1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511850 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

« · 1472277 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

J F K:

Jag menar ju det, Tellan enda godkända, han räddar oss i slutet. alla andra har gjort en blek insats.

Schremp måste ju haft typ 50 minuters speltid trots att han hållit Div3 klass.

Låst ämne

Bad_Brett: Oerhört märkligt. Brynäs är nog det sämsta laget vi mött i fem mot fem. De skapar ju inte ens en målchans förutom när de filmat sig till utvisningar. Märkligt...
Låst ämne

Bad_Brett: Oerhört viktig straffpoäng. Den kan mycket väl betyda slutspel eller inte.
Låst ämne

Wayne Gresky: Känns inte som att vi har någon chans i straffläggningen idag. För många filmjölksarmar.
Låst ämne

Wayne Gresky:Tar dom extra poängen så kan inte Linköping gå om heller..
Låst ämne

J F K: Haha, vilken dålig ursäkt...du kanske ska gnälla på ditt eget lag istället eftersom ni och inte vi är i botten och slåss för vår överlevnad.

MoDo är det sämsta laget vi mött...

Låst ämne

Wayne Gresky:

Ja verkligen. 2p skulle betyda att vi endast behöver en 3:a ifall växjö går fullt de sista två matcherna.

Låst ämne

Wayne Gresky:

Gå högt på stoppen på honken, skit i å dra!

Låst ämne

Sawchuk:

billigt

filmjölk och sylt i armarna!

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sawchuk:

vilka puckon, vet dom inte ens att dom ska gå högt på stoppen!

Låst ämne

Sawchuk: Hur kan man tro att man ska kunna göra mål efter isen hela tiden. Det är ju 0% chans sopprötter.
Låst ämne

Sawchuk:Tror fan Linköping vinner sina två och tar sig till slutspel.
Låst ämne

Sawchuk: Sorgligt. Det sämsta laget jag sett i vinter får två poäng tack vare domaren. De var inte ens i närheten av att skapa en målchans under den normala  matchtiden. Fy fan att urusla domare skulle avgöra,
Låst ämne

NuMo: Jahapp. Det där kändes ju FÖRJÄVLIGT.
Låst ämne

J F K:Äh. Skyll inte på funktionärerna förihelvette.
Låst ämne

J F K:

Visst kan man skylla på domaren men Modo och Samuelssons agerande ikväll är fan totalt bedrövligt!

Låst ämne

bisterfinnen: Man borde inte göra det, men Brynäs var ju inte ens nära förutom när Larsson interferade Tellqvist. Tyvärr är jag tråkig nog att skylla precis allt på den urusla domarinsatsen där. Det var inte en bedömning, utan solklart inte mål.
Låst ämne

J F K: Skygglappar på, någon?
Låst ämne

Sawchuk: Man kan tycka att Modo var hur usla som helst, men Brynäs enda riktiga målchans var ju när man plockade bort Tellqvist. Hur ska man försvara mot det??? Skittrist, men Brynäs skulle haft noll mål framåt med en domare som inte gjort fel.
Låst ämne

Gusse: Jag tror att vi vinner mot Djurgården på lördag. Nu är vi ett läge där vi inte har något att förlora men en slutspelsplats att kriga för. DIF har oerhört mycket att förlora och passar oss ganska bra.
Låst ämne

bisterfinnen: Pisstraffar,men vi kan spela utan pressen att spela om lilla SM iallafall!
Låst ämne

J F K: Det tråkigaste är ju att MoDo var på väg att koppla ett klart grepp om matchen när kvitteringen kom. Momentum svände väldigt mycket till Brynäs fördel där och MoDo hittade aldrig spelet igen.
Låst ämne

Wayne Gresky: Nej, ikväll är jag en glad modoit. Nu skall det jäkligt mycket till för att vi skall behöva genomlida kvalserien igen.
Låst ämne

Se snart modo på en utomhusrink nära dig :))
Låst ämne

J F K:

Vilket skitsnack, Brynäs hade en hel del vassa chanser och Tellan gjorde en bra match, likväl som Modo hade en hel del chanser där honken spelade bra.

Brynäs sköt alltså 40 skott men hade bara en målchans, lite väl enögd kanske.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sawchuk:

Att målet skulle dömts bort håller jag dock med om, men Modo var inte bra idag och Brynäs gjorde en klassisk bortamatch.

Låst ämne

Sawchuk: Nej, jag tycker inte att Brynäs hade någon riktigt vass målchans. Inte en enda. Hur många skott är rätt irrelevant, men för dig kanske det är 40 målchanser även om de flesta var oskymda och utan någon framför mål. Det är inte knatteserien, utan vi har en målvakt som tar handledsskott från mittzon.
Låst ämne

J F K: Du har iaf självinsikt, av din pres att döma:

"Enögd Modo-it med väldigt många synpunkter."

Tufft att vara enögd och dessutom blind på det enda öga man har...
Låst ämne

J F K: HAHAHA, ja jösses.."handledsskott från mittzon"

Jag hörde just att ordförandeposten i Synskadades Riksförbund var ledig...din meriterande läktarcoachutbildning borde kvalificera dig dit!

Glöm nu inte att gå ut med ledarhunden efter matchen, han vill säkert ut på kvällspromenad ;-)

J F K, gnälligare än fröken Sundström...

Låst ämne

Zappaholic: Du stavar bra för att vara synskadad.
Låst ämne

J F K:"handledsskott från mittzon" Hahaha, vad gullig du är!

Redigerad kommentar

Låst ämne

J F K: Haha!!
Låst ämne

Zappaholic, Huge och ett antal tikare: Lite forskning som berör er.
Låst ämne

J F K: Boork tyckte att... 1. Målet borde godkänts. 2. Målet borde självklart ha underkänts...
Låst ämne

J F K: Hahahaha stackars människa jag kan vara enögd men du tar det till en helt ny nivå!!!
Låst ämne

J F K: "handledsskott från mittzon"

Hahahaha, jag kan se ditt bittra klinkande på tangentbordet framför mig.

Du är kvällens behållning :-)

Låst ämne

J F K: "Precis innan skottet hade dock Brynäs JVM-spelare Johan Larsson åkt in framför Modo-målvakten och tryckt till honom. På reprisbilderna kunde man också se att Larsson får en liten knuff av Ole-Kristian Tollefsen i samma situation.

Boork kritisk

Irritationen i Modo var stor efteråt.

De menade att målet borde ha dömts bort och ville ha in Johan Larsson i utvisningsbåset – och de får medhåll av experten Leif Boork."

Precis.
Boork tyckte att målet borde dömts bort, trots att reprisbilderna tydligen visar att Tollefsen(?) ger Larsson en knuff.
Har dom inga reprisbilder i Canalplus-studion?

Låst ämne

Huge: Jo, de har många repriser. Fler än du har i soffan. De är också folk som har lyckats ta ett sm-guld i hockey. Gissa vem som egentligen gör sig till en idiot genom att ta en diskusion...
Låst ämne

Zappaholic:  Aldrig direkt gillat brynäs. Men när man märker hur deras supportrar beter sig här inge så känner jag bara avsky emot hela klubben och allt som hart med Brynäs att göra. Att ens ha mage att klagas på susse när man hat spelare som Ove Molin och grabbarna på slutet av 90talet.

Aja sur förlust, dock väntat med poäng tapp då vi hart svårt för brynäs. 1p är ju nästan över förväntan. Mer surt att växjö vann.
Honken å Tellan var bra, dock hade honken det lätt då han bara behövde täcka isen.

Slutord: Schremp å Pöck sög idag, till och med Skinner var bättre. Samt, vem var det som vart så orolig för Djurgården?;-)

Redigerad kommentar

Låst ämne

J F K: Fast jag tycker att Larsson åker in i målgården innan han får en knuff av Tollefsen. Då han åker in i målgården råder det ingen tvekan om att målet borde dömts bort.

Modo vinner spel fem mot fem med 10-8 mot Brynäs. Brynäs vinner dock antalet mål i power play. I ett slutspel när domarna inte tar för alla som ramalr så tror jag att Modo har en rätt bra chans emot Brynäs.

Låst ämne

Wayne Gresky: Äh du pratar med dig själv. Inte en TIKARE har varit o skrivit nåt härinne ikväll eller på länge. Du yrar....som vanligt.
Låst ämne

Monno: Har bara en kommentar till det: Alla utom MoDo-supportrar tycker Sundström, i viss konkurrens med fröken Wallin, är de som är överlägset gnälligast. Står och bölar i domarnas öron match efter match efter match...

Har aldrig direkt gillat Modo ;-)

Låst ämne

Huge:

Men herregud. Ni är klara för slutspel och har en bra chans på guldet. Kan ni inte ens FÖRSÖKA vara lite objektiva nu?

Ahnelöv backar i jämn takt och riktning i FYRA sekunder mot eget mål. Larsson vill in och skymma och genar därför genom målgården, där han fastnar mellan Ahnelöv och Tellqvist.

1. Med tanke på att Larsson i allra högsta grad påverkade Tellqvist genom att åka genom målgården, skulle spelet blåsts av direkt, oavsett om pucken gick in i mål eller inte.

2. Larsson ser Ahnelöv komma och är den som har störst chans att undvika kollisionen. Han har högre hastighet och kör in i ryggen på Ahnelöv. Om du kollar på reprisen kommer du se att Ahnelöv inte gör någon häftig rörelse alls, utan bara backar hem.

Kontenta: Ahnelöv stod på en plats där han får stå, Larsson stod på en plats där han absolut inte får stå.

Slutsats: Spelet skulle ha blåsts av innan Gunderson ens avfyrat skottet och tekningen skulle ha flyttats ut i neutral zon.

I många fall kan situationer tolkas på olika sätt, men i det här fallet kan jag bara konstatera att de som inte förstår detta inte kan ett jota om ishockey.

Låst ämne

Bad_Brett: Håller med fullständigt, men kunde inte författa det så bra.
Låst ämne

Bad_Brett: Jag diskuterar inte målsituationen...jag finner det högst komiskt att man kan vara så in i helvete cyklopögd att man sitter och yrar om 40 stycken handledsskott från mittzon...
Låst ämne

Men släpp det nu, situationen som sådan kunde domarna dömt hur som helst och det hade varit lika rätt och fel. Nu dömde de mål och det går att se argument både för och emot det beslutet.

Att sen tro att det går att med argument försöka övertyga motståndarsupportrar att man själv har rätt och de fel har provats 500000 ggr, samtliga utan framgång.
Låst ämne

Zappaholic: Sant. Jag har en fundering kring det. Varför tillåts Sussie gnälla gnälla o åter gnälla med domaren match efter match?
Han är väl inte lagkapten...det är väl dom som ska snacka med domarn?
Låst ämne

Brynäs, fan vad jag hoppas att Modo får slå ut dom i kvarten. Drygare lag och supportrar får man ju leta efter. Synd på ett så talangfullt lag.
Låst ämne

Hahl Bundy: Vem sa att det gällde ikväll och modoboken? Människor kan väl vara inkompetenta på andra sätt?
Låst ämne

Hahl Bundy: Har ingen aning heller, men nog fan vad det han som stod och grinade i domarens öra efter 1-1 målet. Är inte Tollefsen lagkapten???
Låst ämne

« · 1472277 · »