mattias - 74: Ja, jag tycker nog att det är ett godkänt mål.
Han vrider skridskon en liten, liten aning men han lyfter inte skridskon från isen.
Oj, nu har Rögle vänt och leder!
Tack alla högre makter (Macke och Foppa!!!1) att vi inte är i Kvalserien i år!
Redigerad kommentar
J F K: Ja, det är en hel del konstiga beslut i den här matchen mellan Brynäs-FHC nu. FHC har tagit över totalt nu.
Blir intressant att följa Brynäs nästa säsong utan sina ungtuppar som lär vara i Nordamerika då.
Bittesehr:
Såg märkligt ut men det var en svår situation för domaren. Enligt en vän som är domare så är det mål eftersom Ryno inte gör nån rörelse och har skridskon i isen. Men jag vet inte vill nog se det igen men mål blev det ;)
J F K: Och nu är det ett kontroversiellt mål i Örebro också.
Spark på Rynos mål?
Frisco:
Fick Frölunda ett mål bortdömt nu med? Har ljudlös på tvn.
Bittesehr:
Domarna pallar såklart inte trycket på Hovet.
Bittesehr: Det verkar handla om att Ölvestad var innanför målgården eller inte när det blev mål?
Vi får nog lov att fråga Huge.
Wayne Gresky: Ja, det där får igång alla konspirationsteorier igen. :)
Skulle vara helt galen om jag höll på Rögle nu, regelvidrigt mål.
Bofors verkar använda hjärnan.
Undrar om Frisco har den där evolutionsbilden någonstans.
08:41 | 0-1 (SH1) | BIK | 6. Carlsson, Christian |
Snart drar det igång och jag är så innerligt tacksam att vi inte är deltagare i Lilla SM i år. Förra året var en sådan pärs och oerhört frustrerande.
Jag tror att Elitserielagen tjänar på upplägget som är i år. Skulle de mötas i första omgången, som det var i fjol, så blir det genast ett av lagen som halkar efter från start. Och om det någon gång är viktigt att få en bra start så är det nog i Kvalserien.
Det ger lite mer lugn och ro än att man på en gång måste börja att jaga och det blir genast ett mediadrev: Krislaget i ny kris i krismatchen!
Timrå och Dif är mina favoriter till att vara i Elitserien nästa säsong. Tror att båda lagen kommer kriga sig till poäng. I alla fall så hoppas jag det, helst att Timrå ska vara kvar. Elitserien utan derbyn skulle vara grymt tråkigt.
Sen tycker jag att vi bör utöka serien med två lag till då det uppenbart finns ett intresse för det i vårt land med tanke på publiken som vissa lag drar säsong efter säsong. Skulle Dif, mot all förmodan, åka ur så lär den processen gå ännu snabbare.
Ikväll ska jag se på Dif-Rögle, räknar med ett sjukt tryck På Hovet.
renen:
Vad grundar du på att Djurgården skulle åka ur? Timrå är enligt mig klasser sämre än DIF. Djurgården är rättmätiga favoriter och sedan tror jag många underskattar Örebro. Dom har all chans att blanda sig i leken. Rögle och Bofors blir strykgäng.
Wayne Gresky: Det står nog mellan tik,lif och dif, känns lite tråkigt med samma lag som nu i es.
tik och lif spelar es nästa säsong
håller med det finns några tikar som skulle må bra att vara i allsvenskan, men för intressets skull så...
J F K:
Jag skulle ranka lagen i följande ordning när det gäller min önskan att ha dem i elitserien:
1. Timrå (Även om det finns vissa supportrar här man skulle unna ett Timrå i allsvenskan så skulle det vara väldigt tråkigt för hela hockeyintresset i regionen.)
2. Leksand (Av tradition ett publiklag, och som nu faktiskt gör en någorlunda sympatisk lite hämvävd satsning.)
3. Rögle (Känns som en räddningsplanka nästa säsong om Macke misslyckas med lagbygget.)
4. Bofors (Känns som en räddningsplanka nästa säsong om Macke misslyckas med lagbygget.)
5. Djurgården (Både klubb och fanns skulle må bra av lite mer ödmjukhet, ett år i allsvenskan är medicinen.)
6. Örebro (Känns som ett till Växjö.)
Hade varit kul med Örebro, få se vad Conny kan göra i elitserien. Timrå vill jag också ha med, pga derbyn. Leksand hade också varit fint.. se Timmy i Fjällräven igen.
Djurgården får mer än gärna ramla ur...
bj21: Jag tror nog Djurgården klarar sig kvar till slut.
Däremot hoppas jag att Timrå och Rögle tar steget upp. Egentligen mest på grund av motståndet. Karlskoga och Örebro säger mig ingenting och jag skulle njuta av att se Djurgården och Leksand i allsvenskan nästa säsong.
Gusse:
Siktar Challe in sig på en bronspeng i lilla-sm i år tro?