1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508056 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2639414 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Rödluvan: Har ÖA slutat att skriva något mer efter matchen ,inga intervjuer heller
Låst ämne

Gavelo: Ja jävlar va duktig du är, grattis.
Låst ämne

Smurfen: det kommer nog under kvällen
Låst ämne

Smurfen: Om laget byter till bomullströjor. Nånstans ska man fan inte bli irriterad. Jobbig jävla liga, 2:a i världen och BIF tog en bit av våra pengar. Starkt att ge så många HA-lirare speltid och att MoDo inte skeppade ut alla under Silly. Knappast sett bättre ut med lirare från DEL istället för hjältarna som tuggade oss tillbaka. Det är mest psykologiskt att vi glider ner mot strecket efter en bra start. Klubben har nog fattat detta och det är en kamp in i kaklet. Rundblad såg ut att vara under tung press och det kanske ändå är bättre än om han hade stått och flinat.
Låst ämne

Golden boy : Tråkigt slut på matchen, tänker inte hänga ut någon men hade önskat att Tre kronor uppehållet kommit nu istället.
Vi tackar iallafall Ruohomaa för 1+1 så man slipper se Modo under sista strecket men nu är det tyvärr nära.
Låst ämne

BobbyG: Nu känner jag att jag vill ha hem Wernblom och Vela om vi ska värva något. De kan hur laget spelar och ger oss bredd men framförallt lite grit. Det här med att värva målgörare tror jag inte direkt jättemycket på. Särskilt såhär sent, lex Jelisejevs. Det är bara Ranta och Rubins av de nya spelarna som får godkänt och för Sampo lossnade det efter en tredjedels säsong.
Låst ämne

Smurfen: Dom gav upp när Mattias tackade för sig
Låst ämne

Gäsp:

Jag har inte tackat för mig, jag finns här ;)
Låst ämne

M Horava: värvar Wernblom eller vela så är det i allsvenskan.
Låst ämne

Golden boy : svårt att säga desamma.
Låst ämne

Gäsp: Å MoDo spelarna gav upp efter "bästa nykomling snacket" dök upp
Låst ämne

Gavelo: Sannolikheten för allsvenskan blir ju inte större för att vi värvar dem. Wernblom var ju Malmös bäste spelare i slutet av säsongen förra året och bidragande till att de hängde kvar. Jag tror inte att det är en nackdel att han har kopplingar till MoDo så jag tror inte att han skulle göra bort sig.
Låst ämne

Smurfen: Det här fixar ni. Skulle det bli kval kan jag inte se att Oskarshamn skulle vinna 4 matcher mot er eller nån annan för den delen
Låst ämne

mattias - 74: Bra men tyvärr hjälper inte ens dina heja hälsningar.
Låst ämne

Golden boy : Gavelo: Ja jävlar va duktig du är, grattis.
+5Kommentera (Snabbt)
Låst ämne

Costanza: psykologiskt kan det absolut vara. jag vet inte, har ingen aning så ska inte säga att det är så för modos del, men ibland är det lättare att jaga än att vara jagad, särskilt om man inte är så bra till att börja med.

nu kommer det en vecka med tre matcher där ingen förväntar sig att modo ens ska vara i närheten av poäng. lämpligt tillfälle att överraska positivt
Låst ämne

mattias - 74: Jag med Freddans gamla JVM-benskydd på gatan hemma i Själevad skulle vara bättre än Brattström. Dags att de tar hem Clara. BIF behöver ingen målis om de kan göra 8 mål varje match.
Låst ämne

Gavelo: Finns ingen som är så jävla negativ över MoDo för jämnan och ännu mer jävla positiv när MoDo förlorar som dig. Starkt
Låst ämne

Gäsp: jag har en tavla från ca 2009 med en boxhandske med modologga på. Styrka i boxplay står det. Då va det vårt signum, Och så får man veta idag att modo är sämst av alla på 2000talet i boxplay. Vi jagar fel sorts rekord....
Låst ämne

BobbyG:
Om man tittar på nyförvärven så tycker jag de höjer laget. Problemet är att det fanns inget utrymme för att några fel. Det blev kanske två, Ruohomaa var inte fullt så bra som vi hoppats och ORegan är inget förstakedje material. Men sett till utbudet var det kanske det som fanns.

Sen kan man diskutera en del allsvenska förlängningar men det är lätt med facit i hand. Hoppas vi kan hitta någon att stoppa in bredvid Ranta
Låst ämne

BobbyG: Känns som för många fågelholkar hos MoDo. I båset och i truppen. Står bara och glor på saker som uppbarligen inte funkar. Men, va faan vi säger väl niopoängsvecka!
Låst ämne

Marrdin: Ja det är fantastiskt.
Låst ämne

Costanza: vi väcker tråden till liv på måndag och så jävlar i mig kör vi ända in i kaklet
Låst ämne

DrCox: Kom igen nu!

Klart som fan att folk inte är nöjda! Men som "representant" för klubben kan du ju inte gå ut och säga "sanningen" och såga allt och alla!! Det skulle ju sänka truppen totalt!

Lite av en tränares jobb handlar om att "ljuga" för sina spelare, för gruppen, för media osv. Att många gånger "lura" sina spelare att prestera "över sina förmågor!!
Låst ämne

Gäsp:Håller inte med!
Skillnaden är något helt annat
Låst ämne

BobbyG: om timrå håller i så är det bara malmö som tar poäng idag av bottenlagen

klen tröst när modo verkar vara i fritt fall, men halmstrån
Låst ämne

BobbyG: Man får ta det lilla. Och Malmö tog inga poäng från oss. Vi gav bort dom - Är man stor, måste man vara snäll.
Låst ämne

Vi har fortsatt allt i egna händer att reda ut detta. Men det ser verkligen totalt nattsvart ut. Det kommer ej att räcka med 1 ny spelare för att få fart på detta kommer krävas mer en så. Bara ladda för ny match på tisdag, är det nån match till veckan vi kan plocka poäng så känns det som det är mot Frölunda vi har bäst chans.
Låst ämne

Komplettera båset med Per Bäckman. Fan nån som kan väcka bänken under match behövs.
Låst ämne

Confusius: Snälla nån det finns väl ändå ett mellanting mellan att såga allt och alla och att halvtrött leverera dom vanliga flosklerna.
Låst ämne

Nån fler som har fått på Messenger att vi värvat, spelklar redan idag stod det, inget jag märkte
Låst ämne

SPOODI: Hedberg!
Låst ämne

jonsson: Ja käre Jonsson det gällde Alvarez till Malmö. Men du har rätt i sak det är sällan man märker av Hinkens värvningar 😶
Låst ämne

Costanza: Tror det är första gången på hela säsongen som våra spelare faktiskt börjar känna av press att det mycket väl kan bli kvalspel om några veckor.
Början på säsongen spelade vi med en respektlöshet som var befriande att se och känslan var också att vi inte hade något att förlora.
Nu tror jag några börjar inse att vi faktiskt har det, och börjar spela under liknande press som andra lag gjort under hösten.
Ska man försöka hitta något positivt kan det vara att man mentalt till sist träffar botten och att pressen faktiskt minskar när förlusterna radar upp sig(se IKO)

Till sist kan man nog konstatera att det var ett misstag att skicka Ruohomaa.
Man skulle nog satt hårt mot hårt och direkt förklarat att kontraktet gäller säsongen ut.
Jag har dragit exemplet med Tollefsen förut som fick NHL-kontrakt men inte hade någon out från MoDo.
Han deklarerarade öppet att han ville lämna men Nästlund vägrade, och han spelade hela säsongen i Övik(och var riktigt bra)
Låst ämne

Modo som är nya från allsvenskan har haft allt att vinna. Men efter Färjestad borta så har man visat att man har allt att förlora istället. Man spelar som att man har allt att förlora. Det som gör en orolig är hur det skulle se ut i ett ev kvalspel. Pressen på spelarna då bör ju vara större än pressen att gå in och stjäla poäng just nu. Fattar inte vad som är problemet. Försvarsspelet är ju under all kritik. Offensiven blir ju lidande av att försvarsspelet är så dåligt. Man hamnar för lågt i egen zon så blir svårt att vända spelet. Man hamnar ju under press för att det inte finns någon att passa pucken till. Alla står ju framför eget mål.
Låst ämne

Gäsp:

Satan, trodde jag kom med en nyhet där
Hoppas gör jag😬
Låst ämne

Steken84:

Sen spelet med puck, vi ger ju bort typ majoriteten av puckarna vi har.
Finns det ingen spelidé med puckhanteringen eller kör vi bara på chans?

Tyvärr måste man håll lite på Tikarna nu, blir iallafall lite förmildrande omständigheter om inte Örebro tar några poäng
Låst ämne

Nucky: Jag är inne på din linje. Lika bra att halka ner under strecket så att alla journalister kan få säga "vad var det vi sa?". Kanske skulle bli lättare då.

Det tråkiga är att då andra lag har fått ihop sitt spel under säsongen, så har vi tappat allt. Tyvärr är det svårt att tolka det på något annat sätt än att det beror på tränarna. Kanske är bristen på rutin från SHL ett problem för Karlin...

Kommer stötta Karlin helhjärtat men känslan är att han inte får ihop det. Jag tror många spelare underpresterar för att de inte köper spelsystemet. Ungefär som när Hardy ville köra torpedhockey i Tre Kronor.
Låst ämne

Bad_Brett: Vad menar du när du skriver "Det tråkiga är att då andra lag har fått ihop sitt spel under säsongen?" HV och Rögle spelar ju inte mycket bättre än oss. Rögle t ex var ju helt hållösa hemma mot Skellefteå och tränarbytet har ju inte gjort något jättelyft i något av lagen? HV vinner ju t ex nästan aldrig borta och bortsett från vinsten mot oss och dubbla vinster mot ett Timrå som då var under isen rosar inte Rögle marknaden.
Låst ämne

Bad_Brett: Vi har sämst Box Play genom tiderna i SHL , ändå verkar man inte göra något åt det
Låst ämne

Bad_Brett: Karlin.. finns några saker som inte är helt bra!
Låst ämne

Smurfen: Skulle det dyka upp att man inte gör något åt det, så ska vi se att alla i staben får sparken illa kvickt.

Jag är övertygad om att man jobbar med exakt alla saker som vi alla ser. Men det skär sig någonstans. Tyvärr.
Låst ämne

Bad_Brett:
Känner att problemet är att förstakedjan är för dålig, vilket tyvärr leder till att vi sällan får tryck. Niederbach är en 3-4 kedjespelare offensivt i shl. O Regan gör bra grejor men tyvärr saknas det sista. Ranta kan gå in i vilket första andra som helst i shl men tyvärr för ensam.

Sen hjälper det ju inte att vi tappat trycket men hoppas att vi hittar en väg tillbaka. Och att Jesper Olofsson hittar hem till Övik.
Låst ämne

Törna:
Tyvärr känns det som att det kunnandet hos en del spelare.
Låst ämne

Smurfen: Nu när vi äntligen verka ha fått hjälp från dom andra lagen å vi har ett grymt läge å skaffa oss ett försprång, ja men då klappar vi ihop istället !

Kallas MoDo syndromen !
Låst ämne

Nucky: gissa vem som inte håller med dig, förvånande va? :)

nej men jag tycker det var helt rätt att skicka honom. hinken sa senast idag igen att han inte drog jämt med tränarna. man kan tycka vad man vill om tränarna men en förutsättning för framgång är att det är högt i tak men att alla drar åt samma håll och uppenbarligen upplevdes han som ett problem, annars tror jag inte det hade sagts så ofta både officiellt och inofficiellt i tidningar att det var ett problem

rätt eller fel får vi aldrig veta tror jag men jag utgår ifrån att hinken är smart nog att förstå att det är en nackdel att skicka sin tilltänkta förstacenter och stjärna utan en ersättare, och ändå gjorde han det. det säger mig att det hade gått för långt. inte säkert att det är så, men det är min tolkning av situationen

för tydlighets skull: jag vet inte om han eller ledarna har rätt i sak. ingen aning alls. men är valet karlin eller roma så är valet lätt för mig.

förstår att man tittar på honom nu och tänker att sådär hade han kunnat prestera i modo också, men finns säkert mängder av faktorer som gör att han gjort 4 poäng på 7 matcher där. inte minst att han spelar i ett bättre lag, med ett fungerande spel, omringad av bättre spelare

eller för att uttrycka det såhär, tror modo hade varit lika dåliga just nu med honom eller utan.

håller däremot med dig om det mentala som jag tror är en faktor, en av många
Låst ämne

Golden boy : Vad tycker du då, berätta?
Låst ämne

Tarasov: inte bara förstakedjan, det är bara en kedja + ranta som fungerar regelbundet. fjärdekedjan är för dåliga, inget offensivt hot alls och fastnar ofta i försvarszon. södergran är som ranta fast utan offensiv skill. walli vet jag inte riktigt vad han gör. hutsko tyvärr osynlig hela tiden förutom när han försöker dra en spelare och oftast misslyckas. jag vill gilla honom men han gör det svårt för mig

tycker sam är helt okej men händer ingenting framåt där heller. upplever att han börjar teka dåligt också vilket inte är det viktigaste men ändå en bonus. men två hjärnskakningar denna säsong sätter väl sina spår å andra sidan så där kanske man inte ska vara förvånad att det dippat nedåt

fyra spelare är för få
Låst ämne

Örebro torsk
Låst ämne

« · 2639414 · »