1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507752 inlägg · 4105 ämnen

MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12

« · 1413197 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Huge: Bägge har ju fokus på spelet i första hand, men det är ju Silfverberg som har högst fart och skrinnar in i Tollefsens åkriktning. Det skulle självklart inte varit en utvisning.

Sedan anser jag det rent av korkat att kalla Tollefsen obegåvad om man inte känner honom. Det säger mer om dig än om Tollefsen.
Kommentera

Olle:

Helt plötsligt motsäger du dig själv. Nyss sa du ju att alla kommer att köra på som vanligt sen kom något om pride och UFC och att dom slåss utan skydd.

Jag tror att effekten av både Madsens och Bertilssons tacklingar skulle varit mildare med mjukare skydd.

Trots detta borde det självklart varit utvisning i båda fallen. Interference för Bertilsson och Checking to the head av Madsen ( även om jag tror att den var oavsiktlig och att Madsen satsade på kroppen ) Madsen vinner faktiskt också pucken i ögonblicket efter. Lauritzen var dessutom puckförare.

Jag tror också att Bertilsson skulle tvekat att kliva fram så hårt med mindre och mjukare skydd vilket jag tror att även han själv önskade såhär i efterhand.

Jag ser varken Madsen eller Bertilsson som några busar.

Jag tror också att spelartyper som Ölvestad, Peter Nordström med flera helt plötsligt skulle få det svårare att vara sådana jäkla svin med mjukare skydd och högre böter.

För varje avstängning dom får lyckas dom ju komma undan med tjugo tjuvsmällar som ofta känns rejält just på grund av de hårda skydden även om det inte blir hjärnskakningar.
Kommentera

Petey21: Det där var ju bland det värre man sett. Och då har vi ändå haft Krizan hos oss under ett par säsongen... ;)
Filmare som af silfverbergf är otroligt ruttna och för hockeyn närmare Serie A i fotboll än en tuff sport med mycket kroppskontakt.
Kommentera

Bad_Brett:

Alla spelare födda 84 eller senare måste enligt reglerna använda tandskydd. Många äldre använder det också även om det finns en del undantag.

Det är i varje fall regel på tandskydd på alla hockeyspelare som är 27 år eller yngre.
Kommentera

J F K: Tollefsen glider fram i sakta mak och är fullt medveten om att Silfverberg kommer från höger, det syns på norrmannens hela kroppsspråk.
I sista sekunden tar han spjärn med vänster ben och trycker till Silfverberg, en fullt medveten handling.
Hur du kan få det till att Silfverberg åker in in i Tollefsens åkriktning förstår jag inte.
Norrmannen står ju i stort sett stilla när han sätter in tacklingen, så nån större åkriktning går det inte att skönja i det fallet.

Visst, det ser billigt ut men är lik förbannat en tvåa för interference, då Silfverberg blir stoppad på väg att delta i spelet som icke puckförande spelare.

Jag känner inte Tollefsen men tycker att det är obegåvat att utsätta sig för risken att åka på en tvåa i det läget, då Silfverberg som sagt inte utgör nåt reellt hot, ex som potentiell deltagare i en spelvändning e dyl.

Sen vet jag inte om det är nån större diving heller.
Ser ut som att Silfverberg helt enkelt blir paff när han får tacklingen och ramlar i ren förvåning.
Att han sen sprattlar lite väl mkt när han väl drattat i isen kan jag möjligtvis tycka vara lite filmstjärneaktigt...
Kommentera

Bittesehr:

Mest intressant är att domaren som man ser i bileden och som ser situationen bra bakifrån inte tar utvisning direkt.

Var det alltså den andra domaren som tog utvisningen? Vart var han placerad?

Han måste ha varit betydligt längre från situationen än domaren man ser på bilderna.

Hur är det med tvådomaresystemet, om den ena tar en utvisning och den andra som sett det bättre tycker att det inte är något, kan dom då ändra beslutet eller gör dom inte detta för risken att stöta sig med varandra?
Kommentera

Huge:

Hur kan det vara interference då Tollefsen står stilla? Du säger ju själv att han står stilla när Silverberg är på väg in i honom.

Om han står stilla så borde han ju "äga" isen där han står eller hur? Så ifall Silverberg vill åka igenom honom är det ju hans problem, med din syn på det hela (att Tollefsen står stilla) så borde det ju vara Silverberg som åker ut för interference, han kan ju inte gärna tro att han kan åka rakt igenom Tollefsen.
Kommentera

Sawchuk: I pride slogs dom utan skydd på händerna i början, åtminstone det jag kollade på. Om det nu hette pride.

Jag säger inte alls emot mig själv, jag tror att dom som tacklar MOT HUVUD och med armbågar kommer att fortsätta göra det oavsett, däremot tror jag att sporten som helhet skulle bli mycket mindre "actionfylld" och betydligt långsammare. Jag tror alltså inte att dom här huvudtacklingarna är så mycket "olycka" som vissa vill göra gällande.

Sen vinner ju Madsen puck därför att Lauritzen ligger utslagen på isen efter att ha fått en tackling i ansiktet. Madsen struntar ju fullständigt i pucken till en början, ett faktum som hela den här diskussionen började med.

Längre avstängningar och högre böter kan jag hålla med om. Då blir det kännbart inte bara för spelaren utan också för klubben som måste matcha någon annan spelare på den positionen över flera matcher. Däremot tycker jag inte att Bertilssons tackling är samma sak som Madsens. Den första är inte i huvudsak tackling mot huvudet, det är Madsens. På det sättet tycker jag faktiskt att Madsens tackling är värre än Bertilssons.

När det gäller just Madsens tackling så tycker jag att det är värt att notera att han är den som har kontroll på hela situationen. Det är HAN som väljer vad som ska hända. Lauritzen har full fokus på puck i ett läge där man inte kan förvänta sig att bli tacklad i huvudet, Madsen kommer från sidan och kan välja att tackla på kropp eller åka på puck. L viker inte av i sista sekund utan det är Madsen som lägger om kursen och smäller L i huvudet.

Svin är svin, med skydd eller ej. Det har ju bla. Ekman och Wernblom bevisat. När det brinner till i skallen så kan man lika gärna använda klubban som armbågen.
Kommentera

Huge:

Du kan inte reglerna.

Tollefsen har ingen skyldighet att flytta sig då Silfverberg kommer. En interference är när en spelare aktivt stänger en åkväg för en motståndare.

Hade i princip varit mer riktigt att ta ut Silfverberg på en interference på Tollefssen i den situationen.
Kommentera

Bad_Brett: Jag kan ärligt talat säga att jag inte tänkte alls på den aspekten men du har förmodligen en poäng. Nu vet jag dock inte hur vanligt det är att spelare fuskar med tandskydden.
Kommentera

Olle:

Bertilsson tacklar ju en spelare som inte ens är puckförare och därmed inte ens är tacklingsbar överhuvudtaget. Att du anser att Madsens är värre får mig verkligen att undra vilken koll du egentligen har.

Finns inget mer respektlöst inom hockeyn än att tackla en icke puckförande spelare.
Kommentera

Sawchuk: Ska vi vara riktigt ärliga så är Madsen som blir pååkt och inget annat.
Kommentera

Sawchuk: L HADE kontakt med pucken och på det sättet så räknas han väl som puckförare i och med att det inte hinner gå lång tid men det är en fegare tackling på det sättet att den kommer från sidan och går direkt mot huvudet. Det vet du också så fåna dig inte.

Jag tycker absolut att det finns fegare saker än att tackla någon som inte är puckförare, tex att tackla någon som inte är puckförare i huvudet ur "blind side".

Jag tycker att Berglund bör ha en högre grad av medvetenhet när han får en nord-syd-smäll än vad Lauritzen bör ha när han får en öst-väst. Puckförare eller ej.
Kommentera

Sawchuk: Och vad jag kan se så är det mer Tollefsen som aktivt stänger åkvägen för Silfverberg än vice versa, framförallt iom att Tollefsen knappast har nån åkväg att tala om öht.
Karln står ju i stort sett stilla.
Hade Silfverberg däremot stått upp så hade domarna förmodligen friat, känns som att dom gått på Silfverbergs synbart överdrivna fall, som ändå känns äkta sas och mer beror på överraskningsmomentet i tacklingen.

Kommentera

Huge:

Haha, ja exakt Tollefssen står i stort sett stilla och har ingen skyldighet att flytta sig för Silvferberg.
Kommentera

Huge:

Om Tollefsen står stilla som du säger och därmed stänger Silverbergs åkväg så måste detta ju betyda att Silverberg försöker att åka igenom Tollefsen.

Silverberg rammlar lätt, ser ut som att domaren längst ifrån situationen tar utvisningen, och inte den som är precis bakom (enligt bilderna). I mina ögon är det en mycket billig och felaktig utvisning, det tyckte till och med de två "expterna" i studion.
Kommentera

Olle:

Haha.

Hur kan en tackling i huvudet på en tacklingsbar spelare vara fegare än en i huvudet på en spelare man absolut inte får tackla???????

Du tycker allvarligt att en spelare som hade pucken för en tiondels sekund sedan har mindre skyldighet att vara uppmärksam än en spelare som inte har haft pucken överhuvudtaget????

Du har onekligen intressanta infallsvinklar

Nord-syd öst-väst, är det väderleksrapport nu?
Kommentera

Sawchuk: Precis. Och en i stort sett stillastående norrman har heller ingen rättighet att aktivt stoppa Silfverberg, som försöker passera framför Tollefsen.
Om du tittar på båda spelarnas kroppspråk så märker du att norrmannen bara väntar på att Silfverberg ska kommat tillräckligt nära och att Silverberg ser ut att ha fokus mer på det som händer längre fram i sin förlängda åkväg.

Tollefsen får en tvåa för att han tagit sig en rättighet som han inte har i det läget, som jag ser det.
Kommentera

Huge:

Läs på reglerna för guds skull!
Kommentera

Sawchuk: Man måste inte kunna regeln i detalj för att konstatera vem som stänger vem i det här fallet.

"Hur kan en tackling i huvudet på en tacklingsbar spelare vara fegare än en i huvudet på en spelare man absolut inte får tackla???????"

Du lägger ord i Olles mun, ord han aldrig uttalat.
Läs om, läs rätt.

Apropå att läsa på....

Kommentera

Rytter: Läs vad jag skriver: Tollefsen står i stort sett stilla, inte helt stilla.
Under sakta glidning framåt märker han att Silfverberg är på väg att passera framför näsan.
Då passar han på att trycka till lite grann, fullt tillräckligt för att få stopp på honom och fullt synligt om man har lite objektiv förmåga att tolka det man ser i form av kroppsspråk hos spelarna.
Òm det sen ska klassas som interference eller screening är väl isf mer diskuterbart, inte vem som stänger vem som jag ser det.

Kommentera

Sawchuk: Det var inte vad jag skrev, läs igen. Jag skrev att en interference i form av en tackling i huvudet på någon ur "blind side" är värre än en interference. Regelboken säger att spelaren som sist rörde pucken är puckförare, sen blir det väl en tolkningsfråga hur länge detta gäller? Upplys mig gärna annars.

Jag tycker tex att pucken är för långt ifrån Lauritzen och att den ändrar riktning på ett sätt som gör att Lauritzen måste byta färdriktning, därav anser jag att det är luddigt huruvida han är puckförare eller ej. Och nej, jag tycker inte att det är att likställa det med en spelare som dumpat eller skjutit ifrån sig pucken som får en tackling en halv sekund senare. I det HÄR fallet så tycker jag dock inte att det är avgörande för straffet, Madsen tacklar ur blind side och tacklar mot huvudet. Det är värre än en interference i min värld.

Jag tycker att en spelare som får en tackling rakt framifrån (nord-syd) bör ha en högre grad av medvetenhet än en spelare som får en tackling ur "blind side" (öst-väst). För att vara aktiv hockeyspelare så ställer jag mig lite frågande till din koll på terminologin ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Med ditt sätt att tolka denna situation så skulle det vara fullt av interference utvisningar under en match. Hur många gånger stänger eller hindrar man inte en icke puckförande spelare t.ex när det är bökigt vid sargen.

Jag tycker verkligen att detta var en felaktig utvisning. Man tar denna och ger Brynäs ett 5 mot 3 läge. Men man släpper t.ex situationen när Sundqvist drar ner Lehtivuori vid sargen. Denna tycker jag isf var mer utvisning än Tollefsen situationen och hade gett modo ett 5 mot 3 läge.

Dessutom diskuterade dom situationen i studion i paus och samtliga var eniga att detta var en helt felaktig utvisning.
Kommentera

Huge:

Men sluta larva dig. Har du sett hur det ser ut när spelarna stångas framför mål? Eller hur det ser ut efter många avblåsningar? Det är ju knuffar och handskar i ansiktet precis hela tiden.

Att domaren väljer att visa ut Tollefsen den här grejen är båda felaktigt och visar prov på enormt dålig känsla.

Vi ska även komma ihåg att Silfverberg i vanliga fall har riktigt bra balans, så att han faller ihop på det där sättet är ingenting annat än en filmning.

Silfverberg kommer att bli en riktigt bra NHL-spelare, men han måste sluta upp med de där fjanterierna. Det är inte första gången jag ser det, utan tyvärr påminner han rätt mycket om Martin Thörnberg på just den fronten.
Kommentera

Huge: Att du orkar.

Hela jävla världen säger samma sak, det är absolut inte utvisning på Tollefsen. Men lika säkert som nubben på midsommar så kommer du inflygande från höger, med mantel och gloria, för att berätta för oss andra dödliga att vi kollektivt tänkt fel, sett fel eller helt enkelt förstått fel.

Alla: Lyssna nu på Huge, han har rätt. Alltid. Och har han inte rätt så har han rätt ändå, för ingen av oss andra kan ha rätt. Sådeså!

Kommentera

Rytter: Hej, alla hockeyfans!
Lite komiskt att se alla kommentarer om domslut.
Om inte domarna klarar av besluten,kan nog inte HS klara av det heller!

Bravo,alla experter!
Bli domare,kanske////
Kommentera

Olle:

Lauritzen är puckförare, punkt. Man är puckförare till nästa spelare tagit pucken eller 3 sekunder efter att pucken lämnat bladet om ingen tagit pucken. Lauritzen var därmed tacklingsbar. Vad du tycker är helt oväsentligt då det finns tydliga regler att följa.

Jonas Berglund har aldrig rört pucken överhuvudtaget och är ej tacklingsbar, punkt.

Från vilken riktning man kommer är helt oväsentligt i detta fallet. Angående Öst-Väst så är jag inte så benägen att hänga på Wikegårds nya inne-vokabulär som du,

En tackling kan lika gärna vara Blind -Side i det du så gärna vill uttrycka som nord- syd. Ett mycket vanligt exempel är när man åker och väntar på ett uppspel från backen och samtidigt som man tar emot pucken så smäller det från en back som läst situationen och står upp.

Att du anser att en tackling i huvudet på en icke puckförande spelare är mer ok än en tackling i huvudet på en puckförande direktdiskvalificerar dig från att ha spelat hockey i skollaget ens.
Kommentera

Sawchuk: Du behöver inte bli otrevlig bara för att du håller på att måla in dig i ett hörn. Jag tycker att nord-syd, öst-väst är ganska bra benämningar. Om du väntar på ett pass och stirrar bakåt så får du ju skylla dig själv (förutsatt att det är en schysst tackling). Om du har släppt iväg pucken och får en tackling från sidan, där man inte kan förvänta sig att en tackling kommer, då ligger skuldbördan på förövaren. Solklart. Det är ju exakt vad Madsen kommer att bli avstängd för.

Och nej, det är naturligtvis inte oväsentligt från vilken vinkel man kommer eftersom man förväntas se en spelare som kommer rakt framifrån, inte en som smyger upp bakifrån och delar ut en tackling i huvudet.

"blind side" betyder inte att du inte har ögonen på förövaren när tacklingen kommer, det betyder att du inte har en rimlig möjlighet ATT se förövaren när tacklingen kommer.

Återigen, du läser inte vad jag skriver. Jag skrev att en tackling i huvudet ur blind side är värre än en interference. Om du bara vill förolämpa mig så behöver du inte förvränga mitt resonemang, du behöver bara dra till med något okvädningsord så sparar du både dig och mig lite tid.
Kommentera

Sawchuk:
"Hur kan en tackling i huvudet på en tacklingsbar spelare vara fegare än en i huvudet på en spelare man absolut inte får tackla???????"

Vem är inte tacklingsbar? Berglund?
På min TV så skulle han precis ta pucken när han fick en passning, i allra högsta grad delaktig i spelet.

Tacklingen på Lauritz däremot kommer nästan bakifrån, utan chans för honom att se Madsen. I mina ögon mycket mer respektlöst än Bertilssons tackling. Dansken säger själv att han inte kan rå för att han är större etc, det ger bara mer bensin på elden ang respekt för just den typen av tackling.

Det var ändå inte den värsta grejen igår. Danielssons armbåge i huvet på Calle J bakifrån är ännu värre i mina ögon. En feg handling från en feg spelare!!

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Dags att köpa ny tv?

Den här diskussionen är ganska meningslös att föras av modoiter, brynäsare och tikare eftersom de är så färgade av sina lagtillhörigheter och ser saker genom ett subjektivt filter.
Kommentera

sylf:

Roligt för er att ni har era egna hittepå regler men faktum är att Berglund har inte rört pucken som går förbi honom på över en meters håll. I och med detta är han inte puckförare och ej tacklingsbar.

Återigen: Berglund var inte tacklingsbar!!!!!

Att Danielsson tränger sig förbi med axeln före händer hundra gånger per match sen är det ju trist att den så duktige Järnkrok gått i samma skådespelarklass som Silvferberg. Han såg ju inte direkt döende ut då han efter domarn blåst av Modos friläge flinande ställer sig upp.
Kommentera

Rytter: "Med ditt sätt att tolka denna situation så skulle det vara fullt av interference utvisningar under en match. Hur många gånger stänger eller hindrar man inte en icke puckförande spelare t.ex när det är bökigt vid sargen"

Om du inte har förmågan att se skillnaden mellan kampsituationer om pucken vid sargerna och den här situationen så kan jag bara beklaga.

"Jag tycker verkligen att detta var en felaktig utvisning. Man tar denna och ger Brynäs ett 5 mot 3 läge. Men man släpper t.ex situationen när Sundqvist drar ner Lehtivuori vid sargen."

Sunken fastnar med klubban runt finnens höft men finnen förstärker samtidigt det hela genom att göra en minst lika fin döende svan som Silfverberg är anklagad för att ha gjort.
Dessutom kompenserar domarna på direkten genom att fria Lehtivuori när denne sekunden efteråt och i frustration slår undan skridskorna på Sunken vid blå linjen.
Ska vi börja leta utvisningar så kan jag ju peka på bl.a Hannula som blev frambogserad av Martin Johansson i mittzon vilket förhindrat ett riktigt bra målchans via 2 mot 1-läge.
För att inte tala om Danielssons fula armbåge på Järnkrok som domarna inte ens brydde sig om att beivra öht.
Fanns flera situationer där domarna missade kraftigt och det var tyvärr vi som blev mest lidande av deras för dagen usla insats.

Att tvåan på Tollefsen var tuff har jag redan framhållit men att den skulle vara helt felaktig håller jag inte med om.

Kommentera

Sawchuk: Är det bara utvisning om man är döende? Sitter du i disciplinnämden?
Kommentera

Huge:

"Att tvåan på Tollefsen var tuff har jag redan framhållit men att den skulle vara helt felaktig håller jag inte med om."

Konstaterar att vi tycker helt olika i denna fråga och nöjer mig med det.
Kommentera

Sawchuk: Fast det vet ju du också att spelare som ibland inte rört pucken fortfarande räknas som puckförare. Det sker ju hundra gånger under en match. Sen att det blir väldigt tydligt en sån här gång då spelare skadas av rejäla smällar, det är ju en annan sak. Domarna brukar vara flexibla på den här punkten, ungefär som man är när det gäller att släppa icings och offsides.

Det du kallar "filmning" på Järnkrok anses enligt väldigt många andra vara en solklar interference och kanske rent av ett större straff. Jag såg då iaf inget leende på grabben när han till slut ställde sig upp efter den smällen.
Kommentera

Olle: Ja men är det bara jag som ser att L kollar på Madsen precis innan?!?!

L sneglar bakåt på Madsen och sträcker sig för att komma åt pucken, det är då det smäller olyckligt.

Sen att Madsen skulle sikta på huvudet medvetet är ju bland de mest korkade jag hört, vist om det var typ Skröder, Danielsson eller en Salle typ, spelare som flipper ut med jämna mellanrum. Men Madsen har aldrig tidigare visat tendenser på att spela fult. Varför skulle han helt plötsligt mitt i ingenting få sån spunk att han siktar på huvudet på en spelare?!

Madsen ska tackla men gör en hel galen timing, och om L(orkar inte försöka stava) inte hade sett Madsen och sträckt sig efter pucken så hade Madsen mer eller mindre missat hela spelaren och hamnat i hörnet, typ.
Alternativt hade L stått upp och försökt trycka tillbaka, men hade nog inte hunnit få upp den stabiliteten som krävs å flyge lång väg=)

Det är en ful tackling som förtjänar avstängning, men avsiktligt sikta mot huvudet? Njaa, det är inte Bertuzzi vi snackar om här.

Fast egentligen, är inte allt Anton Hedmans fel? =) ;)
Kommentera

Rytter: No problems, vi kommer nog inte så mkt längre.
Som man vanligtvis inte brukar göra när det handlar om bedömningar.
Jag nöjer mig med att konstatera att domarna dömde för interference.
Även om deras allmänt dåliga nivå igår kanske kan indikera att dom möjligtvis kan ha gjort fel även här....   ;-)
Kommentera

Monno: Han kanske hinner uppfatta att han kommer men Madsen kommer ur en vinkel som gör att Lauritzen inte kan/hinner försvara sig. Berglund hann nog uppfatta Bertilsson också, ungefär en hundradel av en sekund innan det smäller.

Sen vad är det för fånerier att säga att Madsen aldrig skulle göra något sånt här bara för att han aldrig gjort det förr?

Varför han skulle göra det? Det får du nog fråga Madsen om för det är ju exakt vad som händer, han skiter i pucken och tacklar killen i huvudet. Det finns på film, han kommer att bli avstängd för det. Jag tror att L är helt säker på att det kommer att bli kamp om pucken och därför inte förväntar sig att tacklingen kommer men L är den enda som åker på puck, M struntar ju i den och sätter in en tjuvsmäll istället.
Kommentera

Olle: Kollat mer på tacklingen och L ser på Madsen men har faktiskt redan innan börjat böjja sig fram emot pucken, så backar på den punkten.

Dock vill jag fortfarande säga att tacklingen endast är i huvudet för att Madsen missar.

Fåneri med att han inte gjort det förut? Så du menar att fula tacklingar oftast görs med vilje av spelare som är okänd än dem som är ökänd?

Det som stör mig mest är att det ju faktiskt verkar finnas spelare som tacklar i huvudet med vilje, vad man vinner med det förstår jag inte? Ni säger ju själva att ni gjort det?

Och vad är det för fel att tackla en spelare istället för att gå på pucken? Om inte Madsen hade träffat huvudet på L så hade ju det vare en kanon tackling där han med 98% säkerhet även kunnat vinna puck efteråt, ska man inte få göra sådant menar du?
Har Foppa spelat en hel karriär med otillåtet spel? Det var ju nämligen hans grej att mosa över folk och sen ta pucken, mer eller mindre.

Fan va långa inlägg de blir hela tiden..
Kommentera

Sawchuk: Du verkar läst på regelboken, men hoppat över stycket där det står att tackling mot huvudet, avsikligt eller oavsikligt, puckförare eller inte puckförare, är belaggt med minst utvisning, och avstänging och böter...det sissta beror på disiplinämdens lotteriförbund humör...
Kommentera

Monno: Tyvärr är det ju så att många regelrätta tacklingar bedöms hårdare för skadan som uppstår samt att många oschyssta tacklingar släpps helt på grund av att ingen skada uppstår alls. I Madsens fall så kommer avstängningen för att han tacklar mot huvudet och inget annat. Sen kan man kolla på tex Pikkarainens "knuff" på Mclovin ifjol, som enligt mig inte ens var i närheten av en tvåminutare, som ger flera matchers avstängning för att Mclovin bryter foten när han tar emot sig knepigt mot sargen.

Vi får väl se om det verkar som förmildrande omständighet i Madsens fall, Lauritzen verkar ju ok. Sen visst, nej fula tacklingar sker väl i regel av "fula spelare" men det finns inget som säger att en schysst spelare inte kan få ett psykbryt heller.

OM Madsen verkligen vill träffa kroppen på Lauritzen där så finns det alla möjligheter i världen att också göra så. Han väljer dock ett högt alternativ. Jag tror definitivt att det finns spelare som tar minsta lilla chans att tackla en spelare även om dom vet att det finns stora risker för skada. Kan man få en motståndarspelare ur spel så är det ju en positiv sak för det egna laget, däremot så ska det ju ske med regelrätta medel.
Kommentera

Harryhaffa:

Tvärtom, om du har läst mina inlägg så skulle du vetat att jag anser att det var utvisning. Men orkar man bara läsa två tre inlägg innan man slänger sig in i debatten så är ju det svårt...
Kommentera

Harryhaffa: Oj oj vad ni snackar om dessa tacklingar och ev vinklar osv. Släpp de nu!
Brynäsarna anser att dom drabbade hårdast och några här tycker inte de!

Skitsamma, Brynäs är ett flicklag som grinade igår, vi gjorde ingen vidare match men vann och domarna var bedrövliga!

Så, nu kan vi lägga fokus på hur fan vi ska spela för att slå seriens för tillfället defensivaste gäng?!
Kommentera

Skönt med hockeyträning nu, jävlar vad förvånade vissa kommer att bli då jag smäller på dem och påstår att dom var puckförande med hänvisning till HS nya regelbok där spelare i närheten av pucken också är puckförande.
Kommentera

3 matchers avstängning och 11 000 kronor i böter.
Kommentera

Sawchuk: Jag trodde att den spelare som senast hade pucken alltid räknades som puckförare jag...

Poffa:

Känns väl som en ganska rimligt beslut, det kan jag köpa.
Kommentera

Poffa: Gissar du eller har man redan snurrat tombolan?
Kommentera

supertrött: Tombolan är snurrad. 20 timmar efter förseelsen. Måste vara nytt rekord.
Kommentera

Poffa: Intressant dom när man läser under skäl.

"Tacklingen kommer från sidan och Morten Madsen väljer att gå på pucken istället för motspelaren"
Kommentera

Frisco: Jo, de har snurrat upp sig själv på läktaren, kan man säga.
Kommentera

« · 1413197 · »