J F K: Haha, vilken dålig ursäkt...du kanske ska gnälla på ditt eget lag istället eftersom ni och inte vi är i botten och slåss för vår överlevnad.
MoDo är det sämsta laget vi mött...
Wayne Gresky:
Ja verkligen. 2p skulle betyda att vi endast behöver en 3:a ifall växjö går fullt de sista två matcherna.
Wayne Gresky:
Gå högt på stoppen på honken, skit i å dra!
Sawchuk:
billigt
filmjölk och sylt i armarna!
Redigerad kommentar
Sawchuk:
vilka puckon, vet dom inte ens att dom ska gå högt på stoppen!
J F K:
Visst kan man skylla på domaren men Modo och Samuelssons agerande ikväll är fan totalt bedrövligt!
J F K:
Vilket skitsnack, Brynäs hade en hel del vassa chanser och Tellan gjorde en bra match, likväl som Modo hade en hel del chanser där honken spelade bra.
Brynäs sköt alltså 40 skott men hade bara en målchans, lite väl enögd kanske.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Att målet skulle dömts bort håller jag dock med om, men Modo var inte bra idag och Brynäs gjorde en klassisk bortamatch.
J F K: HAHAHA, ja jösses.."handledsskott från mittzon"
Jag hörde just att ordförandeposten i Synskadades Riksförbund var ledig...din meriterande läktarcoachutbildning borde kvalificera dig dit!
Glöm nu inte att gå ut med ledarhunden efter matchen, han vill säkert ut på kvällspromenad ;-)
J F K, gnälligare än fröken Sundström...
J F K:"handledsskott från mittzon" Hahaha, vad gullig du är!
Redigerad kommentar
J F K: "handledsskott från mittzon"
Hahahaha, jag kan se ditt bittra klinkande på tangentbordet framför mig.
Du är kvällens behållning :-)
Irritationen i Modo var stor efteråt.
De menade att målet borde ha dömts bort och ville ha in Johan Larsson i utvisningsbåset – och de får medhåll av experten Leif Boork."
Precis.
Boork tyckte att målet borde dömts bort, trots att reprisbilderna tydligen visar att Tollefsen(?) ger Larsson en knuff.
Har dom inga reprisbilder i Canalplus-studion?
Redigerad kommentar
J F K: Fast jag tycker att Larsson åker in i målgården innan han får en knuff av Tollefsen. Då han åker in i målgården råder det ingen tvekan om att målet borde dömts bort.
Modo vinner spel fem mot fem med 10-8 mot Brynäs. Brynäs vinner dock antalet mål i power play. I ett slutspel när domarna inte tar för alla som ramalr så tror jag att Modo har en rätt bra chans emot Brynäs.
Monno: Har bara en kommentar till det: Alla utom MoDo-supportrar tycker Sundström, i viss konkurrens med fröken Wallin, är de som är överlägset gnälligast. Står och bölar i domarnas öron match efter match efter match...
Har aldrig direkt gillat Modo ;-)
Huge:
Men herregud. Ni är klara för slutspel och har en bra chans på guldet. Kan ni inte ens FÖRSÖKA vara lite objektiva nu?
Ahnelöv backar i jämn takt och riktning i FYRA sekunder mot eget mål. Larsson vill in och skymma och genar därför genom målgården, där han fastnar mellan Ahnelöv och Tellqvist.
1. Med tanke på att Larsson i allra högsta grad påverkade Tellqvist genom att åka genom målgården, skulle spelet blåsts av direkt, oavsett om pucken gick in i mål eller inte.
2. Larsson ser Ahnelöv komma och är den som har störst chans att undvika kollisionen. Han har högre hastighet och kör in i ryggen på Ahnelöv. Om du kollar på reprisen kommer du se att Ahnelöv inte gör någon häftig rörelse alls, utan bara backar hem.
Kontenta: Ahnelöv stod på en plats där han får stå, Larsson stod på en plats där han absolut inte får stå.
Slutsats: Spelet skulle ha blåsts av innan Gunderson ens avfyrat skottet och tekningen skulle ha flyttats ut i neutral zon.
I många fall kan situationer tolkas på olika sätt, men i det här fallet kan jag bara konstatera att de som inte förstår detta inte kan ett jota om ishockey.
J F K:
Jag menar ju det, Tellan enda godkända, han räddar oss i slutet. alla andra har gjort en blek insats.
Schremp måste ju haft typ 50 minuters speltid trots att han hållit Div3 klass.