1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494458 inlägg · 4087 ämnen

Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02

« · 1327049 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Då såg vi inte amma match!!!

Modo dominerade 1:a och lhc kom inte ens in på modos mål, inte ens i PP, modo spelade smart, flyttade puck snabbt och hade stenkoll på grejerna utan att igentligen inte skapa speciellt mycket själv men gjorde ändå 2 bra mål.

Andra perioden tar lhc över och modoutvisningarna blev fler och fler för att modo inte kämpade lika hårt, man spelade ofta fast sig och man slarvade med passningarna, att lhc bara gör ett mål är dåligt trots mängder med skott och ett bra spel av tarkki, det var ofta hönsgård i försvaret.

Tredje är nattsvart, lhc är ytterst nära att näta gång på gång och modospelarna turas om att sitta i utvisningsbåset, 0-7 i skott efter 5 min och modo var ruggit nere i brygga, vi hade inget spel what so ever och vi spelade nog första 10 min i egen zon, då kommer den där individuella situationen som danielsson står för och vipps hade vi gjort periodens första mål heeelt orättvist och ologiskt, 4-1 och matchen var i princip över.

Så att du kallar matchen mododominans är däremot rent trams!

lhc ägde 2 perioder men var inte tillräckligt effektiva i avslutena det fällde dom.
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

Trams. Kedjorna är lite felkomponerade, men vi dominerade i princip hela matchen. Linköpings båda mål kom i power play och det är inte många lag som kan matcha spelare som Johansson, Hlavac och Hlinka. Fortsätter MoDo att spela som de gjorde i kväll blir det slutspel, det är jag övertygad om.

Tyvärr så har MoDos stora problem varit jämnheten och det är inte alls omöjligt att man faller ner i en ny formsvacka. Men i dagens match fanns det verkligen inte mycket att klaga på, bortsett från att spelarna får lite panik i egen zon titt som tätt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Jag tror att vi torskar, nu när vi tycks ha klättrat lite i tabellen så skulle en förlust putta ner oss på ruta 1 igen. Och tittar man på dagens spel så finns det inte mycket som talar för att modo ska klättra någe nämnvärt i tabellen.
idag är det väl bara 1:a linan och madsen som är bra bland forwards.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud:

Jag tror stenhårt på seger. I regel trivs MoDo i Scaniarinken och jag tror inte att Nagy, Bartecko och Ritchie kommer få speciellt stora problem med SSK-försvaret.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Är det bara jag som får torskfrossa när man ser att vi har SSK på tisdag?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett: Aha okay :)

Lite roligt som jag reflekterade över en sekund, för tja låt säga 2 månader sedan så sågade tikarna oss för våran värvning av challe sammtidigt som alla var rörande överens om att perra var bättre och precis rätt för detta lag, han införde verkligen en ide i deras spel och kunde absolut få fart på sina stjärnor.

Läs idag, då är perra fel tränare som inte har en ide med spelet , heller kan han inte få fart på alla överbetalda stjärnor och han borde sparkas.

Kanske är det challe-effekten från förra säsongen som börjar gå ur timråspelarna och nu sjunker tik som en sten i tabellen då perras coaching börjar infinna sig? , ja vad vet jag ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Bad_Brett:

En liten iaktagelse jag har gjort de senaste matcherna är att MoDo, tekningsstatistiken till trots, får panik så fort det är en tekning i den egna zonen. Uppställningarna ser ofta konstiga ut, där man ibland sätter tre spelare på en markering, medan man vid andra tillfällen glömmer bort att markera skytten helt och hållet. Kontentan är att det inte riktigt verkar finnas någon plan för hur man ska spela sig ur zonen, utan samtliga spelare irrar runt som yra höns.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

Han var ju inne på 5-2-målet i varje fall...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
MODOJohan: mn spelade väl på resultatet, dessutom försökte ju inte ens modo skapa något så vad ska man spela en offensiv back för när man kan spela bättre defensiva ;)

Viktig seger, fast jag tycker lhc var det bättre laget, utan den bra starten 3-0 efter drygt 20 min så hade lhc nog vunnit, för fy vad utspelade vi var i stort sett hela 3:e
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Matchen var helt klart värd 139 kr :)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Patrik Källstr: Det är bara att posta en Muhammed på domarens facebook-sida.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Det ser jag som positivt beteende.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Jag såg inte till Pikkarainen under den senaste halvan av matchen....?!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Trist att se Susse nu, mannen som så fort vi torskat försvinner direkt och aldrig står och pratar med Csport. Nu med 3 poäng står han och skojjar om "att nuförtiden får man njuta när man gör poäng"..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Säker på att den var viktig?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Den här segern var hur viktig och rolig som helst.

Klart slut.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
I mina ögon var det Morten Madsens skridskoåkning som avgjorde för oss idag. Tyckte han gjorde allt rätt idag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Arne Hegerfors: Nu var du rolig.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: VIKTIGT skröder, vi har missat tillräckligt med mål i öppen kassa nu för i år.

Är det bara jag som tycker att isen ser dålig ut, pucken hoppar hela tiden?!
Kommentera



Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: PÅSken kommer tidigt i år. Eller jävligt sent.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: Fast det var på håret.

Skröder har börjat hitta siktet igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Fast någon gång måste väl tom. Modo kunna göra mål i tom bur?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Tyvärr så känns två mål på fyra minuter långt ifrån omöjligt med Hlinka och CO på isen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Vad ska särki göra nu? Vad ska särki, vad ska särki, vad ska särki göra nu????
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
spud: Men nu tror jag tamefan att modo helt slutat spela hockey??????

Inget initiativ ,ingen ide i nått, bara lobba ut puckar i mittzon, detta kommer rendera i lhc-mål om man fortsätter såhär!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: Timanders utv var lika solklar som korkad. Timmy bjuder in LHC i matchen igen genom att i en situation som inte kräver det spela 90tals hockey.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Hoppas domarjäveln avgår
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: Tror han är en junir, han är ny för säsongen iaf. Niklas sundström tror jag han heter.

Och domaren fortsätter att plocka modospelare för tveksamma utvisningar!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
bisterfinnen: Ojojoj, vad simpelt. Än är det inte över.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Lumber Jack: En lycka kommer sällan ensam. AIK har visst gjort mål.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: Viktigast: Susses glädje!!

Oj AIK-ledning på hovet...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: JAAA!

Det var viktigt.

Den där 24:an i Modo. Han har jag inte sett den här säsongen.
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:1 - 0 i mål, det fonka. Stabilt!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
NuMo: Vi är ett bottenlag och måste spela desperathockey Å DÄR KOM DE

DELIKAT PASS AV SUSSE, en individuell prestation VASSEGOO NUMO ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
0-7 i sktt....

KOM IGEN NU MODO FÖR HELLVETE,
jobba hårdare, vissa åker ju fan bara okring å tror att det är klart redan.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: Vi behöver en individuell prestation nu, för som lag har vi blivit initiativlösa.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Pissiga resultat i övriga matcher, både VF och BIF ser ut att ta 3 poäng. Vi måste också göra det.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka: "Och"
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
5 min spelat av 3:e om vi har inte fått låna pucken =/
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Nämen så viktigt att hålla undan nu i 3:e, som spud skrev, hålla ihop lagdelarna och spela med hjärnan, dvs. inte chansa, det får lhc göra eftersom dom ligger under.

Modo skulle må otroligt bra av att spela till sig en 3 poängare
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
bisterfinnen: man borde kanske ha lagt till i deras bet att någon utav målisarna ska stå minst hälften av grundserien för att kunna räknas.

sveddan har stått 11
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Sveddan håller nollan mot Lule så här långt. Jag är rädd att vi ser arnio här snart ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Verkligen viktigt, lika viktigt att hålla utv. ut här i början av 3:e, reducering där då får vi det tungt tror jag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

Timander efter 11 matcher: 11 poäng

Timander efter 33 matcher: 13 poäng

Inför kvällens match hade Timander gjort 2 poäng på de senaste 22 matcherna.

Ibland säger statistik ingenting. Ibland säger den allt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson: Vi har ett hyffsat försvarsspel mellan varven, men när LHC kommer in med fart så har vi jävligt svårt att sortera och tappar våra positioner. Snygga till detta och se till att hålla ihop lagdelarna lite bättre än vad vi gjorde i andra så har vi en fin chans.
Kommentera

« · 1327049 · »