1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499880 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2751084 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Gästrin, LP och upp med norrmannen med det enkla namnet. Uppfriskande med ny profilbild också. ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Peja: Ja, instämmer till 100%. Förstår att man vill få igång Olofsson, som är en hemvändare, och även Jasek, som är den enda centern med potential att skapa någonting offensivt. Men True och Vigneualt, de borde kunna få nöta lite bänk till förmån för yngre och hungrigare förmågor, som vi kommer kunna ha nytta av i många år framöver, oavsett serie.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Förstår inte diskussionen här, oavsett superbra statistik med corsi och allt vad det heter, så ligger vi toksist tabellen och många spelare underpresterar enormt eller är inte bättre.
Vi har redan nu mött många så kallade bottenkonkurrenter och lyckats så där....
Nu ska vi plågas mot högre rankats mostånd

Diskussionen borde handla mer om hur vi ska undvika allsvenskt spel nästa säsong, eller hur vi ska bygga laget i allsvenskan?
Det vi ser på isen nu kommer bära rakt ner i HA men o andra sidan är det roligare att vara vinnare där än slagpåse i SHL.

Det är faktiskt direkt pinsamt att vara så dåliga som vi är, många spelare/lag ser ner på som som losers som man gjorde med Oskars i fjol, som gav upp till jul. Pinsamt är det och vi får nog ge upp redan till Novemberuppehållet.
Intressanta matcher imorgon och lördag...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Det är ju inte hugget i sten varken att Modo kommer åka ur eller hur strategin kommer att se ut om ni åker ur. Om ni åker ur med nuvarande sportslig ledning finns ju ett stort allsvenskt ”know-how” där, fast det kanske inte vore helt oproblematiskt för de personerna att stanna kvar om laget åker ur.

Om Djurgården går upp och Björklöven inte har råd att satsa lika hårt nästa säsong, så skulle det kunna vara en bra säsong att åka ur, om man nu någonsin kan säga så.

Tror dock inte det blir Modo som ryker i slutändan. Om ni får laget att sitta ihop kommer ni att börja vinna matcher igen. Kanske måste ni skeppa någon av de tveksamma karaktärerna för att få kollektivet att skärpa till sig, och jag hade som sagt satsat på några av era duktiga juniorer i detta läge. Leffe Boork hade garanterat gjort det för att skicka en signal, och ni skeppade ju gammelfinnen förra säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Det är lite det jag säger också, den här frågestunden är iscensatt för att lugna arga fans, men vad ska man egentligen kommunicera ut som skulle intressant?

Möjligtvis skulle det vara intressant och veta hur rekryteringsprocessen går med att hitta en Vd !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: givetvis, finns ju heller inget någon kan säga som kan få dom "negativa" i brist på bättre ord att ändra uppfattning.

inte som att hinken kommer slänga sitt lag under bussen "jag har värvat riktiga piuckon" (lämpligt att försöka bygga upp deras självförtroende istället) och inte som han heller kommer säga "jag avgår med omedelbar verkan för jag är den sämsta sportchefen som någon existerats och driver ett korplag"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Ingen expert på hockey och har ej sett en hel match, mest sammandrag. Tror dock att detta ordnar upp sig. Känns som en ovanligt stökig försäsong vilket kanske har satt spår i laget och i spelet. Tänker på detta med kaptensstrulet, Det som har hänt Nänzen, Widebro som slutade och stack fortare än en fis i rymden. Många nya spelare vilket kanske påverkat rollerna i laget. Delvis nytt spelsystem. Tänker ibland på den gamle tränaren Anders Forsberg som hade ett spelsystem som aldrig riktigt fastnade hos spelarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Instämmer. När vi äntligen har bra talanger, hade det varit angenämt att få se dem spela istället för intetsägande värvningar som True. Men nej, vi lånar ut våra talanger och ger stort förtroende till en dansk som inte kan åka skridskor. Smart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Det här jävla forumet alltså.. Fy fan😂😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Att vi ska få se grannens grabb spela är väl exakt det MoDo inte säger i ett läge där det faktiskt inte hade varit så dumt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Vilka mätvärden utgår vi från? 3 av de där 4 kategorierna är ju högst subjektiva i en bredare mening? Poängsnitt, frivilliga isträningar, din magkänsla? Vad är tidsspannet?

Jag tycker förra säsongen överlag är godkänd i samtliga kategorier sett till förutsättningarna, möjligen att Hinken får ett minus-betyg. Båda åren i HA är mer än godkänt. De nio matcher som spelats hittills är såklart under all kritik och rakt igenom uselt. Vem säger att det är bra just nu?

Det som tydligt går att mäta med hårda siffror är väl ekonomin. Där står vi oss bra jämfört med resten av SHL gällande både eget kapital och kassaflöde? Exceptionellt bra sett utifrån kontexten att vi varit ett hockeyallsvenskt lag under så pass lång tid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nucky: Är väl ändå intressant att få höra feedback från fans till en klubb som inte sköts som ett korplag?

Tycker Peja står för sakliga och välskrivna inlägg. Inte direkt som att han kommer in här för att provocera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:

Modos ekonomi är väl snarare god i form att den har blivit sund, inte för att vi är rika som troll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Marrdin: Inga värvningar på G, Hinken har varit eller ska åka över pölen för att se lite hockey och scouta spelare berättade han i Kempe Corner tidigare.
Gissningsvis kommer man inte hänga ut nån eller något i frågestunden i morgon utan den frågestunden känns mest arrangerad för att kommunicera med fans och sponsorer att man ”jobbar hårt” osv.

Felix Dahlin jobbar mycket med underliggande siffror och dom är konstigt nog inte alls så dåliga som man kan tro när man tittar i tabellen och statistiken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Peja: Medan Brynäs och HV 71 säger "Vi ska upp direkt!" och värvar Kelleher, säger MoDo...

..."Nu ska ni få se grannens grabb spela!"

Är extremt imponerad av Alcén för övrigt, önskar att vi hade haft ledare av samma kaliber.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Peja: Försök inte leda in den här jävla debatten på ditt BIF. Du måste förstå att ingen här vill läsa om er.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Marrdin: Vi kanske får höra något i morgon , frågestund på Youtube med Hinken , Ordförande och Tf VD
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Peja: Exakt. Vinnarkultur.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: ”Om MoDos ekonomi nu är så bra, varför är inte alla övertygade om att vi kan göra en HV 71 eller Brynäs och köpa oss tillbaka SHL-platsen ifall vi ska åka ur?”

Det borde ni kanske kunna, men glöm inte att SHL-fallskärmen kommer att tas bort. Nu ska man väl inte måla f-n på väggen, jag tror inte att ni åker ur, men känns inte som att Modo är så offensiva i sitt tänk jämfört med Brynäs och HV. Var ju enbart snack om målsättning att undvika kval inför den här säsongen, alla klubbar är olika, men i Brynäs måste man spänna bågen mer än så oavsett vad som faktiskt är realistiskt med materialet… det är väl på gott och ont.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: vad sägs det i föreningen, nån som hört något?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Kan du förklara för mig då, för jag får inte ihop det?

- MoDo har bra ekonomi
- MoDo har sportchef
- MoDo har bra tränare
- MoDo har bra spelare

Hur kan vi då vara sämst i nästan varenda kategori, inklusive publiksnitt (13 av 14)?

Vad är det vi gör som är så jäkla bra [just nu, inte för två år sedan]?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Aha, så det är en jättevinst om man tar i åtanke med X och Y etc. Vi förflyttar målsnöret lite så att argumentet fungerar. Gotcha.

Nu var det du som tog upp MoDos ekonomi. Vet inte varför det helt plötsligt blev relevant. Tror dock vi utan tvekan hade kunnat satsa på samma sätt som de du nämnde om fallskärmen fortfarande fanns kvar. Men det förstår väl även du att 6,5 miljoner mindre i plånboken gör skillnad? OM vi skulle landa där nere igen så har vi alla möjligheter att ligga i toppen gällande spelarbudget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nucky: Ett diskussionsforum blir ju rätt tråkigt om ingen vågar sticka ut hakan av rädsla att ha fel. Personligen hoppas jag såklart att jag har fel. Vi höll på att klanta till det flera gånger säsongen nu nämner, men det fanns en jäkla lagmoral då som gjorde att vi lyckades reda ut på något jäkla vänster. Lite som slutspelet 2007.

Jag vill bara påpeka att jag sticker ut hakan även åt andra hållet. Jag skrev vid något tillfälle att Näsén och Bernhardt kan göra 40 poäng i SHL. Jag gissade att Enström skulle göra 40 poäng sin debutsäsong i NHL - och blev totalt utskrattad. Det blev inte 40, men väl 38, vilket ändå får ses som klart godkänt. Inför förra säsongen tippade jag att MoDo skulle gå till play-in, när alla tippade dem i botten.

Om ni vill se mig som den ständige domedagsprofeten så är det upp till er, men det fanns såklart en förklaring till varför jag tippade MoDo 10:a förra säsongen och 12:a den här säsongen, trots att de flesta var överens om att årets lag såg bättre ut på pappret.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:
Ville de sparka Alcen när de åkte ur?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Det var en jättevinst med tanke på att man var ett strykgäng och hade en jäkligt dyr spelarbudget. De har gått med vinst i 8 av de senaste 9 åren. Det blir bara löjligt att låtsas som att det inte är imponerande.

Om MoDos ekonomi nu är så bra, varför är inte alla övertygade om att vi kan göra en HV 71 eller Brynäs och köpa oss tillbaka SHL-platsen ifall vi ska åka ur?

Längtar efter att få höra vilka undanflykterna blir när vi blir ett mittenlag i HA 25/26.

Det är något frireligiöst med MoDo-supportrar. Gick man in och läste på HV's eller Brynäs forum när de var strykgäng så var det total upprorsstämning - som sig bör. Men i MoDo ska det vara gullegull, Hinken gjorde ju trots allt bra ifrån sig för två år sedan så då måste vi ha tålamod.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rht: BB dömde även ut oss fullständigt inför slutspelet 22/23 efter en förluststreak några omgångar innan slutspelet.
Då hette det att säsongen redan var körd och att vi i framtiden istället skulle efterlikna och inspireras av Löven och DIF's organisationer med sin enorma vinnarmentalitet..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:
Precis därför viktigt att vi inte förköper oss nu!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Vad är den här jättevinsten som du refererar till?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nucky: B.B är skadligt missnöjd just nu . Får hoppas laget kan vända detta innan B.B går bananas i stora staden . Kärlek till dig B B känns som du behöver det??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Om vi ska ha några förebilder i SHL så är väl det ändå Skellefteå och Färjestad inte en pajasförening som Hv som hamnar i botten med dom dyraste spelartruppen säsong efter säsong
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Fan vad otippat att du är missnöjd med MoDos ekonomi också
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: Om man som bottenlag, kan ha en av seriens dyraste trupper och ändå göra en jättevinst, då är man inte en misskött förening. Möjligtvis på det sportsliga planet, men en välskött ekomomi är det absolut viktigaste och det enda som spelar roll över tid.

Det är därför HV 71 tillbringade ett år i HA, medan MoDo tillbringade sju år i HA.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
DrCox:
Hv är ett exempel på vad god ekonomi kan göra när man får sportsliga problem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Vi har våra problem det ska gudarna veta men du kan ju inte kalla Hv71 för en välskött förening oavsett var dom ligger i tabellen för tillfället
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: De gjorde ett fantastiskt ekonomiskt resultat och ligger före oss i tabellen. Vilka pajasar!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Ja tänk om vi ändå vore lika välskött som HV71! Det vore drömmen det. 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: ? Jag känner otroligt mycket för HV71 och därför har det varit ett svårt beslut för mig ?nJa, jo tjena
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Chris Abbott varade då inte länge i HV.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Jesper kan ofta låta lite smådryg tycker jag, så kan tänka mig att det lätt kan missuppfattas som kritik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: Mattias P sa väl på X att han var med under intervjun och att han inte alls sa på det sättet som beskrevs i artikeln.
Han beskrev artikeln som ”vinklad”
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gäsp: Ja vissa delar säkert men inte biten där han refererade till sitt lag som "de"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: Det var ju precis det Mattias Persson skrev att intervjuen med Olofsson vinklats.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: Den nonchalans Jeppe uppvisade i den intervjun var inte vacker. Sen hade man gärna hört det med egna öron då det ibland vinklas ganska friskt från media.

"de där som spelade i allsvenskan" låter så oerhört arrogant och nedlåtande så man tror knappt att det är sant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Fast att kicka spelare som inte funkar i omklädningsrummet är ju fullt möjligt. (Din favorit Modigs t.ex.) Men kräver ju en lösning. Du tänker att man ska kunna kicka dom bara sådär utan krusiduller? Då gäller det ju att det inte är tränaren/sportchefen som råkar vara idioten. =)

Just Jasek känns ju oväntat om han vore en diva när han vägrade förhandla med andra klubbar innan säsongen var slut, det är en väldigt odivig tendens åtminstone.
Tycker vi har mer lokal stjärna i Jeppe som visar otroligt missnöje på isen mellan varven och som gjorde en "dom" term om sitt eget lag i en intervju till och med.
Hinken var ju inte oblyg att säga att Jeppe ska minsann se sig i spegeln han också.
Med det sagt verkar Jeppe vara en pådrivare på träningar etc, men det blir ju knasigt om man gormar åt andra sen fuskar man i hemjobbet själv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
JonteD: tack för det Jonte det värmer .
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: finns väl alltid möjlighet för företag att ge mer än avtalat om de så önskar. Jobbar på ett hyfsat stort företag där de budgeterar för nästkommande års lönepåslag, guds nåde den chef som vill ge mer så att det påverkar budgeten. nnVad gäller spelare som inte levererar så har väl sportchef och tränare ett stort ansvar vid rekrytering av spelare . Om någon sprider dålig stämning så får väl chefen sätta ner foten,slå näven i bordet och se till att alla jobbar för laget/företagets bästa. Det har väl ledarskapet betalt för .
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rht: Du har både förnuft o hjärta för att vara en riktig äkta MODOIT hatten av till du från en som varit chef på ett stort företag (SCA) !!👍👍🇺🇿
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tittar#2: Det hade han men samtidigt så måste han ju fortfarande kunna hantera en puck..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Kanske hade bättre omgivning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rht: Jag hade en chef en gång som inför en löneförhandling sa: "Usch, det här är så jobbigt, helst önskar jag att alla hade kunnat tjäna lika mycket!". Men på alla arbetsplatser finns det personer som sprider glädje, eldar på andra, tar initiativ och jobbar oerhört hårt. Sedan finns det personer som gör minsta möjliga, men ändå gnäller över allt. Det är extremt motivationsdödande att de högpresterande individerna att de ska tvingas bli chefer eller dylikt för att företaget ska kunna motivera en rejäl löneförhöjning utan att facket sätter stopp.

Om det nu skulle vara så att Jasek (100% hypotetiskt) skulle vara en diva som sprider dålig stämning i omklädningsrummet, då borde det finnas ett sätt för MoDo att säga "Du har inte presterat på önskad nivå, tack hej!". Samtidigt som spelarna själva alltid kan spela "Jag har hemlängtan"-kortet för att riva kontrakten utan att klubben får någon ersättning. Jag tycker det är skevt och blir väldigt orättvist mot de spelare som är kvar och kämpar.
Kommentera

« · 2751084 · »