J F K:
Ta bort Kempe från blå i PP. Andra gången han ska göra en finta skott titta andra hållet och passa och missar pucken så det blir en farlig spelvändning.
Färjestad har ett stort omklädningsrum, men det ser ju för jäkla B ut.
Tedenby har en rolig kväll. Synd attt det inte är i vårat lag, men det var nog aldrig ens nära.
Rytter:
Mycket bättre disciplin och tålamod i spelet utan puck. Vilket också ger mer tryck i spelvändningarna.
Vi förlorar pucken i fel lägen vilket resulterar i flera farliga kontringar, detta måste rättas till. Det kunde faktiskt varit fyra lika då vi började slarva efter 4-1 målet. Man får aldrig frångå sin Game Plan bara för att man leder.
Vi kan nog inte förvänta oss så här lätta mål i alla matcher men kan vi spela med disciplinen vi gjort stora delar av den här matchen resten av säsongen så är jag inte lika orolig längre. Jag skulle dock gärna se ett eller två spetsförvärv för att vara på den säkra sidan.
Roche och Torp är de som slarvar mest.
Tedenby har lekstuga med Frölunda, blir en svettig match på Lördag.
Sawchuk:
Även Krill har lekstuga, och öser på med poäng. Gör ont att veta att han spelat för oss ifall vi kunnat matcha budet.
Nu vill jag se att vi klarar av att stänga ner en match. Fortsätter vi slarva kan det lika gärna bli 4-4 fort som du säger.
Rytter:
JA!!
Possler efter ett bra spel. Flanagan riktigt härlig.
Rytter:
Flanagan har riktigt riktigt bra händer och vänder på en femöring. Han kommer baba bli bättre och bättre i vinter, så liten så han kan göra succe här och ändå bli kvar.
Länge sedan man såg Modo ha lekstuga.
Man får sova gott inatt och längta till Lördag :)
Mot HV måste vi vara ännu mer disciplinerade, slarvet med puck ikväll är onödigt.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Kul att höra att du är positiv ;-)
Ja Flanagan är allt som Hensick inte var.
Rytter:
Min positivitet förtjänar man, det har Modo gjort ikväll ;)
52 omgångar till med tålamod och hårt jobb i grundspelet så blir det kanske kanske slutspel.
Vi får inte tro vi är världsmästare nu bara och börja spela nonchalant igen.
Sawchuk:
Skönt att se att du inte hör till grink*karna här som endast skriver när det går dåligt och sedan inte ger ifrån sig ett ljud när det går bra.
Var det Öhman som assisterade till 6-2 målet. Jag trodde det var Flanagan men kan ha sett fel.
Rytter:
Det som är riktigt roligt är att vi endast gått bort oss en enda gång på hela matchen i det statiska försvarsspelet i egen zon. Det är världsklass och det trodde jag aldrig att Modo skulle kunna fixa på så kort tid.
Idag har slarvet kommit i spelet med puck istället och det är lättare att rätta till.
Ska bli kul att se om vi kan hålla disciplinen på Lördag.
ULTIMAVICI:
Såg reprisen nu och det var Öhman som stod för assist, riktigt vackert.
Sawchuk:
Samtidigt ska sägas att vi fått målen vid rätt tillfällen och att FBK inte varit så duktiga på att stressa och pressa oss. Vi leder rättvist men som du sa, vi ska inte tro att vi är världsmästare för att vi klär av FBK på bortaplan.
Men troligen en riktigt viktig seger för laget. HAde varit jobbigt med tre raka nollor.
Missade första perioden men detta bådar gott
Stor skillnad idag jämfört med tidigare matcher
I natt sover man gott
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Kyllington påminner en del om en ung Viktor Hedman.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Nu väntar man bara på att Hedman ska sänka någon viktig spelare med 3 sek kvar, sedan går Wallin ut i tidningarna och säger att det gäller att hålla upp huvudet tills matchen är slut.
ULTIMAVICI:
Vart är publiksiffrorna på väg?
3500 i Gävle igår och 4400 i Karlstad idag, en oroväckande trend.
J F K:
Startk att åka ner till Karlstad och komma hem med 3p och dessutom bra spel.
-Viktigt att Possler och Flanagan börjar göra poäng.
-Olofsson ska nog inte slå nästa straff
-Kempe passar inte på blå i PP, men är en fantastisk spelare på genombrott, bra teknik, stark, snabb och vågar utmana
-Nättinen har inte gjort något större avtryck än, men tror att vi har ett sparkapital där. När han kommer i matchform kan han bli en bra SHL spelare. Tycker han ser stark ut, vågar gå in i närkamper samtidigt som han har teknik i sig.
-Men viktigast är nog att vi har en första center i Flanagan efter misslyckandet i fjol, tycker han passar perfekt in hos oss.
-Önerud har hittat sin plats i PP. Framför mål.
Nej njut av detta nu och börja sedan laddada för HV hemma på lördag, det kommer bli en riktig värdemätare.
Arlansk:
Kan du förklara lite närmare varför du bara tror att modo tar 63p i årets serie?
Rytter: Skönt med 3 poäng.
Men hur fan ska man kunna spela på hockey? Vad talade för att MODO skulle vinna, och att vi dessutom skulle vinna stort? Kul men helt omöjligt att gissa.
Hade detta resultat varit i fotboll och superettan med nåt Södertäljelag, då hade det varit utredning om spelfusk.
Ändå fall frammåt, inte på något sätt en bra match, FBK var inte nådigt slarviga och slapphänta. Vilket vi uttnyttjade väl! Sen har vi tur, vi bjuder FBK på 3-4lägen i första. RIktigt vassa lägen dessutom. Med lite otur så hade det inte varit match efter dessa. Tror vi dessutom slarvade eftersom det var osäkerhet i laget, vi låg inte rätt för att vi slarvade i positionsspelet.
Kul att Adam fick vinna sin första SHL match!
#77, är inte han väl omständig och hur många gånger ska han försöka vänta ut motståndaren när han är puckförare, innan han upptäcker att det går inte i SHL?
Hari är min nästa straffskytt!
ULTIMAVICI: Tyvärr är det så, men vi får glädja oss över att nu är det Leksand som har krisstämpeln hängande över sig. Hade någon frågat mig innan serien hur många poäng vi slulle haft efter tre matcher så hade jag svarat ~3. Örebro hemma är en plump, men SAIK borta och FBK borta är matcher man normalt inte räknar poäng på alls...
Nu fick Skröder en helt obegriplig etta av ortens sagoblad. Visst var han långt ifrån sina kedjakamrater, men samtidigt tror jag att han kan bli riktigt bra i den kedjan. Flanagan SKA ha mycket puck, Possler ska våga utmanaa och utnyttja sin speed och därför vill jag ha en elaking som kan försvara dem, ta striden framför mål och skjuta på det mesta som rör sig.
Ritola passar bättre i en kedja där han naturligt får mycket puck. Det känns som om han är lite rappare i höst och när han samtidigt blivit lite mer inriktad mot mål kan detta bli riktigt bra.!
Roche och Torp är inte roliga med puck stundtals. Torp för att han borde inte spela svårt och Roche för att han ska förvisso spela svårt, men inte så in i h-vete svårt att han spelar fast sig lite då och då. I egen zon eller som sista gubbe på blålinjen får han gärna ha lite större marginaler.
Hari är förresten också föremål för min ilska. Dels en vansinnig indianare som det tack och lov blev offside på, men någon idiotisk grej där han åker upp mot blålinjen med pucken vilket gör det oerhört svårt för backen. Den gången hade han lätt kunnat spela kedjekamraten som kunna skjuta, men nu fick han själv ta en utvisning för att förhindra ett friläge.
En stor anledning att PP är så bra är att vi har tre så pass pucksäkra killar som styr. Possler och Flanagan är så pass bra att ingen törs stöta på den när de har pucken under kontroll och då kan vi i lite lugn och ro sätta upp PP. Tidigare har vi haft Ritola på sin höjd, men nu har vi nästan alltid en person (inkluderande Roche) som har tålamod med pucken och kan skapa lugn.
J F K: Absolut, Janos gjorde ett par grejer igår som gjorde en extra gråhårig. Men med tanke på hur mycket han skapar varje match så får man ju verkligen vara glad åt hans återkomst. Han ser ju absolut ut att vara god för 30-40 pinnar om han fortsätter få speltid.
Och om man jämför med hur mycket en sådan som Skröder bidrar med åt båda håll än så länge...
Å andra sidan håller jag ödmjuk ton och hoppas på att Påsen framåt november har skakat loss tjälen i benen och börjat bidra med poäng.
spud:låt mig omformulera mig så du kan somna inatt
" Det sa jag inte. Men det är nånstans runt 63 poäng som lär krävas för att missa kval."
Rytter:
Tredje gången vi står och såsar på blå och de kniper pucken för att bli fri.
Undrar om inte ytorna har blivit för stora för spelarna.