1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

491131 inlägg · 4083 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

« · 2512405 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KB: nej jag förstår ju att dom i laget vet vad som händer med josh. Men eftersom allmänheten inte vet så får dom hela tiden läsa att ”det är kört utan Dick”, ”Modo behöver honom”, ” utan honom tar dom sig inte till shl”. Och det måste vara riktigt irriterande.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Mackan: Widebro måste väl ha släpp detta va?
Uppladdat:

450x300-inno_0.jpeginno_0.jpeg

Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Namnbyte till nästa säsong, AIX
Uppladdat:

450x300-aix.pngaix.png

Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KB: tycker när han skriver" några droppar blod på halloran"då frångår han sin journalistska objektivitet, bevisar stockholms/storstads syndromet
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Vem vill ni se att modo möter i semifinal? In och rösta på länken, vill se vad ni alla tycker, hoppas det är ok att länka till strawpoll annars lär ni väl ta bort mitt meddelande
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Saleva: Leifby är riktigt bra på det han gör.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo:ja det var ju väldigt konstigt att modo gick ut å sa att Josh kunde spela om det vore slutspel där i februari. Dax å fokusera mer på dom som faktiskt är i laget å spelar än dom på sjukstugan
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: Vad som kommuniceras internt är knappast samma sak som kavlas ut i ÖA.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: Man vet helt enkelt inte om han kommer kunna spela mer.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson: är så less på det här hemlighetsmakeriet kring dickinson. Jag köper att man inte vill säga exakt när han är tillbaka. Men gå inte ut isåfall och säg att han ska spela sista veckorna under grundserien, sedan heter det att han missar dom första matcherna i kvarten och nu vet man inte om det blir i semi eller final. Exakt alla, supportrar som medspelare skulle må bättre om man var ärlig om han spelar mer. Måste stjäla så mycket energi från medspelare om det hela tiden ska snackas om när han kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson: Addera Dicken i det bättre anfallspelet man visat upp de senaste matcherna tror jag blir LIVSFARLIGT! Kastar in slumppuckar och skjuter på fler "icke-chanser" kommer nog bli väldigt mycket mål om vi får en tung josh därframme som kastar in pucken på de eventuella returnerna.. Shit vad jag längtar tills han kommer tillbaka och håller alla tår och fingrar på att han har farten kvar
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Andraassist:

Brickley måste röntgas enligt Hinken i ÖA, fortsatt locket på om Dicken, låter typ så här.

"Vad gäller Josh Dickinson, som varit på is för egen maskin den senaste tiden väljer sportchefen att vara hemlighetsfull.

– Det får vi se, säger han på frågan om hur det är med kanadensaren.

Har ni förhoppningar om att han spelar något mer den här säsongen?

– Ja, det har vi. Sen om det sker i en final eller om det är på lördag får vi se.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Andraassist:

Ja blir dessutom inte många vilodagar för mora/ssk om deras serie går till sju matcher och avslutas på torsdag. Blir att sätta sig och bussa dagen efter.

Bara det är ett tillräckligt skäl.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Saleva: Tyckte jag såg honom med is på höger knä/lår i omklädningsrummet efter matchen

Hoppas set bara var tillfälligt ont
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Saleva: Hoppas Brickley är ok och att JD är tillbaka i semin. Viktigt att vi fick några vilodagar nu.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
grimiss: Beklagar:(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Majbrasan: oooooh grattis! Här blev det tyvärr sen abort igår pga medicinska skäl men gläds att det gick bra för en fellow modoit!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Majbrasan: ååh vad mysigt! Får våran andra i maj/juni! Hoppas få fira ordentligt i år i dubbel bemärkelse!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
hockey_21:
Såg att Brickley var ute och tackade spelarna efter matchen så han kan ju inte vara helt körd, då skulle han aldrig ha kommit ut efter andra pausen.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Majbrasan: bara att gratulera
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Vilka 24h!

MoDo till semi och andra dottern till världen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
snowden:

Vi har väl å andra sidan mest bara använt corsin för att bevisa att spelet inte har varit så dåligt som många här försökt göra gällande, typ när vi radade upp uddamålsförluster mot topplagen i slutminuterna och serieledningen var i fara etc.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Tror vi hade 25 täckta skott om jag minns rätt. Vilket är bra.
Tycker överlag att defensiven var mycket bättre igår. Mer resolut framför mål, låg bra i skottlinjen och jobbade bra med klubba mot puck. Forwards hjälpte backarna bättre och vi jobbade även bättre i BP.

Viktigt att kunna lära sig vinna med bra försvar och med skottstatistiken emot sig. Lite som Löven, ssk gör.

Jag föredrar vinster mer än bäst corsi/ flest skott/ mest puckinnehav.... men det är jag de.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Minns att Erik Karlsson spelade ett helt slutspel med ett benbrott i foten för ett antal år sedan.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Supertrött: fan ta ignberg om han lyckades med sitt uppdrag att skada någon. Hoppas på positivt angående brickley. Känns som en viktig pjäs.

Spännande och se om det väljs lag idag då💪😁
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Det är väl bara att slå in en märla med gummiklubba som Foppa skulle sagt :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove: Det tror jag, men i de fall skadan inte riskerar förvärras avsevärt. Dvs, bara om det handlar om smärta. Då Dickinson haft benbrott är det inget man bara bedövar och kör med.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: 12 april 2007: "Robert Döme får bedövningssprutor för en ömmande fot." Undrar om lagens läkarteam idag kör sprutor lika ofta som då...MoDo har ju snackat om att JD kunde spela om det vore slutspel. Får se nu om de kör igång honom innan semin.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
MoDo har bra mycket lättare för Mora än SSK. MoDos spel är inte gjort för att spela mot defensivt skickliga lag lex SSK, tunga, fysiska backar och storväxta spelare, det har vi fått nog av i och med serien mot AIK.

MoDo trivs bra mycket bättre mot spelande lag och mellan Mora och SSK är valet enkelt, Mora alla dagar i veckan, passar MoDos spel alldeles perfekt jämfört med defensivt skickliga SSK.

För allas vetskap, vi har 3 bortasegrar mot SSK senaste 10..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
ValleyLeaf: Japp. Något händer när AIK:s 77 trycker klubban i ryggslutet på en knästående Brickley. Sen ser jag inte riktigt men man anar att han trycker till en gång till (ser inte vart klubban är då).
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
emenzi:
Ja han har varit borta sen november
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov:

Han har ju gjort framsteg (dvs gått på is) så allt fortlöper väl enligt plan? Lär träna med laget på torsdag, gissningsvis.

Läser man här verkar det som att det är status quo, dock.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov:
Lär bli borta länge!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
grimiss: Rent spontant så finns det mer skicklighet kanske i Mora men Ssk har ett tufft gäng och en bättre målvakt.
Jag skulle säga att det finns för och nackdelar med båda lagen.
Ssk kommer ha större publikt stöd och kommer köra samma tunga spelidé som AIK vilket i ärlighetens namn gav oss väldiga problem.
Mora har inte alls samma stöd på hemmaplan men har några riktigt vassa spelare offensivt och är otroligt jämna i sina prestationer.

Alldeles oavsett är Ssk och Mora bättre val än Dif så Modo kommer till 99% säkerhet välja vinnaren ur den serien.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Saleva:
Någon som vet läget med JD?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L: ege tligen hugget som stucket? Jag är mer less på att inte få LIRA mot ett lag, jag tror Mora skulle bjuda upp till hockeygodisdans. Det kommer ssk inte göra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
ValleyLeaf: Vi kanske får en update under dagen på Brickley och Josh, det vore på sin plats.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove: Tror skadan uppkom 1:30 in i andra. Man ser han halta precis innan man byter kamera vinkel. Sen så är han på is igen 5:50 in och provar. Men kliver av igen.

Så skadan har inget med skotten han täckt skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov:

Djurgården känns väldigt svårbedömd med tanke på Bofors tveksamma insats, dessutom såg jag inte mycket av de matcherna.
Självklart kommer inte MoDo välja Dif men det skulle inte förvåna mig om Löven städar av dem med typ 4-1 och matcherna inte alls blir så heta som förutspått.

Tycker hur som helst inte vi ska jubla ihjäl oss bara för att vi slipper Dif och 'bara' behöver ta oss an Mik eller Ssk, de kommer garanterat bli jävligt obehagliga.
Nu hoppas vi på en 7:e match med sudden de emellan på torsdag så att de bara får en dags återhämtning innan de kommer hit.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Värdelös coach dom ställde en vanlig enkel fråga
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Från Hörnefors: så man ska inte kunna ställa en fråga som ”varför får inte X spela mer” när man jobbar som expert? Det är en helt normal fråga som Janne ska kunna svara på utan att få spel!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tror Mora slår ut Södertälje idag
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tolla78: nu konkurrerar ju inte Samuel Gustafsson och Jesper Karlsson om samma platser dock. Men håller med om resten, tål inte Janne. Han är som en jättebebis.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Signature: Med Ivarsson och Widell borta resten av säsongen känns SSK att föredra, eller???
Svårt att välja här två bra lag men personligen lutar det åt SSK
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Janne är sån clown, dålig tränare dessutom man tar alltså inte ut Jens cajuste som gjort 5 mål i år i franska ligan som tvåvägs mittfältare? Man bänkar Jesper Karlsson till förmån för Samuel Gustafsson i allsvenskan herre jösses. Napoli och Lazio rycker i Jesper Karlsson. Bojan har rätt vilken nivå har Janne spelat på. Azerbajdzjan ska man slå i sömnen ta mig fan
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett:
När man möter Mora känns det som att de i spelar som vi.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
atomragnar: Själv stänger jag av när det är Bojan. Jag tycker att han är fullständigt bedrövlig. Jag klarar alla andra experter, men inte honom. Sambon klarar inte Nivas röst, men det är en annan sak.

Jag bryr mig inte om svensk fotboll så jag har ingen uppfattning om bråket.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KB: Jag tycker Mora är ett av de lag som läser vårt spel bäst. Var nog nyttigt att få lite kaosmatcher mot AIK så att vi blev tvungna att lära oss vinna på andra sätt än med flippmackor över centrallinjen.

Vore kul att räkna hur många nedlägg/sarg ut MoDo spelade igår jämfört med match 1 och 2...
Kommentera

« · 2512405 · »