1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514000 inlägg · 4113 ämnen

Inför kvalserien

« · 1360809 · » Till forumet

Sv: Inför kvalserien

Kommer osökt att tänka på radiointervjun med Svartvadet som sa ungefär att när Modo kliver in i hissen och trycker på UPP, så står Timrå IK kvar nere på bottenvåningen.

Lycka till nu, men inte för mycket som Alsing brukar säga ;)

Kommentera

Så är Mora klar för kvalserien om min matte är korrekt, välkommen tillbaka till Ö-vik Harald och Tuokko!
Kommentera

Mora klara för kvalserien.
Kliver in som sista lag i "förkvalet" och vinner alla matcher.
Slutar med att Västerås tar ut keepern vid 0-0, 1 min kvar. Mora hänger ettan, tar 3 poäng och Leksand har därmed ingen chans att gå om. Detta alltså med Leksand - Mora kvar som sista omgång imorgon, parodi.
Kommentera

McFire: Har Leksand tidigare missat kvalserien då de lirat i allsvenskan är då följdfrågan?
Kommentera

Martin S:Nej , det är första , men inte sista gången vi missar Kvalserien .
Kommentera

Martin S: Det kan jag inte tänka mig, men har ingen fakta att gå på ang det.

Vad ska man säga om det nya "play-off" systemet? Västerås tar alltså ut målvakten vid 0-0 och 1 min kvar samtidigt som Leksand tar 3 poäng mot Almtuna. Mora vinner 1-0 efter mål i tom kasse och Leksands 3 poäng är därmed värdelösa. Det återstår alltså en hel omgång av detta "förkval" med Mora - Leksand som 1 av 2 matcher imorgon, ett Mora som alltså redan har kvalat in, på den enda platsen som delas ut. Matcherna imorgon bör naturligtvis inte spelas, vore jag sportchef i Mora skulle jag ställa upp med J-20 laget rakt upp och ner.

Varför gick man ifrån bäst av tre systemet man hade i playoff tidigare säsonger? Någon som vet?
Kommentera

McFire: Jag tycker att serieupplägget med snabba dubbelmöten och poänghandikapp är raffinerat - förutom att Mora var för segerrika.
Kommentera

McFire: J20-laget är i Övik. Slog MoDo med 2-1 alldeles nyss.

Kommentera

McFire: Mora J20 spelar i Ö-vik både idag och imorgon så det blir lite svårt att hinna få dom på plats. Morgondagens omgång ser ju ganska ointressant ut att spela överhuvudtaget.
Kommentera

Salle: Då skulle jag skickat J-18 laget :)
Jag är dock seriös med detta. Mora inleder kvalserien på måndag, varför ska de utsätta sig för matchande 2 dagar i rad med ett derby borta mot Leksand med 48 timmar kvar till match i kvalserien? Fullständigt patetiskt att genomföra matcherna imorgon "bara för att". Knappast attraktivt för supportrarna i Leksand heller.
Som sagt, jag skulle skickat ett juniorlag.
Kommentera

Någon som vet vilka kanaler kvalserien kommer sändas på?
Kommentera

Patrik Källstr: Viasat hockey tror jag sänder kvalserien
Kommentera

Modoante: -Vad är det för likhet på Modo och en sexåring?
-Båda skall snart börja i ettan.
Kommentera

Sitter på Arlanda och är nervös över flygningen och Modo. Livet är hårt!
Kommentera

Wayne Gresky: Just vad vi behöver...
Kommentera

Wayne Gresky: De verkar ju inte direkt ha jättemycket fakta i målet. Känns som de gör en höna av en fjäder denna gång.
Kommentera

Wayne Gresky: Naturligtvis obra. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur stämningen är mellan Challe/AJ och Macke med flera. Challe blir sur och tvär och försöker snacka bort det, trots att Macke tydligen ringt och meddelat vad han sagt till media.

I det här läget är det extremt viktigt att hålla en gemensam linje mot media. Det verkar inte Challe intresserad av. Det är i mina ögon ett tydligt tecken på att något är extremt sjukt med mitt älskade Modo. Agera enhetligt och tydligt mot media, eller så håller man käften. Inte ge media chansen att gotta sig i detta genom sådana blunders.

Challe må vara en rolig prick, men jag vill verkligen inte ha kvar honom till nästa säsong.

Kommentera

spud: Nu möter vi Conny på lika villkor.

(Jag antar att det kliade i fingrarna på Nyström att klämma in Anton Hedman i någon mening där, om han bara kunde...)

Kommentera

Lumber Jack: Haha. Kvällstidningarna vill sälja tidningar och få folk att läsa deras artiklar på nätet. Blir någon det minsta upprörd av läsningen så är det 100-0 till skvallerpressen.
Kommentera

Verkar bli riktigt dåligt med folk ikväll. Testade att söka efter 3 biljetter på bästa läge och fick förslag på 206, rad 8, så jag antar att det finns rätt mkt osålda.
Kommentera

shinzawai: Man skulle marknadsfört kvalseriebiljetterna hårdare tidigare. Nu var det säkert många säsongskortsinnehavare som missade att boka sitt kvalseriepaket i tid pga allt pladder om slutspel.
Kommentera

Wayne Gresky: Men ni spelar ju slutspel. Lilla SM.
Kommentera

Wayne Gresky: Det där tror jag inte på. Som seriekortsinnehavare har man fått info om både slutspel och kvalserie.
Kommentera

Frisco: Den stora frågan är dock: fick ni information om Lilla SM?
Kommentera

Nivån på inläggen höjs ordentligt när Timråsupportrarna är inne och härjar ser jag. :)

Edit: Ja, jag var ironisk om nu ingen förstod det.

Redigerad kommentar

Kommentera

shinzawai: Tro hur många som skulle komma om man hade gratis inträde?

Märklig slump att expressen släpper 2 icke händelser i samband med att vi ska spela viktiga matcher. Först att freddan hade inventerat ett behov till nästa säsong och kommunicerade det till spelarrepresentanter. Och nu att Nicky D käkat middag, och att Heman och de övriga med stockholms anknytning gick ut när de hade spel och träningsledigt.

Om Expressen hade en utsände på Olearys i övik skulle de kunna fylla en bilaga varje vecka med liknande artiklar.
Kommentera

Gerdin: AGERA FREDDAN!11! 11 !
Kommentera

Ambroo: Ja håller han AS o KS klass så.
Kommentera

Johnny Bravo: Ni har börjat ta helgnubbarna redan nu, märker jag. Tänk vilken positivism det blev sedan "Arslet" vände tillbaks till Timrå.
Kommentera

Ambroo: Skulle inte förvåna mig!
Kommentera

Ambroo: Den där Skoda reklamen mitt på bröstet var värre än Timrå's PEAB reklam, fan det där skoda ser ut som ett klubbmärke ju! :P
Kommentera

spud:

Retorikregel nummer ett för offrentliga personer:

STARTA INTE KRIG MOT JOURNALISTERNA

Representanter för MoDo har i flera års tid uppträtt arrogant i media och då är det naturligt att journalisterna jävlas tillbaka. Det är inte en slump att vissa kändisar inte kan spotta på gatan utan att det står i tidningen, medan andra kommer undan med både det ena och det andra.

Faktum är att MoDo fram tills för något år sedan har varit ganska skonade. När spelare var ute på krogen i Malmö blev det skandalrubriker, men trots att det händer konstant i MoDo, så har media lämnat dem i fred.

I det här fallet finns det bara en sak att göra, nämligen att pudla riktigt rejält. Säg till Magnus Nyström att han har helt rätt i fallet, att de enskilda spelarna är förkrossade, men också att man har varit otydlig med regelverket. Berätta hur man inser att MoDos organisation de senaste åren inte har legat på topp, men att man kämpar hårt för att nå samma proffisionalitet som förväntas av fans, sponsorer och inte minst de själva.

"Challe" fungerar som tändvätska och ska givetvis bort direkt. Hans uttalande om Näslund är idiotiskt och respektlöst. Även om man såklart ska kunna ha synpunkter på en GM:s handlingar, så tar man inte upp det i media på det där viset.
Kommentera

Bad_Brett: Challe måste försvinna till nästa säsong.

Fotbollslaget Wolfsburg är i princip ett förvuxet korpenlag för Volkswagen. Skulle tro att det samma gäller för hockeylaget.
Kommentera

Paddan: Jajemen. Vi laddar till Lilla SM ikväll.

Ska man hålla på Modo Nord el Modo Syd? Dessa val.
Kommentera

Bad_Brett:

Hur får man lättast bort Challe då? Hur kan vi supportrar hjälpa till?
Kommentera

Nikki Nine:

Jag skulle bli mycket förvånad om han är kvar nästa säsong.
Kommentera

Bad_Brett:

Jag är inte lika övertygad som du är men jag hoppas att du har rätt. Ni som har hängt med under säsongen vet om min avsky för Challe.

Frågan är vad det finns för intressanta alternativ på marknaden? Jag vill se, som jag har skrivit förut, en "riktig" hockeytränare, en Harald. Någon som kan få till ett ordentligt grundspel. Gärna någon som är försvarsinriktad, för det är lättare att förstöra än att skapa. Titta på Luleå och AIK, till exempel. Vi måste ha resultat, det måste vara prio ett nu. Efter det kan vi börja experimentera med SAIK-hockey.

Sedan måste denna tränare bli uppbackad med ordentliga assisterande tränare som får göra det som de är bra på. Inget ont om AJ, som faktiskt vunnit mitt förtroende eftersom han verkar vara en bra pedagog med vettiga idéer, men det är för mig obegripligt att han får ansvar för backarna när han spelat forward hela sin karriär. Det är ju där han kan göra skillnad.
Kommentera

Nikki Nine:

Om jag fick välja fritt, skulle jag vilja ha Calle Johansson som coach för backarna.

Däremot vet jag inte om jag vill att MoDo ska spela som Luleå eller AIK. Den största delen till detta är att det känns som att MoDo håller på att tappa sitt signum. MoDo Hockey, från hockeygym till A-lag, skall basera sitt spel på bra skridskoåkning, teknik, energi och hjärta. De ska göra allt de kan för att behålla artister som Mario Kempe. Det ska vara en miljö som skickliga spelare vill komma till för att utvecklas.

Det kommer givetvis inte kunna gå att genomföra över en natt, men jag tror det är viktigt att sätta upp det målet i varje fall.
Kommentera

Bad_Brett:

Jag tycker inte heller att Modo ska spela som Luleå eller AIK, däremot tycker jag att framför allt Luleå är väldigt smarta i egen zon och där kan man låna mycket. Sedan ska man ha snabba forwards (och spelskickliga backar) så att man kan vända spelet snabbt och komma till numerära överlägen, typ 2 mot 1. Men den ramsan har jag ju dragit förut.
Kommentera

Nikki Nine: Skulle vi, oavsett coach få upp farten med 10% så skulle extremt mkt vara vunnet.
Kommentera

shinzawai:

Skulle inte Tommy Samuelsson kunna vara något? Det är ju en tränare som nått hyfsade framgångar och som dessutom förespråkar att man reder upp försvaret först. Visst, han har karisma som en betongvägg, men i nuläget så vill jag hellre ha en vettig tränare än någon som kan stå och vara rolig i intervjuer. Kan man dessutom para ihop honom med en offensiv andretränare (AJ, de har ju en connection sedan tidigare?) så kanske det skulle kunna vara något.

Han är inte optimal, men han finns på marknaden.

Då hade våran ledning kunnat se ut såhär:

General Manager: Markus Näslund
Assisterande General Manager/Huvudscout: Någon vettig
Konsult åt General Manager: Peter Forsberg

Tränare: Tommy Samuelsson
Assisterande tränare: Andreas Johansson
Assisterande tränare: Ian Clark

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Vad hände med MORGAN Samuelsson som var på tapeten för något år sedan?
Kommentera

shinzawai: Han tränar och är sportchef för Sierre i NLB.
Kommentera

Nikki Nine:

Peter Forsberg i båset hade annars inte varit dumt. Om han kunde lyfta resten av laget så pass mycket med sin blotta närvaro på isen, så skulle han säkerligen få laget att tagga till även från båset.

Men han lär väl knappast vara intresserad.
Kommentera

Bad_Brett:

Nä, Peter har väl sagt om jag inte minns fel att han inte ville ha något jobb där han var tvungen att vara där varje dag? Därför jag föreslog att han kan gå in som någon sorts konsult åt Markus. Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Nikki Nine: Foppa har väl deklarerat att han ska bli stockholmare?
Kommentera

Nikki Nine: Som BB sa har Peter sagt att han kommer bo i Sthlm, men detta bör ju nyttjas som en resurs och inte ses som ett problem.
Varför inte ha en marknadsavdelning i sthlm, där Peter är med och styr upp möten med sammarbetspartners, är med på deras event.. Vad som helst som ger inkomst.
Kommentera

spud: Ja...... och bjuder på leversnittar o Risifrutti!
Kommentera

« · 1360809 · »