1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499788 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2750459 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Olofsson gör lite av en Andre Petersson light här enligt mig och jag gillar det inte. Jag syftar på intervjun Petersson gjorde förra säsongen efter match där han indirekt kritiserade Monten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: Men skärp dig. Vi står för en av de sämsta prestationerna i SHL:s historia. Även i motgång brukar spelarna säga "Det är vi spelares ansvar, tränarna pratar med oss hela tiden om de här sakerna, nu gäller det att vi knyter nävarna och reder upp det här".

Men nu kommer Olofsson och inleder med orden "Hur ska jag säga det här...? Vi spelar som de gjorde i Hockeyallsvenskan, och det fungerar inte i SHL". Och du kallar det för "lösa spekulationer"!?

Det blir allt mer uppenbart att Karlin har tappat omklädningsrummet och att spelarna vill få till en förändring. Vi såg liknande tendenser i Björklöven ifjol, när spelare började insinuera i intervjuer att de inte var helt nöjda med Stråhle.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Men du är väl en av de som vill starta eldar då. "spelare på 5-årskontrakt kritiserar spelsättet" mm.

Du bygger argumentation på lösa spekulationer och hittepå. Synd, eftersom du är bra på att skriva.

Men vi vann trots allt fotbollsmatchen ikväll, alltid något
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:

Och glöm inte att månen står i jungfruns vändkrets när Hinkens båda barn föddes.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Trist att du har enbart bittra minnen, men ta av dej solglasögonen så blir allt ljusare
Uppladdat:

450x300-mad2.jpgmad2.jpg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB: Ingen rök utan eld. VD kliver av i samråd med styrelsen eftersom "han inte är bra i förvaltning". Spelare på 5-årskontrakt kritiserar spelsättet. Byström kompisvärvas, och sitter nu på bänken. Berg pressas åt sidan när Norlinder glider in på ett bananskal. Det snackas om att Hinken vill skriva ett långt kontrakt med kompisen Karlin. Och när det blåser lägger man locket på, istället för att prata med supportrarna om hur man jobbar.

Det är total deja vu från året vi åkte ur, och åren innan dess. Så här kändes det inte ifjol. Jag var aldrig riktigt orolig då, känslan var att vi skulle fixa det. Men nu... allt är nattsvart. Vi klarar oss aldrig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB:

Som jag förstår det har man en ganska öppen dialog mellan spelare och ledning.

Självklart så faller sig spelarna alltsomoftast in i den tänkte spelidén.

Om spelarna inte klarar av att falla sig i idén så blir det frustration, oavsett om vems fel det är.

I en direkt fråga direkt efter en misslyckad insats så kommer känslosamma svar.

Hur skall vi veta? Det enda vi vet är att det inte har fungerat. Det faller mer på ledningen (Överambitiösa?) än på spelarna.

Så frågan är, hur de skall jämka ledningens målbild till spelarnas kompetens och förmåga att lära sig tillräckligt snabbt.

Däri ligger spänningen.

Jag vet inte. Alla, även ledningen, troligen, mer dem. Vet problematiken.

Tur att vi inte har Boork.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB: Fast läser man artikeln så är det inte ens en storm i ett nubbglas. Tror Olofsson och Karlin har precis samma åsikt, men att laget inte lyckats fullfölja plaerna(av någon anledning) Lite långsökt att se en splitting i truppen efter denna artikel
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:

Fortsätter det så här blir väl Karlin tvungen att lämna över rodret till någon annan
Det sista vi trodde skulle hända…

Men Widebro hade allt på känn slug som få…,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
NuMo:

Jag hade inte läst det innan,
Lite oroande att vår förväntade toppspelare Olofsson yttrar sig om Karlins spelsystem?!
Då är Olofsson långt ifrån ensam om den åsikten och då har vi ett lag med delade meningar om hur vi ska spela….?!
Säkert inte första gången det händer men är det ett delresultat av våra inspelade poäng?!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Instämmer. Vi sparkar hela laget, som tvingas lyssna till Karlin dagarna i ända. För det var ju trots allt Karlin och Hinken - och inte spelarna på isen - som tog oss tillbaka till SHL.

Skeppa båda omgående. Eller vill ni på fullaste allvar att de ska bli ihågkomna som två inkompetenta hönshjärnor som lyckades rasera allt MoDo byggt upp sedan degraderingen på bara en säsong. Bättre att de får gå nu och om vi åker ur så får någon annan skulden istället.

Jag tycker att det känns tråkigt att inte kunna titta på Svarten och minnas tillbaka på hur han var den som startade hemvändartåget, eller den som bar laget när vi vann SM-guld... Det enda jag tänker på är naiva importvärvningar, korta arbetsdagar, hur han gömde sig för journalister, allmän inkompetens... De där åren som GM har ersatt precis alla fina minnen.

Jag vill inte att Karlin och Hinken ska gå samma öde till mötes. Hoppas de självmant kliver av så att vi slipper uppleva den dagen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille:
Jag är övertygad om att Karlin vet mer än Olofsson när det gäller sätta en strategi och spelide/filosofi, men kanske Karlin borde "let loose" stjärnorna och lyssna in på dem också. Måste ju finnas lite friare roller för vissa än för andra?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Att ha närmre hem till familj är alltså en korkad undanflykt? Tror en del människor(även hockeyspelare) ser det som ett plus. allt är inte Hinkens fel
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Att vi har gått bort oss många gånger håller jag med om men som någon skrev tidigare idag så tror jag inte att det är Karlins plan direkt. Tycker merparten av ansvaret i det här haveriet ligger på spelarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB: Ja, klart de hellre bor i Oskarshamn eller Luleå än i Örnsköldsvik.

Dessa korkade undanflykter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
OMP:

Jag har inte läst, men inser att det är nog ganska mycket man tolkat mellan raderna.

Kan det t.ex. vara att spelarna inte ännu lärt sig den nya filosofin?

Står det att filosofin är nödvändigt, eller onödigt?

Står det att Olofsson vet bättre, eller att han tycker att det känns onödigt svårt?

Som jag tidigare ikväll själv uttryckt. Jag ifrågasätter om spelfilosofin kanske förlamar de konstruktiva (eftersom de blivit förlamade) När innebär spelfilosofi att spelarnas samlade uttryck blir hämmande?

Jag hoppas att ledarna på bänken inte gör prestige av sina idéer. Men jag tror inte det, i alla fall inte i längden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Det märks att Olofsson vill jävligt mycket och är inte nöjd nånstans. Nu är det upp till Karlin att sätta en förbannad defensiv nån gång. Jag kan inte tänka mig att Jeppe är den enda som inte tror på Karlins naiva chanshockey.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Min åsikt är att han har helt rätt, detta har vi konstaterat för längesedan, Modo är laget som åker på flest odd man rushes i hela ligan vilket är ett tydligt kvitto på att vi spelar för naivt och framåtlutat och inte har full koll bakåt,smarta lag och spelare straffar oss, som Kopacka gjorde på 2-0 idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource:

Om MoDo klarar sig kvar,
Det är många omgångar kvar men om MoDo just nu ska liknas med den mytomspunna fågeln Fenix, så ser det ut som om vi blir kvar nere i högen med aska tyvärr och återfödelsen uteblir….

Vi är ljusår sämre än året vi gick upp till SHL känns det som tyvärr..,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Jag gillar din åsikt!nTycker det inte är förtjänt att "klaga" ut i media i hans läge, däremot gillar jag ju Olofsson.... på nått konstigt sätt tror jag han blir viktigare när omgång 35-52 kommer.n
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
NuMo: Kyle ville väl klappa kossor,fiska med mera på fritiden.

Vi behöver naturbarn med hockey-skills
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
OMP: Riktigt så illa var det inte

Ställer sig frågande till spelfilosofin
Karlin är kritisk de etablerade spelarna som inte levererar:

– Det är ju… Hur ska jag säga det här då? Nej, men så är det. Det är ju klart som fan att vi står på noll. Jag och några andra. Det är inte så det borde vara.

Olofsson är inte säker på att Modo spelar på rätt sätt just nu:

– Spelfilosofin, den är väl sedan de spelade i allsvenskan liksom. Det är ju att spela med mycket puck och fart, men nu funkar det inte. Eller vi är inte så effektiva på att göra mål. Vi får försöka hitta andra vägar.

Det låter lite på dig som att spelsystemet är för naivt?

– Nej, men inte naivt. Det är mer bara att vi… Vi vill mycket men det handlar nog mer om att ha tålamod i det. Men absolut, lite övermod har vi, vi vill mycket med pucken emellanåt. Vi behöver hitta lite enklare lösningar, säger Olofsson.

Min åsikt? Olofsson kan hålla käften tills han gjort ett mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB: och hinken hade blivit sågad om han presenterat Karlqvist i maj, han var ju slut och hade trasiga knän…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: Ja, förutom pengarna så tror jag faktiskt att det är en poäng. Vad skall vi annars sälja. Opera, antal biografer, museum. Sånt som vanligtvis drar hockeyspelare. ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nu kan man läsa på aftonbladet att Olofsson är skeptisk till spelfilosofin Karlin sätter... inte bra med spänningar däremellan, men vafan, det är ju tidigt på säsongen fortfarande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
NuMo: William Wallinder nedskickad i Ahl igen, Hinken lockar med kvalspel och kaffepengar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
NuMo: Men det borde väl finnas en uppsjö av kanadicker från ociviliserade prärien som skulle trivas i Övik, lex Kyle Cumiskey. .

Men för att vara konkret då, får vi snart in en Svarten,en Wernblom och en grinig Salle så skulle jag sova bättre efter jul
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Mirakel har ju skett förr.

Nuförtiden kan man ju identifiera sig som vad man vill, utan att nån får ifrågasätta. Då tycker jag att Modo ska börja identifiera sig som vinnare.

Vi kanske kan höra av oss till förbundet och säga att vi känner oss kränkta över att ligga sist, att det måste ändras.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan:

Du säger det själv. Hinken säger att det "var" ett misstag.

Så du tror att han gjorde misstaget med vilje, eller tänkte han det efteråt?

En del får barn, trots att det är ett misstag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan:

Du säger med säkerhet vad som hade hänt om han hade varit kvar.

Han är ju inte kvar, så hur kan du veta det?
Ingen kan veta det, därför är det inte fakta.

Modo har en organisation, en demokratisk.

Hinken är inte diktatorn där. Men såklart hade han med saken att göra. Oavsett, beslutet blev att inte, I DET OSÄKRA LÄGET, överbjuda Rögle.

Sådana beslut tvingas de göra hela tiden.

Så vad skall de göra nu? Du vet väl att de kan köpa tillbaks honom. Det är bara pengar. Är det värt det?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Poängbäst i Rögle
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource: Ja men man måste rucka på laget nu det är uppenbart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource: Nån som vet vad True tjänar i månaden?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource: Jag gör det inte, tyvärr !

Men jag hoppas verkligen att jag har dyng fel !!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Finns det nån härinne som tror att Modo klarar sig kvar i SHL?

Svara ärligt nu!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Hinken har erkänt att det var ett misstag och att det var noll hard feelings med Dickinson. Extremt rimligt att man väljer ett så mycket högre bud när man är en sådan bra hockeyspelare. Det är så här i alla brancher. Extremt få vanliga Svenssons hade nobbat ett nytt jobb med en så stor löneskillnad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Det är ju därför jag är irriterad. För han var så jäkla bra och viktig och så tappar vi honom på det där sättet. Nu har vi kylskåps True som har sämre händer än någon med parkinsons.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
NuMo: Vad är mina egna spekulationer? Att Dickinson var en grym hockeyspelare? Det kanske inte är fakta för alla men jag tycker det är uppenbart nu att han var en ledare i laget som saknas. Men självklart en skön mentalitet att ha att han inte alls var viktig för laget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
NuMo: Valet av Timrå i kvartsfinal 2008 var väldigt kaxigt. Med facit i hand var det kanske där förfallet började. Snacka om att vi kastade bort allt. Skellefteå gjorde tvärtom. De hade inget och nu har de allt. Anders Melinder åkte väl på studiebesök till Sovjet för att studera träningsmetoder. Kanske borde det göras en liknande resa till Västerbotten!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Jag hoppas att du inser att det där bara är dina egna spekulationer, inte fakta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Nepp han kan dra åt helvete. Så fort det började gå dåligt för laget så backade han ur och skrev på för Rögle. Köper inte snacket att han behövde bestämma sig där och då han skulle inte gå jobblös oavsett. Om vi hade åkt ur så hade han haft SHL intresse och flertalet klubbar i Europa som hade varit beredda att erbjuda honom 200+ i månaden. Han tog ett förhastat beslut. Han gjorde bort sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB:

Det du säger är sant. Samtidigt absurt nog är det vårt största säljargument.

Kom hit. Ta vara på familjen, bygg för framtiden, - Det här är din civilisation,

Det begränsar samtidigt som det är det bästa vi har, förutom lön.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB: Så är det!
Sen kan jag om jag ser till mig själv konstatera att jag hade nog inte vänt tillbaka till Modo en 3:e gång om jag varit Karlkvist oavsett.
En hockeyspelares karriär är rätt kort och får man chansen så hade iaf jag gärna upplevt så mycket som möjligt, olika lag, olika ligor etc. Så jag förstår Karla 100%
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Dickinson var ingen svikare. Han hade karaktär på riktigt. Vi har nog inte haft en import med samma karaktär sen vi åkte ur iaf. Det var MoDo som svek honom genom att inte se det han hade från början. Nu är det extremt tydligt att han bar hela laget på sina axlar även när han själv inte producerade som bäst.

Det var nog det tankesättet Hinken hade också, ”att vi möjliggjorde hans karriär” som gjorde att vi förlorade honom. Ett extremt nonchalant tankesätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo:

Klart att man vill ha närmare hem till familjen (Karlqvist), speciellt om familjen väntar tillökning,
Ytterligare dock ett bevis på hur svårt det är att få spelare (spelarfruar) att flytta till Övik,
Spelarfruar och flickvänner står ut i något eller några år, men aldrig mera igen….
Det är inte lätt att vara Hinken och erbjuda Övik och MoDo när det finns andra etablerade klubbar närmare civilisationen i söder men både mildare väder och inte nattsvarta vinterhalvår?!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Smurfen: Kaptenernas kapten sa efter SM-Guldet att: Det här blir man inte less på, nu siktar vi på ett nytt, - Typ.

Vi hade alla möjligheter, såg det ut som, att toppa laget framöver. Av det blev intet.

Ändå idoliserar jag Svarten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Om det vore så lätt…

Jag hade faktiskt velat ha kvar Topping. Och det är ingenting jag hittar på nu i efterhand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nu vill jag att Hinken ringer till Finland och tar in en jävla galning med lite JÄVLA SISU och ta av kaptensbindeln på den där jävla Rundblad någon gång med förjävla less på han kan inte Foppa dra ner på arenan och dra på alla en smäll så folk vaknar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Dom får tapetsera väggarna med guldaffischer från 07 i omkl rummet på torsdag så kanske dom får upp lite glädje å sug på att det går å vinna i den Arenan !!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo:

I MoDos organisation så tror jag att man bedömer det som man tänkte. Att det är rimligare att de spelare man har utvecklar sig.

Jag är säker på att man har tentaklerna ute och att man är beredd att låna ut, och göra de byten som behövs ifall man får napp.
Kommentera

« · 2750459 · »