1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494398 inlägg · 4086 ämnen

Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02

1327433 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Björn W:

Såg att AE verkar gilla halssnörningen ungefär lika mycket som dig.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Paddan: Ha fii fann =) har inte sett den.. har letat typ överallt haha IQ-fiskmås ;)

Tack
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: Hmm, för mig syns den då precis rakt ovanför detta inlägg, till vänster om "MoDo Hockey"-pucken
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Paddan: Om jag hade hittat en sån "symbol" så hade jag gjort det.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: Är det något som hindrar dig från att trycka på "Skapa ämne"?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Björn W: Okay, jag satt å letade häromdagen och hittade inte en enda.
Fast dom du nyss skrev var specefika trådar, spelar´tur`skadad igen osv. skulle haft en som bara heter typ tobias enström eller en hyllningstråd tobias enström, där man kan få in lite av allt som rör han.
Man kan ju inte hylla tobe för sina 3 ass senast mot montreal i en tråd som heter tobias enström årets rookie =)
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Varför har vi ingen tråd för tobias enström?

Ett A på bröstet nu, kanske blir ett C om några år?!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Jag håller K Fopp ansvarig för första målet och Svartvadet för det andra. Jag bara påpekade att Svartvadet borde stannat på Magnus Johansson hela tiden. Jag tror att K Fopp delvis blev lurad av Svarten där, men självklart skulle han stannat på "sin kille" som sedan gjorde målet.

Står backarna kvar på blålinjen (åtminstone på pucksidan) så kan de kliva upp i ryggen på deras forward. Då kan inte denne ta emot pucken och leverera ett uppspel eller själv åka upp med pucken. Precis som du säger så är det inte bara så att vi inte får tryck på dem, utan också så att vi hamnar i ett sämre läge att försvara oss.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
J F K:

Jag håller helt och hållet med om att backarna borde våga stå kvar på blå. Ibland har de flera meter till godo, men backar ändå hem. Det är väldigt frustrerande att se MoDo trycka ner motståndarna rejält, för att sedan bevittna hur pucken enkelt får glida ut ur zon enbart för att backarna av någon anledning står utanför. Vad som är ännu värre är att detta ofta leder till farliga 3-mot-2-lägen för motståndarna.

Jag tycker nog att K-Fop överarbetade situationen på första målet minst lika mycket som Svartvadet. Varför han skulle ut och stressa mot samma skytt som Svartvadet är helt obegripligt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo, Paddan: Ja jag undrar vad det visats för match i den här boken, allt e ju bara elände, virrigt spel, dåliga prestationer!? Matchen jag var på vann MoDo, inget lysande spel,men dock 5 mål. 4 domare som inte hade många rätt, de kunde aldrig räkna till 6 vita spelare. Men annars var ölen god.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Poffa: Hållberg var borta på grund av magsjuka ja.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Poffa: Modos största fel är att backarna blir tokrädda och vågar inte stå kvar på blålinjen eller trycka upp när vi vinner pucken. Istället tar de ett säkerhetsdjup på en hel djävla zon. När motståndarna vinner pucken så kan de i lugn och ro spela upp på en omarkerad forward, som i sin tur kan komma med fart mot våra backar som då är för stillastående på egen blå linje. Vi MÅSTE våga stå kvar och fortsätta det spel vi gjorde bra i förstaperioden. Inte falla hem.

På deras mål stod Anders Eriksson och hade noll markering bägge gångerna, även om det vid första målet rimligen var K Fopp som missade sin kille och Svartvadet som missade sin vid det andra. De får göra två identiska mål i power play och vi verkade inte ens ha lärt oss vid första tillfället. (För övrigt så var det första målet lite beroende av Svartvadet också, då K Fopp kom fel för att Svarten överarbetade och åkte överallt.)
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02

qwertas: Vad var det med Hållberg, då? Är det magsjukan eller var det något annat?

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Challe sa igår att det var hans fotskada som gjorde att han inte kunde fortsätta, antar att han gick på is för tidigt och inte hade läkt ihop riktigt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: Jepp, tror jag ska gå till tandläkaren imorgon och be henne borra jäkligt mycket, bara för att det ska fortsätta göra ont. Och tänk att våra nyförvärv är såna usla skridskoåkare. Skandal!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Paddan: Det är ju fan bara skit alltihop. Näst sist är vi också.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: Nepp, det är ju söndag, då kan man inte vara glad.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Paddan: Inga glada miner i den här gästboken.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Poffa: Den formation jag tycker fungerade sämst idag var den med två huvuddomare och två linjemän, de verkade inte samspelta överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: magsjuka är min gissning.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Pikka var mycket bättre defensivt i dag. Han såg mer harmonisk ut. Josefsson tänkte jag också fråga om.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Poffa:

Jag tycker att Pikkarainen jobbade betydligt bättre i egen zon idag än tidigare. Har det förresten kommit fram någon information om varför Josefsson bara spelade ett byte?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Ja den kjedjan är bra, även zackrisson var vass idag.

Tror nog våran förstakjedja kan bli lika vass om dom får spelet att stämma i 60 min, just nu stämmer de lite nu och då.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02

Modo dominerar första, blir lite för försiktiga i andra och spelar ängsligt men är i tredje betydligt säkrare hemåt och de chanser LHC får är inte speciellt farliga.

Det gnälls mycket på Timmy, men jag tycker han gör en stark insats defensivt. Han tillför inte så mycket offensivt, men där har vi helt plötsligt fått in andra spelare som bidrar mer. Timmys istid har minskat, framför allt i PP och det bidrar naturligtvis till hans poängskörd. Jag vill också att man ser hans offervilja, t ex när han får ett skott på foten men ändå gör ett grymt arbete eftersom övriga spelare inte får undan pucken så han kan byta.

Matchens delikatess, Svartens glidtackling vid egen blålinje i tredje. Den hade Mellberg varit nöjd med, kan jag säga.

Hasse visar att han förtjänar platsen, så mycket stabilare och lugnare än Hållberg.

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Ser man till vad de fick gjort på isen idag så vinner dock LHC's på knockout,

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson:

Det är inte Nagy, Ritchie, Bartecko, Pikkarainen och Eriksson heller.

Ser man till tidigare meriter så vinner MoDos uppställning på knockout.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: LHC måste nog nästan ha den vassaste kedjan i elitserien, Hlavac, Hlinka, Jämtin, Johansson och Hävelid i PP är fan inte och leka med.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

MoDo hade absolut svackor i matchen, men överlag tycker jag att segern både var rättvis och stabil. Filar man på lite detaljer så bådar detta gott inför framtiden.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: Håller med fram till sista, där tycker jag vi får rätt bra kontroll på LHCarna förutom i BP där LHC har ett pucktempo som vi inte klarar av.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Då såg vi inte amma match!!!

Modo dominerade 1:a och lhc kom inte ens in på modos mål, inte ens i PP, modo spelade smart, flyttade puck snabbt och hade stenkoll på grejerna utan att igentligen inte skapa speciellt mycket själv men gjorde ändå 2 bra mål.

Andra perioden tar lhc över och modoutvisningarna blev fler och fler för att modo inte kämpade lika hårt, man spelade ofta fast sig och man slarvade med passningarna, att lhc bara gör ett mål är dåligt trots mängder med skott och ett bra spel av tarkki, det var ofta hönsgård i försvaret.

Tredje är nattsvart, lhc är ytterst nära att näta gång på gång och modospelarna turas om att sitta i utvisningsbåset, 0-7 i skott efter 5 min och modo var ruggit nere i brygga, vi hade inget spel what so ever och vi spelade nog första 10 min i egen zon, då kommer den där individuella situationen som danielsson står för och vipps hade vi gjort periodens första mål heeelt orättvist och ologiskt, 4-1 och matchen var i princip över.

Så att du kallar matchen mododominans är däremot rent trams!

lhc ägde 2 perioder men var inte tillräckligt effektiva i avslutena det fällde dom.
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

Trams. Kedjorna är lite felkomponerade, men vi dominerade i princip hela matchen. Linköpings båda mål kom i power play och det är inte många lag som kan matcha spelare som Johansson, Hlavac och Hlinka. Fortsätter MoDo att spela som de gjorde i kväll blir det slutspel, det är jag övertygad om.

Tyvärr så har MoDos stora problem varit jämnheten och det är inte alls omöjligt att man faller ner i en ny formsvacka. Men i dagens match fanns det verkligen inte mycket att klaga på, bortsett från att spelarna får lite panik i egen zon titt som tätt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Jag tror att vi torskar, nu när vi tycks ha klättrat lite i tabellen så skulle en förlust putta ner oss på ruta 1 igen. Och tittar man på dagens spel så finns det inte mycket som talar för att modo ska klättra någe nämnvärt i tabellen.
idag är det väl bara 1:a linan och madsen som är bra bland forwards.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud:

Jag tror stenhårt på seger. I regel trivs MoDo i Scaniarinken och jag tror inte att Nagy, Bartecko och Ritchie kommer få speciellt stora problem med SSK-försvaret.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Är det bara jag som får torskfrossa när man ser att vi har SSK på tisdag?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Aha okay :)

Lite roligt som jag reflekterade över en sekund, för tja låt säga 2 månader sedan så sågade tikarna oss för våran värvning av challe sammtidigt som alla var rörande överens om att perra var bättre och precis rätt för detta lag, han införde verkligen en ide i deras spel och kunde absolut få fart på sina stjärnor.

Läs idag, då är perra fel tränare som inte har en ide med spelet , heller kan han inte få fart på alla överbetalda stjärnor och han borde sparkas.

Kanske är det challe-effekten från förra säsongen som börjar gå ur timråspelarna och nu sjunker tik som en sten i tabellen då perras coaching börjar infinna sig? , ja vad vet jag ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett:

En liten iaktagelse jag har gjort de senaste matcherna är att MoDo, tekningsstatistiken till trots, får panik så fort det är en tekning i den egna zonen. Uppställningarna ser ofta konstiga ut, där man ibland sätter tre spelare på en markering, medan man vid andra tillfällen glömmer bort att markera skytten helt och hållet. Kontentan är att det inte riktigt verkar finnas någon plan för hur man ska spela sig ur zonen, utan samtliga spelare irrar runt som yra höns.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

Han var ju inne på 5-2-målet i varje fall...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
MODOJohan: mn spelade väl på resultatet, dessutom försökte ju inte ens modo skapa något så vad ska man spela en offensiv back för när man kan spela bättre defensiva ;)

Viktig seger, fast jag tycker lhc var det bättre laget, utan den bra starten 3-0 efter drygt 20 min så hade lhc nog vunnit, för fy vad utspelade vi var i stort sett hela 3:e
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Matchen var helt klart värd 139 kr :)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Patrik Källstr: Det är bara att posta en Muhammed på domarens facebook-sida.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Det ser jag som positivt beteende.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Jag såg inte till Pikkarainen under den senaste halvan av matchen....?!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Trist att se Susse nu, mannen som så fort vi torskat försvinner direkt och aldrig står och pratar med Csport. Nu med 3 poäng står han och skojjar om "att nuförtiden får man njuta när man gör poäng"..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Säker på att den var viktig?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Den här segern var hur viktig och rolig som helst.

Klart slut.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
I mina ögon var det Morten Madsens skridskoåkning som avgjorde för oss idag. Tyckte han gjorde allt rätt idag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Arne Hegerfors: Nu var du rolig.
Kommentera

1327433 · »