1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507768 inlägg · 4106 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2008-10-14

« · 1074905 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2008-10-14
Gusse: Riktig sunkmatch, hade inte varit ett dugg orättvist om Luleå fått tre poäng i denna match, så sett till resultatet får man vara riktigt nöjd. Själva spelet däremot lämnar en hel del i övrigt att önska. Än en gång höll Väsbysyndromet på att drabba MoDo, konstigt att det av tradition ska vara så svårt att föra matcher mot seriens bottenlag.
Kommentera

Gusse:

Jaru. Jag minns senast jag var och såg en match mot Frölunda. Det var hejigt...inte.
Kommentera

knaskamilla: Och med et spel Modo levererar nu så lär det inte vara sista gången.Men nog borde Frölunda dra över sextuesen pers på Torsdag?
Kommentera

Gusse & Salle:

Det känns som att det faktum att vi är ett gäng som funderat på om det var första gången under 6000 idag skulle kunna tyda på att det faktiskt var första gången under 6000...
Kommentera

Gusse: Brist på underhållning var det gott om. Men samtidigt var Luleå inte så j-a bra som skottstatisktiken förtäljer.

Var 5809 möjligen den sämsta publiksiffran för ES-match i Swedbank hitills? Lite kul att man är missnöjd med mer än vad Kempis klarade. :-)
Hur många var det Sörberge-kojan tog in förresten.

Kommentera

Gusse: Var det första gången under sextusen pers idag?
Kommentera

knaskamilla: Vad hände med Steen blev han bänkad eller skadade han sig?Inte för att han saknades direkt
Kommentera

bisterfinnen:

Närå, de var ju inte riktade uppåt. Eller...jo, men...
Kommentera

bisterfinnen:

Vad fan skriver jag? med=mer, från(1)=på
Kommentera

knaskamilla:

Tänkte väl med på de försmädliga små fingrarna från kultureliten från teknikens norra kungarike
Kommentera

bisterfinnen:

Av vilket? Matchen? Nä, jag känner mig rätt van.
Kommentera

knaskamilla:

Tog du illa vid dig?
Kommentera

Fint att Luleå skickade begåvningsreserven som klack också. Matchen hann knappt börja innan de stod och pekade finger.
Kommentera

Äh, vad alla gnäller. Det var ju fantastisk hockey!

Portello lät nästan lite förvånad över att det var en s-k-i-t-match. Konstigt, han har väl sett Lule hela säsongen?
Kommentera

Hawerchuk: "Vi blir alltså tvungna att genomlida 5 minuter till av den här skiten."

Strålande att ställa upp med 3 framåt och #3 bakåt i sudden (som AM sa).
Kommentera

Om man ska börja försöka hitta några ljuspunkter från denna match så får det först och främst bli Mats som återigen gör en bra match. Det andra får väll vara att man kan nog inte bli sämre än vad vi var idag och då kan det bara bli bättre eller ?.

Blir mer och mer skeptisk på klubben och hur man resonerar när man bygger ett lag. Vi blir ju aldrig bättre och bättre utan antingen stannar vi kvar och har liknande lag som förra säsongen eller blir sämre. Ska vi vara med och slåss om ett guld varje år så krävs det att man verkligen öppnar på plånboken och plockar in spelare som är klass spelare. Och klass spelare drar ju med sig publik med.

Kommentera

Poffa:

:)

Jag hade min sexåring med mig, han var både, som han sa, trött och kissnödig.

Ungefär som Modo alltså, trött och kissnödigt. Det får bli det citat som sammanfattar matchen.

Vi gläds åt att Susse och MZA är i topp av poängligan
Kommentera

spud:

Oj, vilken högoddsare att Warg gör en kalkonmatch. Svårt att pricka in något annat. Riktigt djävla rån att vi tar två pojjar denna förbannade skitmatch.
Kommentera

Berka: Vad än hasse har i micken när han intervjuar spelare vid förmiddagsvärmningen måste han sluta med det. Varenda en som blir intervjuad gör ju årets kalkonmatch sen. Hedin senaste Warg ikväll.

Jag vet att det är långsökt, men att försök själva att hitta en orsak till att allt är hasses fel.
Kommentera

Hawerchuk: Jag tycker luleå va klart värda 3P. Modo borde få löneavdrag. de enda possitiva är att mza ,och att de är läggdags nu snart!
Kommentera

Visst ska Hedman ha ass på 2-1 och inte Aasen?
Kommentera

Poffa: Det finns en Gud. Dock inte en rättvis sådan.
Kommentera

MorganaLefaey: japp inget av våra finska nyförvärv är jag det minsta impad av... nä ring kuusela
Kommentera

Hawerchuk: Inte då!
Kommentera

Hawerchuk: Nej, det blev bara några sekunder.
Kommentera

Hawerchuk: 2P ... men fy nfaaaaaaaan vilken skitmatch av modo!!!
Kommentera

Berka: Det enda positiva med det här är att ledningen kanske ser att man lär behöva förstärkningar. För Salle lär väl knappast hålla många matcher och backarna är varenda en under isen.

Kommentera

Vi blir alltså tvungna att genomlida 5 minuter till av den här skiten.
Kommentera

Berka: DEt kan aldrig ha spelats en sämre match i denna arena, inkl järveds matcher. Att det dessutom blir förlängning är ju som ett hån.
Kommentera

Hur fan kan han lira molinder,warg och werner i PP??! 3 spelare som inte lyckats med något i denna jävla match
Kommentera

oj oj oj.......... pinsamt
Kommentera

hellge:

14-31 i skott säger det mesta.

I tredje ska vi bli bättre?

1-7 i skott!!!

Och nu kvitterat, fy f-n!
Kommentera

hellge För jävla tur att Bartecko inte vill skjuta.
Kommentera

hellge: Medgångssupporter.
Kommentera

Wayne Gresky:

Om Hawer tycker det är illa?

Hur illa är det inte då om jag for hem efter två perioder.

- Hur illa?
- Jävligt illa?

Äh, tänk så skönt att få cabba upp några fönster och surfa runt lite...
Kommentera

Freddan andersson tyckte modo bara lirade på 70%.. Tycker nog man e nere på 60-65% vissa av spelarna!
Kommentera

spud: Nja, överdrev lite kanske, men jag skulle vilja säga att Pierre börjat säsongen helt ok och överglänst åtminstone Hasse, Westin och Kurvinen så här långt.

När jag såg några repriser till nu tycker jag att målet känns rätt klart.
Kommentera

spud: Jo dommaren borde ha sett något vi andra inte såg! grattis till oss ändå! Hoppas verkligen modo gör en toppen 3:e så kanske kanske man kan ha lite förhoppningar om att formen e på väg upp igen!
Kommentera

Wayne Gresky: Skämtar du det där med Hedin?

Hurvida boxplay fungerar väntar jag till nästa gång vi möter ett lag med ett powerplay att avgöra.

MZA är kungen och enda anledningen till att det överhuvudtaget finns någon tjusning i denna match.
Kommentera

Wayne Gresky: Till och med jag tycker det är dåligt. Och då är det illa. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Ljusglimtar:
Boxplay funkar rätt bra. MZA visar klass även när resten av laget spelar katastrofalt illa. Krizan känns stabil. Vi leder.

Vi saknar verkligen Hedin idag.
Kommentera

Berka: Ja jag såg den inte heller över linjen, men det var ju lite ivägen där nere. Och om inte Sjöberg har sett den inne skulle han ju ringa, så jag hänvisar till Sjöberg hurvida den var inne eller ej.
Kommentera

Det här är fan i mig bland det sämsta jag sett. Det finns inte en spelare utan puck med rörelse, varenda jävla pass som går fram går till en stillastående spelare. Vi är så äckligt veka i närkamperna, det är bara Zucka som vunnit nån närkamp idag.

Fy fan! In med Mattson! Salle, lägg dig i solariet!
Kommentera

Poffa: Skröder trycker in pucken när den ligger under Gusten. Man kan säker få det till att det var blockering, men han hade inte pucken under kontroll. Långt ifrån.

Pucken var inne. Domaren stod bra placerad.
Kommentera

Poffa: Det var otroligt tveksamt, så tveksamt att hade dommaren valt att ringa på målet så e jag inte säker att det godkänts! Pucken såg till synes endast ligga på linjen när den puttades ut av luleåbacken.
Kommentera

Hawerchuk: För att göra det hela lite mer intressant så körde jag igång en ljudbok på mp3-spelaren. Tänkta att om jag kan hänga med i den samtidigt som spelet pågår så måste det ta rekord i tråkighet.

Sen har jag lite svårt för vår 4e formation. Men man skall väl inte klaga för mycket, då ingen formation egentligen lyckats med något.

Kommentera

Hawerchuk: Jag orkade inte ens tjoa när skröder gjorde målet.... ZZzzZz
Kommentera

6-18 i skott och 1-1 i mål. Det är positivt att vi är med.

Det känns som att Scandic Billingen i Skövde inte är något nerköp jämfört med att vara på plats. Att Web-TV:n från Canal Plus suger, rent funktionsmässigt, så mycket att jag lagt ner försöket att se matchen kanske också ska ses som något positivt.

Ni som sett 2-1 på TV, var det tveksamt? Enligt web-radion så var det inte helt solklart att det var mål.

Kommentera

Vilket sömnpiller.
Kommentera

spud: Där satt den! Passningen av Susse är en riktig godsak!
Kommentera

« · 1074905 · »