1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511836 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

« · 1472463 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Sawchuk: 1-1 målet var korrekt, slutsnackat !
Låst ämne

yngwie: Det har dom absolut. Men ett för dåligt lag för att överraska
Låst ämne

NuMo: som sagt ni ska dit först
Låst ämne

Undra vad medellivslängden för en Modoit kan vara?
Låst ämne

Gurra88:

Nu är det ju press på Modo eftersom dom ansågs i stort sett klara för slutpel. Om det blir slutspel har Modo allt att vinna och inget att förlora. Brynäs ses ju som en guldkandidat, så ni har därimot allt att förlora i ett slutspel mot Modo.

Låst ämne

Gurra88: Ja, jag skiter i hur du resonerar om sanningen skall fram.

Presskonf...

"Det är i slutspel allt det roliga börjar"

Låst ämne

NuMo: Man kan inte ta sig vidare i ett slutspel med tre dugliga spelare. Om ni kommer dit, inte självklart för min del.. Då ska man väl vinna mot ett Brynäs på sin egen hemmaplan när det handlar om överlevnad
Låst ämne

Bad_Brett:

Helt rätt ute där med! :)

Låst ämne

Sawchuk: Jag tycker i ärlighetens namn inte att Modo skapade sÅ mycket Helle, men ditt skitsnack orkar jag inte läsa.
Låst ämne

Huge:

Inte nog med det. Straffen skulle inte ha varit straff heller. Brynäsarn tar nämligen inte pucken med handen på ett otillåtet sätt innanför målområdet.

Nej, på bilden kan man nämligen inte fastställa att han är innanför målområdet, men man kan fastställa på en annan bild att han är utanför, nämligen 26 meter därifrån, vilken en bild visar utom all rimlig tvivel. Han är nämligen på väg ut till omklädningsrummet, för det hela sker faktiskt inte exakt den tid som det ser ut på bilden. Bilden och klockan är nämligen osynkron vilket antagligen beror på att det var skottdag igår.

Men. det erkänner jag. På en bild ser det ändå ut som att han håller pucken i handen, men det är faktiskt en handske emellan, vilket räcker för att själva handen inte skall kunna nudda pucken. Det hela är värre än så. Det ser bara ut som att det är pucken han håller, men det är en synvilla. Det är nämligen en dosa General. Pucken har han mellan tänderna, men alla är så upptagen med att titta på handen att de inte upptäcker det.

Det hela är uppenbart när man väl vet vad man skall titta på. I munnen gör dessutom spelaren en otroligt munvig sak när han liksom jonglerar med pucken, en prilla och en klump Toy, som han tuggat ihop, samtidigt som han sjunger visan "Räven raskar över isen".

Som tur är missade Schremp straffen så vi behöver ju inte analysera den händelsen något djupare. 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Låst ämne

yngwie:

Min tjej brukar ha rätt angående dessa saker. Hon har emellertid inte sagt något. Men det brukar oftast handla om att Tollefsen kommer tackla sönder motståndarna.

Låst ämne

Tjejen som är totalt nollställd när det gäller hockey gjorde ett försök till uppmuntring. Jag tror dom fixar det, Per-Åge är bra oftast, han avgör det.
Låst ämne

Huge:

Ge dig Huge, du har fel!

Domaren hade både kunnat blåsa för offside i målgården och/eller målvaktsinterference.

Låst ämne

Wayne Gresky: Har sett videon nu och kan väl delvis krypa till korset.
Initialt gör JL inget fel, möjligen att han varit inne i målområdet med nån del av skena på väg in emellan Tellan och Ahnelöv, för där finns plats även om det är trångt.
JL hinner iaf emellan och ställer sig vänd mot Gunderson och får då en lätt knuff av Ahnelövs rumpa alt att JL själv spelar över en aning och förstärker knuffen, svårt att veta. Jag tycker iaf att det ser ut som att han inte förstärker knuffen och han har dessutom dålig balans i det läget iom att han står rakt upp och ner med raka ben samt vänd mot Gunderson.
När skottet sen kommer slänger sig JL framåt/utåt en aning från sitt läge framför Tellan och skymmer på så sätt sikten.
Och i det läget är han redan en bra bit utanför målområdesgränsen.
Som sagt: en tajt situation och kunde lika gärna ha blivit bordömt.
Som spud säger: finns det som talar för båda domsluten.
Låst ämne

J F K:

Att du aldrig lär dig JFK

JFK Citat "  men för dig kanske det är 40 målchanser även om de flesta var oskymda och utan någon framför mål. Det är inte knatteserien, utan vi har en målvakt som tar handledsskott från mittzon."

Ca 20 skott var ifrån det man definerar som slottet. 3 av dom tar på övre delen av Tellans axelskydd och styrs just över. På 6 av dessa skott är Tellan skymd av mer än en brynäsare. Du får gärna kolla igenom matchen igen om du inte tror mig, med 8x fast forward går det rätt snabbt.

Jag kan fortsätta en stund till men tror att poängen går fram till de flesta, både Modoiter och brynäsare. Nämligen att matchen var jämn och dom enda på planen som kan gå hem utan att skämmas är de båda målisarna.

Jag älskar Modo och tycker att Brynäs mål borde blivit bortdömt men att börja med rent hittepå och lägga sanning i det förstår jag inte meningen med.

Låst ämne

Wayne Gresky:

Huge har aldrig fel, han tror han kan och vet allt. Undrar vad han hade skyllt om om Brynäs hamnat i kvalserien. Otur? Dålig Is?

Låst ämne

Zappaholic:Tycker absolut Brynäs-gnället som pågår och pågick långt innan Sundström föddes bör diskuteras! Det kanske är något med vattnet i Gävle?
Låst ämne

Huge: Så sluta upp pajaseriet nu, erkänn att du haft fel och visa lite stake!
Låst ämne

Huge: Troll.
Låst ämne

Huge: Kolla på videon istället så ser du att han åker genom målområdentet innan han åker in i Ahnelöv. Det är dessutom helt uppenbart att Ahnelöv hela tiden har blicken mot pucken och inte ens ser brynässpelaren komma.
Låst ämne

Huge: Nu kan du sluta. Det är ingen som tror att du menar allvar ändå.
Låst ämne

Huge: Ditknuffad? Han åker på Ahnelöv bakifrån och ramlar över Tellan, Ahnelöv backar visserligen långsamt bakåt men sser inte ens att han kommer. Så någon "knuff" var det definivt inte.
Låst ämne

Trots en lite suddig bild så går det att syfta var målområdeslinjen fortsätter om man börjar vid den högra stolpen.
Linjen fortsätter nånstans vid Tellans spade och vidare i höjd med hans vänstra benskydd, ungefär.
Kan inte med bästa vilja i världen se att JL befunnit sig i målområdet nån halvsekund tidigare, när han vid kontakten med Tellan de facto befinner sig utanför med sina skridskor.
Låst ämne

Zappaholic: 70-talet, 80-talet, 90-talet, 00-talet och åtminstone början av 10-talet. You choose. Eller lägg bort de där stenarna innan glashuset krackelerar.
Låst ämne

renen: Absolut, men jag hade räknat med att de skulle ta tre.

Å andra sidan så trodde jag att Modo skulle köra i diket, men det blev i alla fall en poäng.

Låst ämne

NuMo: Vi får inte glömma bort  att tacka tikarna för att dom luggade dif på en två pinnar..
Låst ämne

NuMo:

Nog kommer han göra sitt bästa, det tvivlar jag inte på. Men frågan är om han klarar att hantera matchen mot Djurgården i det läget dom är i. Jag hoppas verkligen jag är helt ute och cyklar.

Låst ämne

Wayne Gresky: Ok, här kommer lite bildbevis:
Titta på var JL:s båda skridskor befinner sig när han träffar Tellan efter att ha blivit ditknuffad av Ahnenlöv.
Syns tydligt att han aldrig är inne i målområdet med nån skridsko.
Låst ämne

yngwie: Det där tror inte jag på för fem öre.
Låst ämne

Huge: Du får jobba på din argumentationsteknik, för det här är bara patetiskt. Att upprepa precis samma sak tio gånger är inte god argumentationsteknik utan totalt meningslöst och slöseri av utrymme på Internet. Kom med något nytt eller lägg ned.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Så nu är vi där. Ska verkligen Tellan stå på lördag mot Djurgården? Jag är väldigt tveksam. Blod är tjockare än vatten. Visst han spelar och har lön av Modo. Nog kommer han göra sitt bästa, men det kommer med all säkerhet att va en oerhört jobbig match även om han inte erkänner det.
Låst ämne

Bad_Brett: Bara det att nu var det knappast den vekaste killen i vårt lag som åkte in framför Tellan när Ahnelöv inte kunde låta bli att sätta ut sitt tjocka arsle, så ni får skylla er själva och framförallt på Ahnelöv.
Eller menar du att det är vikten på spelaren som blir inknuffad/tacklad i målvakten som ska avgöra?
Det är DU som drar ner nivån, inte jag.
Låst ämne

Petey21: Ska vi diskutera 70-talet nu helt plötsligt?
Låst ämne

Gurra88:

Har du verkligen något på Hockeysnack att göra?

Låst ämne

Zappaholic: Brynäsare som klagar på att Sundström gnäller, det är komik på högsta nivå. Inte lite sten i det glashuset med tanke på att diverse Brynässpelare gnällt på domarna åtminstone sedan Tord Lundströms dagar. Och då är det inte bara en spelare utan ett helt koppel gnällspikar som gnäller i match efter match, år efter år, decennium efter decennium. Visst gnäller Sundström, och visst gnäller han för mycket, men numerärt ligger han i lä jämfört med Brynäs gnäll genom åren.
Låst ämne

J F K: Precis: när en motståndarspelare snackar med domaren så är det gnäll.
Men när Sundström gör det så gnäller han förmodligen inte, han "framför synpunkter".
Du har helt klart talanger för att göra succé på Norra Brunn som ståupp-komiker...
Låst ämne

Huge:

"Ahnelöv sätter ut rumpan och det är bara en lätt knuff, men fullt tillräcklig för att en i obalans varande JL trycks in i magen på Tellan.

Visst, en tajt situation men ett solklart mål.
Svälj förtreten nu och gläds åt en pinne istället, för den var ni faktiskt inte värda idag."

Vilket vinnande recept du tycks ha hittat i sådana fall. Placera den vekaste killen i laget framför mål, säg åt honom att kollidera med den största backen han kan hitta så att han kan ramla över målvakten. Solklart mål.

Det är sådana här kommentarer som drar ner nivån på hela Hockeysnack.

Låst ämne

Hahl Bundy: Han gnäller förmodligen inte, utan framför synpunkter. Målet skulle underkänts, allt annat är bara patetiskt.
Låst ämne

Bad_Brett: "Men herregud. Ni är klara för slutspel och har en bra chans på guldet. Kan ni inte ens FÖRSÖKA vara lite objektiva nu?"

Ska försöka:
JL genar aldrig genom nåt målområde öht, syns klart och tydligt på repriserna.
Ahnelöv är fullt medveten om att JL försöker ta sig in framför Tellan, syns tydligt på Ahnelövs kroppspråk.
Ahnelöv sätter ut rumpan och det är bara en lätt knuff, men fullt tillräcklig för att en i obalans varande JL trycks in i magen på Tellan.

Visst, en tajt situation men ett solklart mål.
Svälj förtreten nu och gläds åt en pinne istället, för den var ni faktiskt inte värda idag.

Låst ämne

Gurra88: Jag är väldigt intresseerad över hur Modo står sig i en ""man mot man situation".

Man kanske har förmågan att vinna sådana slag. Jag utesluter inte det alls.

Låst ämne

Zappaholic: Antagligen för att Sundström pratar med domaren som assisterande lagkapten och åker Tolle dit lär väl två händer suttit blixtsnabbt på bilringarna.

Låst ämne

Bissett_19:

Tack för en nyanserad analys av matchen. Brynäs hade en rad lägen i sista perioden som kunde ha blivit mål, det tror jag alla kan hålla med om.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Har Modo verkligen något i ett slutspel att göra?
Låst ämne

Frisco: Målet var ju godkänt så varför satt han kvar där?
Låst ämne

Zappaholic: Tollefsen satt i utvisningsbåset.
Låst ämne

digitalbath: Och Sundström står för "heart of hockey"?

Dryga? Inte fan är vi drygare än vad ni är...

Låst ämne

Bad_Brett:

Jag hade inte klagat om man hade dömt bort målet,är ju helt klart att JL kolliderar med Tellan som är inne i sin målgård.Men med Sören Persson på isen kan allt hända tyvärr.
Det dom Brynäsare som skrivit härinne upprörs över är  JFK som hävdar att Brynäs inte skapar några målchanser i 5 mot 5,vilket är helt befängt.
Tycker att Tellqvist och Honken är riktigt bra ikväll..

Kan blir härliga debatter om vi stöter på varann i en kvartsfinal,vilket inte är helt omöjligt.För jag tar för givet att Modo nyper den sista platsen i slutspelet.
Låst ämne

Jahaja, då blir det jobbet imorgon då. Bara att komma igen även om det känns surt så här efteråt, särskilt med ett tveksamt mål.

När det blev straffar förstod jag att vi skulle förlora och började således gå bort från tv:n. Brynäs har helt enkelt bättre straffskyttar än oss plus en målvakt idag som var het (dessvärre)

Låst ämne

Wayne Gresky: Äh nu pratar ni om er själva igen.
Ni är precis likadana. Hos oss.
Låst ämne

Hahl Bundy:

Han är iaf långt ifrån Jörgen Jönsson, den mannen kunde gnälla oj oj oj..

Redigerad kommentar

Låst ämne

« · 1472463 · »