1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506554 inlägg · 4103 ämnen

Foppas och MoDos öde.

« · 510011 · » Till forumet

Sv: Foppas och MoDos öde.
JimmyH: Håller med dig i din analys om Palmlövs inslag. Han är givetvis ute efter att provecera och lyckas helt och fullt med sitt uppsåt. Forsberg gör en tavla när han skall försvara sig live i hockeykväll. Den gode Peter gör sig helt klart bättre på en hockeyrink än framför en kamera.
Kommentera

JimmyH: Faktafelet med MQ blev inte ett faktafel för att bilden råkade vara där, den skulle vara där och att man ber om ursäkt för att den bilden var där är bara pinsamt mot tittarnas egna förmåga att räkna ut vad 2+2 är. Iom. dementin om att bilden var felaktig så försöker man rättfärdiga sig med att 2+2 är 3. Puckat på min ära.

Peters har ingen som helst skyldighet att svara på frågor utanför själva krönikans innehåll och där påstås det saker kring Peter och hur han "uppenbarligen" tänker. (Enligt krönikören och antagligen av Svanberg så, som inte har något att tillägga.) Hur Peter uppenbarligen tänker och hur han enligt de tankebanorna tydligen har dålig moral, är den springande faktorn. Det är också där själva kränkningen finns. Enligt mig så är det faktiskt förtal helt enkelt.

Sen kan man ju tycka att Peter gör ett "Påhopp" på Palmlöv när han drar sina slutsatser om varför han gör en sådan krönika. Varför skall man klanka ner på det. Palmlöv gör påhopp på Peter och Peter säger sig förstå varför han gör det. Vad jag såg fanns det ingen Palmlöv i studion som vågade dementera Peters tolkning om varför Palmlöv kränker Forsberg. Foppa behöver i det här läget inte ta på sig något som helst ansvar för det han uttalandet.

Palmlöv som moralens väktare.... Jag besparar mig för det självutnämnda epitetet.
Kommentera

Inte märkligt att herr O.P får utrymme i propagandamaskineriet (S)(V)T.
En sann kommunist nöjer sig inte förrän skattetrycket är 100%.
Han måste fortsätta spinna på illusionen om att alla rika är giriga och elaka individer. Sedan spelar det ingen roll vad Forsberg,Näslund och de andra gör med sina pengar (Skänker till välgörenhet,klubbar,mm). Varken Forsberg eller Näslund mfl. tar någon annans pengar med våld så som kommunister gör.

Jag kan lova att tex Forsberg ensam skapar mer välstånd åt folk runt om jorden än vad 1000 st O.P skulle göra. Hur många led försörjer inte Foppa genom att bara finnas till? Ska försöka räkna upp några. Bomullsplockaren som får större efterfrågan på sin bomull, sömmerskor som får fler tröjor,kepsar mm att sy. Alla transportföretag som skall distrubiera dessa saker. Alla som skall sälja dessa prylar. Han drar folk till arenor som i sin tur köper kaffe, godis, dricka, pins ja gud vet vad! Om därmed ökar efterfrågan på kaffe, godis ,dricka, pins mm. Alla dessa saker som konsumeras skall tillverkas transporteras säljas. Detta skapar massor med arbetstillfällen. Det sköna med det hela är att ingen blir påtvingad dessa saker då det ännu finns en viss frihet att välja. Det blir andra bullar om herr Palmlöv blir diktator.

Man kan lungt säga att Foppa är värd varenda krona/dollar som han tjänat!

Fy skäms på er (S)(V)T - jag betackar mig för er såkallade opartiska bild!
Kommentera

Salle: Olle P har väl redan tidigare gjort sig känd för att bara söka uppmärksamhet på andras bekostnad, därför får han ingen crtedit från mig i alla fall.

Jag tycker däremot att A Svanberg bör tänka över sitt ansvar som "ansvarig utgivare" och den fantastiska timingen av den "självständige" och enl Albert välresearchade krönikans sändningstid dagen före Peters första sväng på isen efter skadan. Inte bara Olle P som söker uppmärkssamhet?
Kommentera

JimmyH: Klart Olle P valde Peter, Markus & Alfredsson i sin krönika för att få genomslag och debatt (läs synas och få uppmärksamhet).
Hade han läst på så hade han ju vetat att Foppa betalar de 1,5% i förmögenhet som Olle nämde och vetat att MQ-reklamen med Foppa & Svarten (ev flera) gått till klubbarna.

OM han velat klanka ner på NHL-strejken och ev spelargirighet så borde han nämnt Modin (mfl) med sin arbritrering häromåret, Jagrs flytt till Washington och en hög med ryssar.

Kommentera

65selander: De måste varit ute och letat ingredienser till en ICAnder Kick
Kommentera

JimmyH:

Haha, du är nog väldigt ensam som är av den åsikten, det är nog betydligt fler som instämmer med Forsberg ang. Olle Palmlöf.
Kommentera

Paddan: Senaste ryktena gälle att dom hade åkt fast för varumärkessmuggling i Singapore

[url=app.ica.gov.sg/index.asp]Hade iaf ICA i adressen[/url]
Kommentera

ria-ra: Nä, huvva, riktigt såå galen var hon inte. Däremot funderade hon på att byta namn till LovICA och börja att sticka vantar, men det blev något problem med varumärkesintrång och sånt så hon fick försöka komma på andra tankar.
Kommentera

Hade Foppa självt valt miljö till kvällens intervju tro? Ironiskt nog så var han i alla fall omringad av palmlöv i bakrunden.

Tycker krönikan var helt okej förutom att de visade en bild med MQ, som tydligen hade genererat pengar till MoDo och inte till honom själv. Vilket blev ett faktafel.

Tycker att Peters agerande visar att han faktiskt skäms för att han tjänat enorma pengar. Typiskt svenskt på något sätt. Han verkar vilja sopa det under mattan på något vis.

Han valde inte ens att svara på varför han gjort de reklamer han gjort tidigare i livet tex. Sedan så gör han ju ett liknande "påhopp" mot Olle P då han säger att Olle gör detta för att få synas och få uppmärksmanhet.

I mina ögon så förlorade Peter mer än han vann i denna debatt. Bäst hade nog varit att helt enkelt strunta i krönikan och ställt upp som vanligt för svt imorse. Då hade denna krönika heller inte fått någon direkt uppmärksamhet heller.
Kommentera

Paddan:
inte ludvICA då?
Kommentera

ria-ra: Tyvärr fick hon problem med nerverna och flyttade en bit norrut för att komma björkarna närmare. Numer går hon under namnet MonUmental och hennes senaste kända adress var Umedalen
Kommentera

Paddan: 1973 skickade jag in ett bidrag till hur ICAnder färgval på kläderna skulle se ut inför det kommande året. Mitt bidrag var ett av tre utvalda. Jag skulle ge mycket för att se hur bidraget såg ut, för det kommer jag intaé alls ihåg. Man vann också något, det kommer jag heller inte ihåg vad det var. Hursomhelst, det var äran jag kommer ihåg och var stolt över och då får Palmlöv påstå vad han vill.
Kommentera

Paddan:
monICA är ju född 73!
vart tog hon vägen? var hon inte med i tvpucken?
Kommentera

ria-ra: Efter lite Googlande så hittade jag åt ICAnder och "livsledsagarinnan" MonICA.

Kommentera

ria-ra: På ICA-Kometen i Ludvika också.
Kommentera

Paddan:
hemma på cetehallen hette hon då de.
Kommentera

Poffa:
vad lycklig du blev nu när du kunde sätta dit mig igen va??
ja men då säger vi väl att han inte behöver vägra då för dom har ju ingen anledning att intervjua honom. svt gick segrande ur krönICA skandalen.
Kommentera

ria-ra:

Det är C+ och TV4.
Kommentera

ria-ra: Var det monICA hon hette? Satt och funderade på det där, av någon knepig anledning. Den här gången har jag inget tråkigt skrivarbete att skylla på i varje fall

Kommentera

Poffa:
slutspel då, viktigpetter.
Kommentera

Paddan:
hos monICA
Kommentera

Paddan: Han sitter och kundanpassar reklamen till ICA-kortens innehavare.
Kommentera

ria-ra:

Äääh, det är ju TV3 och P A Gullö som har VM. SVT får på sin höjd visa resultaten.
Kommentera

knaskamilla:
vilken tråkig gissning....

jag tycker att det vore rätt intressant om foppa vägrar låta sig intervjuas av svt på ett tag. skulle vilja se deras besvärande situation under vm tex.
Kommentera

Frisco: Gästkrönica, tja jag skulle nog fråga mig själv vad som händer med storföretag som ICA som skickar ICAnder iväg till bakgatorna. Tar de verkligen sitt samhälleliga ansvar och ser till så att ICAnder inte far illa?
Var är förresten ICAnder?
Kommentera

ria-ra:

Min gissning är att det är en gammal skada, och att han var så upprörd att han glömde sätta in lösgarnityret inför intervjun.
Kommentera

65selander:

Jag uppdaterar alltid, jag vet vad jag gör, jag är inte bankdiriktör.Men med tanke på att 98% av alla virus för tillfället utnyttjar denaldrig sinande strömmen av säkerhetsluckor i IE så kan man ju varaförutseende och på så sätt inte utsätta sig för riskerna.
Kommentera

knaskamilla:
du oss tjejer i mellan, vad hade foppa gjort med tänderna? kan det vara hans inneboende som tränat tacklingar hemma?
Kommentera

65selander:

Mycket bra sammanfattning av läget. Ge inte Olle (P) fler bokstäver att gotta sig i nu.
Kommentera

Poffa: Ang IE inget program är bättre än den senaste uppdateringen. Är man lat och orkar inte göra någonting åt det så får man hål.

Det finns ju även säkerhetshål till Ravanelli också o s v
Kommentera

Frisco: Alla använder sig utav en krönikör eftersom dom rör om i grytan. Ansvaret brukar också fråntas från den som visar/trycker krönikan med att det som skrivs sägs är krönikörens egna ord och inte den som publicerar.

Och har inte Olle hamnat på allas läppar igen efter att CP-Magasinet har fallit i glömmo?
Kommentera

knaskamilla:

Nej. Jag vägrar använda säkerhetsrisker.
Kommentera

Alla: Jag gillar gästkrönikor.
Kommentera

Poffa:

Kan du inte förbarma dig över oss som ska läsa dina inlägg och använda IE för HS tills vidare?
Kommentera

Paddan:

Hela inslaget var direkt löjligt. Palmlöf har trott en sak om allasvenska hockeyproffs, inte bara Peter, och den tanken förmedlade hantill alla som ville på detta sätt. Det enda han glömde var att se helabilden. Spelarna som ställer upp gratis, spelarna som skänker sinagager till fonder.

När man gör en sådan krönika så kan allt man säger bli sant, så längeman väljer att vinkla det så. Här valde Palmlöf att ta bort fakta somvar ivägen för hans krönika, och på så sätt få chansen att smutskastastora delar av den svenska ishockeyeliten.

Smart att man sedan kan, som ansvarig för TV-sporten, säga att man intehar något ansvar. Då kan man ju enkelt glida undan allting genom attsända varje sportsändning som uppläsarens lilla krönika.

"- MODO - HV71 28-26", säger Jacob Hård.
"- Det var ju inte sant!", skriker tittarna.
"- Nä, men det var bara Jacob Hårds krönika", försvarar sig Svanberg.
Kommentera

Paddan: Man kanske ska kontakta Albert och fråga om man får göra en krönika. Borde ju funka eftersom SVT inte har något ansvar utan man kan spåra iväg lite hur som helst.

Att skylla på att det är fel bild är en efterkonstruktion. Olle P nämner att Foppa är brunbränd osv. Foppa har inte varit det i någon annan reklam där han är det. Varken V75 eller ölreklamen. Sedan om de menar den reklamen så vet väl knappast Olle P vart pengarna har gått i dessa fall också eller sitter han med full insyn i Forsbergs ekonomi?

Dessutom klanka ner på Näslund. Mannen som förmodligen gett bort mest pengar av våra proffs i Nordamerika. Undra hur många procent som Olle P har gett bor av sin lön?

hm..undra när 21an ställer upp i nästa intervju med svt....Tror inte Näslund är direkt nöjd heller.
Kommentera

NuMo: Låter ju väldigt bekvämt för Albert att inte behöva ta något som helst ansvar för vad som sägs i gästkrönikorna. Trodde att det ändå var SVT-sporten som beslutade vad som skulle sändas och vad som inte ska sändas.
Kommentera

NuMo:

Du har rätt. Han har rätt, men han ska inte vara i direktsändning.
Kommentera

knaskamilla: Peter ska inte var i direktsändning, han är ingen talare, så är det bara. men han har ändå rätt. Det var kränkande behandling och de i studion låtsades som att de var lägre begåvade människor.
Kommentera

NuMo: Albert Svanberg vilken kyckling. Låtsas som att det som sades om spelarna inte var att stoppa ord (tankar) i deras munnar (huvuden). Att antyda att greenfeeavgiften är hög på golfbanan för att Foppa är en girig person är kränkande, jag förstår vekligen att Peter är irriterad. Samma sak med reklamen, där man påstår att det var fel bild till inslaget. Dt var det ju inte, det är en ren och skär lögn. Nä, det här duger inte.
Kommentera

NuMo:

Jaha. Det var ju ett intressant...försvar Foppa sysslade med. Undrar om de inte ångrade att de direktsände i stället för att spela in tidigare idag och klippa bort allt han upprepade flera gånger? Han verkade ju RIKTIGT putt, i alla fall!
Kommentera

Lumber Jack: Jag känner mig nu tvingad att börja driva med CP-skadade. Om Palmlöf tycker att det är fel, så måste det helt enkelt vara rätt.
Kommentera

Icing-Ove: Japp tror det, fast  i morse så trodde jag att jag var "Plupp"

Kommentera

65selander:
Är du normal då? ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Jo Linde Skugge är ju normal ;-)
Kommentera

Lumber Jack:
Olle är tydligen en sorglig typ......
www.expressen.se/index.jsp?a=193059
Kommentera

knaskamilla: En åfissijäll pressrelease från MoDo. Det verkar ha tagit skruv. Han kanske ska hålla sig till att hitta på roliga upptåg med förståndshandikappade och driva med kändisar, istället för att trampa i klaveret.
Kommentera

Poffa:

Det är ju jättekul att Palmlöf inte ens brytt sig om att undersöka ifall reklampengarna verkligen gick till Foppa eller kanske till...MoDo? Annars måste man ju säga att "den golfbana i hela Sverige, norr om Stockholm" var ett kul uttalande.
Kommentera

Nalle Sjuh: Foppa ska medverka i HockeyKväll i en live interjuv!
Kommentera

« · 510011 · »