1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Cowboys 4/11-06

« · 782076 · » Till forumet

Sv: MoDo - Cowboys 4/11-06
Mats Edström: BOOM!
Kommentera

shinzawai: Fan, där rök mitt tips. Men det gör inget.
Kommentera

shinzawai: Snart orkar jag inte kommentera detta spektakel längre...
Kommentera

MoDo vann första set, 6-1 :)
Kommentera

Vilken underbar stämning det verkar vara just nu.. E-nyp mig ngn.
Kommentera

Verkar vara lite bråkigt hos grannen...

Kommentera

*nyper shinzawai i gäddhänget* 

Kommentera

Mats Edström: Tackar.
Kommentera

Äh, 6-1 känns futtigt. 7-1 eller 8-1, det hade varit nåt dä!
Kommentera

Hawerchuk: Dags för ledningen att agera, kanske???
Kommentera

Mats Edström: Någon måste ju sparkas.
Kommentera

Härlig vinst, trots att man ju gärna sett en större sådan! ;-)

Känner att man offrade sig för laget idag, stannade hemma med tvätten och skickade frun på hockeyn istället...

:)
Kommentera

Hawerchuk: Giddes fru ligger lite risigt till, har jag hört!
Kommentera

Mats Edström:

Risigt till?!?!

Hon måste väl ligga bra till, på det här viset lär hon ju få se hela slutspelet live! ;-)
Kommentera

Gidde: Du är jävig, så du har inte rätt att uttala dej i fallet! :-))
Kommentera

Och nu...mot spisen med språng, här ska lagas mat. Tusan, att man blir så hungrig av att vinna med 6-1?!

Kommentera

Mats Edström:

Samma här!

Laxen åkte just in i ugnen och potatisen är på G :)
Kommentera

Hemma och det är bara att konstatera, Frölunda är verkligen skitdåliga. MODO var iofs riktigt bra, men jag anser att Frölunda är det sämsta ES-laget som besökt Swedbank.

Snyggaste målet: P Öberg och hans 2-0.

Kommentera

Poffa:

Urk, det där låter inte bra.
Kommentera

Poffa:

Var det Peter Öberg eller hans mål som var snyggast?

F.ö. anser jag att Skellefteå var sämre.
Kommentera

scim:

Åh, det känns genast bättre:)
Kommentera

Danne_l:

Men det var marginellt ;)
Kommentera

scim: Målet, så klart. Snygg-Jannes aura är fortfarande snyggast.
Kommentera

Danne_l: Lita inte på Scim. Han var bakis.
Kommentera

Gidde: Jaha, det var frun. Jag som trodde du helt plötsligt var 100ggr snyggare än vanligt.
Kommentera

Alla: Här har ni 7 mål i samma period. Brynäs - MoDo.

www.frisco.se/hs/bifmodo.jpg
Kommentera

"Modo kör över Frölunda, vinner elitseriemötet med 6-1 och förvärrar ytterligare göteborgslagets kris. Frölundas tränare Stephan "Lillis" Lundh hittar ändå något positivt med lördagseftermiddagen i Örnsköldsvik.
- Jävligt bra hall det här, bäst av de nya."

Haha, snacka om att greppa efter halmstrån. 

Kommentera

Poffa: Undrar om Lillis har gjort sitt nu,märkligt uttalande:

"Jag kan bara göra mitt bästa, och jag tycker att jag kan se folk i ansiktet och mig själv i spegeln. Men jag vet ju att det är lättare att kapa ett huvud än 22, och att det är klubbens skyldighet att göra förändringar."

Kommentera

Bissett19: Det låter som så. Och det behövs nog, för Frölunda har ingenting att hämta i ES, just nu. Det låter tufft, men spelar de som idag så är det den krassa sanningen.
Kommentera

Poffa: Värst vad ditt hjärta blöder då.
Kommentera

shinzawai: Klart det gör, Frölunda är det lag, förutom MODO, som jag helst ser som vinnare. De brukar spela ishockey och bra sådan, det gillar jag.
Kommentera

Frisco: ...och den där matchen, när Leonid Fatikov fick ställa sig i målet, sändes ju när SVT fortfarande var de som hade Hockeykväll.

Trevligt att Adam fick göra två mål, kanske kan bättra på hans självförtroende en aning.

Kommentera

Frisco: Ja, det var väl sju mål på fem minuter och tjugonio sekunder, till och med.

Manitobanen Dale: "Äh, 6-1 känns futtigt. 7-1 eller 8-1, det hade varit nåt dä!"

Klarsyn på västkusten, inte ens Haralds utklassningar är något att hänga i julgranen. På 67 seriematcher och 5 slutspelsmatcher under honom har MoDo fortfarande inte gjort mer än 6 mål i en enda match och inte heller lyckats vinna med mer än fem mål under samma tid.

Entlediga, entlediga!
Kommentera

Alfred Awful: Det verkar som att man hittar på nya regler för varje match vad gäller utskänkningen i sportbarerna. Det senaste "smarta" påhittet är att de inte får servera alkohol förrän perioden är slut, men man får ta betalt... vilket gör att den stackars barpersonalen ska försöka hålla femtielva orders i huvudet, samtidigt som det blir fler och fler som samlas vid bardisken och vill beställa. Idioti!
Kommentera

Paddan: ? Vad var förklaringen till det?

Det måste väl ändå vara bra mycket smartare att sprida ut köpen än att alla ska ha på samma gång...
Kommentera

Hawerchuk: Det gavs ingen närmare förklaring, inte annat än att de fått nya order som sade att de inte fick servera någon alkohol förrän i periodpauserna, men man fick ta betalt för ölen/whiskyn/cidern innan dess. Funderar också på om det bara är i Swedbank Arena som de inte får ha öppet i barerna under periodernas gång.
Kommentera

Paddan: Kan det inte vara så att det blir ändring på det hela då de får det riktiga tillståndet? De har väl bara ett temporärt, just nu.
Kommentera

Poffa:
Tillståndet var tillfälligt under invigningen, nu är det utformat så att servering endast får ske i pauserna. Huruvida det följs ska vi nog inte tala om. Med tanke på våran läktarplacering så tycker man att vi ska kunna komma på bra plats i puben, men i stället möts man av en knökfull lokal och människor med halvt urdruckna flaskor.....Det tycker jag är konstigt.
Kommentera

AM: Äh, det är ju ni som är senfärdiga. Annat är det med NuMo, han var allt ute i god tid han.
Kommentera

Är det ungefär såhär arenan ser ut efter två periodpauser i sportbaren?
Kommentera

knaskamilla: Vilken bred bild. Jag får scrolla flera ggr i sidled på min smalskärm:-)
Kommentera

Frisco:

Men så är det en stor arena också.
Kommentera

knaskamilla: Jo, arenan är ju så stor så man måste gå tre minuter innan periodpaus för att hinna före er till sportbaren.

Än så länge så har publiksiffrorna varit riktigt hyfsade i Swedbank Arena. Ett genomsnitt på drygt 6.800 åskådare per match. Bara att hoppas att intresset håller i sig.

Kommentera

Poffa:

Nu verkar det som att Frölunda på något sätt kommer agera i dagarna som kommer. Högste pampen har uttalat sig i tidningen, och det har nog aldrig hänt innan. Så räkna med förändringar...

Men i övrigt så ser inte jag gårdagen som någon stort fiasko egentligen. Vi har alltid haft svårt mot lag som Modo och Timrå så enligt mig är det ingen större sensation att torska däruppe.
Däremot måste Frölunda vinna hemmamatcherna mot lag som Malmö, Brynäs och de andra skitlagen som alltid brukar ligga i brygga i Scandinavium.
Kommentera

Danne_l: Ojdå, ska ni sparka busschauffören?
Kommentera

Paddan: Hjälper det så varför inte :) Ställer du upp sen?
Kommentera

mok: Bara om det gäller att ropa på Tommy Salo
Kommentera

Paddan: Fanken vet om det hjälper oss :) Men vi e beredda att testa allt. Står du där varje match o skriker då?
Kommentera

mok: Nä, jag tänkte att det räckte med min insats igår och att den skulle få följdverkningar som ringar på vattnet. Men tydligen har inget hänt... än. Förresten, om ni vill ha en ny målvakt så tror jag Philadelphia är villiga att ge bort Robert Esche till lägstbjudande.
Kommentera

Paddan:

Jag tror att Flyers är beredda att ge bort hela sitt lag till rätt pris. Frölunda kanske skulle plocka den där trion som skickades ner i farmalaget? Salo måste ju känna någon där. Ring Salo, ring!
Kommentera

« · 782076 · »