1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494262 inlägg · 4086 ämnen

MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00

1704784 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Gusse: ska bli
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Gusse: Håller med, nu siktar vi på 3 goa p ikväll.
Har bra vibbar faktiskt. Som sagt 3 p och mål i PP. Gradin går bananas för vi kommer över 9% i PP.
Senare under kvällen kommer trollpacket hit ändå, var så säker och JFK kommer att ha högt blodtryck igen ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Har Anton bara tagit tag i träningen ordentligt har han ju helt klart talangen för SHL. Frågan är som sagt om han har fysiken.
Vad jag fattat var inte träningsmoralen den bästa förr. Men han är äldre nu och hoppas verkligen han förstår hur viktigt det är att han tar chansen!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Gusse: Har inget problem med laget Brynäs, det är deras supportar som är som en pöbelhord.

Nåja, match mot Malmö idag. Vinst och det ser ok ut i tabellen.

Vad tror vi om Anton? Jag hoppas att han kan göra det riktigt bra i en fjärdekedja.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Gusse: Ja, torsdagar kan vara jobbiga ibland.
Bättre lycka nästa gång, förhoppningsvis och för er del så kanske vi möts på en lördag istället... ;-))
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Att ni bara orkar..

Helge släng upp en ny matchtråd nu så vi kan glömma torsdagen och allt vad Brynäs är ett tag..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Powerfade: Äh kom igen nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Carl Lejonkräk: whatever
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Powerfade: Lindblom.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Det är väldigt enkelt. Ett lag i medgång får studsarna med sig. Ett lag i motgång får det inte.

Även om jag tycker att den skumma sargstudsen är lite av en 50/50 situation. Jag menar Lindholm var ju inte ensam i slotet när pucken kom ut, utan hade sällskap av en, eller var det två backar. Lite bättre hemjobb och Lindholms chans varit mycket mindre.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: Man tycker ju att det likt andra straffande system borde bygga på en praxis av något slag. Eller vad man säger.
Alltså att tidigare domar sätter en standard. Drf blir det jätte jätte fel när Peter Andersson fortfarande inte sagt att Nygrens tackling inte bör anmälas.
Förstår inte varför han inte pudlar.
Så länge han håller fast vid sin åsikt blir ju alla andra liknande tacklingar han anmäler direkt felaktigt anmälda.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta: Tre miljarder stycken. Enligt Wikipedia.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
dAVydov: Se där, där kom ett nytt troll till. Hur jäkla många finns det í Brunäsboken???
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Några inlägg till så har du nog arbetat in 3p ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Fast nu kommer FBK-arna på forumet tolka det som om jag personligen är emot alla som håller på FBK. Att jag aldrig kommer att acceptera att FBK vinner mot Modo, utan att det är alltid tur. De kommer att bomba forumet som idioter och skriva spaltmil om det. Eller var det några andra???

En fråga till modosupportrar.
Om jag skriver att Brynäs vinner rättvist för de skapar fler farliga chanser och i samma andemening tycker att de hade väldigt tur på flera mål.
Tolkar ni det då som att jag menar att Brynäs inte alls vinner rättvist (tvärtemot det jag skrev) eller att de vann rättvist men att ett par av målen var turliga?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: Det är klart att allting numera kommer att jämföras med Nygrens tackling. Alla insatta förstår att det beror på att Peter Andersson är supervisor i Karlstad och sätter press på domarna. Det är inte säkert att han ens är medveten om att han gör det, men när han kommer som enögd supporter och säger att Nygrens tackling är inte med mycket kraft så törs inte domarna ta det rätta beslutet.

Peter Andersson måste bort. Det kommer aldrig att bli någon trovärdighet i det hela så länge alla vet att det sitter en jävig domarchef i Karlstad och direkt eller indirekt gynnar sitt favoritlag. Det hela är fan en stor fars som ingen tjänar på. Sparka den dumme jäkeln nu!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: "Man kan inte anmäla Nygrens tackling eftersom man bestämt sig för att inte gå vidare med ärendet till granskning. Så enkelt är det."

Jo, det förstår jag. Men nu är ju underlåtandet från granskarna att gå vidare med ett ärende i fall där det är uppenbart att man borde ha gjort det, som i Nygrenfallet, ett tecken på att man borde kunna överklaga granskarnas beslut och tvinga dom att titta på fallet igen, även om anmälningstiden gått ut.
Att det inte finns en sån möjlighet är ju nästan lika illa som att granskarna i det här fallet kommit fram till att Nygrens tackling inte är värd att bedömas och skickas vidare till DN.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Blir så förbannad när jag ser modos powerplay.
Man hjälper inte varandra när någon har pucken och alla står stilla vid sina positioner.
Det medför att man hamnar i tidsnöd samt att man inte vinner tillbaka pucken efter att man tappar den.
Motståndarlaget hamnar ofta i överläge 3 mot 2 eller 2 mot 1 i närkamperna.
Tycker föröcrigt att man ska köra med en back i mitten för som det är nu med 2 backar så hamnar dom för långt ut mot kanterna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Det är synd att vi får in så mkt gökungar som ska börja härja och trolla här och förstöra den goda nivån och stämningen som har varit jäkligt bra här. Men nu börjar det likna Brunäsboken och även den gula bokens nivå. Så era troll, dra tillbaka till era stubbar och ha fredagsmyset där istället. Det är lite jantelag över erat beteende.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Forsberg 1978: Haha svårt å säga emot där. Samtidigt blir det ju inte riktigt trollning då han agerar i sin egna lilla värld.
Det kan väl inte vara någon som på fullt allvar läser allt det Svenarna skriver?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Forsberg 1978: Ja, det var en dålig mening. Borde aldrig ha släppt igenom den.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Kan man inte trolla i sitt eget bo??? Gå in och kika i Saik:s forum så får du svaret! 😉
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo:

Sista ordet om moderering i den här GB är nu gjort. I alla fall för kvällen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic:

I det här fallet är det inte du som avgör vem som trollar här inne eller inte.

Det borde räcka för att du inte skall missförstå.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Jo, det är väldigt sant. Nu är det ju väldigt få som i de olika forumen försöker att "rabiat förstöra satt klimat".

Står inte någonstans här att det är otillåtet att ifrågasätta diskussioner eller åsikter, om man nu stör sig på dem, eller hur?

Är någon rabiat härinne? Jag hittar ingen. Men du får gärna peka ut några för att förtydliga ytterligare. Så jag inte missförstår, menar jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic:

Jo, jag borde ha förtydliga mig lite bättre så att du inte skulle missförstå, men jag är inte så säker på att det skulle ha hjälpt.

Men vi säger så här i stället då.

Ur HS regler: "Varje gästbok's klimat styrs av de utvalda moderatorerna och därför kan nivån variera i de olika gästböckerna."

Om man inte klarar av ett att diskussionsklimat i den gästbok man vill diskutera i så har man ett val att låta bli att frekventera den gästboken och så slipper man sitta och irritera sig på den förtreten.

Väljer man ändå att rabiat förstöra satt klimat så får man kanske bita i det sura äpplet och bli utvald till den som skall regleras, trots att man tror att man har rättigheten att göra så.

Så det är ju bara att välja om man vill anpassa sig, eller om man vill utmana rådande klimat.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Jaså du. Det säger du. På vilka grunder då?

Visa mig gärna en källa på att det är den definitionen som är den korrekta.

Sätter du dig och googlar runt på betydelsen lär du hitta en del olika definitioner på vad det innebär att trolla.

Så jo, du kan trolla i ditt eget bo...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic: Ett litet avslöjande. Man kan inte trolla i sitt eget bo. Det kan bara gäster göra.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Om du bemödar dig att läsa på riktigt tror jag ingen påstått att första målet inte var ett slump-/turmål.

Du påstår ju att tre av våra mål är tursamma. Då har vi väl enligt dig vunnit tursamt? Annars pratar du ju emot dig själv.

Och nej, ni var inte lika bra spelmässigt. Under en period i andra var ni bättre, annars hade ni inte så mycket att sätta emot.

Men varför argumenterar du emot subjektiva åsikter? Du bölade ju igår om hur dumt det är...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Nope. Det var inte min målsättning. Drog inte upp någon målsättning.

Jag tycker det är trollande att i vart och varannat inlägg som rör Brynäs i den här boken påstå att alla vinster vi har mot Modo är tursamma. För det är vad JFK maniskt påstår. Förra säsongen. Denna försäsong och så senast igår.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Zappaholic måste väl vara medveten om att Modo är ett bättre lag än Brynäs, egentligen?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic: Fast nu har jag inte skrivit att Brynäs vunnit tursamt. Om du bemödat dig att verkligen läsa på riktigt och inte för att medvetet vilja bli provocerad så har jag skrivit att Brynäs skapade klart fler farliga chanser. Modo var spelmässigt minst lika bra, men de chanser Brynäs skapade var farligare (oftast dock pga undermåligt försvarsspel av oss).

Att jag sedan tycker att exempelvis första målet är tur är ju bara löjligt att ens argumentera emot tycker jag. Det VAR tur och jag ändrar mig inte på den punkten.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic:

Så vad är alltså din målsättning i ditt egenvalda uppdrag i Modos gästbok. Att få de modoiter som har en avvikande uppfattning om Brynäs än dig, att tycka som du?

Känns det realistiskt?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Nu pratade jag inte om en förlust. Jag pratar om ALLA förluster mot Brynäs. Visst har vi vunnit tursamt någon gång, men inte varje match.

Det känns oseriöst att påstå det.
Kommentera


Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic:

Nog tror jag att ni brynäsare har tillräckligt bra självkänsla för att inte hänga er upp på Modoiters syn på en förlust.

Vi modoiter kommer ju knappast att bli brynäsare och det tror jag ni brynäsare dessutom har tillräckligt mycket förstånd för att förstå.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Nucky:

Största skillnaden var att Modo hade mer missflyt. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: beundrar ditt tålamod med alla troll, herregud 😂

Matchen igår: Kiwi är en positiv överraskning, fin rörlighet och bra positionsspel. Kan skjuta direktskott vilket närmast är unikt i Modo och nästan hela SHL.
Märks dock att Brynäs är det lag med bäst självförtroende, en typisk match där det ena laget är lite bättre och får studsarna med sig.
Modo kämpar och kämpar, men har förtvivlat svårt med avsluten samtidigt som unge Sandström var riktigt bra.
Hade dock förväntat mig större skillnad mellan lagen, Modo saknar trots allt en hel femma denna match(om man räknar skador och kommande ersättare)
Tror det kan bli bra till slut, detta.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: "Bör och ska ju inte påverka". Jo tjena, lotterinämnden där har det väl aldrig funnits någon form av logik. Och skulle man nu som du skriver att man ska "kompensera" för Nygrens brutala tackling, så är väl Modo den stora förloraren. Man blir straffad två gånger.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge:

Man kan inte anmäla Nygrens tackling eftersom man bestämt sig för att inte gå vidare med ärendet till granskning. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Varför diskutera någons subjektiva åsikter? Det var ju meningslöst härom kvällen...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta: Du får hålla isär det båda fallen här.
Man vet ju att ett uppenbart misstag har begåtts i Nygrenfallet, men det bör och ska ju inte påverka bedömningen i Skröderfallet åt nåt håll sas.
Vore dumt att i efterhand kompensera för missen med Nygren genom att straffa Skröder extra hårt alt döma Skröder därför att man känner sig manade att göra det bara för att man fått in en anmälan, trots att man kanske kommer fram till att Skröder INTE ska bestraffas.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: Vill minnas att jag läst att man har tre veckor på sig att anmäla i efterhand.
Men hur ska man kunna utmäta ett straff för Skröder när Nygrenas tackling inte tas upp. Men, när lotterinämnden dömer så blir man inte längre förvånad.
Vill bara göra ett förtydligande för alla troll som är inne i våran bok och trollar: JAG FÖRSVARAR INTE SKRÖDERS HANDLING, så slipper ni nu gå bananas.
Så stoppa ned och spara burken med nitroglycerin tabletterna till ett annat tillfälle.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
NuMo: Varför kan man inte anmäla Nygren i dagsläget?
Jag menar; om man har begått ett så pass uppenbart misstag som i det här fallet så borde de finnas en möjlighet att överklaga sas, om det nu är så att det föreligger en preskriptionstid för när en anmälan senast ska var inkommer till DN.
Beträffande Skröderfallet så kännd det mer som oflyt och slarv när han är lite ivrig och försöker gena lite i sin jakt på pucken.
Kan tänka mig att anmälan mer är ett tecken på lite kalla fötter sas, då domaren i efterhand erkänt att det skulle ha varit 2+10 och nu vill man kompensera den missen genom att anmäla, trots att inget egentligen hände i skadeväg.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Var säger jag att Djuses pass enbart var flyt? Självklart så var det ett medvetet försök att hitta Butler på offensiva blå, jag talar om halvchans. Dvs ett stenhårt slagskottspass som kanske går hem 1 gång av 10. Nu lyckas ju Butler inte så bra med mottagandet, men just att han missar gör ju att pucken studsar framåt/uppåt och sen landar framför honom när han fortsätter trampa.
Nu studsade pucken framåt, den kunde ju lika gärna ha studsat åt vilket annat håll som helst, däri ligger flytmomentet. Inte att Djuse hade flyt som bara skickade iväg pucken på ren chans.
Dessutom och som jag påpekat: det var ett svar på Stekens snack om MISSTAG PÅ MISSTAG och att man väl i logikens och nyansens namn också bör titta på det andra lagets misstag och inte bara sitt egets, om man nu sitter och hävdar att alla våra mål minsann berodde på era misstag och inget annat.

"Jag kan inte påminna mig om att någon enda vettig person har satt någon cyklopstämpling på oss"

Nä, och det är därför som jag inte gör det heller.
Jag pekar på att oseriösa personer kan ju få vatten på sina kvarnar om cyklopsnacket som cirkulerar (grundat eller ogrundat), ifall man enögd bara resonerar som Steken gör.

I övrigt vill jag nog isf begränsa förhållandet till ett flytmål för er del och två för oss.
Scotts 1-3 och Ollas styrning var knappast några flytmål direkt. Er back är lite nonchalant och försöker sig på ett kortpass strax innanför blå innan 1-3.
Tycker inte att man kan likställa det "flytet" med den definition du gör vid sargstudsen och när er back tappar klubban.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta:

Man får ju vara glad över att Jesper Lindgren inte dog när han fick tacklingen av Nygren eftersom man bestämt sig att just den tacklingen aldrig i helvetet skall betraktas.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Lotterinämnden har slagit till igen:

"SHL:s situationsrum har efter gårdagens fyra matcher valt att anmäla två situationer till Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd. Beslutet att anmäla fattades efter samråd med referensgruppen. De berörda spelarna är MODO:s Per-Åge Skröder och Växjös Patrik Lundh"
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Synd att man i efterhand inte kan resonera sig fram till 3p. Då skulle alltid Modo ligga i topp tack vare JFK.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: Men börjar du prata om att en perfekt passning av Djuse skulle på något sätt vara flyt faller ju hela poängen. Det är inte flyt utan meningen. Möjligen är det en svår passning att slå, men det finns ingenting turligt över den.
Sargstudsen till 0-1 är bara tur/flyt. Samma sak vid 1-3 då saker som inte Brynäs överhuvudtaget kan räkna med inträffar.
Det var det en massa konstiga studsar innan 1-3 också, men de kan kanske likställas med Butlers mottagning vid 3-4.
2-4 är ju helt planerat. Modo behöver göra mål och Lapierre (inte helt olikt butler vid 1-2) fiskar. Vad är det för flyt med det?

Då hade Modo flyt på ett mål och Brynäs på tre.

Jag kan inte påminna mig om att någon enda vettig person har satt någon cyklopstämpling på oss. Den enda som inte tillhör någon av våra klubbar som uttalat sig pekade faktiskt ut Brynäs fans, men då var det plötsligt fel på honom också... ( Detta skrev han trots att han borde veta att jag avskyr FBK mest av alla klubbar).
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Lunkan: Nu vet man väl aldrig vad som händer. Men om jag förstod lokalblaskan korrekt så är det ytterligare en back på väg in samt en ersättare till Haataja. Sen om den spelaren blir en center på grund av skadan på Ritchie eller en ytter spekulerade de vilt om.
Kommentera

1704784 · »