spred ang MoDos spelschema i direktkvalet. Jag trodde att dokumenten på Svenska Ishockeyförbundets hemsida var en tillförlitlig källa. Nu ligger speldagarna på MoDos hemsida. Jag tror att Malmö blir MoDos motståndare (de börjar med förlust hemma mot Rögle imorgon), men jag hoppas på annat motstånd.
Kommentera

Mano:hur vet du att det är samma psykolog varför  skulle perra ha känt han? det måste vara en annan psykolog. 

Kommentera

hanzon: Psykologen är samma som de haft sedan Uffes tid, men som de valde att inte köra med tidigare den här säsongen. Oklart om denne hinner med att göra så mycket åt spelarnas gummiarmar och psykbryt, men man kan väl hoppas att det inte blir sämre i alla fall.
Kommentera

modomille: Inte kan man gå och vara rädd för skador inte, matchträning är bättre träning än intern sådan. Det där med psykolog så sa Perra i cmore att dom hade en.
Kommentera

hanzon:kanske vill inte perra att nån ska skada sig eller så vill dom bara att dom ska koppla av och inte tänka på hockey ett tag,såg på expressen att perra skulle kanske ta hjälp av en psykolog en han visste om.
Kommentera

modomille: Varför inte träningsmatch mot Timrå inför kvalet?
Kommentera

« · 1669762 · »