1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492187 inlägg · 4084 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

« · 2512049 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter:
Ja de pengarna skulle göra mkt nytta ner i systemet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tolla78: inte lätt val. Tror absolut man kan chocka Dif som har vant sig vid slomo hockey och noll motstånd. Men deras målis skrämmer mig. Tror ändå på Mora i slutändan. Dom kommer försöka lira mot Modo och det klarar dom inte. SSK vill jag absolut inte ha. Dom kan krypa ihop och spela tungt som fan. DIF borta är alltid svåra matcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tycker det kvittar helt ärligt faktiskt, vi har övertag på Djurgården men inte på Mora. Djurgården vet man vart man har Mora är tuta och kör och mot sådant motstånd brukar vi vara lite sämre mot
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Från Hörnefors: Detta är bland de mest underliga jag läst på länge. Det är svårt att inte förstå varför du har den åsikten om Bojan så du tycker Jannes psykbryt är legitimt. Har man sett en del av viaplays sändningar är det så fel och det har troligen inte du, eller så är det för han inte heter Anders. Bojan är passionerad och intresserad av fotboll han vill inte provocera han vågar uttrycka känslor. Det var en helt vanlig fråga han ställde till Janne som beter sig som en 2 åring och kräver bara positiva kommentarer trots att han är resultatmässigt bland de sämsta tränarna sverige haft. När man inte kan "face the music" då äre illa. Det är han själv som coachat fram resultaten Janne verkar vara sån tönt som inte kan äga sina egna handlingar och vill skylla ifrån sig.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tolla78: vad väljer du i ett slutspel, ett fullsatt hovet med press på domarna eller ett halvtomt Smidjegrav arena?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KB: apropå skador, hur är det med Hugo och Oscar, är de spelklara för MoDo nu, någon som har koll?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tolla78: För vår del så sjabblade vi bort en match mot Mora i slutsekunderna när vi var som djupast i svackan, men i övrigt så tycker jag vi har haft väldigt få problem med dem. De passar oss ganska bra helt enkelt, även om jag håller de som lag väldigt högt.

Allting handlar om att få er semifinal att bli jobbigare och då bussar jag hellre på er Djurgården. Ni hade resonerat likadant i omvända positioner.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Yada yada , varför skulle inte Mora vara lika bra som Djurgården? Vi har haft extremt svårt för Mora . I en semifinal är lagen ganska så likvärdiga både Djurgården och Mora har bra pp . Varför vill vi inte möta Djurgården blir antingen för eller senare. Var ju svårare att möta er förra året i semifinalen än Djurgården efter som ni är ett bättre hockey lag än Djurgården. Tror ni tar både Mora eller Södertälje och skulle ni välja så skulle ni även slå ut Djurgården. Var ju slowmotion tempo mellan Djurgården och Karlskoga. Enda man är orolig för om man möter Djurgården är skaderisken!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KB:

Tyvärr har dom ju smugit in en värdelös ändring i avtalet som gynnar SHL. Tidigare delades pengarna lika mellan klubbarna spelaren representerat de senaste 4åren (25% per år). Nu har man gjort så sista kontraktsåret får en klubb 40% och sedan 20% för var och ett av de återstående.

Det är ju som gjort för att SHL ska plocka fler talanger från HA/div1 på chans och hoppas de utvecklas och skriver ett nhl kontrakt.

Detta ska ju vara en form av utbildningsersättning för att klubbar ska satsa på juniorer, varför inte ändra så så att de två första åren är värda 35% per år och de sista 15% per år. Då skulle ju NHL pengarna fördelas ner närmare klubben där karriären startade. Säg att en shl klubb plockar någon från div 1 som verkligen exploderat och denna tar 2 säsonger i SHL innan den skriver NHL konrakt, som det är nu så dår div1 klubben 40% av pengarna men med exemplet ovan skulle de ha 70%.

Snacka om morot för att satsa på att utbilda juniorer för 70% av summan är mycket pengar för en div1 eller HA klubb.

SHL klubbarna får nu ännu mer incitament att värva de största talangerna och stapla på hög, räcker typ att 1 av 5 blir nått så har man gått break even.

Nej här borde man vågat tänka annorlunda och eftersom de inte kan styra tv pengarna hade man kunnat göra en annan fördelning av nhl poengarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Från Hörnefors: Jag tycker tvärtom, Bojan är kompetent, framförallt på engelsk fotboll.
Men Janne är ju en relik i den meningen att han är en av få tränare som fortfarande kör med 4,4,2, och när man får en självklar fråga som halva Sverige undrar så tappar han det helt.
Nä jag backar Bojan i gårdagens utspel alla dagar i veckan, han ställde en fråga och de ska Janne kunna svara på som förbundskapten,punkt!

Sebbe, Ljungberg och Bojan är alltså inte ”bra” folk enligt dig, svårt att hitta mer kompetent personal skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
BrynäsAdam: Bojan är ett stort skämt, att ha med honom som expert är ju bara för att provocera. Jag förstår Janne.
Det blir sådär när skitkanaler köper evenemang dyrt , då har dom inte råd med bra folk.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: De är min favorit allsvenska klubb :) deras fans gör grym stämning och att jag har gått på en Hammarby match med mina kusiner som bor i Stockholm
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
BrynäsAdam:
Skulle nog säga att deras fans uppför sig absolut sämst när de är på besök. Går inte att jämföra med de andra Stockholmsklubbarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Bajen är bäst!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Janne G:
Tycker ni gör en riktigt bra serie, hoppas ni AIK kan bygga vidare på detta det förtjänar er hockeysektion. Förresten Hata Bajen 😉
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoakimE: Han satt på bänken idag, spelade inte en sekund. Av de matcher jag sett har han fått ett ströbyte i slutet av matchen på sin höjd
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Är det någon som har sett Marenis i slutspelet? Han har tydligen varit ombytt alla matcherna men 0 poäng och 0 +- vilket känns som att han inte spelat många minuter
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JonteD: Låter inte bra gällande Brickley, har nåt ben i foten rykt blir det tufft vilka vi än möter.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Ni måste väl för faan välja SSK för Mora är mkt giftigare tycker jag 😎😎😎
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
ToddW: Finns väl även något system för att summan ökar om nog många signar med NHL inför samma säsong också. Bra med pengar hur som helst!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Jan-Erik : 1.5 miljoner sek till MoDo med andra ord. Härligt!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove:
Beloppet är 361 500 dollar.
Rögle får 60 % och Modo får 40 % "Summan fördelas mellan de klubbar, där spelaren varit aktiv de senaste fyra åren. Den klubb spelaren representerat senaste året inför flytten får 40 procent av övergångssumman och sedan sjunker det till 20 procent per år de övriga tre åren".
www.expressen.se/sport/hockey/nhl/nya-nhl-avtalet-med-sverige-ar-klart-vart-800-miljoner/
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
BrynäsAdam: Hoppla, det blev tokigt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Fan vad är det som händer i Viaplay studion?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
ToddW: MoDo och Rögle får dela på 381,000 dollar tror jag. Nu kan Widebro köpa nytt stereosystem..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Wallinder har skrivit på ett kontrakt med Detroit nu. Har vi fått pengar för William? Annars blir det rätt fina pengar in till klubben.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson: Samtidigt har jag fullt förtroende för Norén
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett:

Kan vi en ny skada på Brickley, oroande
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Känner mig helt slut nu. Är för gammal för sånt här.

Är ändå oerhört nöjd över hur vi lyckas vinna en match som vi inte borde vinna. Och om vi skulle stöta på Djurgården längre fram tror jag att det kommer ha varit en fördel att ha vunnit två matcher på Hovet.

Trots att vi långa stunder spelade uruselt, finns det mycket positivt att ta med sig:

- Guden spelade som en GUD
- Karlin tog ÄNTLIGEN en tidig time-out och jag vågar påstå att AIK hade vunnit annars
- Spelare som Ohlsson, Södergran, AP, Vela, Mannberg spelar precis som de ska och får dessutom utdelning... Det gör att pressen på Woods och Halloran minskar

Förhoppningsvis försvinner den värsta paniken nu när de har tagit sig för första rundan.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Vi som kritiserat vårt powerplay sedan Dickinsson gick sönder, vi är ju alldeles strålande just nu sett till % i slutspelet, dryga 40%!

Powerplay Efficiency
Rk Team GP ADV. PPGF PP% TPP
1 MoDo 6 18 8 44.44% 32:39
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Janne G: Jag tycker ni gör en klockren kvart, känslan är att Blomqvist fick ut nära på max av hela laget och publiken slöt upp, så med det sagt så har ni något bra att bygga vidare på till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Janne G: kung Janne G ha en fin semester! Vi ses nog när allsvenskan drar igång igen i September
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: grattis!!
Måste säga Bernardh är jävllgt bra, vi stod upp bra idag, tycker målvaktsspelet avgjorde, gå upp nu
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoJo2613:

Föredrar man att åka och möta kobjällran eller spela på hovet? Känns som ett ganska enkelt val, var dessutom rätt glest på läktaren igår när mora spelade hemma.

Nu verkar ju dessutom ssk vara rätt skadedrabbat så det är ju ett lag som tappat i slagstyrka.

Varken ifb eller dif vill möta varandra i en semi, även om fansen försöker intala sig att mora skulle bli en tuffare nöt att knäcka och yada yada.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Underbart! Nu jävlar laddar man upp tills på lördag, Mora eller SSK spelar ingen roll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoJo2613: Mitt val(eller MoDos val), Djurgården och Björklöven möts i semi. Spelar ingen roll om Mora eller SSK vinner, MoDo väljer inte Djurgården!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: som MoDoit, i Göteborg :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo:
En väldigt bra tröja att inhandla för fansen. Den kommer dom kunna använda i varje match några år framöver.

Texten håller ju i de flesta matcher.
"Vi kommer nog inte vinna den här matchen"...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Komma ut som vad, gay, trans? 😜
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Grattis till segern!! Välj nu rätt lag så kanske vi får derbyn nästa år!!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: Vi avslutar kvarten med allsång då

www.youtube.com/watch?v=PSIQ-s263Yc&t=17s

Vore kul om nån unge från 79 som finns på bilderna kan komma ut :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Signature: SSK eller DIF skulle mitt val vara.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: Är Ivarsson borta?

Isåfall riktar jag nog om mot SSK 😜
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Underbart med vinst!! Bra slit av grabbarna speciellt av guden som nästan vinner matchen åt oss.. precis bokat 4 hemmåstå. Nu blir det bil 60 mil norrut 🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoakimE: Vi tackar AIX för matchserien, nu kan dom ta fram elskotrarna och kamma kotletten så tar vi och trallar vidare mot semi.

Hörs
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rödluvan:

Tex vann ju trots allt en match på hovet i denna serie så jag förstår inte riktigt varför han är helt avskriven, tror absolut att han kan gå in och avlasta.

AIK har ju haft medstuds hela serien inkl. serien mot almtuna där man gjorde fyra mål på sex skott i första matchen.
Kommentera

« · 2512049 · »