Gusse: Brist på underhållning var det gott om. Men samtidigt var Luleå inte så j-a bra som skottstatisktiken förtäljer.
Var 5809 möjligen den sämsta publiksiffran för ES-match i Swedbank hitills? Lite kul att man är missnöjd med mer än vad Kempis klarade. :-)
Hur många var det Sörberge-kojan tog in förresten.
Om man ska börja försöka hitta några ljuspunkter från denna match så får det först och främst bli Mats som återigen gör en bra match. Det andra får väll vara att man kan nog inte bli sämre än vad vi var idag och då kan det bara bli bättre eller ?.
Blir mer och mer skeptisk på klubben och hur man resonerar när man bygger ett lag. Vi blir ju aldrig bättre och bättre utan antingen stannar vi kvar och har liknande lag som förra säsongen eller blir sämre. Ska vi vara med och slåss om ett guld varje år så krävs det att man verkligen öppnar på plånboken och plockar in spelare som är klass spelare. Och klass spelare drar ju med sig publik med.
Berka: Det enda positiva med det här är att ledningen kanske ser att man lär behöva förstärkningar. För Salle lär väl knappast hålla många matcher och backarna är varenda en under isen.
Hawerchuk: För att göra det hela lite mer intressant så körde jag igång en ljudbok på mp3-spelaren. Tänkta att om jag kan hänga med i den samtidigt som spelet pågår så måste det ta rekord i tråkighet.
Sen har jag lite svårt för vår 4e formation. Men man skall väl inte klaga för mycket, då ingen formation egentligen lyckats med något.
6-18 i skott och 1-1 i mål. Det är positivt att vi är med.
Det känns som att Scandic Billingen i Skövde inte är något nerköp jämfört med att vara på plats. Att Web-TV:n från Canal Plus suger, rent funktionsmässigt, så mycket att jag lagt ner försöket att se matchen kanske också ska ses som något positivt.
Ni som sett 2-1 på TV, var det tveksamt? Enligt web-radion så var det inte helt solklart att det var mål.