1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495301 inlägg · 4088 ämnen

Hockey

« · 578640 · » Till forumet


Sv: Hockey
Nu kommer domarkåren få skämmas ännu mer. Nu kommer de inte bara vara dåliga, nu kommer de se förjävliga ut när de gör det också.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Förstår inte att så många tror att NHL-spelare är överskattade.

Då en bekant i Skövde sa det till mig svarade jag: "8 av topp 10 i poängligan är NHL-spelare och även dussinlirare i NHL (horcoff, knuble, cleary osv) var toppspelare i elitserien förra året."


Jag tycker inte man behöver sägs så mkt mer :P
Kommentera


Sv: Hockey
knaskamilla: Svarten låter Aftonbladet få material för att skriva en artikel.

"- NHL-proffsen är överskattade. Visst, spelare som Hossa och Forsberg dominerar i NHL och i elitserien, men storstjärnorna är inte speciellt många borta i Nordamerika."

"Han konstaterar att Modo dessutom hade svårt att bygga ett lag med alla hemvändare.
  - Vi får alla ta på oss en del av ansvaret för att det blev som det blev. Varför vi inte lyckades vet jag faktiskt inte."
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Det var, som lite kuriosa, bland annat Martin Wilde som rekommenderade André Savage att åka över och spela för Mif under kommande säsong.
Kommentera

Sv: Hockey Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Aha, där ser man. Undrade precis var han tänkt göra lite poäng den här säsongen.

Kommentera

Sv: Hockey
Paddan:

"Kommer ni ihåg backen Martin Wilde? Han som spelade i Modo 2002-2003?
Jaså inte det.
Jag gör det.
Och det beror nog mer på det coola efternamnet än det enda målet han gjorde på 48 elitseriematcher i Modo.
Det var Wilde som trodde att han blivit NHL-spelare när han skrev på för Boston Bruins för några år sen, men affären sprack eftersom NHL-klubben glömt att Wilde inte var draftad, trots att han spelat kanon i farmarlaget Providence.
28-årige Martin Wildes karriär i Nordamerika fortsätter. Förra säsongen spelade han 57 matcher för Hershey i farmarligan AHL och han ser ut att inleda årets säsong där också. Washington Capitals har skickat både Wilde och förre HV 71-junioren Jonas Johansson, 21, till Hershey."
Kommentera

Sv: Hockey
Magnus: Ser ut som IFK-stjärnor. www.all2know.com/sv/media/d/df/ifk_norrkoeping.png

Efter jul är det nog en ny design på tröjorna ska du se.
Kommentera

Sv: Hockey
Frisco: Visst, men det var Dall...Hammarbys nya tröjor jag funderade över.
Förövrigt var stjärnorna på den gamla fina bilden förvillande lika de Leksand använder.
Kommentera

Sv: Hockey
Magnus: I drygt 50 år har Hammarby haft stjärnor på hockeyklubbdräkterna. Visserligen inte så stor men.... www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/49nurmela.jpg
Kommentera

Sv: Hockey
Frisco: Men du Frisco, vad ska detta likna då? En billig kopia av Dallas matchställ eller? Hur lågt kan bajen hockey sjunka? ;)
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: En blandning av Atlantas och Timrås som jag ser det.


I övrigt: Lika som bär:

www.highlandmint.com/ProductPics/EDMONTON_OILERS_LOGO.jpg

www.eurohockey.net/logos/se/rog.gif
Kommentera

Sv: Hockey
Det verkar gå ganska skapligt för Hedin i Adler Mannheim. På 4 matcher har han hittills åstadkommit 1 mål och 2 assists och är poängmässigt bäste back i Mannheim.

Tycker att Mannheims klubbsymbol verkar lite halvlik Atlanta Thrashers logo.

Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Ta't lugnt! Jag har er på 10:e plats! ;-)
Kommentera

Sv: Hockey
Hmm, undrar om Mattias Ek också blivit tacklad av Myrvold, med tanke på hur högt upp han tippar MoDo.

1. Frölunda
2. Färjestad
3. HV
4. Linköping
5. Leksand
6. Timrå
7. MODO
8. Brynäs
9. Luleå
10. Södertälje
11. Mora
12. Djurgården

Kommentera

Sv: Hockey
Frisco: Myrvold fick inget straff för det han gjorde innan matchen startat. Om jag minns rätt så han aldrig Wernblom uppfatta vad som hände då han stod med ryggen emot.

Myrvolds kommentar till händelsen var att han hade hört att den där Wernblom skulle vara en tuffing, så det ville han kolla upp.
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Det är ju det som det måste forskas om. Något matchstraff verkar han inte fått. Indragen veckopeng kanske?
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Tja, han tvingades ju spela i AIKs och DIFs färger. Det kanske var straff nog.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan:

Joo...men något straff fick han väl?
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: Minns faktiskt inte om Myrvold fick något straff överhuvudtaget för det han gjorde innan matchen. Det var väl, lite lätt diplomatiskt uttryckt, mer en undran på läktarna över hur det egentligen stod till uppe i hjärnkontoret hos den där Myrvold.

Kommentera

Sv: Hockey
Frisco: Då matchen inte ens startat kan han "bara" fått nått disciplinärt straff sominte kom med i matchstatistiken månne???
Kommentera

Sv: Hockey
Frisco: Alltså är det en myt att Myrvold har fått matchstraff mot MODO i Kempehallen?
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: Alla tre matcherna mellan Modo och AIK säsongen 99/00 fick Myrvold 2 minutersutvisningar.
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: 98/99 kan han alltså bara spelat en match för Djurgården i Kempis.

Detta är den enda. Kan han ha fåt 2+2 för det som ni minns som matchstraff?
www.difhockey.se/match.php?id=778
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: 16/1-99 Leksand-AIK var den första matchen han spelade för AIK. Sen spelade han i AIK resten av den säsongen.
Kommentera

Sv: Hockey
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/historik/elitserien/elitserien_matcher_1998_99.html

Myrvold fick inget matchstraff 98/99 då han spelade för AIK alltså. Alltså måste detta ha hänt då han spelade för Djurgården tidigare samma säsong.
Kommentera

Sv: Hockey
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/historik/elitserien/elitserien_matcher_1998_99.html

Myrvold fick inget matchstraff 98/99 då han spelade för AIK alltså. Alltså måste detta ha hänt då han spelade för Djurgården tidigare samma säsong.
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: Har kollat de andra åren också.
Kommentera

Sv: Hockey
Frisco: AIK fick inte ett enda matchstraff mot MODO i Kempehallen säsongen 99/00. Per-Anton var värst som drog på sig en 10a.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: www.difhockey.se/match.php?id=778

Myrvold 2+2 i den matchen och Wernblom 2.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Om man går in på AIKs hockeystatistik hittar man bara ett matchstraff för AIK i matcherna mot Modo och det är inte Myrvold.

www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/historik/elitserien/elitserien_matcher_1999_00.html
Kommentera

Sv: Hockey

Paddan:

Det är som ni säger. MODO hade gjort entré, stod uppställda och alla spelare i motståndarlaget (AIK eller Djurgården) åkte runt MODO, utom Myrvold som såg rött (bokstavligt talat) och åkte in i Werner. Ett lättare handgemäng uppstod och matchen blev infekterad redan där.

Nu mot innebandyträningen.

Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Att det handlade om Myrvold och Wernblom råder det ingen tvekan om. Tycker mig också minnas, som Salle säger, att det hände när MoDo stod uppställda på blålinjen.

Hmm, ska man behöva ta en tur in till Övik bara för att rota i det hela?
Kommentera

Sv: Hockey
Salle:

Vadå, jag minns ju inte heller vad som hände. Det enda jag minns är att något hände, och att det känns som att det var Werna han gav sig på. (Hade man inte blivit påmind om att något sådant hade hänt hade jag inte kommit ihåg något alls, för övrigt.)
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Vi får helt enkelt ge oss till tåls tills dess att Nallen hunnit gå igenom rullfilmerna för de aktuella säsongerna och komma fram med någon form av bevismaterial.
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Vänta bara så kommer du att vara likadan om inte värre. :-)
Kommentera

Sv: Hockey
Salle:

Det är knepigt att det ska vara så svårt att komma ihåg vad som egentligen hände...
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: Om jag minns korrekt så stod MoDo på egen blålinje när motståndarlaget kom ut på isen. Myrvold kör rakt in i ryggen på en oberedd Wernblom och lite bråk uppstod. Men jag är ju nästan senil så...
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Swehockey har bara stat till säsongen 99/00 online och i de två matcher som AIK spelade i Kempehallen då så utdelades inte ett matchstraff. Alltså måste detta ha hänt 98/99 då Myrvold både spelade för AIK och Djurgården.

Själv har jag inget minne från denna incident.
Kommentera

Sv: Hockey
...eller något sånt. Satt och kikade på forumet på modohockey.se och frågan om Anders Myrvolds uppvisning på värmningen när han (om jag minns rätt) körde rätt mot Wernblom och försökte få honom att fightas.

Jag vill minnas att han då spelade i AIK, fast i artikeln från Allehanda, som jag tyvärr inte hittar så sägs det att han då spelade i Djurgården. Hittar inget om den där incidenten i statistiken på modohockey.se heller.

Vad var det som hände och när?

Kommentera

Sv: Hockey
...och när vi haft en intervju med Hasse Jonsson, så måste vi självklart också ha en artikel om Timander och MoDo.

Timander om fjolårssäsongen:
"- Vi fick aldrig ihop laget. Det blev "inget stäm". Problemet var att ingen visste vilka roller vi hade, vem som skulle göra vad. Det var som om vi hade fyra förstafemmor i laget, en väldig massa lirare men ingen checkingline."

Kommentera

Sv: Hockey
Noterar förresten att blågula SSK nuförtiden tydligen är rödvitsvarta, att döma av lagfotot i Tidningen Hockey i varje fall.

Kommentera

Sv: Hockey
Intervju med Hasse Jonsson i senaste numret av Tidningen Hockey:

I fjol var det enormt fokuserat på Peter Forsberg - hur är livet utan honom i Örnsköldsvik?
-Bara bra, tack. Klart att alla lag vill ha en av världens bästa spelare, men vi visste ju att han skulle tillbaka till NHL igen. Nu koncentrerar vi oss på den trupp vi har och nye tränaren Harald Lückner.

Hur var det att höra snacket om "Real MODO" och att ni floppade trots alla stjärnor?
-Slutspelet speglar hela säsongen - vi varvade riktigt bra insatser med riktigt dåliga. Vi hade tänkt gå längre än till kvartsfinal, men var alldeles för ojämna. Jag har varit med länge och påverkades inte så mycket.

Är det skönt att slippa samma favoritskap och press den här gången?
-Skönt och skönt... det är ju alltid så att en massa så kallade experter ska spekulera innan säsongen . och inte alltför många brukar ju ha rätt (ha, ha). Men det gör oss ingenting att slå ur underläge, det tror jag alla tycker.

Hur upplever du, som en av de äldre i laget, att ta ännu större ansvar när NHL-stjärnorna stuckit?
-Det känns på samma sätt som vanligt, även om jag förstås har skaffat mig mer rutin att bidra med. De bästa spelarna ska vara med på isen -oavsett om du är 19 eller 35 år. Och alla måste ta ansvar för sitt.

Vilka klubbar gör upp om titeln i vår?
-Frölunda och Färjestad ligger som vanligt bra till, annars får vi väl se efter 10-15 omgångar vartåt det lutar. Vårt första mål är givetvis slutspel.

Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla:

Har ni ännu fått någon vettig förklaring till varför man säljer seriebiljetthögar istället för seriekort? Om inte så tycker jag att du har en femte fråga också.
Kommentera

Sv: Hockey
Albert Hall: Äh, det är ju 25 "motorer" till cykeln fattar du väl. Nu gäller det bara att hitta den rätta längden på snöret och fundera ut om det ska vara trä- eller plastklädnypor.
Kommentera

Sv: Hockey
Albert Hall:

Justfan. Bra att du sa till! Kunde ha blivit pinsamt.
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Menar du inte:

4. Ta reda på hur många seriebiljetthögar de sålt inför denna säsong?
Kommentera

Sv: Hockey
Ok ok. Jo det här med ett väldigt positiv grundsyn, för att vara blygsam i mina uttryck, är väl något t.o.m. jag har märkt. Det lär ändå märkas efter tio omgångar vad som stämmer.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan:

Då har vi nog lite samma åsikt. Får skriva upp det på att göra-listan inför mitt kommande besök på kansliet:
1. Tjata på Magnus om forumrelaterade saker
2. Tjata på Fredrik om replican han lovat mig
3. Se om de har någon biljetthög till mig
och så 4. Ta reda på hur många seriekort de sålt inför denna säsong.
Kommentera

« · 578640 · »