NuMo:
Fin aktion av Flanagan som gör att FBK måste ta en ny två, tryck in den nu så man slipper vara orolig i tredje.
J F K:
Trots att Flanagan inte gjort något poäng än är jag inte orolig. Har har handlederna som Hensick, men han har även farten. Kommer bli bra det här när han får matchtempo i kroppen.
Gillar hur han trots sin storlek inte är rädd att gå in i trafik och lita på sin teknik och snabbhet för att vända och skapa sig tid.
J F K:
Öhnerud gör ett kanonjobb, skymmer riktigt bra på bägge PP målen,
Ben Perrault: Jepp. HarI hari!
Färjestads tränare är pissed. http://img.sabah.com.tr/2008/01/04/gny/im/D7B75650E9856D45B2E325D4r.jpg
J F K:
Roche verkar ju våga skjuta direkt iaf, men vi sätter ju inte upp honom på skott så då är det ju svårt.
Sawchuk:
Der var väl denna regel som applicerades, stod som en förändring till i år:
Olämpligt uppförande:
En tvåminutersutvisning införs för olämpligt uppförande som ett komplement till den personliga tiominutersutvisningen. Kan bland annat utdelas när spelare gnäller och klagar på domare.
J F K:
Ok, då är jag med, tyckte domaren sa 10 till seken.
Första gången dom utnyttjat den regeln tror jag. Klagas på utvisningar görs ju precis hela tiden. Skröder måste trampat på Anderssons jätteömma tå.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Skröder 2 min abuse, det är väl ny regel för i år, jag var inte heller med på detta från början. Men en ändring är väl att man kan få 2 min personligt från i år. Därav 5 mot 3. Måste sagt något från båset.
Rytter:
Hängde inte med där, hur kunde det bli 5-3?
Skröder och Tollefsens utvisning tar ut varandra, Ritola åker ut och en personlig 10a på Skröder. Blev det någon mer utvisad som jag missade?
Bad_Brett:
Haha! Ja, det där har jag sett Samme göra mot Leksand hemma i Kempis innan han skulle dra över till Colorado. Mål i 3-5 alltså. Men den gången hängde det leksandspelare i ryggen på honom över hela planen, så det här var nog inte så svårt.
J F K:
Konstigt att Olofsson får lägga straffen.
Många div 3 spelare skulle lägga bättre straffar en lördagkväll efter 7 öl än vad Olofsson åstadkommit i sina försök.
Redigerad kommentar
Jätteläge nu med 5 mot 3 i 1:22.
Måste utnyttja det för sedan kommer kompensationen.
Rytter:
Tredje gången vi står och såsar på blå och de kniper pucken för att bli fri.
Undrar om inte ytorna har blivit för stora för spelarna.