Carl Lejonkräk:
Detta är ju nästan för bra för att vara sant. Har en olustig känsla i magen av att Vita Hästen kommer bli ett nytt Väsby. Men likväl är det en drömmotståndare.
Ännu roligare blir det ifall Leksand får Malmö.
Rögle-Burkölen 3-0 och bara en halv period kvar.
Hästen-Bofors 4-1 och bara 13 minuter kvar.
I detta nu är det alltså redan klart.
Det blir MooDoo mot Vita Hästen i bäst av sju matcher om en plats i SHL 2015-16.
Det känns som en bra motståndare jämfört med alternativen. Efter Karlskornas avancemang räcker det med nya sensationer i Elitserien SHL. Nu måste klassiska hockey lag bli kvar.
Den här motståndaren galopperar ni ner! Hoppas jag!
Carl Lejonkräk:Yes. Malmö - Leksand, hade varit kul med Mora också med Leksand seger som utgång. Fördelen nu är att vilka som än vinner där är det bra för ligan. Hoppas på Västerås i serien mot Rögle. Rögle har jonglerat runt i skiktet under lång tid men visat att de inte etablerar sig, Västerås får gärna en chans för min del. Malmö - Leksand kvittar nästan som sagt, synd de möter varandra. Leksand - Björklöven hade varit perfekt med Leksand som segrare och lite hockey tryck i Umeå som lyfter löven lite framöver.
Gusse:Nu jävlars ska vi bara göra råvaror till Gustavskorven. Har vägarna förbi och ska bara se matchen på onsdag. Hoppas bara Modo är lika laddad som jag.
Vita hästen måste bara blivit det bästa alternativet, löven i derby hade varit trevligt men då blir det mycket annat som spelar in oxo, Malmö känns alltid svåra och rögle på bortaplan är inte roliga
Det här måste vi klara annars är det värre än katastrof
leo: Möjligen kan Vita Hästen ta någon match i serien, men över sju matcher så ska de inte kunna rubba er.
Visst kan man tycka uppriktigt illa om Modo när vi möts, men jag vill absolut inte att ni ska åka ur SHL. Framtida slag om Västernorrland ska spelas i landets högsta liga, inte i Allsvenskan.
Vargher85: Ska ju inte kunna rubba "stora starka" modo. Då vill det nog faan till att man platsar spelare som torp och kempe. Ingen spelare i modo har överpresterat vilket tyder på dåligt sammansatt ledarskap och förmedling av budskapet. Torp har likt en trevlig fyllhund stått för länge i baren och kempe har glidit runt i samma lokal och sett bra ut. Nu gäller det att se till att torp nyktrar till samt att kempes appearance på isen inte bara är snyggt utan ger resultat. En generell känsla när det gäller denna matchserie ..inte riktat motVargher85
Redigerad kommentar
Är det något fel på mig, som gladligen inväntar kvalspelet? Jag har en oerhörd positiv känsla inför kvalet. Jag tror det blir kul. Hoppas spelarna inte har samma känsla som mig.
Redigerad kommentar
hanzon:
Modo hade tur (ovanligt ? ) som inte fick Malmö , säger jag bara
hanzon: Viasat visar två matcher per omgång varav en går i TV10 & Viasat Hockey (Modo på torsdag) och en enbart i Viasat Hockey (Modo imorgon).
S24 visar den matchen Viasat väljer bort per omgång, de visar VIK - Rögle första två omgångarna då Viasat valt de andra två matcherna.
Viasat sänder bägge matchserierna när/om någon blivit färdigspelad.
Riktigt bra med Viasat Hockey då de sänder i HD, har bra sändningar, kommentatorer/experter och ofta intressanta reportage.
TV10 är ju samma sak men utan HD (iaf från ComHem?)
S24 är bara tragiskt, vi får hoppas vi inte hamnar där fler än någon enstaka gång.
Info i länktips.
Det ser ut som vita hästen för oss.