1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494293 inlägg · 4086 ämnen

MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00

« · 1704288 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: Jo, han borde kunnat undvika det. Inte mycket till tackling, utan mer gena för nära men man får inte träffa huvudet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Typiskt brynäsmål. Inget lag har så kopiöst mycket tur mot Modo. Man är då inte förvånad.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: ojoj, sargstuds rakt på bladet på lindholm
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Ben Perrault: Tre modoiter går bort sig i sarghörnet, spelet i egen zon ser absolut inte bra ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Ben Perrault: kommentatorn pratar ju bara Brynäs.har Modo tryck säger han ingenting. Har Brynäs pucken inom tio meter från målet får han utlösning.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: filmning djuse. Avstängning nr 2?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Börjar bli väldigt less att man aldrig är redo i första perioden. Hur många första perioder har vi vunnit i år? En?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: Jo en interference förvisso, men man får inte gå ut med så många spelare hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: solklar utvisning såklart.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: borde varit på djuse ja
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: sluta fjanta dig. Vi kan ju till och med erkänna att Skröder skulle åkt ut, men då kommer du och fjantar dig över en solklar utvisning.

Läckert mål av butler. Jag tycker förstakedjan oftast hamnar i anfallszonen och skapar riktigt bra med chanser.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Den passningen!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: Skönt av Butler, om vi inte låter folk stå helt rena och styra skott kanske vi kan få en match ur det här.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge:

Fantastisk fin pass, och vilket avslut av Butler. Tycker vi gör en helt ok första med tanke på att vi saknar flera spetsspelare.

Var väldigt tveksam till Kiwi, men fortsätter han så här kommer han bli väldigt nyttig. Gör inte många fel med pucken, flera av våra backar borde kolla på honom och se och lära hur han löser situationerna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Rytter: Ja Torp är ju tyvärr kass... föga förvånade.
Men Kiwi imponerar. Spelar otroligt smart. Om dom i ger fan i att konstant spela pucken bakom mål hela tiden i PP kan nog Kiwi få en del puckar på mål också.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno:

Ja visst var det Kiwi som drog på ett stenhårt direktskott i PP, tror som du att han kan ta en roll på blå i PP.

Vad fan händer i Karlskrona, målisen får 5+GM i början för roughing och sedan gör LHC 3 raka mål i deras 5 min PP. Fan KHK är verkligen under isen, dom måste rycka upp sig för att inte bli helt avsågade.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: fan vad man saknar pikken på blå i PP!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Rytter: Brynäs är hyggligt lättläst på det sättet att de kastar mycket puckar mot mål och hoppas på rätt studs. Tyvärr är vi inte bra i markeringsspelet, (blad blad osv), utan de får sina chanser. Första målet går givetvis inte att försvara mot och det andra är turligt det också, även om det säkert var meningen att skjuta för styrning.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Rytter: "Galbraith i målet drar klubbhandsken i huvudet på Sebastian Karlsson och det blir matchstraff för Karlskronas målvakt."

LHC har ju seriens äckligaste/sexigaste powerplay.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: Och i baren efter matchen😉😉😉😅
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern:herregud! Lämnar seriens bästa forward ren framför mål!! Kuklängds avstånd från Rödin när han är inne!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: Nu hade Brynäs en bra period, men generellt i andra har vi varit bättre.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Det är en bedrift att vara så klappkass i PP år efter år. Modos PP måste bara vara nominerat till Nobels fredspris.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Raggarhockey.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta: alltså, juniorerna kan ju inte spela taktiskt. Ottosson, Grundström och Olofsson är horribla i anfallszonen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Det går ju inte att försvara mot ett lag som har så djävla mycket tur att det är löjligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: fan oxå, typiskt Brynäs en jä... tur med studsarna
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: Onekligen är det så. Lapierre och Butler ser bra ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Tur eller skicklighet det är frågan. Har svårt att se att det skulle handla om tur med den statistik Bif har på Modo.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Noterbart: Våran första kedja är inne på alla tre bakåt.
Tur förtjänar man..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Ja lite surt me målet där på slutet. Tycker helt klart vi matchar Brynäs i spelet. Men vi släpper till lite för mkt. Var det 3 lr 4e friläget för firma Rödin/Scott det där?
Iofs lite flyt dels i första läget, sen klantigt av Heshka å sen tur igen när Reideborn är bra med men Scott missar dragningen och den smiter in mellan benen...

Nä synd inte Grundström var lite rappare i avslutet. Men vi har all chans att ta poäng känner jag! Med tanke på att jag trodde vi skulle vara helt avsågade så är det helt klart ett steg framåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Korkad kommentar. Bara för att Brynäs statistiskt har vunnit mycket mot oss kan det inte vara tur i enskilda situationer??? Nej, då. Brynäs brukar vinna och då handlar det inte om en turlig sargstuds till första målet, utan det är genomtänkt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: Dom har väl även skapat typ 80% av våra chanser framåt samt gjort målet.
Men ja jag tycker det är lite petigt.

Nu har Torp klarat sig. Men jag tror fan han spelade fast sig typ 3-4ggr i egen zon vilket gav dom tryck i zon. Då han var helt utan press också!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: Tycker det är en konstig match.. inget ordnat spel riktigt från något av lagen och misstag/turliga puckar kommer avgöra matchen.

Och är det inte helt sjukt egentligen hur bra Lapierre är på tekningar? Tycker Huras borde ta tillfället i akt och träna tekningsvarianter så att vi kan nyttja detta på bästa sätt. Det som händer nu är typ att vi får pucken upp till back som 9 gånger av 10 träffar motståndarnas benskydd...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: Jag trodde också att Brynäs skulle dominera, men det är ju helt jämt. De har haft bättre utdelning än oss, men det är inte på ett enda sätt som man känner det som tidigare matcher där vi stundtals varit utspelade (bortsett från ett par då).
LHC lekte ju med oss, men här är vi absolut med på samma villkor. Vi ÄR mycket sämre på markeringsspelet och vi har Torp som till synes spelar fast oss bara för att jäklas ibland, men vi saknar ju också riktigt många spelare. Ritchie, Wilson, Welch och de två utlovade förstärkningarna skulle definitivt vara välkomna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: När det gäller tekningar är det sanslöst. Ricthie är vår klart sämste center med sina 57%. När hände det senast. Faktum är ju att Pettersson och sedan Wilson skuggar Lapierre genom att vara tvåa, trea och fyra i tekningsligan om man räknar de som tekar ofta.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Brynäs gör en ganska blek match, kanske den sämsta för säsongen, men hittills räcker det ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
KulaShaker: också bara för att provocera. Givetvis var man klasser sämre mot rögle men då poängen bara är att spela pajas så förstår jag att du skriver det.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Skräll att du skulle kalla kommentaren för korkad . Men så är du inte särskilt slipad själv.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Förlåt, men jag reagerar lite illa på dumma kommentarer. Men fortsätt att hävda att Brynäs inte kan ha tur för att de är ett bättre lag så fortsätter jag ifrågasätta det.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: men nu får de fanns ta för icingar. Ännu en solklar icing som släpptes.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Ja själv reagerar jag på folk som inte kan se saker över tid och analysera varför det ser ut som det gör.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Fastnade klubban i sargen eller? Helvete
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: Ja herregud denna otur som grinar oss i ansiktet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Precis, men om du frågar mig kanske jag kan hjälpa dig med ditt problem.

Till exempel så har "tur" inget minne. Har du slagit tre sexor på raken är det inte mindre chans att nästa tärningskast också är en sexa. Nu fick du hjälp med den analysen om tur
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: 1-4...bättre än 0-7 iallafall ä.Vi behöver verkligen Welch och våra centrar tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: åh herregud vilket klassiskt brynäsmål, huvva
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
jämtland: Ja eller så är Brynäs bra som forecheckar! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K:
I matchen har BIF skapat fler heta chanser än Modo tycker jag, i vissa fall har Modo haft tur att pucken inte gått in...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Behöver ju inte gå in på vad jag jobbar med ,men mig behöver du inte lära sannolikhetslära.
Kommentera

« · 1704288 · »